Auteur Topic: Homofilie  (gelezen 48068 keer)

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #150 Gepost op: oktober 09, 2012, 06:45:45 am »
@HarryK ::
Ik stel voor dat je mn post nog eens rustig overleest en dan je reactie bijstelt.
Jouw manier van reageren is in dit geval verwerpelijk. Je verdraait dingen en legt een ander iets in de mond wat niet werd gezegd. Ik stel ook voor dat je  die praktijk niet in het dagelijks leven toepast, want dat zou god niet zo op prijs stellen. Of doe je het al?

Alle zogenaamde normen die hier op aarde als ' goed ' gelden, worden door hogere wezens waarschijnlijk als inferieur beschouwd, dus waar hebben we het over?

Alleen een universele norm - en dat zijn er zodoende niet veel - heeft altijd waarde. Het menselijke huwelijk en de anti-homofilie-gedachte komen bij lange na niet in de buurt van zo`n universele norm, ook al lijkt de bijbel daar iets over te zeggen. Alsof huwelijk tussen man en vrouw wél en homofilie níet de universele goddelijke norm vertegenwoordigt. Ik heb nieuws, ze doen het beiden niet want daarvoor zijn beide fenomenen te klein en te beperkt. Daar dient men dan ook niet blindelings op af te gaan. Hoe zou de norm worden ingevuld in de tijd dat de mensheid (wij dus) ongeslachtelijk was, of juist twee-slachtelijk? Want geloof het of niet, die tijd is geweest en zal weer komen.

Natuurlijk weten we wat de meest natuurlijke gang van zaken nú is en dat heeft enkel met hormonen te maken. Wat van die gangbare lijn afwijkt is echter niet automatisch slecht of verwerpelijk. Dat is het alleen voor ijverige gelovigen die niet meer dan enkele millenia (of slechts enkele eeuwen?) overzien. Het universum ( het universele ) beweegt al heel wat langer dan dat. De Norm is enkel dát wat ongeacht tijd en toestand geldig is. Wie de wereld zonder tijd kan zien laat zich niet afleiden door de tijdelijke illusie en gaat recht op het doel af.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2012, 07:15:12 am door Ozombi »

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #151 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:18:34 am »

quote:

Ozombi schreef op 08 oktober 2012 om 22:35:
Sex hebben is dus in wezen een zonde, want het komt voort uit dierlijk instinct.

Het begrip ''zonde'' komt uit een bepaalde mate van ontwikkeling, en het betekent overtreding. Een dier kan niet overtreden, want een dier kent geen wet.
Toch zijn het de dieren die de wetten wel kennen uit hun natuur, en toch zijn het de dieren die zich er ook beter aan houden dan de mens.

quote:

Nu is dat niet vreemd want een mens bezit dat dierlijke als één van zijn beginselen. Helaas is het nu noodzakelijk voor de voortplanting, want op een andere -natuurlijke - wijze is het niet mogelijk. We hebben nu eenmaal een lichaam wat op die wijze deze zaken regelt. Ooit plantten wij ons voort zoals kikkers dat nu nog steeds doen, en er was ook ooit een tijd dat wij simpelweg een cel konden afscheiden en een '  kloon ' van onszelf voortbrachten. Toen was de mensheid overigens nog ongeslachtelijk.

Als je een premisse van voortgaande ontwikkeling hanteert, dan is logischer dat de mens nog iets ontwikkelder wordt, tot een staat van ontwikkeling die we nog bezig zijn te moeten bereiken. In die zin is jammer dat je het hoger ontwikkelde begrip 'liefde'  niet een plaats geeft in je redenering, naast het instinctieve dierlijke.

Want de stap naar liefde is een stap in ontwikkeling die de mens ook door moet maken.

quote:

Ozombi schreef op 09 oktober 2012 om 06:45:
Alle zogenaamde normen die hier op aarde als ' goed ' gelden, worden door hogere wezens waarschijnlijk als inferieur beschouwd, dus waar hebben we het over?
We hebben het over inferieure wezens door jouw opmerking dat het niet voldoen aan de norm door hogere wezens waarschijnlijk als inferieur wordt beschouwd..

quote:

Al met al is het te gek voor woorden dat homofilie als " zondig " wordt beschouwd, aangezien dit een natuurlijk verschijnsel is dat eveneens in planten en dierenrijk voorkomt.
[...]
Alleen een universele norm - en dat zijn er zodoende niet veel - heeft altijd waarde.

