Auteur Topic: Feedback op het forum (Algemeen)  (gelezen 5760 keer)

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #50 Gepost op: februari 14, 2003, 10:44:17 pm »
Zijn er ook forumstats op te vragen? Jullie forum loopt zo goed dat ik groen en geel zie van jaloezie , dus wil ik ff kijke of dat gerechtvaardigd is.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

DoubleUP

  • Berichten: 838
  • www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #51 Gepost op: februari 14, 2003, 11:08:09 pm »
quote:
op 14 Feb 2003 22:44:17 schreef elle:
Zijn er ook forumstats op te vragen? Jullie forum loopt zo goed dat ik groen en geel zie van jaloezie , dus wil ik ff kijke of dat gerechtvaardigd is.

            
Ten opzichte van welk forum? Daar wil ik dan ook wel eens kijken
Altijd in voor verbeteringen!

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #52 Gepost op: februari 14, 2003, 11:13:22 pm »
quote:
op 14 Feb 2003 22:44:17 schreef elle:
Zijn er ook forumstats op te vragen? Jullie forum loopt zo goed dat ik groen en geel zie van jaloezie , dus wil ik ff kijke of dat gerechtvaardigd is.

            
Wat wil je weten? Het aantal bezoekers? Of heel andere dingen? Vertel het maar, dan kijken we wel even wat er aan statistieken beschikbaar zijn en welke we daarvan door willen/kunnen/mogen geven.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #53 Gepost op: februari 15, 2003, 02:59:31 pm »
Ik wil bijv. weten of:
- Piekuren (al zegt dat niet heel veel)
- Mensen die zich aanmelden ook daadwerkelijk posten, of slechts 2 weken geinteresseerd zijn en dan nooit meer terug komen. (Als dit forum de deelnemers weet te binden, kan dit een belangrijk platform zijn).
- Waar de aanmelders vandaan komen, welke leeftijd ze hebben, van welke kerk ze lid zijn enzo (kortom: of de deelnemers een representatieve afspiegeling van de GKV vormen).
- Of er veel inbellers zijn of dat er veel lieden een vaste internetaansluiting hebben (zegt iets over wat mensen voor dit forum over hebben, dus hoe belangrijk het is als platform)

Er zijn van die stat-programmaatjes die bepaalde dingen automatisch bijhouden en die een deel van deze info geven.
Maar dat is voor het forumbeheer wellicht interessant om in de gaten te houden. 't Is voor mij pure nieuwsgierigheid.

Owja: hebben jullie dit forum zelf geschreven? Of is het een bestaande maar dan aangepast? Kvinnut best een goed forum: ondanks avatars en signatures ea laadt het best snel, en daarnaast geven jullie aan dat aanpassingen goed mogelijk zijn.

ps: www.gsva.nl/forum.html
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #54 Gepost op: februari 15, 2003, 03:07:16 pm »
Het hele forum is nog in ontwikkeling. Er ligt nog een behoorlijke lijst met features die men graag in het forum verwerkt zou willen zien. Het forum wordt speciaal voor de GKV ontwikkelt door Netivity die ook de rest van de software voor de site geschreven hebben.

Ik heb voor je vraag over de statistieken een melding gemaakt in het crewforum, dus als het goed is hobbelt er binnenkort een administrator langs die -een deel van je vragen- zal gaan beantwoorden. Maar ik heb zo het gevoel dat de statistieken die jij vraagt voor een deel nog niet eens onderzocht zijn omdat het forum nog maar zo kort bestaat.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Jan W

  • Moderator Muziek
  • Berichten: 1390
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #55 Gepost op: februari 15, 2003, 10:04:21 pm »

quote:

op 15 Feb 2003 14:59:31 schreef elle:
antwoorden mod in bold en de de vragen van elle in italic

Het forum is nu sinds zijn bestaan een keer of 9000 gelinkt, sinds zijn start met kerst

Ik wil bijv. weten of:
- Piekuren (al zegt dat niet heel veel)

Helaas heb ik daar weinig zicht op. Wel op piekdagen: maandag en dinsdag zijn piekdagen. Zaterdag is het rustigst.


- Mensen die zich aanmelden ook daadwerkelijk posten, of slechts 2 weken geinteresseerd zijn en dan nooit meer terug komen. (Als dit forum de deelnemers weet te binden, kan dit een belangrijk platform zijn). De meesten mensen posten in de loop van de tijd een berichtje, er zijn ook een aantal echte die-hards zoals op ieder forum. Gemiddeld melden zich zo'n 6 a 7 nieuwe mensen per dag aan.

