Auteur Topic: Only happy when it rains  (gelezen 971 keer)

Sarah

  • Berichten: 1749
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Gepost op: augustus 11, 2003, 11:35:33 pm »
Paus roept op tot gebed voor regen

Uitgegeven: 10 augustus 2003 13:56
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2003 13:56

CASTELGANDOLFO - Paus Johannes Paulus II heeft zondag voor de slachtoffers van de bosbranden in Zuid-Europa gebeden. Ook riep hij de gelovigen op God om regen te bidden.

De paus zei dat de bosbranden een zaak van de grootst mogelijke urgentie zijn. Hij wees niet alleen op de slachtoffers door de branden, maar ook op de grote schade voor het milieu.

Hij stelde dat de branden niet alleen het gevolg van de aanhoudende droogte zijn, maar verwees naar ook naar de mensen die ze hebben aangestoken.

---

Even afgezien van het feit dat hij een paus is..
Wat vind je hiervan?

(lekker afgezaagd, maar kon het niet laten dit even te laten lezen, stond namelijk op voorpagina van de krant die ik onder ogen zag vandaag)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2003, 11:44:48 pm »
Ik zie er niks kwaads in, hoewel er wel ernstiger zaken zijn om voor te bidden. Maar ja, de een bidt hiervoor en de ander daarvoor. En baadt 't niet dan schaadt 't niet.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

  • Berichten: 1749
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2003, 12:52:40 am »
Ik bid toch ook niet om zonneschijn omdat MIJ het goed lijkt..

(hmz dit is toch geen afgezaagd onderwerp he   vond het gewoon zo'n absurd, vooral omdat dat op de voorpagina stond. Spektakel, en dan maar hopen dat het keihard gaat regenen, ow yeah )
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2003, 07:41:14 am »
quote:
op 12 Aug 2003 00:52:40 schreef Sarah:
Ik bid toch ook niet om zonneschijn omdat MIJ het goed lijkt..


            
Ach, sommige mensen bidden zelfs als ze autopech hebben.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

  • Berichten: 1749
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2003, 10:33:15 am »
quote:
op 12 Aug 2003 07:41:14 schreef Pleun:
[...]


Ach, sommige mensen bidden zelfs als ze autopech hebben.  

            


Sommige dingen  kunnen beter verborgen blijven......

Heb nu het nummer... "Let it rain" opstaan.....  Het blijft droog. Jammer
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2003, 12:37:18 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 10:33:15 schreef Sarah:
[...]


Sommige dingen  kunnen beter verborgen blijven......

Heb nu het nummer... "Let it rain" opstaan.....  Het blijft droog. Jammer

            
Maar dat is ook een redelijk vaag nummer moet ik zeggen. Iedere keer dat ik het hoor vraag ik me af waar het nu over gaat: over regen of over geestelijke regen. Daar ben ik eigenlijk nooit achtergekomen, terwijl ik het nummer al redelijk vaak gehoord heb. Iemand die duidelijkheid kan geven?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Macguinness

  • Berichten: 5539
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2003, 07:29:56 pm »
Waarom zou je niet om regen mogen bidden ? Er heerst momenteel een extreme droogte in Europa, met op veel plaatsen grote bosbranden.
Als je het vuur ziet naderen en drijgt je huis te verbranden en er stikken mensen door de rook, dan is het toch niet raar dat je God vraagt of het gaat regenen.

Je mag Hem tenslotte alles vragen.

wimpie

  • Berichten: 214
  • WWJD?
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2003, 07:49:59 pm »
Helemaal met guinnes eens!
Gaat het om Let it Rain van Michael w Smith?

Sarah

  • Berichten: 1749
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2003, 08:18:22 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 19:49:59 schreef wimpie:
Helemaal met guinnes eens!
Gaat het om Let it Rain van Michael w Smith?

            


Het gaat om mijn topic lieve schat. Lees maar eens

Let it rain gaat volgens mij over 'geestelijke regen'. Toch denk ik stiekum dat Michael het niet zo erg had gevonden als het tijdens dat concert wat opgenomen werd keihard ging gieten.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2003, 08:38:37 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 19:29:56 schreef macguinness:
Waarom zou je niet om regen mogen bidden ? Er heerst momenteel een extreme droogte in Europa, met op veel plaatsen grote bosbranden.
Als je het vuur ziet naderen en drijgt je huis te verbranden en er stikken mensen door de rook, dan is het toch niet raar dat je God vraagt of het gaat regenen.

Je mag Hem tenslotte alles vragen.

            
Heb je helemaal gelijk in hoor , maar dat was niet wat ik bedoelde . Ik vroeg me af wat Michael W. Smith bedoeld had met dat liedje, maar dat is me nu wel duidelijk .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Quallekop

  • Berichten: 17
  • Voor het geval dat ik het verg
    • Bekijk profiel
Only happy when it rains
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2003, 08:54:45 pm »
Aardig dat de Paus invloed wil uitoefenen op het weer in Europa. Misschien is het op zijn plaats als we nu allen zeggen: "Bedanktttt voor die weer...", immers het regent nu pijpenstelen.

Inderdaad kun je Hem alles vragen, ...maar zouden 'ze' daarboven zich druk maken of het hier regent of niet? Zeggen we zlef al niet dat na 'elke regenbui 't zonnetje komt'? Of andersom: na zonneschijn komt regen... Hier in Nederland wel. Dat schijnt klimatologisch te zijn bepaald.

Misschien dat iemand de Paus ook kan verzoeken zich uit te spreken aangaande de Inquisitie. Dit kerkelijk orgaan binnen de RK-kerk bestaat nog steeds! Het zou afgeschaft moeten worden en de RK-kerk zou zich officieel moeten distantieren van wat er in vroegere tijden is gebeurd uit naam van de Inquisitie. Wellicht dat ze één van mijn verre voorouders te grazen hebben genomen op een regenachtige dag, toen deze zich tot het protestantisme (m'n kunstgebit valt uit mijn mond als ik dit woord opschrijf) bekeerde.

Wat het weer aangaat, er is niets zo veranderlijk dan het weer. Vraag het maar aan E. Krol.

 
Ik wil nu wel eens dat de fiets van mijn Opa wordt vergoed! En dat die radio, het was notabene een Grunndig ook nog, weer netjes bij ons wordt afgeleverd!