Auteur Topic: Landelijke verkiezingen  (gelezen 3848 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Gepost op: december 27, 2002, 02:19:28 pm »
Bijzonder we mogen onze democratische rechten weer ten toon spreiden. We mogen weer een stem uitbrengen. Weloverwogen natuurlijk, niet blind stemmen.

We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL. Deze vallen dus af, wat houden we over als politieke partijen SGP, CU, CDA dat zijn er ook niet veel.

SGP daar hebben ze een staatsrechtelijk grondbeginsel, ze laten de vrouw niet in hun waarde.

CDA dat is een partij die wil regeren en die consesies doet op het christelijke vlak.

CU een samenraapsel van de GPV en de RPF, de RPF heeft daar de totale zeggenschap de partij wil regeren. Ze zeggen veel maar doen weinig dan meepraten en de kop in het zand steken.

Waar moeten we op stemmen, vooralsnog stem ik CDA maar misschien SGP. De GPV zal zich niet uit de CU zetten dus er zullen nog wel meer mensen wederom niet op de CU stemmen.

We houden geen GPV kamerleden meer over...van 3 naar 1 de afgelopen verkiezing en nu van 1 naar 0 zoals het er uit ziet. Hoe de heer Veling eenvoudig aan de kant is gezet en ("democratisch" gekozen tijl uilenspiegel) Rouvoet in het zadel is gezet.  Wat een blijdschap brengt zo'n achteruitgang met zich mee.

De SGP die durft standpunten in te nemen, er zijn zaken die me daarin erg aanspreken. Maar ze mogen wel een beetje meer ruimte nemen in de staatsrechtelijke alures die ze hebben. Al heb ik wel respect voor het volhoudende van de partij.

De CDA kan weer gaan regeren, maar vooralsnog zie ik niets in een lijstverbinding met de PvdA, GL, D66 en al helemaal niets in de SP. Het is goed dat er zulke partijen zijn in de oppositie, maar laten we alsjeblieft de ogen openhouden voor wat men uitdraagt.

De 8 goede jaren van paars waren het gevolg van de in de jaren daarvoor opgeboude zaken, de laatste jaren van paars was de kar nodig aan onderhoud toe. Maar daar werd niet op gelet.....men had een leuk karretje neergezet maar paars ging met de veren pronken.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2002, 05:29:35 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 14:19:28 schreef Picardijn:
We houden geen GPV kamerleden meer over...van 3 naar 1 de afgelopen verkiezing en nu van 1 naar 0 zoals het er uit ziet. Hoe de heer Veling eenvoudig aan de kant is gezet en ("democratisch" gekozen tijl uilenspiegel) Rouvoet in het zadel is gezet.  Wat een blijdschap brengt zo'n achteruitgang met zich mee.

En Arie Slob dan? => (voormalig) GPV'er die op 2 staat!

Maar waarom die GPV - RPF houding? Zij zijn nu  toch beide ChristenUnie? Daar hebben ze zelf voor gekozen! Mijns inziens doe je de ChristenUnie, maar ook de RPF en GPV geen recht door naar de ChristenUnie te blijven kijken als twee partijen!
| Ps. 8:5,6 |

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2002, 06:23:21 pm »
We hadden eerst 3 mensen in de kamer, door die achterbakse aanhang van de RPF die massaal Tinneke de kamer in stemden. Hierdoor moest GPV'er van Middelkoop het veld ruimen niet de hypocriete Leen van Dijke. De manier waarop Veling de kamer uitgezet is dat toont geen enkel respect.
De komende verkiezing zal met met 1 misschien 2 zetels de kamer ingaan. Hier zal niemand van de GPV bij zitten. Om nu te praten over 1 partij, dan moet je dat eens duidelijk maken aan de RPF achterban.

GPV of niets, het is weggeven van at met moeite verkregen is.
Liefde is vreemd

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2002, 08:03:22 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 18:23:21 schreef Picardijn:
We hadden eerst 3 mensen in de kamer, door die achterbakse aanhang van de RPF die massaal Tinneke de kamer in stemden. Hierdoor moest GPV'er van Middelkoop het veld ruimen niet de hypocriete Leen van Dijke. De manier waarop Veling de kamer uitgezet is dat toont geen enkel respect.
De komende verkiezing zal met met 1 misschien 2 zetels de kamer ingaan. Hier zal niemand van de GPV bij zitten. Om nu te praten over 1 partij, dan moet je dat eens duidelijk maken aan de RPF achterban.

GPV of niets, het is weggeven van at met moeite verkregen is.

