Auteur Topic: jouw visie over Hemel en Hel  (gelezen 5806 keer)

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
jouw visie over Hemel en Hel
« Reactie #30 Gepost op: juli 22, 2003, 02:38:15 pm »

quote:

op 20 Jul 2003 00:45:44 schreef Detonite:
...

Als je een goed mens bent, en je sterft, kom je in de hemel.
Als je een slecht mens bent, en je sterft, kom je in de hel.

Zomaar mijn visie...

Groeten,

Detonite
maar god vergeeft je zonden dus is er geen hel nodig?!

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 22, 2003, 04:05:56 pm »

quote:

op 22 Jul 2003 14:38:15 schreef reller:
[...]

maar god vergeeft je zonden dus is er geen hel nodig?!
??? niet goed gelezen zeker bovenstaande reacties  :+
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 22, 2003, 09:08:52 pm »

quote:

op 20 Jul 2003 10:29:41 schreef skeptic:
[...]

Misschien is het al je 10e kans , weet jij veel?

Jezus zei ook zoiets als: wordt volmaakt gelijk uw vader in de hemel volmaakt is.
Daarmee kom je al een heel eind.

Mmmm, neem aan dat je nu doelt op reïncarnatie?

O ja en reller........een grote leugen van de Satan is dat er geen hel is, das echt heel sneeky van em want ook Satan kent ons mensen wel en onze zwakke plekken en veel mensen willen dit maar al te graag geloven. Tis een gemene grap want hierdoor worden veel mensen op het verkeerde been gezet. Maar weet je, ik ken een jongen (bij mij in de kerk) die veel de Bijbel las voor die bekeerd was, hij begreep er niet veel van...maar toen hij tot bekering kwam gingen zijn ogen open en leek het of de Bijbel speciaal voor hem geschreven was, een hele aparte ervaring. Als jij echt geinteresseerd ben waarom wij dingen geloven en hoe dit kan, dan zou je kunnen overwegen om je leven aan God te geven :) ;).....denk er maar eens over na.................en overweeg...........

greetz,
 ;)
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2003, 09:17:55 pm door marijma »
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Phaestus

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 30, 2003, 01:13:30 pm »
IK denk dat Hemel en Hel beide verzinsels zijn van een wijs man, die heel lang geleden een mooi verhaal verzonnen heeft over God en zoon om het volk zoet te houden. Als je de kerk maar genoeg geld betaalde mog je naar de hemel. Die Christelijk leiders uit lang vervlogen tijden hadden hun zaakjes goed voor elkaar.

Dat er tegenwoordig nog belang wordt gehecht aan een geloof ik Hemel en Hel kan ik niet bevatten. Wetenschappers sturen vele honderden soorten straling de lucht en de grond in, als daar echt een hemel en een hel zouden zitten, was die toch al lang gevonden?

Vladimir

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 30, 2003, 02:12:30 pm »
Een verzinsel uit de middeleeuwen, om mensen te overtuigen in god te geloven.
Als je niet gelooft, nou DAN GA JE NAAR DE HEL!
Wie wil nou eeuwig branden in de hel? En als je goedgelovig bent...

Phaestus

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 30, 2003, 02:55:16 pm »
Fijn dat je mij even herhaalt.. dat is goed voor de discussie..  |:(

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 30, 2003, 09:10:08 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 14:12:30 schreef Vladimir:
Een verzinsel uit de middeleeuwen, om mensen te overtuigen in god te geloven.
Als je niet gelooft, nou DAN GA JE NAAR DE HEL!
Wie wil nou eeuwig branden in de hel? En als je goedgelovig bent...

Je zou het ook anders kunnen stellen Vladimir.
De grootste en zeer sneeky leugen van de Satan is dat er geen hel bestaat. En die mensen die zo "goedgelovig"zijn om deze leugen te geloven kijken flink op hun neus als ze dood zijn. Dat is het trieste er van.............
Dat is mijn visie.

greetz :X

gideon

• shalom!
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 30, 2003, 09:10:58 pm »
volgens mij is dit onderwerp vooral populair bij mensen die de bijbel niet echt kennen....?
Zonder bijbelkennis daarover wat speculeren zet geen zoden aan de dijk; dan zijn hemel en hel iets van zoveel hoofden zoveel zinnen en niemand komt een steek verder. OF: misschien wil niemand een steek verder komen?
Dan kun je maar beter een eindje gaan fietsen.
gideon

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2003, 09:16:19 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:10:58 schreef gideon:
volgens mij is dit onderwerp vooral populair bij mensen die de bijbel niet echt kennen....?
Zonder bijbelkennis daarover wat speculeren zet geen zoden aan de dijk; dan zijn hemel en hel iets van zoveel hoofden zoveel zinnen en niemand komt een steek verder. OF: misschien wil niemand een steek verder komen?
Dan kun je maar beter een eindje gaan fietsen.

tja........ik ken tot nu toe nog steeds geen niet-christen die wel in een hemel en hel geloofd dus dat zegt al wat..........
Ik ben blij dat ik die kennis en geloof heb gekregen van God......
Of????? is hier een nietchristen die hier WEL in geloofd, ik ben echt heel erg benieuwd !!!! ;)

AntoniusRex

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juli 30, 2003, 09:49:22 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:10:08 schreef marijma:

De grootste en zeer sneeky leugen van de Satan is dat er geen hel bestaat. En die mensen die zo "goedgelovig"zijn om deze leugen te geloven kijken flink op hun neus als ze dood zijn. Dat is het trieste er van.............

