quote:
op 12 Jan 2004 23:30:15 schreef dingo:
Zoals gezegd zijn mijn stekels op dit forum wel degelijk al een paar keer overeind gaan staan. En dat heeft alles te maken met de manier waarop het forum (niet) functioneert maar ook op de manier waarop de deelnemers discussieren.
Eerst maar het forum. De twee grootste ergernissen zijn wel dat de crew niet echt aangestuurd wordt en dat Netivity kennelijk kan doen wat hem/het/haar/hun goed dunkt zonder dat de forumbeheerders daar invloed op hebben.
Dat laatste is onzin. Netivty doet niets zonder dat wij het willen. Dus als er niets gebeurt, dan ligt dat aan ons en niet aanhun.
quote:
Uit de weinige informatie die de crew geeft blijkt dat Jan W de baas van de crew en DsWim de baas van Jan W en Deputaten zijn de baas van DsWim. Nu zie ik Jan W voornamelijk muziekrecensies schrijven en DsWim zie ik discussieren over van alles en nog wat, maar niet op de topics die het functioneren van het forum betreffen.
Jan is gewoon gelijke onder zijn gelijken en heeft de eindverantwoordelijkheid, meer niet. Hij is gewoon admin op het forum, mod in sommige subforums en dus in feite een gewone mod. En ja, achter de schermen is hij ook de hoogste man en hakt hij knopen door als we er niet uitkomen. Wim heeft verder weinig te maken met het forum, behalve dan dat hij mod is in twee verborgen forums en dat hij door de deputaten is aangesteld ivm het internetbeleid. Wim heeft verantwoordelijkheden voor het forum doorgespeeld naar Jan. Dus als Wim niet op topics reageert over het functioneren van het forum, klopt dat. Voor technische zaken ben ik verantwoordelijk en voor de gewone forumzaken is Jan verantwoordelijk, maar dus niet Wim.
quote:
Gevolg is dat er na een interne discussie, zonder de gebruikers te betrekken, de crew enthousiast aan de verbouwing van het menu en de topics begint en vervolgens halverwege bedenkt dat het misschien toch niet helemaal goed is uitgedacht. En nu vandaag, eindelijk, wordt de mogelijkheid van een grote schoonmaak overwogen en wordt de mening van de gebruikers gevraagd. Ook in deze categorie valt de duidelijke afwezigheid van de mods in kerstvakantie zonder dat er voor vervanging gezorgd is.
Er komt echt geen grote schoonmaak. Dan zou je topics uit hun subforum moeten halen en er ergens anders heen verplaatsen. Dan ben je dus ook direct alle relaties kwijt die topics in een relationele database hebben en is je database dus in feite niets waard geworden. Naja, er staan topics in, maar terugvinden enzo wordt dan (zelfs met een goede zoekmogelijkheid) zo goed als onmogelijk. Dat zal dus niet gebeuren. Er zal wel een andere mogelijkheid komen, dat topics standaard verborgen zijn en met een pulldownmenuutje tevoorschijn zullen komen. Maar dat komt in de next major update.
quote:
En kom nu niet met de dooddoener dat het allemaal vrijwilligerswerk is want dat is me bekend en ik waardeer hun inzet zeer maar zou het nog meer waarderen als de inzet ook efficienter werd benut en aangestuurd.
Zou je me een mailtje willen sturen met een concreet voorstel hoe je het anders zou willen zien?
quote:
Komen we bij het functioneren van Neteveniet zoals Netivity al door een aantal forumdeelnemers wordt genoemd. Hoe en wie deze club aanstuurt weet ik niet, maar uit de zuinige opmerkingen in Feedback is wel duidelijk dat dat niet door de crew gebeurd. En dat is natuurlijk van de zotte!
*waves* doei.
Dat is dus echt klinklare onzin. Ik heb besloten dat er andere dingen zijn die voorrang hebben boven nu en direct een update doen aan de forumsoftware. Ja, er zijn andere dingen die belangrijk zijn en nee, daar kan ik niet over uitweiden. Maar houd nu toch eens op met klagen dat er niets gebeurt, dat is allemaal zoals het bedoeld is door mij. En laat
iedereen ook eens ophouden met klagen over Netivity, zij kunnen er niets aan doen omdat
ik degene ben die daarvoor verantwoordelijk is. Netivity doet pas wat als ik het zeg, en ik zeg dat nog niet.
quote:
Een applicatie als deze heeft gewoon regulier onderhoud en verbetering nodig en wie weet dat beter dan de crew? Terwijl nu zo onderhand sprake is van achterstallig onderhoud. Een beetje handige gebruiker die een beetje van asp afweet kan allerlei gebruikersgegevens opvragen (of kon dat iig tot voor kort).
Het enige gebruikersgegeven dat is op te vragen, is een e-mailadres. Daar heb je dus geen kennis voor nodig van ASP, maar gewoon creatief omgaan met URL's. En ik ben ook blij dat je duidelijk kunt maken waar dit achterstallig onderhoud in zit, als je dat alsnog wil doen, mail me dan even

.
quote:
Een herhaling van de paginanummers onderaan de pagina, programmeer technisch een peuleschil, wordt niet gedaan. Wat doen ze eigenlijk wel? En dan te bedenken dat er zelfs heel goede, gratis forumsoftware voor handen is. Software die in 1 a 2 uur tijd operationeel kan zijn en wij kl*ten maar aan met Neteveniet.
Stel dat wij open software gaan draaien, wie gaat dat onderhouden? Heb je enig idee hoeveel tijd daarin gaat zetten? Heb je sowieso wel enig idee wat er allemaal bij komt kijken of is dit gewoon geroep van de zijlijn zonder dat er ook daadwerkelijke voorstellen ter verbetering komen. Wederom: mail me maar met ideeën.
quote:
Of zijn het de Deputaten die als zand tussen de raderen functioneren? Wordt Netivity ook niet aangestuurd door de daarvoor verantwoordelijke perso(o)n(en)? Het zou prettig zijn als hier eindelijk eens duidelijkheid over komt, en liever nog,een en ander aan verbeterd wordt. Het forum en de deelnemers zijn te belangrijk om zomaar wat aan te rommelen. Wat ik te zeggen heb over de deelnemers zal ik nog even bewaren voor de volgende stekel.
Duidelijkheid genoeg? Wat je over de deelnemers gaat zeggen moet jij weten, maar onthoud wel even dat flamen en trollen niet gewaardeerd worden

.