Je spreekt over een 'norm', maar daarmee mis je een essentieel onderdeel. Want wat je bedoelt is iets onlosmakelijks en iets natuurlijk noodzakelijks. Zoals geboren worden of zoals de spijsvertering of zoals sterven. Maar er is verschil tussen iets wat er zeker gebeurt of moet gebeuren en een norm. Bij jou is alles wat er moet gebeuren ook een norm. Maar dat is niet terecht. De behoefte is de roeping van de natuur. Maar de norm is iets anders. Dat is iets van een hogere orde. Want de norm wordt niet gestuurd en gereguleerd door de natuurlijke drang, macht, overheersing, en blinde gedisoriënteerdheid. Maar door zaken van omgang, cultuur, macht. Zelfs bij de dieren.

En ook de manier waarop het gebeurt, en waar, en hoe, dat zijn zaken niet van de nood van de natuur. Maar van een ordening of beschaving. Zelfs een hond en een kat beantwoorden nog de roep van de natuur op een zodanige wijze dat er iets van orde en netheid is.

Maar opvallend is hier dat bij inzichten over dieren en ordeningen, de liefde als universele waarde bij jou geen plaats en geen heersend karakter heeft, over de noden van de natuur.

Erken je die stap van gewenste ontwikkeling niet?

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #152 Gepost op: oktober 09, 2012, 12:33:47 pm »
@Ozombi:

Waarom moet ik mijn reactie bijstellen?
Wat heb ik in jouw woorden verdraaid dan?
Ik confronteer jou alleen met de uitspraken die jij doet.
Als jij iets anders bedoelt dan je schrijft, dan is dat jouw probleem.
Als ik jouw woorden verdraai, hoor ik graag wat ik verdraaid heb, want alleen dan kan (en zal) ik mijn reactie bijstellen. Maar dat geef je dan weer niet aan.

Jij vindt mijn manier van reageren (in dit geval) verwerpelijk.
Mijn manier van reageren heeft (in dit geval) te maken met het feit dat jij geregeld (en ook nu weer) de bijbel als een soort achterhaalde kwaaddoenerij neerzet, waar de meest verschrikkelijke denkbeelden uit voort komen. (Ik citeer jou in jouw eerdere bericht: "En de bijbel als het woord van God.....ach ik stel voor dat niet al te letterlijk te nemen want daardoor ontstaan de meest waardeloze denkbeelden in het verstand der mensheid.")
Ik heb je op andere plaatsen proberen uit te leggen dat er genoeg christenen zijn die serieus met hun geloof bezig zijn (niet als één of ander ritueel dat ze van hun ouders door de strot hebben geduwd gekregen), en die WEL uitgaan van de bijbel als normgevend voor hun leven, die WEL uitgaan van de waarheid van de bijbel.

Het is prima dat je ons daar kritisch over ondervraagt en alternatieven aandraagt, maar niet op de manier waarop je het nu doet, door simpelweg de bijbel als belachelijk aan de kant te schuiven, niet in te gaan op argumenten, en ondertussen maar steeds de zelfde universele bla-bla-bla neerzet.

Voorbeeldje?
Jij schrijft: "Alle zogenaamde normen die hier op aarde als ' goed ' gelden, worden door hogere wezens waarschijnlijk als inferieur beschouwd, dus waar hebben we het over?"
We hebben het over mijn (christelijke) geloof in het enige 'hogere wezen' waarin ik geloof, en die mij in de bijbel 'ZIJN normen' geeft.
Niks "zogenaamd". Niks "inferieur".
Dáár heb ik het in ieder geval over, en volgens mij nog veel meer mensen hier.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #153 Gepost op: oktober 09, 2012, 07:12:32 pm »

quote:

dingo schreef op 08 oktober 2012 om 18:02:
[...]

Kleine correctie:

Homoseksualiteit IS al een seksuele ontsporing volgens learsi!

Eerst beweer je iets wat je op geen enkele manier kan onderbouwen en dan het nu zo proberen goed te praten? God zegt iets over een vals getuigenis geven, wat je wel ter harte mag nemen.


