Auteur Topic: Hebben kerken wel wat te zeggen in het normen en waarden debat? (interne discussie)  (gelezen 1201 keer)

Michael

• Bekijk profiel
Hebben kerken wel wat te zeggen in het normen en waarden debat? (interne discussie)
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2003, 12:40:27 am »
Het ligt er een beetje aan op welke manier men deel wil nemen.

Enkele jaren geleden gebeurde het nog dat een christelijke politicus in de tweede kamer, ik meen van de ChristenUnie, zijn betoog verdedigde met het argument dat het in de bijbel staat. Dan ben je als christen-politicus dus vrij dom bezig, want die bijbel heeft geen gezag voor die anderen in de zaal. Dan word je dus nooit serieus genomen. Net alsof hij er zelf verder niet over na had gedacht of, erger nog, dat niet zou mogen...
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Hebben kerken wel wat te zeggen in het normen en waarden debat? (interne discussie)
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2003, 11:42:16 am »
Een beroep op de Bijbel doen is m.i. niet slecht. Ook al heeft de Schrift voor dit goddeloze land geen gezag meer, het is toch goed te blijven getuigen van de Waarheid. Als we macht stellen boven de Here (CDA) dan zijn we niet goed bezig.
Ps. 111:10

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2003, 12:39:34 pm »
Om terug te gaan naar de vraag:

Hebben kerken wel wat te zeggen in het normen en waarden debat?

Als hiermee het politieke openbare debat wordt bedoeld is het antwoord een heel duidelijk NEE.

De kerk is geen fatsoensinstituut die even moet gaan vertellen hoe mensen zich moeten gedragen. De kerk (ik hoop dat hiermee bedoeld wordt de voorgangers in de diverse gemeenten) moeten de gekruisigde Christus prediken (zoals iemand dat eens citeerde van Paulus in een ingezonden in het ND) en meer niet! Wordt dat wel gedaan dan vrees ik dat niet-christenen alleen maar meer hekel krijgen aan die moraalridders.