Auteur Topic: Kaarten op tafel  (gelezen 1037 keer)

Jan W

  • Moderator Muziek
  • Berichten: 1390
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Kaarten op tafel
« Gepost op: december 14, 2002, 11:38:01 pm »
Vanavond was Bridget Maasland op TV bij kaarten op tafel. Opnieuw valt mij op dat wij ons denkvermogen fors aan moeten passen, willen we met mensen doorspreken die nauwelijks iets van het geloof afweten. Na de kinderbijbel, die ze aan haar knuffeldieren voorlas, was het snel afgelopen met de kennismaking met de bijbel. Daarnaast bleef mij bij dat onze woorden over een God op wie wij terug kunnen vallen al snel als makkelijk worden uitgelegd. Want wat betekent dit dan concreet voor ons leven in de dagelijkse praktijk. Het mooiste vond ik toch de afsluiting waarin Bridget"(onbewust) toch iets liet zien van Gods grote daden in de schepping. Het ging over een van haar geluksmomenten: "De dauw over het land met daarover een opkomende zon." Wie wordt daar niet stil en dankbaar van.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Berend

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Kaarten op tafel
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2003, 10:49:52 pm »
Goede constatering. Tegenwoordig zijn er steeds minder ongelovigen die een voorstelling van betekenis hebben bij het Christelijk geloof. De feedback die ongelovigen geven is daardoor ongetwijfeld anders zijn dan 25 jaar geleden.
Wat je terug krijgt kan bot en confronterend zijn. Het is daarmee een uitdaging om de kern van het Evangelie en de betekenis ervan voor de mens onomwonden onder de aandacht te brengen.

Voorstellingen bepalen het gedrag ...