quote:
Adinomis schreef op 28 januari 2013 om 21:43:Wat mij betreft is de enige bijbelse en zekere manier om gered te worden: het aannemen van Jezus als Verlosser en Leidsman. Dit geldt zowel voor Joden als gelovigen uit de heidenen.
Inderdaad. Maar laten we het eens bekijken in het licht van de Joodse Verlossing:
De Joden verwachtten "Elia".
Elia kwam, dat was Johannes de Doper, en bracht de doop:
Hij predikte de doop der bekering tot vergeving van zonden (Lucas 3:1-5).
"Bekeert u," verkondigde hij, "want het koninkrijk der hemelen is nabijgekomen" (Matt. 3:2).
quote:
Toen liep Jeruzalem en heel Judea en de gehele Jordaanstreek tot hem uit, en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden" (Matt. 3:5,6).
Johannes kreeg het goddelijke bevel om te dopen en om de mensen op te roepen tot bekering (Joh. 1:33; Lucas 3:2,3). Deze doop was een doop tot vergeving van zonden (Marcus 1:4; Lucas 3:3). Bij de doop beleden mensen hun zonden (Matt. 3:6)
Johannes de doper bereidde het volk voor op de komende Messias. En de geesten worden openbaar, en God wordt gerechtvaardigd, en de wijsheid wordt ingezien door het volk, behoudens de leiders. Johannes werkte daar op een gegeven moment ook niet aan mee, blijkt elders.
quote:
Luk.7:26 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een profeet? Ja, Ik zeg u, ook veel meer dan een profeet. Deze is het, van welken geschreven is: Ziet, Ik zende Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg voor U heen bereiden zal. Want Ik zeg ulieden: Onder die van vrouwen geboren zijn, is niemand meerder profeet, dan Johannes de Doper; maar de minste in het Koninkrijk Gods is meerder dan hij.
En al het volk, Hem horende, en de tollenaars, die met den doop van Johannes gedoopt waren, rechtvaardigden God.
Maar de farizeeën en de wetgeleerden hebben den raad Gods tegen zichzelven verworpen, van hem niet gedoopt zijnde.
En de Heere zeide: Bij wien zal Ik dan de mensen van dit geslacht vergelijken, en wien zijn zij gelijk? Zij zijn gelijk aan de kinderen, die op de markt zitten, en elkander toeroepen, en zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.
Want Johannes de Doper is gekomen, noch brood etende, noch wijn drinkende; en gij zegt: Hij heeft den duivel.
De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren.
Doch de wijsheid is gerechtvaardigd geworden van al haar kinderen.
En dan begint Jezus, de Messias, zelf zijn prediking. Wat predikt Jezus? Verlossing. Gratis? Alverzoening? Een aankondigende redding van al het zaad van Israël? Nee; Hij predikt de verlossing voor wie in het spoor van Elia waren gegaan: Jezus predikte de verlossing bij berouw en schuldbesef. Hij kwam niet om de rechtvaardigen te redden, maar om zondaars te redden. Dat zijn de zondaars die God rechtvaardigen en Gods wijsheid ervan inzagen, waardoor zij 'kinderen van de wijsheid' geworden zijn, zoals aangehaald hierboven.
quote:
“want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars” (Matteüs 9:13). En Hij zegt dat berouw de manier is waarop we geheeld en hersteld worden: “En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering” (Lucas 5:31-32).
Dus wat brengt de Messias: “De tijd is vervuld en het Koninkrijk Gods is nabijgekomen. Bekeert u en gelooft het evangelie” (Marcus 1:15). Dit is de eerste boodschap van de Heere Jezus, Hij predikte over bekering!
Aan wie predikte Jezus de bekering? Aan de joden. Niet aan de honden die de kruimels onder de tafel kregen, maar aan de eigen kinderen Israëls. Want dat was de profetische volgorde.
En dan nadert de vervulling, en wordt een stelselmatige prediking aan Israël op touw gezet.
