Bijzonder we mogen onze democratische rechten weer ten toon spreiden. We mogen weer een stem uitbrengen. Weloverwogen natuurlijk, niet blind stemmen.
We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL. Deze vallen dus af, wat houden we over als politieke partijen SGP, CU, CDA dat zijn er ook niet veel.
SGP daar hebben ze een staatsrechtelijk grondbeginsel, ze laten de vrouw niet in hun waarde.
CDA dat is een partij die wil regeren en die consesies doet op het christelijke vlak.
CU een samenraapsel van de GPV en de RPF, de RPF heeft daar de totale zeggenschap de partij wil regeren. Ze zeggen veel maar doen weinig dan meepraten en de kop in het zand steken.
Waar moeten we op stemmen, vooralsnog stem ik CDA maar misschien SGP. De GPV zal zich niet uit de CU zetten dus er zullen nog wel meer mensen wederom niet op de CU stemmen.
We houden geen GPV kamerleden meer over...van 3 naar 1 de afgelopen verkiezing en nu van 1 naar 0 zoals het er uit ziet. Hoe de heer Veling eenvoudig aan de kant is gezet en ("democratisch" gekozen tijl uilenspiegel) Rouvoet in het zadel is gezet. Wat een blijdschap brengt zo'n achteruitgang met zich mee.
De SGP die durft standpunten in te nemen, er zijn zaken die me daarin erg aanspreken. Maar ze mogen wel een beetje meer ruimte nemen in de staatsrechtelijke alures die ze hebben. Al heb ik wel respect voor het volhoudende van de partij.
De CDA kan weer gaan regeren, maar vooralsnog zie ik niets in een lijstverbinding met de PvdA, GL, D66 en al helemaal niets in de SP. Het is goed dat er zulke partijen zijn in de oppositie, maar laten we alsjeblieft de ogen openhouden voor wat men uitdraagt.
De 8 goede jaren van paars waren het gevolg van de in de jaren daarvoor opgeboude zaken, de laatste jaren van paars was de kar nodig aan onderhoud toe. Maar daar werd niet op gelet.....men had een leuk karretje neergezet maar paars ging met de veren pronken.