Auteur Topic: Vraagje...  (gelezen 1270 keer)

loes

• Bekijk profiel
Vraagje...
« Gepost op: oktober 24, 2005, 08:36:57 pm »
Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw hier..
Ik ben Anneloes ben 18 jaar.. woon in Brabant dicht tegen Tilburg aan.
Ik heb op min 13de mijn moeder verloren aan kanker.. en ben sindsdien niet meer gelovig.

Met de begraafnis van mijn moeder werden er aan het einde van de mis van die kaartjes uitgedeelt. en die had ze zelf de tekst van geschreven. en ze schreef daarop mijn naam staat geschreven in de paml van gods hand. nou weet ik dat mijn moeder wel erg geloving was en dat der dus een verhaal achter steekt.
op dit kaartje stond ook een hand met daarin mijn moeders naam..
ik heb deze hand voor een opdracht voor school gebruikt, maar nou wil ik dus graag mijn verhaal onderbouwen en wil dus weten wat er achter schuilt
ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen

Anneloes

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Vraagje...
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2005, 09:04:52 pm »
Dag Anneloes.

De tekst die je aangeeft komt uit Jesaja:

Jesaja 49
15 Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten, dat zij zich niet ontfermen zou over het kind van haar schoot?Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet. 16 Zie, Ik heb u in mijn handpalmen gegrift,

Dit gaat in eerste instantie over Sion = de berg Sion is Jeruzalem op gebouwd en gaat dus eigenlijk over Gods stad- de inwoners van Gods stad. God vergeet hen niet maar heeft hen in Zijn handpalmen gegrift.
D.w.z. Hij ziet hun namen staan. Gegrift wil zeggen dat het er ook niet meer uitgewist kan worden. Het staat vast.

In het Nieuwe testament heb je een tekst met enigszins dezelfe strekking: over de gelovigen die veilig zijn in de hand van de Vader. En niemand kan daar bij hen komen om ze te 'roven'. De Here Jezus vertelt dit aan zijn discipelen en zegt dat Hij de goede herder is en dat de schapen veilig zijn bij zijn Vader: in Zijn handen. En als je Jezus gelooft en Hij jouw Herder is, is God jouw Vader geworden en ben je in de handen van Jezus en van de Vader. Want Jezus en de Vader zijn één:

Johannes 10
 27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven. 29 Wat mijn Vader Mij gegeven heeft, gaat alles te boven en niemand kan iets roven uit de hand mijns Vaders. Ik en de Vader zijn één.

Dit is een veiligheid die je ook kan troosten zoals je moeder dit opschreef. Het troostte je moeder blijkbaar en ik hoop dat dit jou ook zal troosten.
Nog beter is het wanneer jij persoonlijk dit zou ontdekken dat het zo'n veilige plek is in de handen van de Vader. :)
Maar dat is natuurlijk aan jouzelf om te beslissen.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt en als je nog meer wil weten: Vraag gerust. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Vraagje...
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2005, 09:05:04 pm »
Ik denk dat ze gedacht heeft aan Jesaja 49:14-16

quote:

Jesaja 49:14-1614 Jeruzalem zei:
‘De Heer heeft mij verlaten,
de Heer is mij vergeten.’
15 Maar de Heer antwoordde:
‘Vergeet een vrouw soms
het kind aan haar borst,
is zij niet begaan
met haar bloedeigen kind?
En al zou zij het vergeten,
ik vergeet je nooit.
16 Jouw naam, Jeruzalem,
jouw naam staat in de palm van mijn handen,
onuitwisbaar.
Bron: Jesaja 49 (Groot Nieuwsvertaling 1996)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)