Hallo Gaitema,
Vandaag, Sabbat de 9e februari ben ik thuis. Dan ben ik zelf bezig met het Evangelie, om mij te sterken en te groeien in Christus.
Wat van belang is met de Sabbat van het 4e gebod is, dat het 'de spil' der geboden is. De eerste 4 zijn die, welke de liefde en onverbrekelijke relatie tussen Schepper en de mens aanduiden en de overige zes, de relatie van de mens tot Zijn Allerhoogste god, dus ook die van Jezus.
De Vader van Jezus is dus
ook Zijn God (-heid) precies zoals Hij graag wil
dat ook wij Diezelfde Vader en God (-heid)
leren aanvaarden.
Zie je Gait, we moeten Hem
leren aanvaarden!
Okay, alle mensen moeten Jezus alswel de Hemelse Vader leren aanvaarden. Geen dwang en ook geen Plaatsvervanger, op aarde. Pausdom en andere wetten en geboden, dan die welke in de Hemel gehanteerd worden, zijn er niet en worden ook niet in het oordeel toegepast.
ALLE 10 geboden zijn niet alleen de maatstaf in het oordeel, maar zijn dus de feitelijke grondwet van dat Rijk, wat gewoonweg NIET van deze aarde is.
Ik zal dat bewijs veoren aan de hand van de relatie tussen Jezus en zijn eigen bmoedverwantschap in de lijn 'van het vlees'.
Joden eerst? Herhaling vann een herintroductie van een Israël in het vlees?
ONDENKBAAR!
Wat zegt Jezus over "
verwantschap" Wie is zijn ware familie.
Is Maria een verhevene, boven haar Zoon Jezus? Zoals vele kerken, maar vooral de RKK Staat de mensen doet geloven? Is Maria de "Koningin van de Hemel" en (notabene genoemd als...) de Middelares? Van wat en wie!
Als Jezus NU
Grote Verzoendag houdt in
het Heilige der Heilige, dat
niet door mensenhanden is gemaakt, welk een recht ontleent dan de wereld, door te veronderstellen dat Jezus ooit nog eens in een verdeelde en zondig Babylon, dienst zou doen.
Immers, als de Hogepriester ten tijde van het OT, jaarlijks die periode afsloot met Grote Verzoendag, dan was er geen weg terug. Oordeel en vergeving waren over die afgelopen periode aan de orde, men kon weer (uit genade) weer opnieuw beginnen, met het begin van een nieuw jaar!
Maar als de Hoogste Priester, Jezus Christus Grote Verzoendag houdt, in de allerlaatste afdeling van het Hemelse Heilige der Heiligen, dan is dat écht de laatste dienst die Hij de mensheid kan bewijzen, voordat Hij naar aarde komt om de mensheid daadwerkelijk te verlossen, zij die 'waardigheid' bezitten en Hem
in de Hemel tegemoet gaan!Wat heeft dat met de Sabbat van het 4e gebod te maken!
Nemen we Daniël 12
quote:
1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd. 4 Maar houd deze woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de eindtijd. Velen zullen op zoek gaan en de kennis zal toenemen.’
Wat staat daar Gait!
Alle mensen? Alleen Joden? Alleen zij die tot de Oecumene behoren?
Nee,
allen die gehoorzaam zijn geworden of nog steeds groeïen in het besef van de Thora, de 10 geboden als "inburgering" voor het hemelse Rijk, dat buiten de grenzen van deze aarde ligt! OVERBLIJFSELEN van ALLE tijden!
Feitelijk wordt verwezen naar "hen die in het boek des levens staan opgetekend".
Zij die dan een andere Heer dienen, kunnen dat Koninkrijk niet binnengaan, want zij zijn niet opgetekend en dus 'statenloos' op grodn van een valselijke wetgeving!
Matteüs 7,13-23quote:
13 Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang. 14 Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden.
15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? 17 Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. 19 Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
Wat Jezus hier bedoelt is, dat ondanks het feit dat sommigen precies weten hoe het moet, zij de wet tich niet hanteren, laat staan handhaven. Hun vruchten die zin dragen, zijn niet gerelateerd aan de juiste wet(-matigheid)
Wat is nu dan Jezus 'ware verwantschap' als het de grodnwet van Zijn Rijk gaat.
Soms verwijzen mensen naar de 'eer' die we mensen of Bijbelse figuren moeten geven, buiten de Allerhoogste God of Jezus om.
Sommige mensen gedragen zich alsof ze een Plaatsvervanger zijn van Christus of een andere Godheid en in de plaats van Onze hemelse Verlosser, hen moeten aanbidden en (de) eer geven.
Nu, dit zegt Jezus over verwantschap en aanbidding of eer:
Jezus, de schriftgeleerden en zijn verwanten quote:
20 Hij ging terug naar huis, en weer verzamelde zich een menigte, zodat ze zelfs niet de kans kregen om te gaan eten. 21 Toen zijn verwanten hiervan hoorden, gingen ze op weg om hem, desnoods onder dwang, mee te nemen, want volgens hen had hij zijn verstand verloren.