70 (82) discipelen worden uitgezonden om onder alle wonderlijkste bewijzen het evangelie te brengen van het Messiaanse vrederijk. Is dat het Israël-rijk?? Nee, hoewel dat wel de verwachting was van de joden zelf, werd het als zodanig nooit benoemd. Want in het evangelie van het messianse rijk aan de joden werd het steeds: "het Koninkrijk de Hemelen" genoemd. Wat dat dan ook was, de tekenen waren zodanig ruimschoots aanwezig dat de discipelen enthousiast terugkomen bij Jezus. Wat een wonderen, wat een heerlijkheid, en het Koninkrijk van de Hemelen is nabij! Dat predikten ze, dat werd met ongelooflijke wonderen bevestigd, en dat is waar heel Israël destijds over sprak. Ja, en de prediking was niet met een wijdse belofte van een geestelijke toekomst (zoals later wel gebeurde in Pergamum), maar concreet heel spoedig. Wat een vrede-boodschap van God moet dat zijn geweest aan Israël! En Voorwaar!, zegt Jezus nog specifiek: de Zoon des mensen zal komen
voordat uw rondgang geëindigd zal zijn. Dan is het ook geen verbazingwekkend iets dat heel het land begint te gonzen. En dan komt Jezus. Hij komt naar Sion, stad van God.
quote:
Mattheus 21:9 En de scharen, die voorgingen en die volgden, riepen, zeggende: Hosanna den Zone Davids! Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren! Hosanna in de hoogste hemelen!
Learsi, en misschien jij ook waar je zegt "Jezus verbiedt het niet", denkt dat die rondgang nog niet geëindigd is. Maar klopt dat wel? Want de prediking is héél nadrukkelijk "Koninkrijk de hemelen". En die is wel degelijk ingegaan bij de overwinning van het lijden en de verheerlijking van Jezus na zijn opstanding. Uit de bergrede en de vele gelijkenissen kun je leren dat het Koninkrijk der hemelen te maken heeft met het geloof, en de Kracht van God in de mensen van Zijn Welbehagen.
quote:
Maar er zijn meer criteria voor de verschillende oordelen. De Joden die blind zijn voor Jezus kunnen dat zijn door verharding van hun hart. Het is ook mogelijk dat ze net zo als David, Hizkia en Amos vanuit hun hart God liefhebben en dienen. God kent hun hart. Zij stellen hun vertrouwen op wat God in het Verbond met Abraham voor eeuwig heeft beloofd.
Joden die wetsgetrouw zijn, en daarmee hun eeuwige toekomst verwachten te "verdienen" zijn in de slavernij van Hagar. Ze zoeken zichzelf.
Wat maakt het uit? De boodschap is dezelfde: Israël; Luister !
Gijlieden zijt kinderen der profeten, en des verbonds, hetwelk God met onze vaderen opgericht heeft, zeggende tot Abraham: En in uw
zade zullen alle geslachten der aarde gezegend worden. God, opgewekt hebbende Zijn Kind Jezus, heeft Denzelven
eerst tot u gezonden, dat Hij ulieden zegenen zou, daarin dat Hij een iegelijk van u afkere van uw boosheden. Het is dus de profetische lijn die werd vervuld.
quote:
Hand. 3:12 Gij Israëlietische mannen, wat verwondert gij u over dit, of wat ziet gij zo sterk op ons, alsof wij door onze eigen kracht of godzaligheid dezen hadden doen wandelen? De God Abrahams, en Izaks, en Jakobs, de God onzer vaderen, heeft Zijn Kind Jezus verheerlijkt, Welken gij overgeleverd hebt, en hebt Hem verloochend, voor het aangezicht van Pilatus, als hij oordeelde, dat men Hem zoude loslaten.
Maar gij hebt den Heilige en Rechtvaardige verloochend, en hebt begeerd, dat u een man, die een doodslager was, zou geschonken worden; En den Vorst des levens hebt gij gedood, Welken God opgewekt heeft uit de doden; waarvan wij getuigen zijn. En door het geloof in Zijn Naam heeft Zijn Naam dezen gesterkt, dien gij ziet en kent; en het geloof, dat door Hem is, heeft hem deze volmaakte gezondheid gegeven, in uw aller tegenwoordigheid.
