Auteur Topic: Dank God  (gelezen 728 keer)

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
Dank God
« Gepost op: augustus 10, 2003, 11:53:59 am »
(Vanaf http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=681&i=58295&t=58295 geknipt en geplakt met dank aan de schrijver daar)

Johannes 13

4 En Jezus legde zijn klederen af en nam een linnen doek en omgordde zich daarmee. 5 Daarna deed Hij water in het bekken en begon de voeten van de discipelen te wassen en af te drogen met de doek waarmee Hij omgord was. 12 Toen Hij dan hun voeten gewassen had en zijn klederen aangedaan en weer plaats genomen had, zei Hij tot hen: Begrijpt gij wat Ik gedaan heb ? 13 Gij noemt Mij Meester en Here, en gij zegt dat terecht, want Ik ben het. 14 Indien nu Ik, uw Here en Meester, u de voeten gewassen heb, behoort gij elkander de voeten te wassen; 15 want Ik heb u een voorbeeld gegeven, opdat ook gij doet, gelijk Ik gedaan heb.

Jezus stelt zich kwetsbaar op door het werk te doen wat normaal in die tijd een slaaf of bediende zou doen. Hij stelt zich zelfs zo kwetsbaar op door zich te ontdoen van zijn kleding en slechts een linnen doek omslaat. Wanneer Hij hun de voeten gewassen heeft, neemt Hij ook die doek af en droogt hun voeten af. Jezus ligt dan naakt geknield voor zijn discipelen neer. Wat moet dat een ontroerend moment geweest zijn, wanneer daar Gods eigen Zoon, naakt voor de mens ligt neergeknield.

Jesus zei eerder wel eens: wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Ook zei hij dat Hij die de Eerste wil zijn, aller slaaf zal zijn.
Als je ervan uit gaat dat het Jesus' bedoeling was om te tonen wat, en hoe ver de liefde van de Vader gaat, dan is dit wellicht het hoogtepunt van de verbeelding: God de Vader, die zich in waarde verlaagt tot het slaaf-zijn van zijn schepselen.
Niet één keer -toen in die zaal- maar voortdurend.

Ik zeg dat, omdat wat Jesus toen deed, meer was dan een ritueel. In een ritueel ga je niet zover dat jijzelf daar letterlijk uitgekleed in de nederigste positie ligt die je je maar kan indenken.
Jesus deed dat wel. Daardoor werd het ritueel een konkrete daad.

Het CDA gaat ing. a.s. maandag de vervolguitkering voor WW-ers afschaffen. Mensen die daarvan afhankelijk zijn en een verdienende partner hebben zullen op die partner een beroep moeten doen om uit de bijstand te blijven.
Of ze zullen hun eigen huis, waar ze 10 jaar lang de hypotheek voor hebben betaald, moeten verkopen.
Voor mensen die niet beseffen dat onze Vader hun leven bezield, is dat een heel hard gelag.

Voor ons (?) christenen (?) nu een kans om weg te geven wat we hebben.
Laten we God danken voor deze mogelijkheid, want Hij die ons gegeven heeft mag het ook nemen, en Hij die neemt, zal ons ook geven.

jullie
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Sarah

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2003, 08:45:35 pm »
giro.... :
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Carl

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2003, 08:49:05 pm »
quote:
op 10 Aug 2003 20:45:35 schreef Sarah:
giro.... :

Ga eens informeren bij het dichtstbijzijnde ww-kantoor.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Sarah

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2003, 09:00:50 pm »
Ben arme egoïstische studente..   Die reply was voor anderen bedoeld..

Carl

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2003, 10:27:42 pm »
quote:
op 10 Aug 2003 21:00:50 schreef Sarah:
Ben arme egoïstische studente..   Die reply was voor anderen bedoeld..

mag ik jouw gironummer dan?

je
Carl

Sarah

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2003, 07:34:48 am »
quote:
op 10 Aug 2003 22:27:42 schreef Carl:
[...]

mag ik jouw gironummer dan?

je
Carl

Ik mail het je wel Anders ben ik straks geen arme studente meer en moet ik geld weggeven.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2003, 06:38:36 pm »
Ik heb niet echt een idee wat je nu precies wilt met dit topic, maar ik meen ergens een lijntje te zien lopen van hetgeen Jezus heeft gedaan (zorgen voor anderen) en hetgeen het CDA afgelopen zaterdag heeft gedaan (extra WW afschaffen). Dat lijkt mijzelf meer Actueel-voer . Dus een schopje daarheen, verder heb ik de offt-topic replies verwijderd .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Sarah

• Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2003, 10:56:16 pm »
Je moet het gironummer opzoeken en bij de topic zetten, zo weet iedereen wat de bedoeling is

Quallekop

• Voor het geval dat ik het verg
    • Bekijk profiel
Dank God
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2003, 08:44:44 pm »
quote:
op 11 Aug 2003 22:56:16 schreef Sarah:
Je moet het gironummer opzoeken (knip)

Of gewoon het geld naar mij opsturen...

Ja, wat het CDA aangaat, het is in algemeenheid bekend dat de 'C' sinds geruime tijd niet voor 'christelijk' kan staan ondanks de gereformeerde kwinkslagen van de premier. Door de jaren heen heeft de regering er ook voo rgezorgd dat op andere terreinen van het maatschappelijk welzijn de stop uit het bad is getrokken. We hoeven in dat opzicht niet per se stil te staan bij de afschaffing van de WW-vervolguitkering. Dat is maar een detail. Het liberale gedachtengoed stroomt rijkelijk door de aderen van menig CDA'er en dat komt tot uitdrukking in de wetgeving.

Christus wijst ons erop om te zien naar zieken, naakten, gevangen, hongerigen, u.s.w. (Matth. 25), maar het CDA wil verder kijken dan dat: wat gaat het de maatschappij (dus ons) kosten? Het christelijk aspect van het CDA is wat dat aangaat voor altijd verbonden met een prijskaartje. Wat weer ten koste gaat van hen waar het juist om te doen is...

Wie zich om zijn medemens bekommert moet dat tot uitdrukking brengen in zijn/haar stemgedrag. Maar ja, dat stemmen duurt nog wel even...
Of juist niet!

Ik val aan, wie volgt mij?!!!

Ik wil nu wel eens dat de fiets van mijn Opa wordt vergoed! En dat die radio, het was notabene een Grunndig ook nog, weer netjes bij ons wordt afgeleverd!