Auteur Topic: Maakt de Belastingdienst het voor ons makkelijker?  (gelezen 586 keer)

Quallekop

• Voor het geval dat ik het verg
    • Bekijk profiel
Maakt de Belastingdienst het voor ons makkelijker?
« Gepost op: juli 20, 2003, 12:20:10 pm »
Harer Majesteits Schatkistbewaarders en Belastinggeldgaarders hebben aangetoond dat de Rijksoverheid het ook niet zo nauw neemt met de regels die het Gepeupel worden opgelegd daar waar het gaat om belastingen e.d. Je verzint een fictieve naam, plakt er een sofinummer aan vast en je kunt heel wat asielzoekers (die wettelijk niet mogen werken) kippen laten vangen. Dit heet een 4in1... Vier dingen die niet kloppen! Zoekt u ze maar zelf op... Oplossingen kunt u sturen naar de belastingdienst!

Hoe kan een overheid repressief optreden als ze zelf niet het goede voorbeeld geeft? Of anders gezegd hoe kan een overheid wetten handhaven als ze zelf die wetten overtreden?

Voor de mensen die het niet zo erg vinden - - wat de belastingdienst heeft gedaan, een analoog:

een predikant preekt vanaf de kansel dat je geen overspel mag plegen omdat dat een zonde is. U raadt het... Dezelfde predikant bezondigt zich aan overspel. Is het dan een kwestie van die gemeente dat ze zeggen, we bedekken e.e.a. met de mantel der liefde, vergeven de predikant wattie gedaan heeft en laten hem de daaropvolgende zondag weer - alsvanouds - preken. Alsof er niets is gebeurd!

Verder zwijgend
Quallekop!!!
Ik wil nu wel eens dat de fiets van mijn Opa wordt vergoed! En dat die radio, het was notabene een Grunndig ook nog, weer netjes bij ons wordt afgeleverd!

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2003, 02:30:11 pm »
Wat is je punt ?
En waar haal je de info vandaan ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2003, 04:13:29 pm »
quote:
op 20 Jul 2003 14:30:11 schreef Joesoef:
Wat is je punt ?
En waar haal je de info vandaan ?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30582. Daar kun je meer informatie vinden.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Quallekop

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2003, 04:47:14 pm »
Voor wie van punten houdt...

Hoe kan een overheid repressief optreden als ze zelf niet het goede voorbeeld geeft? Of anders gezegd hoe kan een overheid wetten handhaven als ze zelf die wetten overtreden?

Ik wil nu wel eens dat de fiets van mijn Opa wordt vergoed! En dat die radio, het was notabene een Grunndig ook nog, weer netjes bij ons wordt afgeleverd!

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2003, 05:46:30 pm »
Ga naar de bestuursrechter en dien je klacht in...
Die zal ze dan op de vingers tikken als ze echt iets onrechtmatigs doen...
Trias policitica weet je wel...
En anders moet je niet klagen...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Quallekop

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2003, 09:22:26 pm »
Trias policitica...

Quallekop

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2003, 09:25:35 pm »
Enfin, ...laat maar zitten ook, als je op deze manier meedoet aan het forum dan sla je per defenitie elk onderwerp dood.

Niettemin, dank voor uw bijdrage!