Auteur Topic: Homofilie  (gelezen 32062 keer)

kafir

• Ik geloof niet in flauwe kul.
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #30 Gepost op: december 09, 2003, 04:38:54 pm »
De meeste homo's worden zo geboren. Het schijnt dat wetenschappers zelfs aan het Dna of de hersens kunnen zien of iemand homo is. Je wordt zo geboren en kunt er dus niets aan doen.
Het is mijn taak mijn strevingen te leren zich naar de feiten de voegen, niet te trachten de feiten in overeenstemming te brengen met mijn strevingen. Thomas Henry Huxley.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #31 Gepost op: december 09, 2003, 08:23:13 pm »

quote:

op 09 Dec 2003 16:38:54 schreef kafir:
De meeste homo's worden zo geboren. Het schijnt dat wetenschappers zelfs aan het Dna of de hersens kunnen zien of iemand homo is. Je wordt zo geboren en kunt er dus niets aan doen.

En dus? Het feit dat de zonde en de gevolgen zelfs het DNA aantast, laat zien hoe verdorven deze wereld is. Het maakt het vraagstuk 'homofilie' extra lastig, maar je moet wel de dingen juist blijven zien. Homoseksualiteit blijft een gruwel in Gods ogen. Het is dus iets waar een oprecht christen tegen zal vechten. Maar er wordt al te makkelijk met een afkeurend vingertje naar homofielen gewezen, vind ik.
De meeste mensen zien de 10 geboden als belangrijkste aanwijzingen van God voor ons leven. Ik vind het typerend dat daar dingen in staan als 'gij zult niet stelen' of 'gij zult niet liegen'. Aan beide zaken maken velen zich schuldig, door leugentjes om bestwil, door cd's illegaal te downloaden van internet of door te internetten in de baas zijn tijd. Wie zijn wij dan om met ons vingertje te wijzen naar hen die een verbod overtreden dat niet eens in die 10-geboden wordt genoemd?
Homofilie mag dan 'terug te vinden zijn' in de hersenen (is al aangetoond in de jaren '80 door oa dr A Swaan) betekent niet dat het 'dus' natuurlijk is en getolereerd moet worden. Immers: melaatsheid is ook iets dat nu eenmaal bij het leven hoorde, maar toch werden die lieden uit de stad gegooid. Bij verslaafden (nicotine/alcohol) treden ook veranderingen op op hersen-/zenuwniveau, maakt dat het dan ineens juist om je dood te zuipen/roken?

NB: ook ik vind het onderscheid tussen homofilie-homoseksualiteit een prettige nuancering. Alle mensen hebben neigingen die ze moeten bestrijden, alleen is die van een homofiel meer voor de hand liggend. Het seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht is een zonde, maar bedenk dat voor oprecht gelovigen alle zonden in Christus vergeven zijn. Dit geldt voor homofseksuelen net zozeer als voor liegbeesten en dieven.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Amara

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #32 Gepost op: december 09, 2003, 09:38:09 pm »
Elle:En dus? Het feit dat de zonde en de gevolgen zelfs het DNA aantast, laat zien hoe verdorven deze wereld is. Het maakt het vraagstuk 'homofilie' extra lastig, maar je moet wel de dingen juist blijven zien. Homoseksualiteit blijft een gruwel in Gods ogen. Het is dus iets waar een oprecht christen tegen zal vechten.

Vechten klinkt niet aardig...

Elle:Maar er wordt al te makkelijk met een afkeurend vingertje naar homofielen gewezen, vind ik.
De meeste mensen zien de 10 geboden als belangrijkste aanwijzingen van God voor ons leven. Ik vind het typerend dat daar dingen in staan als 'gij zult niet stelen' of 'gij zult niet liegen'. Aan beide zaken maken velen zich schuldig, door leugentjes om bestwil, door cd's illegaal te downloaden van internet of door te internetten in de baas zijn tijd. Wie zijn wij dan om met ons vingertje te wijzen naar hen die een verbod overtreden dat niet eens in die 10-geboden wordt genoemd?

Klinkt aannemelijk.

Elle:Homofilie mag dan 'terug te vinden zijn' in de hersenen (is al aangetoond in de jaren '80 door oa dr A Swaan) betekent niet dat het 'dus' natuurlijk is en getolereerd moet worden. Immers: melaatsheid is ook iets dat nu eenmaal bij het leven hoorde, maar toch werden die lieden uit de stad gegooid. Bij verslaafden (nicotine/alcohol) treden ook veranderingen op op hersen-/zenuwniveau, maakt dat het dan ineens juist om je dood te zuipen/roken?