Okee. Deze stelling en die van Vladimir zijn twee tegenpolen. Nu rest de vraag, waarom kies je voor jouw stelling en niet voor die van Vladimir?

Ik hou me persoonlijk niet bezig met wat er NA de dood allemaal gaat gebeuren, ik heb het druk genoeg met dingen terwijl ik nog leef! Ik ben ook niet bang voor de dood, dus ik voel niet de noodzaak om een entreekaartje voor de Hemel te kopen door te bidden ofzo.

Als er al een Hemel is waar "de goeden" heengaan en een Hel waar "de slechten" heengaan, dan zou ik nog steeds niet bang zijn, want ik leef een goed leven. Ik geef en neem. Ik drink mezelf wel eens klem wat anderen een zonde zouden noemen, maar de man bij de hemelpoort is vast de slechtste niet  ;)

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juli 31, 2003, 09:37:08 am »

quote:

op 30 Jul 2003 21:49:22 schreef AntoniusRex:
[...]

Okee. Deze stelling en die van Vladimir zijn twee tegenpolen. Nu rest de vraag, waarom kies je voor jouw stelling en niet voor die van Vladimir?

Ik hou me persoonlijk niet bezig met wat er NA de dood allemaal gaat gebeuren, ik heb het druk genoeg met dingen terwijl ik nog leef! Ik ben ook niet bang voor de dood, dus ik voel niet de noodzaak om een entreekaartje voor de Hemel te kopen door te bidden ofzo.

Als er al een Hemel is waar "de goeden" heengaan en een Hel waar "de slechten" heengaan, dan zou ik nog steeds niet bang zijn, want ik leef een goed leven. Ik geef en neem. Ik drink mezelf wel eens klem wat anderen een zonde zouden noemen, maar de man bij de hemelpoort is vast de slechtste niet  ;)

Hoe weet jij of God ook vindt dat jij een goed leven leidt???????????????????????

greetz,
 :)

Vladimir

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juli 31, 2003, 11:53:11 am »

quote:

op 30 Jul 2003 21:10:08 schreef marijma:
[...]

Dat is mijn visie.

greetz :X
Ik denk dat jij nog nooit geschiedenis boeken heb gelezen. En alleen maar de bijbel heb gelezen. Ik weet zeker dat satan er later is bij gedacht.
De hel is er later bijbedacht. Weet je mevrouw waar ze het woordje "hel" vandaan hebben? Van de Noorse mythology en die kende ze nog niet toen Jesus Christus op de aarde rondliep en de apostelen nog leefden.

Hel is in de Noorse mythology de godin van de onderwereld, alleen dan op een meer positieve wijze. En Helheim is de plaats waar de doden, die niet in de oorlog zijn gestorven heengaan. Met verschillende gradaties in de plek waar de mensen heengaan.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juli 31, 2003, 01:33:53 pm »

quote:

op 31 Jul 2003 11:53:11 schreef Vladimir:
[...]

Ik denk dat jij nog nooit geschiedenis boeken heb gelezen. En alleen maar de bijbel heb gelezen. Ik weet zeker dat satan er later is bij gedacht.
De hel is er later bijbedacht. Weet je mevrouw waar ze het woordje "hel" vandaan hebben? Van de Noorse mythology en die kende ze nog niet toen Jesus Christus op de aarde rondliep en de apostelen nog leefden.

Hel is in de Noorse mythology de godin van de onderwereld, alleen dan op een meer positieve wijze. En Helheim is de plaats waar de doden, die niet in de oorlog zijn gestorven heengaan. Met verschillende gradaties in de plek waar de mensen heengaan.

Ha, dat heb je goed gezien Vladimir. En nu is de vraag, wat was er eerder, de kip of het ei.......
Maar zo heb je wel meer van die verhalen, mythologieën (neem bijv. de Griekse of indiase) waarbij hel en hemel een functie hebben.
Maar ik zie het anders.
Dit is voor mij juist een bewijs te meer dat de Bijbel waar is. Zelfs vanuit de oudheid hadden ze ergens nog het besef wat de eerste mensen op aarde zelfs al wisten en verzonnen ze er verhalen omheen waar hun goden bij pasten en waarmee ze dergelijke dingen (omdat de wetenschap van nu nog niet bestond) mee konden verklaren.....
't Is maar hoe je het bekijkt hé

Enne, bij de weg.........geschiedenis is altijd mijn favoriete vak geweest ;) :D, duzzzzzzzzzz :P

greetz,

AntoniusRex

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juli 31, 2003, 03:53:34 pm »

quote:

op 31 Jul 2003 09:37:08 schreef marijma:
Hoe weet jij of God ook vindt dat jij een goed leven leidt???????????????????????

greetz,

Probeer te begrijpen dat het bestaan van een god niet voor iedereen vanzelfsprekend is.

Het interesseert mij niet wat god van mij vind. Ik beoordeel mijzelf aan de hand van mijn directe omgeving.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juli 31, 2003, 06:18:42 pm »

quote:

op 31 Jul 2003 15:53:34 schreef AntoniusRex:
[...]

Probeer te begrijpen dat het bestaan van een god niet voor iedereen vanzelfsprekend is.

Het interesseert mij niet wat god van mij vind. Ik beoordeel mijzelf aan de hand van mijn directe omgeving.

Het kan God wel schelen wat jij van Hem vindt........

greetz,
 ;)