En nu, broeders, ik weet, dat gij het door onwetendheid gedaan hebt, gelijk als ook uw oversten. Maar God heeft alzo vervuld, hetgeen Hij door den mond van al Zijn profeten te voren verkondigd had, dat de Christus lijden zou.
Betert u dan, en bekeert u, opdat uw zonden mogen uitgewist worden; wanneer de tijden der verkoeling zullen gekomen zijn van het aangezicht des Heeren, En Hij gezonden zal hebben Jezus Christus, Die u tevoren gepredikt is; Welken de hemel moet ontvangen tot de tijden der wederoprichting aller dingen, die God gesproken heeft door den mond van al Zijn heilige profeten van alle eeuw.
Want Mozes heeft tot de vaderen gezegd: De Heere, uw God, zal u een Profeet verwekken, uit uw broederen, gelijk mij; Dien zult gij horen, in alles, wat Hij tot u spreken zal. En het zal geschieden, dat alle ziel, die dezen Profeet niet zal gehoord hebben, uitgeroeid zal worden uit den volke. En ook al de profeten, van Samuël aan, en die daarna gevolgd zijn, zovelen als er hebben gesproken, die hebben ook deze dagen te voren verkondigd.
Gijlieden zijt kinderen der profeten, en des verbonds, hetwelk God met onze vaderen opgericht heeft, zeggende tot Abraham: En in uw zade zullen alle geslachten der aarde gezegend worden. God, opgewekt hebbende Zijn Kind Jezus, heeft Denzelven eerst tot u gezonden, dat Hij ulieden zegenen zou, daarin dat Hij een iegelijk van u afkere van uw boosheden.
Heb je het gelezen? Hoe is dit over te dragen aan learsi? Hij is erg onhandelbaar en hij lijkt provocatie en afstandcreëring méér te waarderen, dan de kern van zijn leer te ontdekken.
En wat zegt ds. W.J.J.Glashouwer eigenlijk hierop (in jouw woorden); weet je dat?
quote:
Ja, de mensen uit het volk riepen dat Jezus toe. En Jezus bestrafte hen niet, hoewel de Farizeeën hem daartoe opriepen. Jezus was het eens met wat de mensen riepen. Het was de vervulling van Psalm 118:26. De Farizeeën pikten dat niet. Luc.19:40 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Ik zeg ulieden, dat, zo deze zwijgen, de stenen haast roepen zullen.
Maar Jezus weet dat de tijd dat ze dit roepen eenmaal werkelijk zal aanbreken, zonder tegenstribbelende Farizeeën. Dit zei Hij toen hij weende over zijn volk en verdrietig zei "gij hebt niet gewild":
Mat.23:39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: "Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren!"
Hier is het zaak om te lezen wat er staat. Niet globaal, maar precies.
Wie spreekt Jezus aan? Jezus spreekt Jeruzalem aan.
Om preciezer te zijn de kinderen van Jeruzalem.
Wat spreekt Jezus hier?
Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren! De kinderen van Jeruzalem zullen dus van Jezus niet meer zien, totdat de kinderen van Jeruzalem zeggen zullen: Gezegend is Hij, die komt in de naam des Heeren !
Wanneer zullen zij dan weer van Jezus zien?
Wanneer zij
zeggen zullen, Gezegend is Hij, die komt in de naam des Heeren.
Heeft Jezus hiermee een terugkomst geprofeteerd? ja, ik denk het wel.
Maar wat wordt over de terugkomst gezegd? Dat Israël zich éérst zal bekeren. Want eerst zal Jeruzalem moeten zeggen: Gezegend Hij die komt.
Om dus hier nu in te gaan leggen, dat de Joden zich
NIET hoeven te bekeren, vind ik wel buitengewoon vrijmoedig. Nee; preciezer: ik heb (als ik het goed zie) sinds mijn begin op dit forum in 2006 nog niet zo'n kwalijk in de Schrift verstopte dwaalleer verdedigd gezien. Het Koninkrijk de Hemelen breekt aan, en alle genade wordt de joden deelachtig. Maar er is een stelselmatige ontkoppeling van Jeruzalem in die leer gebakken. Ik zie dat dus serieus als een aanval van de Satan om de komst van Christus uit te willen stellen. En de leer van ds. Glashouwer en het blad Christenen voor Israël vind ik vanuit die grond vallen onder het door Paulus gestelde criterium van "vervloekte afgoderij" en de preek en vermaning deelachtig zijn van Paulus in Galaten vier.