En dit zelfde verhaal houden de RPF'ers ook. En wat bereik je ermee? Niets...
Het helpt niets als je alleen maar op elkaar afgeeft en zegt: "vroeger was alles beter". We leven nu en de RPF en het GPV zijn opgegaan in de ChristenUnie. Ga daar wat van maken, ga aan de slag om die partij groot te maken in de politiek.
Ik heb bij de laatste verkiezingen geen ChristenUnie gestemd (ook deze keer zal ik dat niet doen, aangezien de SGP mijn stem gaat krijgen: juist vanwege die durf om bijbelse standpunten in te nemen en daar ook bij te blijven), omdat ze op mij veel en veel te afwachtend overkwamen, ze lieten niet zien wie ze waren. Dat heb ik van meer mensen gehoord. Volgens mij kan er wat veranderen als men weet waar de ChristenUnie voor staat. Daar ligt een kans en die ligt niet in het 'minder fijn' praten over 'de anderen'. :)

Trouwens, in de laatste poll van 2Vandaag bleef de ChristenUnie netjes zitten op vier zetels. Dus minder lijken ze er in ieder geval niet van te worden. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2002, 01:14:54 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 18:23:21 schreef Picardijn:

GPV of niets, het is weggeven van wat met moeite verkregen is.

Allereerst: De manier waarop hier wordt gepraat over de (voormalige) RPF aanhang toont ook geen respect ( "Hypocriet", "achterbaks" ). Pas op niet dezelfde fout te maken die de RPF verweten wordt! (wat betreft die 1e partij: Over het algemeen zijn het de GPV'ers dien nog vanuit het GPV 'denken', en de RPF'ers die ChristenUnie 'denken')

Verder: Het is waar dat het niet zo goed ging met de ChristenUnie. Toch is het (mijns inziens) beter dat het GPV en de RPF samen zijn gegaan. Ze leken teveel op elkaar, zeker inhoudelijk. Ok, ik ben het er mee eens, het Bijbelse standpunt is zeker nog te zwak, dat mag duidelijker naar voren komen. Neemt niet weg dat er zeker nog wat van te maken valt!
Laten we er dan vooral samen aan werken om er wat van te maken, als een duidelijk Bijbelse partij, met een Bijbelse inhoud. Het GPV heeft er zelf voor gekozen ChristenUnie te worden, dat is niet terug te draaien. En dat moet ook niet, samen sta je sterk! Samen sterk als een voluit Bijbelse partij met duidelijke standpunten waarin elke christen zich kan herkennen!
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2003, 04:40:26 pm door Auke »
| Ps. 8:5,6 |

bert bloem

• Psalm 25:14
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2002, 08:10:50 am »
Samen verder:

Een fusie levert spanningen op. Die moet je erkennen en verwoorden. Denk aan het offer van Kars. Maar na het verwoorden van de pijn gaat het proces wel door. Nu staat er een goed team, dat onze steun verdient. Samen oneens verder. Dat moet toch kunnen gezien de doelstelling:

de eer van God in de politiek hoog houden.

Ik ga voor de ChristenUnie.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2002, 01:23:51 pm door bert bloem »
met vriendelijke groeten,

Bert

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2002, 12:45:41 am »
Met enige verbazing zit ik hier wat reakties te lezen.

Ik denk dat het alleen maar goed is dat GPV en RPF elkaar hebben gevonden.

Zeker onder het paarse kabinet was het volgens mij broodnodig om een vuist te vormen tegen de aanvallen van buitenaf.
Wat betreft de christenunie, ik had zelf wat twijfels over net na de fusie, het gepraat over regeringsdeelname, was Veling wel de juiste persoon,blazen ze niet te hoog van de toren enz. enz.

Laten we niet vergeten dat de vorige verkiezing niet normaal was.
Daar is genoeg over gezegd, alleen wordt m.i. toch een belangerijk punt over het hoofd gezien, de RPF bestond volgens mijvoor een flink deel toch ook uit ontevreden CDA'ers die met de komst van Balkenende terug zijn gegaan.

Ik zal geen CDA semmen omdat ik daar de C veel en veel te weinig terug zie.
Ook geen SGP, ik accepteer hun standpunten, maar ik mis daar wel eens te weinig realiteitszin. Natuurlijk moet een christenpartij hun principes uitdragen, ik waardeer hun daarin, maar je moet ook een partij zijn met realiteitszin, laten zien dat je een christen bent die in het leven staat.

Wat betreft de christenunie, ik heb wat info gekregen, ik had eerst het idee dat Rouvoet een "grijze muis was", maar bij het programma Voor je kiezen (naam weet ik niet zeker) daar was ik positief verrast door Rouvoet, hij liet zich niet pakken door de ondervragers en wist het verhaal van de CU duidelijk naar voren te brengen. Een partij die weet wat er leeft en het woord duidelijk naar voren brengen. Ik zal er dan ook zeker op stemmen.