- Waar de aanmelders vandaan komen, welke leeftijd ze hebben, van welke kerk ze lid zijn enzo (kortom: of de deelnemers een representatieve afspiegeling van de GKV vormen). deelnemers komen uit de GKV, CGK, RK, Evangische hoek, Hervormde Bond, SOW, andere religies en allen die zich niet kerkelijk of religeus noemen. De meer algemene reacties zul je vooral vinden in het hoofdforum Confrontatie en Cultuur en Media, christenen reageren vooral in de andere fora en dat is gezien de onderwerpen ook niet zo bijzonder
- Of er veel inbellers zijn of dat er veel lieden een vaste internetaansluiting hebben (zegt iets over wat mensen voor dit forum over hebben, dus hoe belangrijk het is als platform) leuke vraag, maar dan kan ik niets over zeggen omdat ik het niet weet.

Er zijn van die stat-programmaatjes die bepaalde dingen automatisch bijhouden en die een deel van deze info geven. wij hebben ook zo'n stat programma, maar voorlopig is dat een basic versie, om budgettaire redenen :'(
Maar dat is voor het forumbeheer wellicht interessant om in de gaten te houden. 't Is voor mij pure nieuwsgierigheid. die mag bevredigd worden

Owja: hebben jullie dit forum zelf geschreven? Of is het een bestaande maar dan aangepast? Kvinnut best een goed forum: ondanks avatars en signatures ea laadt het best snel, en daarnaast geven jullie aan dat aanpassingen goed mogelijk zijn. zie berichtje van ramH

bedankt voor het meedenken en de getoonde interesse
:'(
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Henk-Jan

  • Berichten: 77
  • SIP
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #56 Gepost op: maart 12, 2003, 06:02:16 pm »
Heel leuk idee! Goed om te zien, dat er zoveel mensen betrokken zijn.
Ik kijk ook even of m'n profiel een beetje werkt.

Peter

  • Berichten: 2108
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #57 Gepost op: maart 16, 2003, 01:35:20 pm »
Kan er ook even wat gedaan worden aan die OGKN-'vervuiling'?
Als ik denk, dat er in een bepaald topic (dat over iets heel anders gaat) een bericht bij is gekomen, blijkt het weer om die OGKN te draaien.

Laurens

  • Berichten: 620
  • Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #58 Gepost op: maart 16, 2003, 05:02:57 pm »
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat mods niet durven te modereren.

Ik heb een aantal keren een discussie naar de juiste plek verwezen en een mod gevraagd om de OGKN-discussie uit de Reformanda-hoek te halen aangezien ze niks met de Reformanda van doen heeft, hetgeen nog steeds niet gebeurd is.
Het enige wat (iig een mod) er uiteindelijk gebeurd is vanuit mod-land is dat er een paar postjes zijn verwijderd/gemod met de mededeling die ik ook al had geplaatst, nl. de discussie op de juiste plek te hervatten.
En dan is er aan bovenstaande post te zien dat er nog steeds niet goed op wordt gelet.

Ik vindt dat er veel beter gelet en harder opgetreden moet worden op off-topic reacties en wees alsjeblieft niet bang om met slotjes te strooien.
Ik krijg een beetje het vermoeden dat de meeste mods hier absoluut geen ervaring mee hebben en bang zijn voor kritiek op hun beleid.
Het is misschien handig om (de naam van) de mods een kleurtje te geven, dat is vrij gebruikelijk op fora en zo het is ook voor de users duidelijk tijdens een gesrek, ook om te voorkomen dat ze gaan reageren in de trand van: waar bemoei je je mee e.d.

(het is maar goed dat ik geen mod ben hier, want dan zou ik het wel weten )

Edit aanvulling:
Overdreven uitingen, en dan met name de negatieve naar specifieke personen als:
quote:
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

            

lijken mij ook niet echt bevorderlijk voor de onderlinge sfeer, verzoek hier wat aan te doen, ga Officiele Waarschuwingen geven op onbetamelijk gedrag met bijv. de regel dat drie OW's tot een week verbanning van het forum leidt.

NB: ik vindt het trouwens raar dat mods op dit soort dingen moeten worden gewezen door users
Stiekum begint er een vraagje door mijn hoofdje te spoken, nl of het huidige mod-team wel geschikt is...
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2003, 05:51:22 pm door Laurens »

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #59 Gepost op: maart 16, 2003, 06:46:01 pm »
quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat mods niet durven te modereren.