Het is wat jijzelf aanhaalt van Jezus'gemoedstoestand bij deze woorden:
"Hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild."
quote:
Het gaat inderdaad over Jezus als Koning der Joden. De discipelen vroegen voorafgaand aan de hemelvaart:
Hand.1:6 Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israël het Koninkrijk wederoprichten?
7 En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft;
Jezus spreekt deze verwachting niet tegen. Hij maakt duidelijk dat ze moeten afwachten wat God de Vader daarover beslist.
Op meerdere plaatsen in de bijbel is er sprake van een aards koningsschap van Jezus. Het gaat om de troon van David. Die was niet in de hemel, maar op aarde.
Een nieuwe aarde. Een nieuw Jeruzalem. Immers, er dient een opstanding van de doden te zijn. En de fantasieën over een vrederijk is eenieder gegund, die tenminste het evangelie niet verbuigt en verdraait en onder de banier van "Christenen voor Israël" ondersteunt en leert en oproept tot uitsluiting van Jezus Christus, de hoeksteen van de tempel Gods, van het heilige eerste volk van God.
quote:
Er waren profetieën (die dus nog niet vervuld zijn):
Luk.1:30 En de engel zeide tot haar: Vrees niet, Maria, want gij hebt genade bij God gevonden. Dat is vervuld
31 En zie, gij zult bevrucht worden, en een Zoon baren, en zult Zijn naam heten JEZUS. Dat is vervuld
32 Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; Dat is vervuld
en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven. Dat is vervuld
33 En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn. Dat is aangevangen
Jezus is nu reeds Koning over David's huis. Christenen zijn op twee wijzen één met Israël. Ten eerste als kinderen der beloftenis van Sara, door het geloof in Christus, en ingelijfd in het volk Israël (verbondskionderen). En ten tweede in Christus zelf, in Zijn bloed en zijn vlees, omdat wij één zijn met Hem (geloofskinderen). Want van Hem is het Koninkrijk, en de Kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid; en dat zal inderdaad eens tot ons komen in volle heerlijkheid.
1Tim.1:13 Die te voren een godslasteraar was, en een vervolger, en een verdrukker; maar mij is barmhartigheid geschied, dewijl ik het onwetende gedaan heb in mijn ongelovigheid. Doch de genade onzes Heeren is zeer overvloedig geweest, met geloof en liefde, die er is in Christus Jezus.
Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben. Maar daarom is mij barmhartigheid geschied, opdat Jezus Christus in mij, die de voornaamste ben, al Zijn lankmoedigheid zou betonen, tot een voorbeeld dergenen, die in Hem geloven zullen ten eeuwigen leven.
Den Koning nu der eeuwen, den onverderfelijken, den onzienlijken, den alleen wijzen God, zij eer en heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen. En Hij heeft op Zijn kleed en op Zijn dij dezen Naam geschreven: Koning der koningen, en Heere der heren.
Dus het maakt me niet uit of je gelooft dat Jezus nog niet Koning is van het Koninkrijk der Hemelen op deze aarde. Want inderdaad uit de aard van het heilsplan zal dat Koninkrijk op enig moment op de aarde zijn.
Maar Jezus is het: En Pilatus vraagde Hem, zeggende: Zijt Gij de Koning der Joden? En Hij antwoordde hem en zeide: Gij zegt het. (Luk 23:3)
quote:
De bevruchting van Maria kun je niet vergeestelijken, waarom dan de profetie over de troon van David wel?
