Auteur Topic: helderziendheid, help!  (gelezen 10655 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2003, 06:40:30 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 18:15:34 schreef Alfredt:
@Marnix, zoals gezegd... ik heb er ook een klein beetje last van. Maar ik weet ook dat het niet van God afkomstig KAN zijn. Hij gaat niet aan de ene kant iets glashard verbieden en vervolgens het aan zijn kinderen geven. En als het niet van Hem komt is het dus van de duivel. Zo simpel zie ik het, ik zie geen enkele bijbelse onderbouwing waardoor helderziendheid opeens toegestaan zou worden.

Ik ben slechthorend, komt ook niet van God... ik ben licht helderziend, doe ik niks mee en negeer het tenallentijde. God wil niet dat ik daar gebruik van maak, dan moet ik niet wijzer dan Hem willen zijn.

Goede houding.
Je kunt zelfs vragen aan God of Hij je vrij wil maken van alle invloeden uit het rijk der duisternis.
Daarvoor in de plaats kan Hij je vullen met Zijn Geest, mét Zijn gaven.

Marnix

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #16 Gepost op: oktober 14, 2003, 07:10:58 pm »
Bij die vriendin van mij, als ik hoor wat ze heeft meegemaakt... weet ik dat het niet van de duivel komt maar van God....

Ik denk dat het belangrijk is hoe je met dit soort dingen omgaat.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Wilhelmina

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #17 Gepost op: oktober 14, 2003, 07:16:50 pm »
Jozua 24:15  Maar indien het kwaad is in uw ogen, de Here te dienen, kiest dan heden, wie gij dienen zult: of de goden die uw vaderen aan de overzijde der Rivier gediend hebben, of de goden der Amorieten, in wier land gij woont. Maar ik en mijn huis, wij zullen de Here dienen!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #18 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:10:58 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 19:10:58 schreef Marnix:
Bij die vriendin van mij, als ik hoor wat ze heeft meegemaakt... weet ik dat het niet van de duivel komt maar van God....

Ik denk dat het belangrijk is hoe je met dit soort dingen omgaat.

Maar leg eens uit dan, hoe kan iets wat overal in de bijbel verboden worden dan nu opeens van God afkomstig zijn? De bijbel is zeer duidelijk over waarzegerij/helderziendheid.

Als je kijkt naar Saul bij de waarzeger. Er zijn veel uitleggers die gewoon glashard zeggen dat Samuël daadwerkelijk werd opgeroepen. Waarzeggerij/helderziendheid hoeft niet direct negatief te zijn qua uitingsvorm om niet van God afkomstig te zijn. God verbied het gewoon, of het nu waar is, positief of zelfs handig om negatieve dingen te voorkomen.... maakt niet uit. Er staat nergens in de bijbel "waarzeggerij mag niet, tenzij je het gebruikt om God ermee te dienen." Nee, er staat dat het een Gruwel in Zijn ogen is.

Ik ben voor een brede interpretatie als die mogenlijk is, dus ben ik erg benieuwd naar je bijbelse argumenten.
Pinkeltjefan

T.E Lawrence

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #19 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:32:37 pm »
eh, okee

t's duidelijk mijn vriendin is door de duivel bezeten,
hey willen ff nadenken?
ik heb de eerste reacties binnen, de eerste meningen en beschuldigingen, maar ik wou ff wat dieper, wanty als we hier blijven hangen komen we nergens
tuurlijk waarzeggerij is verboden, waarom is dat toen met die affaire met Saul en Samuel verkeerd, omdat dat mens de duivel aanriep, het is gruwelijk om de duivel aan te roepen ja!
maar is de voorspellingen van Christus ook duivels, de gaven van genezing van Paulus ook duivels? Was Jesaja duivels?
mensen ik vraag in 1e plaats niet om jullie mening, of het omschrijven van je gevoel als je dit leest, maar ik wil graag dat wanneer er iemand verstand van heeft wat zegt,
ik wil de discussie even wat toespitsen, als deze helderziendheid puur van de duivel was, dan zou ze er geen last van hebben tijdens het bidden, maar tijdens het bidden met de Enige Ware God, krijgt ze dat,
deze meid heeft Gods engelen gezien, heeft op het randje van de dood gelegen, heeft met 1 voet al in de hemel gestaan, loopt de Heer te loven terwijl haar hele lijf vermorzeld wordt door de ziekte, om het ff cru te zeggen,
moet ik dan aannemen dat ze zo'n makkelijke prooi is voor de duivel?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #20 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:36:35 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 20:32:37 schreef T.E Lawrence:
,
moet ik dan aannemen dat ze zo'n makkelijke prooi is voor de duivel?

Waarom geef je geen antwoord op  mijn vraag of ze gesteld is onder enig leiderschap van een gemeente?
En je  vraagt of iemand antwoord wil geven die er verstand van heeft.
Ik geloof dat ik er door studie en jarenlange ervaring verstand van heb.