            

Ik ben hier zelf moderator en ik ben het helemaal met je eens. Weliswaar mod ik alleen in Jongerenforums en zoals je kunt zien ligt het er daar best wel netjes bij.

quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
Ik heb een aantal keren een discussie naar de juiste plek verwezen en een mod gevraagd om de OGKN-discussie uit de Reformanda-hoek te halen aangezien ze niks met de Reformanda van doen heeft, hetgeen nog steeds niet gebeurd is.
Het enige wat (iig een mod) er uiteindelijk gebeurd is vanuit mod-land is dat er een paar postjes zijn verwijderd/gemod met de mededeling die ik ook al had geplaatst, nl. de discussie op de juiste plek te hervatten.
En dan is er aan bovenstaande post te zien dat er nog steeds niet goed op wordt gelet.

            
Ik neem het mee naar 'achteren' en zal nog een keer vragen of er alsjeblieft harder gemod mag gaan worden.
quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
Ik vindt dat er veel beter gelet en harder opgetreden moet worden op off-topic reacties en wees alsjeblieft niet bang om met slotjes te strooien.
Ik krijg een beetje het vermoeden dat de meeste mods hier absoluut geen ervaring mee hebben en bang zijn voor kritiek op hun beleid.

Het is misschien handig om (de naam van) de mods een kleurtje te geven, dat is vrij gebruikelijk op fora en zo het is ook voor de users duidelijk tijdens een gesrek, ook om te voorkomen dat ze gaan reageren in de trand van: waar bemoei je je mee e.d.

            
Kleurtjes bij de naam is een featurerequest die ooit gedaan gaat worden. Net als zoveel dingen. Waneer weet ik echter niet, dat hangt allemaal af van de prioriteiten die gesteld worden door het deputaatschap wat hier over gaat.
quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
(het is maar goed dat ik geen mod ben hier, want dan zou ik het wel weten )

            
Als we je hulp nodig hebben, dan mailen we je wel. OK?
quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
Edit aanvulling:
Overdreven uitingen, en dan met name de negatieve naar specifieke personen als:

[...]

lijken mij ook niet echt bevorderlijk voor de onderlinge sfeer, verzoek hier wat aan te doen, ga Officiele Waarschuwingen geven op onbetamelijk gedrag met bijv. de regel dat drie OW's tot een week verbanning van het forum leidt.

            

RTFF
Staat er namelijk al in. Lees dit maar eens: http://forum.gkv.nl/faq.asp#gedrag" class="bbc_link" target="_blank">Hoe te gedragen[/url[. Weliswaar niet helemaal uitgbreid enzo, maar dát is dan weer beschreven in een Modpolicy in het Crewforum.

quote:
op 16 Mar 2003 17:02:57 schreef Laurens:
NB: ik vindt het trouwens raar dat mods op dit soort dingen moeten worden gewezen door users
Stiekum begint er een vraagje door mijn hoofdje te spoken, nl of het huidige mod-team wel geschikt is...

            
Again, if we need you, we will mail you.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Laurens

  • Berichten: 620
  • Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #60 Gepost op: maart 16, 2003, 08:16:18 pm »
@RamH

nog een klein puntje om mee te nemen 'naar achteren'

quote:
op 16 Mar 2003 18:46:01 schreef ramH:
RTFF
Staat er namelijk al in. Lees dit maar eens: Hoe te gedragen. Weliswaar niet helemaal uitgbreid enzo, maar dát is dan weer beschreven in een Modpolicy in het Crewforum.

            

Er is dus een duidelijke policy, wat heeft een FAQ of Policy voor nut als een mod daar niet op durft te wijzen c.q. naar te handelen???
Vooral op een forum als dit, waar veel mensen zitten die nog nooit op andere fora hebben gezeten en die onbekend zijn met de manier van 'gedragen' op fora, is er voor dit soort dingen extra veel aandacht nodig dat hoeft niet erg te zijn, maar dan moet er wel goed gemodereerd worden, ik proef deze onkunde ook bij de meeste mods.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben normaal niet iemand die gaat lopen zeiken op het beleid van een forum enzo, maar ik begin me zo langzamerhand steeds meer te storen aan dit soort dingen, en ik hoor het ook om heen (buiten dit forum om) van andere users, ik ken er zelfs die daarom wegblijven.
Er worden dan termen genoemd als amateurisme, iets wat kan op een klein forum, maar op een forum dat in korte tijd zo groot is geworden gaan er problemen ontstaan als het zo door gaat.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2003, 08:21:02 pm door Laurens »