Heb 12:22 Maar gij zijt gekomen tot den berg Sion, en de stad des levenden Gods, tot het hemelse Jeruzalem, en de vele duizenden der engelen;
Rom 9:33 Gelijk geschreven is: Ziet, Ik leg in Sion een steen des aanstoots, en een rots der ergernis; en een iegelijk, die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
Rom 11:26 En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
1 Petr 2:6 Daarom is ook vervat in de Schrift: Ziet, Ik leg in Sion een uitersten Hoeksteen, Die uitverkoren en dierbaar is; en: Die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
Maar lees het meest nauwkeurig dáár, waar het ook concreet wordt benoemd:
Rom.11:25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat
de verharding voor een deel over Israël gekomen is,
totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn. En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de
goddeloosheden afwenden van Jakob.
Wanneer dan zal de verlosser komen voor Israël? Wanneer de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
Wat precies gebeurd er dan? Het deel dat dan verhard is, zal dan niet meer verhard zijn.
Wat is dan het effect ervan? Dat het eerste deel en het tweede deel een geheel maken; namelijk van het volk dat zalig wordt.
En wat is daarvan het schriftbewijs? De Verlosser zal uit Sion komen en zal de
goddeloosheden afwenden van Jakob.
Is dit dus een tekst tot zaligverklaring van al het bloed van Israël ?
Nee, maar de dochter van Sion, of het oveblijfsel. Niet heel Israël is Israël. Die discussie voer ik met Learsi.
quote:
De volgende tekst moet ook nog tot vervulling komen:
Math.22: 44 De Heere heeft gezegd tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten.
45 Indien Hem dan David noemt zijn Heere, hoe is Hij zijn Zoon?
46 En niemand kon Hem een woord antwoorden; noch iemand durfde Hem van dien dag aan iets meer vragen.
Zal de Heer tot mijn Heer zeggen, ik zal u tot mijn voetbank zetten? Dat is: Zullen de christenen tot een voetbank van Israël's Messias worden gesteld? Of dienen we een meer geestelijke duiding te zien van geloof tegenover ongeloof? Of meer in jouw begrippen: Wat vindt je méér werkelijkheid van onze heerlijke toekomst: een werkelijkheid waarin volken worden overheerst, of een werkelijkheid waarin goed en kwaad worden gescheiden en het kwaad wordt overheerst? Maar wat het ook is: het biedt geenszins een bodem om dat rijk te gaan vestigen met aardse machten en aardse overheersing. Want ons leven is niet meer van de machten van deze aarde, aangezien wij de burgerrechten van het Hemels Koninkrijk hebben gekregen in onze wedergeboorte.
En bovendien: de terugkomst is ook al aangegeven hoe we ons dat dienen voor te stellen: En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid. En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve (Mat.24:31).
quote:
Voordat het zover is zit Jezus aan de rechterhand van God.
Ja zeker, en inderdaad; maar we gaan toch niet beweren dat dit gaat over Israël?

Want het gaat over David. Het gaat over Christus. Dus als jij gaat specificeren dat Christus' vijanden onder zijn voeten als voetbank wordt gesteld, dan gaat dat in de eerste plaats over de strijd van goed tegen kwaad, en van God tegen de satan. Deze tekst aanhalen in een context van een Israël discussie zou dus éérder pleiten om de joden op te roepen Christus aan te nemen, om niet tot vijand gesteld te worden van deze Profeet en Koning!!!
Of is Israël méér dan de Koning van Israël?
quote:
quote:
Als dat dan vervuld is, wat verwachten we dan nog vervullingen? De enige vervulling die nut biedt, is het tot geloof komen. Zal het geloof van de joden worden gewerkt door Christenen van de gekruisigde Messias, die aan komen zetten dat hun Messias nog niet gekomen is? Vind je dat geloofwaardig? Dacht je dat daarmee jouw Messias aan waarde wint, en jouw getuigenis als betrouwbaar overkomt?
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Het geloof kunnen christenen niet werken in harten van anderen. Het geloof is een geschenk van God die wel mensen kan inschakelen. (Efeze 2:
Waarom praat je hier over "jouw Messias"? Hebben we niet beiden dezelfde Messias, die allereerst als Messias naar Israël kwam?