Marloes

• Bekijk profiel
[Prediker 7:29]

T.E Lawrence

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #22 Gepost op: oktober 14, 2003, 09:02:03 pm »
sorry wilhelmina,
maar als m'n vriendin een demon in zich had die geestelijk leiderschap nie accepteert, dan had die haar allang willen aanvallen op haar geestelijke relatie met God, zoals ik al eerder zei dat contact hebben met God en die helderziendheid gaan zo goed samen, en dat is juist het probleem
en dat je er verstand van hebt, is nie te merken, sorry, kwil je nie kwetsen, je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar loopt niet steeds hetzelfde te zeggen dat het allemaal occult en duivels is, want dat weet ik onderhand,

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #23 Gepost op: oktober 14, 2003, 10:07:57 pm »
T.E Lawrence, ik snap niet dat je het hebt over beschuldigingen en zo. Ik schrijf notabene dat ik het zelf ook heb. Dat de mens last heeft van de gevolgen van de zondeval maakt hem nog niet door de duivel bezeten.
Iemand die aan helderziendheid leidt (ja zo zie ik dat wel vanuit de bijbel ja) is geen slecht mens hoor. Anders zou iemand die griep heeft ook een slecht mens zijn. Dat neemt niet weg dat je als je simpelweg naar de bijbel kijkt. (Dat moet de belangrijkste bron zijn.) Je moet zeggen dat je het niet mag toepassen.

Dus niks beschuldigen, niks bezetenheid.... gewoon een gevolg van de zondeval. En duidelijke regels over hoe er mee om te gaan.
Ook als je bid kun je griep hebben.... vergeet dat niet :)

/enneh Wilhelmina is juist op dit forum iemand die gelooft in de hedendaagse gaven van de Geest. Dus wat dat betreft denk ik dat je haar berichten in een iets ander licht moet lezen :)
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #24 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:18:43 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 21:02:03 schreef T.E Lawrence:
 zoals ik al eerder zei dat contact hebben met God en die helderziendheid gaan zo goed samen, en dat is juist het probleem
,

Het spijt me voor jou, maar als haar God niet verenigbaar is met een geestelijk leiderschap in een gemeente, moet je je vragen over welke God jij het hebt.
Het feit dat je boos bent, geeft mij te denken.

En ik ben bang dat jij pas vindt dat iemand er verstand van heeft, als hij naar jouw mondje praat.

Ik heb hem pas nog aangehaald, maar doe het nog maar eens:
2 Tim 4 : 3  Want er komt een tijd, dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich tal van leraars zullen bijeenhalen,
4  dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #25 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:28:49 pm »
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=555

omdat we hier niet allemaal hetzelfde denken, deze bovenstaande link

en hier ook nog wat:

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=847&pageID=2

angst is altijd al een slechte raadgever geweest
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Marloes

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #26 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:31:34 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 20:36:35 schreef Wilhelmina:
Waarom geef je geen antwoord op  mijn vraag of ze gesteld is onder enig leiderschap van een gemeente?

quote:

op 14 Oct 2003 23:18:43 schreef Wilhelmina:
Het spijt me voor jou, maar als haar God niet verenigbaar is met een geestelijk leiderschap in een gemeente,
Wilhelmina, wat bedoel je? Moet dat meisje een geestelijk leider zijn in een gemeente, of moeten haar waarzeggende uitspraken getoetst worden door een geestelijk leider?
[Prediker 7:29]

Wilhelmina

• Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #27 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:36:46 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 23:31:34 schreef Marloes:
[...]

[...]

Wilhelmina, wat bedoel je? Moet dat meisje een geestelijk leider zijn in een gemeente, of moeten haar waarzeggende uitspraken getoetst worden door een geestelijk leider?

Nee dat meisje moet in ieder geval bereid zijn zich mét haar gaven, onder geestelijk leiderschap te stellen.
Er zijn namelijk veel mensen die menen bepaalde gaven van God te hebben gekregen, maar niemand in hun leven toelaten om dat te toetsen.
Dat kan duiden op rebellie, en dat is een zonde die veelal aanegstuurd wordt door geesten die niet uit God zijn.

Ik merk namelijk bij de topic-starter, dat hij aanvankelijk om hulp vraagt, maar die eigenlijk niet uit de bijbel wenst. Meteen ook begint te roepen dat ik er geen verstand van heb.
En dat is, althans voor mij een veeg teken.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #28 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:40:05 pm »
Wilhelmina, de menselijke geestelijk leider die je noemt, hoe komt deze aan zijn ambt? wie toetst hem?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
helderziendheid, help!
« Reactie #29 Gepost op: oktober 15, 2003, 01:34:09 am »

quote:

op 14 Oct 2003 18:09:29 schreef T.E Lawrence:
ik vind het niet goed om alles bovenmenselijk meteen naar de duivel toe te schuiven
Als je roodharige vriendin ook gelijk dat denkt... dan komt er weinig verandering teweeg als je het mij vraagt..
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2003, 01:39:56 am door fruitbat »
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!