Auteur Topic: Lord of the Rings discussie deel II  (gelezen 37302 keer)

Elsje

• Bekijk profiel
Lord of the Rings discussie deel II
« Reactie #60 Gepost op: oktober 10, 2003, 07:19:31 pm »
Waarom begin je nou op zo'n manier? Is toch nergens goed voor? Een discussie is een discussie, dat jij en anderen het niet met me/ons eens bent, betekent niet dat we zitten te zagen!
En zoals ik al eerder zei heb jij niet het recht mij en/of anderen schijnheilig te noemen. Je kent me niet eens.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 10, 2003, 07:22:46 pm »

quote:

op 10 Oct 2003 19:19:31 schreef Elsje:
Waarom begin je nou op zo'n manier? Is toch nergens goed voor? Een discussie is een discussie, dat jij en anderen het niet met me/ons eens bent, betekent niet dat we zitten te zagen!
En zoals ik al eerder zei heb jij niet het recht mij en/of anderen schijnheilig te noemen. Je kent me niet eens.

Mensen die niet serieus reageren hoef je ook niet serieus te nemen hoor :)
(verder is het wel een aardige jongen :P )
Pinkeltjefan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 10, 2003, 08:03:08 pm »

quote:

Goed zo, Elsje!

Overigens, ook ik vind LOTR niet eng, ik vind het een spannend verhaal en op een bijzonder knappe manier verfilmd. Dus ook dat argument, bangmakend, vervalt, wat mij betreft.

Dus: ik vind het niet eng, ik vind het in het geheel niet occult (ook al wordt er in getoverd), ik vind het juist een mooie, spannende film die onder meer tot nadenken aanzet over wat goed is en wat kwaad is, en over de zuigende aantrekkingskracht van het kwaad.
Vind je het nu goed als ik die film kijk, of verbaas je je er nog steeds over?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Elsje

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 11, 2003, 12:19:11 pm »
Elle

Je moet natuurlijk zelf weten of je de film wel of niet wilt zien. Ik heb alleen voor mezelf bepaald dat ik hem niet kijk.  ;)

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 11, 2003, 12:44:40 pm »

quote:

op 08 Oct 2003 23:38:00 schreef Elsje:
Als je serieus meer wilt weten over dit onderwerp kan ik je hierover een studie mailen.
Wanneer krijg ik mijn mailtje? (zie mijn eerdere post, of heb je die niet gezien?) :?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:04:35 pm »

quote:

En zoals ik al eerder zei heb jij niet het recht mij en/of anderen schijnheilig te noemen.

Als je hier al om gaat zagen schijnheil dan vraag ik me af hoe jij je staande houdt in dit leven. :?

quote:

Je kent me niet eens.
Laten we dat zo houden.
Live vanuit de luie stoel

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:06:36 pm »

quote:

op 10 Oct 2003 19:22:46 schreef Alfredt:
[...]

Mensen die niet serieus reageren hoef je ook niet serieus te nemen hoor :)
(verder is het wel een aardige jongen :P )

Euhm het topic gaat over de trailers en is niet voor tegenstanders van de LOTR-films.  :(

Word daar zo moe van eeh! Stupid people.. en Elsje gaat in het topic van bruce almighty zeggen dat ze dat wel een goede film vind. En daar word God afgebeeld!!!  |:( Dus vandaar scheinheil.

En nu opzouten...

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:08:38 pm »

quote:

op 11 Oct 2003 18:06:36 schreef Does:
[...]

Euhm het topic gaat over de trailers en is niet voor tegenstanders van de LOTR-films.  :(

Word daar zo moe van eeh! Stupid people.. en Elsje gaat in het topic van bruce almighty zeggen dat ze dat wel een goede film vind. En daar word God afgebeeld!!!  |:( Dus vandaar scheinheil.

En nu opzouten...
De topictitel is sindsdien verandert Does, uds helaas voor jou, opzouten is niet aan de orde :9

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:12:13 pm »

quote:

op 11 Oct 2003 18:08:38 schreef Zacharov:
[...]

De topictitel is sindsdien verandert Does

Euh dat is dus een dom beleid hier he. Het topic gaat van oorsprong over de trailers ja. Discussie over of de film wel goed is om naar de kijken omdat hij goddeloos is oid hort hier dus niet. Open maar jullie eigen topic enzo en ga lekker deze oude discussie weer boven halen.

Schijnheilen..

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:13:23 pm »
Dan open je toch weer een nieuw topic, mag zolangzamerhand ook wel naar chatforum geschopt worden  :P

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:17:01 pm »

quote:

op 11 Oct 2003 18:13:23 schreef Zacharov:
Dan open je toch weer een nieuw topic, mag zolangzamerhand ook wel naar chatforum geschopt worden  :P
:|

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: oktober 11, 2003, 06:18:20 pm »
:z

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: oktober 11, 2003, 11:00:25 pm »
Ik heb even wat offtopic posts verwijderd. Gaarne een beetje lief voor elkaar blijven.

De reden voor het aanpassen van de topictitel lijkt me trouwens duidelijk: het draadje draaide uit op een discussie. Mensen die de trailer willen downloaden, kunnen dat gewoon doen. De trailer en de discussie bijten elkaar niet.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

*TIMSTAR*

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: oktober 12, 2003, 01:08:02 am »
zacharov>>

ik kan je een hele makkelijke defenitie van occultisme geven.

Als er iets gebeurd wat wij niet kunnen zien of bevatten met ons eigen verstand en het is niet door Gods hand, dan neem maar aan dat het niet goed is.
Dit is dan het werk van demonen.

Je kan ook bidden voor een situatie. Als je dan een wonder ziet is dit, omdat je tot God sprak een goede gebeurtenis.

Waarom dan toveren??

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: oktober 12, 2003, 01:27:26 am »

quote:

op 12 Oct 2003 01:08:02 schreef *TIMSTAR*:
zacharov>>

ik kan je een hele makkelijke defenitie van occultisme geven.

Als er iets gebeurd wat wij niet kunnen zien of bevatten met ons eigen verstand en het is niet door Gods hand, dan neem maar aan dat het niet goed is.
Dit is dan het werk van demonen.

Dit gaat misschien op voor het echte dagelijks leven en niet iets dat is ontsproten aan de fantasie van een schrijver. Fantasie = fantasie. Of geloof je echt in elfen en hobbits? By the way ik geloof sowieso niet in toveren.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.