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #61 Gepost op: april 02, 2003, 05:52:16 pm »
Kan DoubleUp of ramH die 2 huisbezoekdraden niet even mergen?
1tje staat in jeugd en kerk, ander in plaatselijk kerkelijk leven
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #62 Gepost op: april 02, 2003, 07:17:01 pm »
quote:
op 02 Apr 2003 17:52:16 schreef elle:
Kan DoubleUp of ramH die 2 huisbezoekdraden niet even mergen?
1tje staat in jeugd en kerk, ander in plaatselijk kerkelijk leven

            
Neuh, ik zie geen reden om wat te sluiten. Mientje snijdt net andere punten aan dan ik doe, dus wat mij betreft mogen ze gewoon allebei open blijven. Maar, aardig dat je het even meldt.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Peter

  • Berichten: 2108
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #63 Gepost op: april 07, 2003, 12:04:45 am »
Wat schieten we eigenlijk op met een blaat-draad en een slow-chat-draad?
Er zijn toch wel andere fora of chat-sites op het internet, waar mensen hun bagger kwijt kunnen?

DoppyNL

  • Berichten: 26
  • www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #64 Gepost op: april 07, 2003, 12:10:39 am »
quote:
op 07 Apr 2003 00:04:45 schreef Peter:
Wat schieten we eigenlijk op met een blaat-draad en een slow-chat-draad?
Er zijn toch wel andere fora of chat-sites op het internet, waar mensen hun bagger kwijt kunnen?

            

Is idd waar dat mensen hun "bagger" ook ergens anders op het internet kwijt kunnen.
Maar je krijgt ALTIJD enigzins "bagger" op een forum, door er een speciale plek voor te maken kun je de nuttige onderdelen van het forum schoonhouden van "bagger" door de berichten daarheen te verplaatsen o.i.d..
Wanneer is er Waar SooS?? --> http://www.soostime.nl/

Peter

  • Berichten: 2108
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #65 Gepost op: april 07, 2003, 12:16:47 am »
Je hebt gelijk, en bovendien: ik hoef er natuurlijk niet naar te kijken. Ik stoor me er alleen aan, dat die onzin steeds bovenin de lijst met actieve onderwerpen staat. Is dat nou het meest 'hot' op een GKV-forum-site?

Joesoef

  • Berichten: 7743
  • Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #66 Gepost op: april 07, 2003, 12:37:53 am »
quote:
op 07 Apr 2003 00:16:47 schreef Peter:
Je hebt gelijk, en bovendien: ik hoef er natuurlijk niet naar te kijken. Ik stoor me er alleen aan, dat die onzin steeds bovenin de lijst met actieve onderwerpen staat. Is dat nou het meest 'hot' op een GKV-forum-site?

            
Nee, maar SC wordt gewoon meer in gepost omdat je steeds reageert...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #67 Gepost op: april 07, 2003, 12:52:11 am »
Tja een 'general chat draad' loopt overal veel sneller. Het is misschien wel het minst belangrijk. Maar je kunt er lekker ontspannen en de reacties zijn inderdaad snel gezet waardoor een topic actief blijft.

Er is nu ook een chatkanaal gemaakt. Misschien dat dat de betreffende draadjes wat minder actief maakt.... We zullen wel zien. Mijns inziens is er echter niet echt een reden om de onzindraadjes te sluiten vooralsnog.
Pinkeltjefan

Joesoef

  • Berichten: 7743
  • Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #68 Gepost op: april 09, 2003, 01:19:08 am »
Waarom kan je niet zien welk topic op slot is totdat je hem opent ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #69 Gepost op: april 09, 2003, 08:03:11 am »
quote:
op 09 Apr 2003 01:19:08 schreef Joesoef:
Waarom kan je niet zien welk topic op slot is totdat je hem opent ?

            
het volgende plaatje voor een topic laat zien dat hij gesloten is
of als hij ook nog eens sticky is en gesloten zie je
Pinkeltjefan

Joesoef

  • Berichten: 7743
  • Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #70 Gepost op: april 09, 2003, 01:15:41 pm »
Toch niet bij alle topics hoor...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #71 Gepost op: april 09, 2003, 03:06:55 pm »
quote:
op 09 Apr 2003 13:15:41 schreef Joesoef:
Toch niet bij alle topics hoor...

            
geef dan ff een voorbeeld
Pinkeltjefan

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (Algemeen)
« Reactie #72 Gepost op: april 30, 2003, 01:25:43 pm »
Voortaan mag je voor alles een apart topic openen en daardoor is dit topic overbodig geworden.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger