Auteur Topic: De bijbel: Gods Woord?  (gelezen 13937 keer)

NewMillennium

• Bekijk profiel
De bijbel: Gods Woord?
« Reactie #255 Gepost op: december 16, 2003, 07:38:25 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 18:33:30 schreef Pulpeet:
[...]

Iedereen mag blijven hoor. Als je daar soms bang voor was ;)

Maar er komt binnenkort wel een scheiding tussen een forumgedeelte waar alles ter discussie gesteld kan worden en een forumgedeelte dat specifiek voor christenen onderling is. Om redenen die o.a. Qohelet hierboven noemde. Precieze vormgeving is nog niet helemaal rond. Maar iedereen blijft welkom.

Verder discussie hierover hoort niet in dit topic. Kan in FeedBack. :)
Sorry voor mijn vorige reaktie. Bovenstaande niet op tijd gelezen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #256 Gepost op: december 16, 2003, 11:57:49 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 19:06:58 schreef Qohelet:
[...]

Misschien is het vruchtbaarder om niet over 'het christendom' te spreken, maar over 'de kerk van Jezus Christus', 'de leer van Jezus Christus', 'het geloof van Jezus Christus'. Dat zijn namelijk bijbelse termen die een objectieve betekenis hebben. En die vormen wel degelijk de gemeenschappelijke factor in het christendom. Of, zoals de Bijbel het beschrijft,
Ja. Ik realiseerde me achteraf dat ik het belangrijkste er niet bij had gezet. En dat is de persoon van Jezus Christus. Hij staat centraal.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #257 Gepost op: december 17, 2003, 12:33:03 am »

quote:

op 16 Dec 2003 18:33:30 schreef Pulpeet:
[...]

Iedereen mag blijven hoor. Als je daar soms bang voor was ;)

Maar er komt binnenkort wel een scheiding tussen een forumgedeelte waar alles ter discussie gesteld kan worden en een forumgedeelte dat specifiek voor christenen onderling is.

Ch; ben nog steeds benieuwd, hoe jullie christenen onderling van niet?-christenen uiterlijk? willen onderscheiden en welke kriteria je daar dan aan gaat verbinden, reuzebenieuwd zelfs!

quote:

Om redenen die o.a. Qohelet hierboven noemde. Precieze vormgeving is nog niet helemaal rond. Maar iedereen blijft welkom.

Verder discussie hierover hoort niet in dit topic. Kan in FeedBack. :)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God