Je gaat er hier vanuit dat het gebruik van alcohol en nicotine in grote getale gebruikt wordt met de dood als direct gevolg. Het af en toe, met mate nuttigen van alcohol is zeker niet slecht en afkeurenswaardig, dat is zelfs goed voor de gezondheid. (evenals seks dat is; zie mn vorig antwoord). Van roken zie ik het nut niet in (zie boek Allen Car)
Melaatsten hebben dus last van een huidziekte die het vlees en zelfs de botten uieindelijk wegvreet. In de tijd van die ziekte werd melaatsheid niet als een huidziekte alleen gezien, maar verbond men er ook allerlei demonische invloeden aan. Deze ziekte te vergelijken met een homofiel,homoseksueel met een andere hersensinhoud dan die van een hetero,vind ik weer niet getuigen van naastenliefde. Omdat, melaatsen de stad (gemeenschap) uit werden gegooid, moet datzelfde met de homo's? Er vanuitgaand dat de hersenen zouden verschillen met die van een hetero-mens, waarom is dan dit verschil? Relateer je het aan de verdorvenheid van de mens (de invloed van demonen, Satan die genetisch manipulerende technieken aanbied (allicht ook die van eten, bijv. de koekjes met genetisch gemanipuleerd soja die je in huis hebt?!). Hoe heeft de mens dan een homofiele herseninhoud kunnen cre-eren? (zie relaterende vragen vorig antwoord van mij)

Elle:NB: ook ik vind het onderscheid tussen homofilie-homoseksualiteit een prettige nuancering. Alle mensen hebben neigingen die ze moeten bestrijden, alleen is die van een homofiel meer voor de hand liggend. Het seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht is een zonde, maar bedenk dat voor oprecht gelovigen alle zonden in Christus vergeven zijn. Dit geldt voor homofseksuelen net zozeer als voor liegbeesten en dieven.

Wat is volgens jou oprecht geloven?
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest'

Koen

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #33 Gepost op: december 10, 2003, 11:34:40 am »

quote:

op 09 Dec 2003 20:23:13 schreef elle:
[...]
Homofilie mag dan 'terug te vinden zijn' in de hersenen (is al aangetoond in de jaren '80 door oa dr A Swaan) betekent niet dat het 'dus' natuurlijk is en getolereerd moet worden. Immers: melaatsheid is ook iets dat nu eenmaal bij het leven hoorde, maar toch werden die lieden uit de stad gegooid. Bij verslaafden (nicotine/alcohol) treden ook veranderingen op op hersen-/zenuwniveau, maakt dat het dan ineens juist om je dood te zuipen/roken?
[...]

Stel dat er nu nog steeds melaatsen zouden leven in Nederland. Denk je dat ze da nog steeds "de stad uit zouden worden gegooid"? Ik denk dat ze zouden worden geholpen en opgevangen. Maar: melaatsheid is een ziekte, homo zijn niet.
En: je bent homo vanaf je geboorte, je kunt er niets aan doen. Op latere leeftijd gaan drinken brengt inderdaad veranderingen in je hersenen teweeg, maar dit is niet te vergelijken met homoseksualiteit.
"and how a careful man tries
to dodge the bullets
while a happy man takes a walk"

me&justme

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #34 Gepost op: februari 23, 2004, 02:46:28 pm »

quote:

op 09 Dec 2003 20:23:13 schreef elle:
[...]

Het feit dat de zonde en de gevolgen zelfs het DNA aantast, laat zien hoe verdorven deze wereld is.

dus je wou zeggen dat mijn hersenen zijn aangetast als het gaat om homofilie?! ik ben Gods schepsel en Hij heeft me zo gemaakt!  Daar wil ik graag blij mee zijn! Sinds ik weet ndat ik een homo ben, sta ik echt veeeeel dichter bij God dan eerder.  :)  Dus zoals jij het stelt ben ik het totaal niet mee eens.

Ook lees ik op dit forum veel over de EHAH, ook zij zeggen dat je van je homofilie kunt genezen. Maar dat is toch niet eerlijk? daarmee geef je die mensen toch geen legitieme plaats in de kerk?!

grtz me&justme
it's kinda weird - gay means happy - and happy is what i am!

Pietje Preek

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #35 Gepost op: februari 23, 2004, 02:48:19 pm »
tuurlijk is er plaats voor homo's. Geloof je anders als ipv een vagina een kontgat bevredigd?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #36 Gepost op: februari 23, 2004, 03:01:45 pm »
Nee jij bent niet alleen aangetast, alle mensen zijn aangetast. Dat is wat ze zegt.

De gevolgen van deze zaak is dat er homofilie bestaat, dat er polygamie bestaat, dat er griep bestaat, dat er slechthorendheid bestaat, dat er pijn bestaat etc etc.
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #37 Gepost op: februari 23, 2004, 03:19:36 pm »

quote:

op 23 Feb 2004 14:46:28 schreef me&justme:
Ook lees ik op dit forum veel over de EHAH, ook zij zeggen dat je van je homofilie kunt genezen. Maar dat is toch niet eerlijk? daarmee geef je die mensen toch geen legitieme plaats in de kerk?!

grtz me&justme

Mee eens, een hele goede vriend van mij is gay (ik heb zo'n rothekel aan het woord homofiel, op mijn school was het altijd een scheldwoord voor homo's).