Laten we nou eens over muren heen kijken, laten we ons nou concentreren op het christen zijn ongeacht de afkomst van kamerleden, en dat ook uitdragen op straat en in de 2e kamer!!!!
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2003, 07:27:58 pm »

quote:

op 30 Dec 2002 00:45:41 schreef zidane:
Met enige verbazing zit ik hier wat reakties te lezen.

Ik denk dat het alleen maar goed is dat GPV en RPF elkaar hebben gevonden.

Zeker onder het paarse kabinet was het volgens mij broodnodig om een vuist te vormen tegen de aanvallen van buitenaf.
Wat betreft de christenunie, ik had zelf wat twijfels over net na de fusie, het gepraat over regeringsdeelname, was Veling wel de juiste persoon,blazen ze niet te hoog van de toren enz. enz.

Laten we niet vergeten dat de vorige verkiezing niet normaal was.
Daar is genoeg over gezegd, alleen wordt m.i. toch een belangerijk punt over het hoofd gezien, de RPF bestond volgens mijvoor een flink deel toch ook uit ontevreden CDA'ers die met de komst van Balkenende terug zijn gegaan.

Ik zal geen CDA semmen omdat ik daar de C veel en veel te weinig terug zie.
Ook geen SGP, ik accepteer hun standpunten, maar ik mis daar wel eens te weinig realiteitszin. Natuurlijk moet een christenpartij hun principes uitdragen, ik waardeer hun daarin, maar je moet ook een partij zijn met realiteitszin, laten zien dat je een christen bent die in het leven staat.

Wat betreft de christenunie, ik heb wat info gekregen, ik had eerst het idee dat Rouvoet een "grijze muis was", maar bij het programma Voor je kiezen (naam weet ik niet zeker) daar was ik positief verrast door Rouvoet, hij liet zich niet pakken door de ondervragers en wist het verhaal van de CU duidelijk naar voren te brengen. Een partij die weet wat er leeft en het woord duidelijk naar voren brengen. Ik zal er dan ook zeker op stemmen.

Laten we nou eens over muren heen kijken, laten we ons nou concentreren op het christen zijn ongeacht de afkomst van kamerleden, en dat ook uitdragen op straat en in de 2e kamer!!!!

Helemaal mee eens. Stem CU iedereen!
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2003, 01:52:11 am »
Wat moet je nu eigenlijk met je beugel en je buikje? Stem gewoon SP. Dat scheelt je beide.
shoot me again, I ain't dead yet

Amo Draijer

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2003, 01:56:11 am »
Vandaag druk bezig geweest om een gebedsbijeenkomst op 21 januari te regelen, om de verkiezigen aan de Koning der koningen op te dragen. Posters regelen, B & W en alle politieke partijen in de gemeente aanschrijven, enz, enz.
Hadden we op 14 mei 2002 ook gedaan. Zonder enige politieke voorkeur of kleur te bekennen.

Raad eens welke partij ons in december vroeg of we dit in januari weer gingen doen?

bert bloem

• Psalm 25:14
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2003, 07:06:22 pm »
Groenlinks?
met vriendelijke groeten,

Bert

pjotter

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2003, 07:43:33 pm »
(15) Partij voor de Dieren?
Ze maken mij de pis niet lauw!

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #12 Gepost op: januari 08, 2003, 10:27:45 am »
Waarom doen al die christenen in Nederland zo moeilijk. Als we in Frankrijk of Duitsland hadden geleefd dan hadden we maar op een christelijke partij kunnen stemmen. Nu wijken ex GPV' ers uit naar de SGP, ik vind dat nogal polariserend. Ik heb meer het idee dat die mensen niet zo goed weten hoe ze in een geseculiseerde samenleving christen kunnen zijn. En dan is de SGP een veilige vluchthaven. Ook de CU heeft wel 'moraliserende'  trekjes maar dat vind ik toch wel een stuk verteerbaarder.... Maar als er geen CU was zou ik toch wel CDA gaan stemmen denk ik. Maar gelukkig is er nog een CU.:)
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

connie

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #13 Gepost op: januari 08, 2003, 11:05:23 pm »
ik stem niet
ik hou me er niet zo mee bezig met de politiek
gr connie

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #14 Gepost op: januari 09, 2003, 02:23:52 am »

quote:

op 04 Jan 2003 01:52:11 schreef dsWim:
Wat moet je nu eigenlijk met je beugel en je buikje? Stem gewoon SP. Dat scheelt je beide.

We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL.

Wat ik wil is duidelijk maken dat je niet als stemvee naar de hokje moet, loop dan liever naar de brievenbus en deponeer je stemkaart daar in.
Beetje morele christelijke verplichting van de vrijgemaakt gereformeerden om maar op de CU te stemmen. Op dit moment zijn het nog 2 partijen en hopenlijk mogen ze nog van elkaar wijken, gelukkig hebben wij daar weinig over te zeggen.
We mogen er gelukkig wel voor bidden.
Liefde is vreemd