quote:
op 22 Jul 2003 14:37:11 schreef lonneke:
Matt. 22 v. 1 t/m 14
Wat versta je onder deze tekst en wie zijn de geroepenen en wie de uitverkorenen?
Dat iedereen is "geroepen", waar je ook vandaan komt of waar je ook woont, iedereen is geroepen.
Het maakt niet uit of je gereformeerd of kathuliek bent, of helemaal geen kerkse achtergrond hebt gehad, iedereen is geroepen.
Alleen niet iedereen zal het ooit kunnen horen, denk maar eens aan hen die in de rimboe leven, zij zullen nooit over de zaligheid van God de schepper horen.
Dood gewoon omdat wij geen visie hebben om ons naar hen uit te strekken.
Er zijn dus vele stammen in de wereld waar nnoit tegen is getuigd, zij hebben nooit van God gehoord.
Toch is God zo barmhartig om hen te openbaren doormiddel van de natuur om hen heen.
Er zijn getuigenissen van stammen die op een wonderlijke wijze Jezus hebben aangenomen en Hem dienen.
Maar dat weinigen üitverkoren" is, daar kiest God niet voor, maar jij zelf!!!!!!!!!!!!!!
Want wat doe jij als je van God hoort?
Een voorbeeld;
Stel, jij word op straat een keer aangesproken door iemand, komt af en toe nog eens voor in Nederland.
Er word jou uit gelegd dat jij je moet bekeren, er word uitgelegd dwat bekering in houd.
Maar jij zegd dat jij al naar de kerk gaat en dat moet voldoende zijn voor God.
Is dat voldoende voor God?
Mag jij het zelfde leven leiden als een persoon in de wereld?
Vind God dat goed?
Neen, neen en noig eens neeeeeeeen.
Hoe kun jij uitverkoren zijn als jij niet naar de stem luistert?
Als jullie mijn levens geschiedenis hoorden, dan was ik voor jullie allang uitgesloten om in het verbond van God te komen.
In jullie ogen was ik geen uitverkoren, maar wat voor de mens een gruwel is, is voor God een uitverkorene.
weet je hoe ik uitverkoren ben geraakt?
Op een dag werd ik aangesproken op straat, twee mensen namen de moeite om een dikke vette zondaar als ik, die altijd tegen elke kerk en geloof aan schopte, (dus Sceptic, ik weet waar je over praat) aan te spreken over geloof.
Toen werd ik geroepen, net als velen van jullie horen dat je je moet bekeren en een andere levenstijl aan moet wenden.
Ik ben komen kijken doormiddel van een uitnodeging.
Ik voelde me er welkom, men was blij dat ik er was, maar buiten dat om, God sprak tot mijn hart.
Hoe?
Heel simpel, als kind had ik een ervaring gehad, waar ik met geen enkel persoon oversprak, geen mens, maar ook geen dier.
Toen ik daar in de dienst zat werd dat geen aangehaald door een voorgangen die bovendien nog uit Amerika kwam.
Van toen af aan kon ik er niet om heen dat God mij zocht en aan mijn hart klopte.
Een maand later heb ik samen met iemand gebeden, ik heb Jezus in mijn hart gevraagd en mijn hele leven is totaal veranderd.
Was ik uitverkoren?
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom?
Omdat ik naar de wil van God heb geluisterd, Hij vroeg mij om in m'n hart te komen en ik heb Hem binnen gelaten.
Ik heb mijn zondige leven aan de kant gedaan, ik heb mijn verslavingen weggedaan, mijn hele leven is toe gewijd aan God.
Waarom, omdat Hij mij heeft gered.
Er is geen dag aan mij voorbij gegaan dat ik Hem ervoor heb gedankt, want wat is er mooier dan te weten dat je na je dood naar de hemel gaat.