De bekering van de joden brengt wat dat betreft de tijden tot een volheid. Aan hen gaan zeggen en leren en profeteren als verder voortgeschredenen tot het Hemelse Jeruzualem, dat ze mogen wachten tot de jongste dag komt, is een evangelie van uitstel van de jongste dag. De christelijke Messias is als Koning reeds als Koning geïnstalleerd en en verheerlijkt bij God, en reeds in Jeruzalem als koning binnengehaald tot vervulling van die belofte. De christenen verwachten zijn eerste komst dus niet opnieuw. Maar die ineens wel gaan zitten leren aan de joden, is impliciet je eigen ingegane profetie onderuit halen, En dat is dus ook wat je hierboven lijkt te doen, waar je de ezel en pilatus aanhaalt.
quote:
Als je bedoelt "gezegend is Hij die komt in de Naam des Heren" dan was er een voorvervulling toen Hij op de ezel Jeruzalem binnenreed. Maar niet erkend door de gezagsdragers. Hiervan zegt Jezus dus zelf dat ze Hem eerst niet meer zullen zien voordat de werkelijke vervulling plaatsvindt. Zie boven. Ook wat Pilatus schreef "Koning der Joden" was niet de werkelijke vervulling. Pilatus bevestigde onbewust de profetie. Jezus kan pas Koning der Joden zijn als de Joden Hem ook als zodanig erkennen. Hij is dat niet tegen wil en dank.
"Jezus kan pas Koning der Joden zijn als de Joden Hem ook als zodanig erkennen"? Dat klinkt vreselijk fout, maar als je bedoelt dat de joden zich nog tot Jezus moeten bekeren, dan heb je denk ik gelijk. Dat is ook precies de zendingsopdracht. Maar er is een volheid en die volheid heeft ene getal en als dat getal vevruld is, dan zal het einde zijn. Niet in Jeruzalem natuulijk. Jezus zegt: ga niet hierheen of daarheen, en volg geen avonturiers die het licht hebben egzien, want Mijn komst zal zijn als een lichtflits.
quote:
Niettemin regeert Hij aan Vaders rechterhand over de gang van zaken in deze wereld
Niet "niettemin". Want het was het wel. Het Koninkrijk der Hemelen is aangebroken; de aanklager is uitgeworpen en als met een lichtflits op de aarde geworpen, en zijn plaats wordt evrvuld door onze Koning, en Hogepriester.
Ik ging hierboven op die teksten in. Zeg maar wat niet duidelijk was.
Ik concludeer voor Israël:
“
als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen” (Lucas 13:5)
Zie ook:
David WilkersonTot slot over Christenen voor IsraëlTroost, Troost, Israël van Jesaja 40, is geen oproep aan mensen om Israël te gaan troosten, maar een goddelijke boodschap dat Israël getroost is !!!!
Wat een dwaasheid zoals Christenen voor Israël ermee omgaat. Nota bene als belangrijk fondswervings-motto. Dwaas, want God is het die de troost geeft en wat zegt de God tot vertroosting verder? :
Haar strijd is vervuld, haar ongerechtigheid verzoend.En dan de aankondiging van Johannes de doper. Zouden wij die troostvervulling aan de Messias Jezus Christus onthouden ?
Jesaja vervolgt:
7 Het gras verdort, de bloem valt af, als de Geest des HEEREN daarin blaast; voorwaar, het volk is gras. Het gras verdort, de bloem valt af;
maar het Woord onzes Gods bestaat in der eeuwigheid. O Sion, gij verkondigster van goede boodschap, klim op een hogen berg; o Jeruzalem, gij verkondigster van goede boodschap,
hef uw stem op met macht, hef ze op, vrees niet,
zeg den steden van Juda: Zie hier is uw God!
Ziet, de Heere HEERE zal komen tegen den sterke, en Zijn arm zal heersen; ziet, Zijn loon is bij Hem, en Zijn arbeidsloon is voor Zijn aangezicht. Hij zal Zijn kudde weiden gelijk een herder; Hij zal de lammeren in Zijn armen vergaderen, en in Zijn schoot dragen; de zogenden zal Hij zachtjes leiden. Wie niet gelooft dat dit in vervulling is gegaan, kan die zichzelf dan nog wel een christen noemen?