NOOT:
Je ziet Gait, dat de familie van Christus, Hem niet zo zag zitten. Ze vonden Hem maar een vreemde, net zoals de Schriftgeleerden. (ook sommigen nog vandaag de dag)quote:
22 Ook de schriftgeleerden die uit Jeruzalem gekomen waren, zeiden: ‘Hij is bezeten door Beëlzebul,’ en: ‘Dankzij de vorst der demonen kan hij demonen uitdrijven.’ 23 Toen hij hen bij zich geroepen had, sprak hij tot hen in gelijkenissen: ‘Hoe kan Satan zichzelf uitdrijven? 24 Als een koninkrijk innerlijk verdeeld is, kan dat koninkrijk niet standhouden; 25 als een gemeenschap innerlijk verdeeld is, zal die gemeenschap niet kunnen standhouden. 26 En als Satan tegen zichzelf in opstand is gekomen en verdeeld is, kan ook hij niet standhouden, maar gaat hij zijn einde tegemoet. 27 Bovendien kan niemand het huis van een sterkere binnengaan om zijn inboedel te roven, als hij die sterkere niet eerst vastgebonden heeft; pas dan kan hij zijn huis leeghalen. 28 Ik verzeker u: alle wandaden en godslasteringen, hoe erg ook, kunnen de mensen worden vergeven, 29 maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp.’ 30 Dit omdat ze gezegd hadden: ‘Hij is bezeten door een onreine geest.’
31 Intussen waren zijn moeder en zijn broers aangekomen. Ze stuurden iemand naar binnen om hem te halen. Zelf bleven ze buiten wachten. 32 Er zat een groot aantal mensen om hem heen, en die zeiden tegen hem: ‘Uw moeder en uw broers staan buiten en zoeken u.’ 33 Hij antwoordde: ‘Wie zijn mijn moeder en mijn broers?’ 34 Hij keek de mensen aan die in een kring om hem heen zaten en zei: ‘Jullie zijn mijn moeder en mijn broers. 35 Want iedereen die de wil van God doet, die is mijn broer en zuster en moeder.’
Zie je hier Gait, dat Maria op dat moment nog niet geheel tot 'waar geloof in Christus' was gekomen? Maria was weliswaar Zijn (aardse-) moeder, maar ook zij moest Hem (leren) aannemen; groeïen naar dat burgerschap van dat Rijk, waarover Hij, op zijn tijd, Koning zal worden.
Er is dus een enorme kloof tussen Jezus en zijn (aardse) familie (zie ook Joh. 7:2-6). Maria zijn moeder, zijn broers en Zijn zusters liepen eventjes 40 km. van Nazareth naar Kafaenaüm om Jezus "met geweld" in de "schoot van de familie" terug te halen. Ze begrpenn Zijn opdracht niet en ook het Evangelie (op dat punt) niet! In Handelingebn 15:12-14 kunnen we lezen dat ook Jacobus de latere leider der gemeente in Jeruzalem was bij dat spektakel.
Nu, we moeten aannemen dat het bij de familie van Jezus ging om een bepaalde bzorgdheid t.a.v. Zijn veiligheid, want Hij had ( en heeft nog) vele vijanden. Vandaar ook dus dat Jezus NOOIT MEER één voet zal zetten op een aarde, die door Satan wordt bestuurd, als Overste. Toch betichte de familie van jezus, Hem van een zekere ontoerekeningsvatbaarheid om Hem op die wijze aan rechtsvervolging te laten ontkomen.
Jezus provoseerde op een bepaalde manier het Sanhedrin en de Leiders van die tijd, door gewoon te stellen, dat iedereen die Hem navolgt in gehoorzaamheid, dan tegelijkertijd 'ongehoorzaam is' aan de Leiders en Schriftgeleerden van Zijn tijd. Jezus heeft dus nooit tot een algemene gehoorzaamheid opgeroepen, maar tot de gehoorzaamheid Hem na te volgen, opdat men dan al reeds een inwoner (Geestelijke) van dat Hemelse Koninkrijk is, want het Koninkrijk begint 'van binnen' in het hart van de mens. (Joh 3)
Jezus spreekt dus altijd over de vestiging van een GEESTELIJK ISRAëL. Een Geestelijke familie die weten wat ze doen en waarom. Dat is dan ook de reden dat Jezus Zijn ware volgelingen broeders en zusters noemt. Als Jezus die woorden gebruikt zijn het dus ALTIJD Geestelijke navolgers van Christus. (Mattheus 25:40 /28:10 /Joh.20:16-18. Zo zijn dan dus ook "de zonen" van uw volk, dat we vinden in Daniêl altijd getrouwe Joden, die Messiaans zijn en dus een Overblijfsel van het geheel.
Jezus paste de benaming 'broeders en zusters' toe om onderscheid te maken tussen Zijn "familie in het vlees" en Zijn ware verwantschap met hen die Geestelijke navolgers waren (geworden).