Mensen die kernhomo zijn (niet zelf bedacht, komt van de Rutgerstichting) kunnen daar niet van genezen (er zijn in ieder geval geen gevallen van bekend). Dus ik vind het achterlijk als mensen zeggen dat je ervan kunt genezen als je maar lang genoeg bidt.
Ik weet zeker dat ik samen met die goede vriend van mij nog heel veel lol ga hebben in de hemel. Dus als God er al niet al te moeilijk over doet, laten we dat als mensen dan helemaal maar niet doen!
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #38 Gepost op: maart 15, 2004, 01:48:52 pm »
door nothing but a beaming eye op 15 Mar 2004 12:40   quote  
quote:

--------------------------------------------------------------------------------
op 15 Mar 2004 10:59:38 schreef bart1984:
joeri wat een onzin. Je zegt nu dat mensen die homo zijn fout zijn net zoals zondaars. Je kan zulke mensen niet veranderen want het zin gewoon in hun genen. Ik vind het diep triest. Laat die mensen nou toch gewoon het zijn gewoon mensen zoals jij en ik
--------------------------------------------------------------------------------

uhm dat homofelie in de genen zit is tot nu toe nog wel een veronderstelling, we weten alleen dat er meerdere vrouwlijke en mannelijke hormonen in een individu kunnen zetten, er moet iets na mijn mening gebeuren in de jeugd die deze knop omzet, dit is dus ook maar een veronderstelling..
En dan over wat Jourie zegt, hij zegt ook gewoon, ik heb niks tegen de mensen, God houd ook van ze, alleen de daad opzich heeft die iets tegen..
Maar een discussie over dat onderwep is misschien beter om ergens anders voorte zetten, maar ik vind wel dat jourie niets verkeert zei hoor, volgens mij lees je het alleen een beetje anders ofzo..

ciau ciau
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

bart1984

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #39 Gepost op: maart 15, 2004, 02:46:43 pm »

quote:

De echte homofiel heeft geen sexuele aantrekking tot het andere geslacht, heeft wel vaak inlevingsvermoging in de andere sexe.

:?
Wat is dat voor onzin. homosexueel betekend eigenlijk valt op hetzelfde geslacht.
Daar hoord verliefd worden en sex dus ook bij.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 08:16:29 am door Wybo »

bart1984

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #40 Gepost op: maart 15, 2004, 02:50:02 pm »

quote:

op 22 Nov 2003 16:42:19 schreef fruitbat:
[...]

Zelfs Hitler, Idi Amin of welke slechterik is welkom in de kerk, zelfs de duivel... ze zijn immers toch samen op weg... :P
Je zegt nu dat homosexuelen slechteriken zijn. Waarom kunnen christenen nou niet in zien dat homosexualiteid niet iets is dat slecht is maar ook voorkomt en dat dat ook normale mensen zijn die alleen op hetzelfde geslacht vallen |:(
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 08:16:39 am door Wybo »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #41 Gepost op: maart 15, 2004, 02:53:07 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 14:50:02 schreef bart1984:
Je zegt nu dat homosexuelen slechteriken zijn. Waarom kunnen christenen nou niet in zien dat homosexualiteid niet iets is dat slecht is maar ook voorkomt en dat dat ook normale mensen zijn die alleen op hetzelfde geslacht vallen
Het idee van christenen is dat iedereen slecht is, dus ook homo's en ook jij en ik en dat we allemaal Jezus nodig hebben.
Bombus terrestris Reginae

bart1984

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #42 Gepost op: maart 16, 2004, 01:43:34 pm »
Het idee van christenen is dat iedereen slecht is, dus ook homo's en ook jij en ik en dat we allemaal Jezus nodig hebben.[/quote]

Dan kan wel zijn maar je gaat homo's vergelijken met mensen zoals hitler en dat vind ik dus echt super fout!!!! |:(
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 08:16:48 am door Wybo »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #43 Gepost op: maart 16, 2004, 01:57:25 pm »

quote:

op 16 Mar 2004 13:43:34 schreef bart1984:
Dan kan wel zijn maar je gaat homo's vergelijken met mensen zoals hitler en dat vind ik dus echt super fout!!!! |:(

Zou je misschien iets minder smileys op een rij willen gebruiken? Dat staat wat vriendelijker/minder schreeuwerig  :)

Ik vergelijk homo's inderdaad met mensen als Hitler.
Ik vergelijk mezelf ook met mensen als Hitler.

Alle mensen (allemaal) zijn even slecht, net als Hitler. Hitler heeft Jezus echt niet harder nodig dan jij of ik of een willekeurige homo.
Bombus terrestris Reginae

Koerok

• Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #44 Gepost op: maart 16, 2004, 01:59:29 pm »

quote:

op 16 Mar 2004 13:57:25 schreef Bumblebee:
Ik vergelijk homo's inderdaad met mensen als Hitler.
Ik vergelijk mezelf ook met mensen als Hitler.

Alle mensen (allemaal) zijn even slecht, net als Hitler. Hitler heeft Jezus echt niet harder nodig dan jij of ik of een willekeurige homo.
Wat een klinklare onzin zeg. Dan kunnen we de straffen voor winkeldiefstal en kinderverkrachting ook wel gelijk gaan trekken naar, pak 'm beet, 4 maanden cel.
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"