Het is natuurlijk geen argument, maar als je van dit soort mensen hun loon boven 1 miljoen gaat afkappen, dan lijden daar ook anderen onder. Bijvoorbeeld bouwbedrijven, banken en de toerismeindustrie waar dit soort mensen veel geld aan uitgeven (lijkt mij). Er zijn een hoop mensen die hun brood verdienen doordat er extreem rijke mensen rondlopen. Die rijke mensen een "beetje" korten kan anderen de kop kosten.
Nogmaals, het is natuurlijk geen argument om ze dan maar veel te betalen, maar het is wel een interessante bijzaak. Bovendien is het om even aan te geven dat "lonen inkorten" nog niet zo simpel en consequentieloos is als men het voorstelt.
Afgelopen week was in het nieuws dat bepaalde top-ambtenaren om salarisverhoging vragen. Ik kan het me wel voorstellen, anders gaan we nog de Amerikaanse kant op, waar alle top politici ook groot-industrieel zijn en middels de politiek hun aandelen en andere rijkdom nog eens een extra zetje geven. (neem bijvoorbeeld Cheney, wiens oliebedrijf miljoenen contracten in Iraq kreeg "toegewezen")