Pas, nadat Jezus is gekruisigd en opgestaan uit de slaap, na drie dagen, komen ook zijn familieleden 'in het vlees' die Hem eerst vervolgen, tot waar Geloof en zo dus Geestelijke broeders en zusters. (Handelingen 1:14/12:17/ 1 Kor. 9:5/ Galaten 2:0 /Jakobus 1:1 / Judas 1)
Nu Gait, een hele mond vol dus, maar nodig denk ik om het Sabatsgebod te rechtvaardigen en te begrijpen als een schakel, een spil die voor ELK MENS nodig zijn om de wetten en geboden van het Koninkrijk der Hemelen, te -leren- begrijpen om te groeïen naar en in dat burgerschap.
Openbaring 14:
Het lam en de zijnen; het oordeel quote:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.
6 Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’
12 Hier komt het aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden en aan de trouw van Jezus.
13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die vanaf nu in verbondenheid met de Heer sterven.”’ En de Geest beaamt: ‘Zij mogen uitrusten van hun inspanningen, want hun daden vergezellen hen.’
14 Toen zag ik dit: een witte wolk, en daarop zat iemand die eruitzag als een mens. Hij had een gouden krans op zijn hoofd en een scherpe sikkel in zijn hand. 15 Uit de tempel kwam een andere engel, die hem die op de wolk zat met luide stem toeriep: ‘Laat uw sikkel komen om te oogsten. Want de tijd om te oogsten is gekomen; de aarde is meer dan rijp voor de oogst.’ 16 Toen wierp degene die op de wolk zat zijn sikkel op de aarde, en de aarde werd geoogst. 17 Er kwam een andere engel uit de hemelse tempel, die ook zo’n scherpe sikkel had. 18 Bij het altaar vandaan kwam weer een andere engel, degene die zeggenschap heeft over het vuur. Hij riep de engel met de scherpe sikkel luid toe: ‘Laat je scherpe sikkel komen om de druiven te oogsten in de wijngaard op de aarde, want de druiven zijn rijp.’ 19 Toen wierp de engel zijn sikkel op de aarde, en hij oogstte de druiven in de wijngaard op de aarde en gooide ze in de grote perskuip van Gods woede. 20 De wijnpers werd buiten de stad getreden. Er kwam een grote stroom bloed uit, zestienhonderd stadie lang en zo hoog als het bit bij een paard.
Okay Gait, lees eens rustog door, wat hier zo staat! In 1843 is er een einde gekomen aan de 2300 avonden en morgens, zoals Daniël die omschrijft. In Daniël 12 vinden we, reeds in de eerste verzen een verwijzing naar onze tijd?. De oproep om de geboden en de wetten van het komenden Gods Rijk te leren onderhouden, vinden we in Openbaring 14 terug. Aangaande dat 4e gebod, dat logischerwijze dus wordt ontkent, door ongeestelijke verkondigers en verraders aan het adres van Christus, zoals ook zelfs eens zijn familie deed.
Nu, een gebod onderhouden redt je niet op zich. Immers niemand is of kan volledig volmaakt zijn of worden, hier op aarde. De Allerhoogste God vraagt ons dan ook niet om even volmaakt te worden als HIJ. Daarom was en is Jezus ons voorbeeld. We worden pas volledig volmaakt als we de poorten van het Hemelse Jeruzalem voorbij zijn en met Hem maaltijd (+voetwassing dus) onderhouden!
Aangaande de Sabbat van het 4e gebod dit:
quote:
Gods wet is de maatstaf waaraan het karakter en het leven van de mensen. in het oordeel zullen worden getoetst. De Prediker zegt: "Vrees God en onderhoud zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen. Want God zal elke daad doen komen in het gericht over al het verborgen". (Prediker 12:13,14). De apostel Jacobus vermaant de broeders: „Spreek zo en handelt zo als (mensen past), die door de wet der vrijheid zullen geoordeeld worden" (Jacobus 2:12).
Zij die in het oordeel „waardig gekeurd" worden, zullen deel hebben aan de opstanding van de rechtvaardigen. Jezus zei: „Maar die waardig gekeurd zijn deel te verkrijgen aan die eeuw en aan de opstanding uit de doden... zijn aan de engelen gelijk en zij zijn kinderen Gods, omdat zij kinderen der opstanding zijn" (Lucas 20:35,36), en Hij zei ook: „Zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven" (Johannes 5:29). De rechtvaardige doden zullen pas worden opgewekt na het oordeel, waarop zij „waardig gekeurd" zijn om deel te hebben aan „de opstanding ten leven". Daarom zullen zij niet persoonlijk aanwezig zijn bij de rechtszitting, wanneer hun leven zal worden onderzocht en er over hun geval zal worden beslist.
We staan dus niet in de rij in het aardse Jeruzalem nij de (herbouwde) 3e Tempel, om bij 'Jezus' boete te doen en "naar de linker of rechter kant" gewezen te worden! Dat idee is Duivels!
Je kunt dus feitelijk niet op zondag in de kerk zitten, en de dag als teken van de Staatskerk eerbiedigen en tegelijkertijd zeggen dat je 'in Jezus' bent.
Want als je steeds, keer op keer dat 4e gebod overtreedt ( er over heen loopt) ontbindt je zelf de 10 geboden tafel, ondersteund door de 2 liefdesgeboden waar die gehele wet, aan hangt!
Hartelijke groet