Het enige dat ik doe is vanuit de bijbel getuigen ipv het proberen allemaal goed te praten met smoesjes. Wat dat betreft sta ik achter alle uitlatingen en gaf alleen maar aan dat homoseksualiteit volgens de bijbel al een ontsporing is.

Ik trek dus niets in en beweer ook niets anders dan dat er in de bijbel staat.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2012, 07:13:01 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #154 Gepost op: oktober 09, 2012, 07:16:35 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 oktober 2012 om 20:21:
[...]


Dat is een visie die je vanuit de bijbel te onderbouwen is ... de bijbel zegt nog veel meer bijv.:

-Wie zonder zonde is werpe de eerste steen ...

Daarom stenig ik letterlijk ook geen homoseksuelen, omdat mijn eigen straatje eveneens niet schoon is en ik (zoals niemand) zonder zonde is). Maar daar draai ik ook niet om heen immers, ik geef dat ruiterlijk toe.

Daarbij verwijt ik mijzelf alles en ga niet de bijbel aanpassen om mijn zonden goed te praten. Zoals small brother mooi schrijft:

quote:

Homoseksualiteit is een seksuele ontsporing omdat zij homoseks benaderd binnen een context van een geheiligd leven; zonder zondebegrip.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #155 Gepost op: oktober 09, 2012, 07:39:14 pm »

quote:

learsi schreef op 09 oktober 2012 om 19:12:
[...]


Het enige dat ik doe is vanuit de bijbel getuigen ipv het proberen allemaal goed te praten met smoesjes. Wat dat betreft sta ik achter alle uitlatingen en gaf alleen maar aan dat homoseksualiteit volgens de bijbel al een ontsporing is.

Ik trek dus niets in en beweer ook niets anders dan dat er in de bijbel staat.

Ik had het hier over:

quote:

learsi schreef op 04 oktober 2012 om 14:17:

Och valt nog mee toch? Schijnt dat slaafje-meester een favoriet seks-spelletje is onder homoseksuelen.  8)7

Een bewering die je op geen enkele manier kunt onderbouwen maar gewoon even uit de losse pols geschud wordt. Dat is een vals getuigenis geven.

Buiten dat, hang je één bepaalde bijbeluitleg aan die lang niet alle christenen aanhangen.  Om vervolgens te claimen dat God jou uitleg volgt/bedoeld.

yvon777

  • Berichten: 171
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #156 Gepost op: oktober 09, 2012, 08:17:12 pm »
Om heel kort even te delen in dit topic:

Wij zijn naar onze aard zondig en geen mens is beter dan de ander. Dat is de reden dat Jezus is gekomen, we met Hem mogen sterven, onze ik aan het kruis slaan en Hem volgen.
Dat is niet omdat we niet meer zouden mogen genieten, maar we niet langer op onze eigen verlangens gericht zijn die ons bij Hem vandaan halen, maar dus tot ons behoud.
Hij geeft ons een nieuw hart, een nieuwe natuur. Zo kunnen we Hem volgen zoals Hij van ons vraagt( Rom 8 ). Met een zuiver geweten en een blik gericht op Hem.
Dat stijgt (echt) boven alle andere verlangen uit.

Ik deel dit in dit topic, omdat ik juist in deze worsteling Christus heb leren kennen. Niets vervuld meer dan jezelf te verliezen in Hem.
Deze strijd was voor mij een enorme duw in de rug die ik nodig had om mezelf te durven en willen verliezen in Hem, want de toekomst was voor mij iets waar ik niet naar durfde te kijken, het was voor mij hopeloos, want ik wou niet zijn wie ik was, maar anderzijds wist ik dat Hij van me hield, waardoor ik nog kleiner werd en afhankelijker van Hem.

Ik heb de enge poort mogen vinden door het verliezen van mezelf, en ik weet niet of ik dat ooit had gevonden als ik niet in zo'n situatie had gezeten.
We hebben allemaal een geweten, en iedereen weet zelf wel of die zuiver is of niet. Hij toetst je hart, het is iets tussen jouw en God.

Maar weet 1 ding, Hij gaf zijn leven voor mensen die hun eigen hart in Zijn licht durven te stellen, om hen te redden, te dragen en te vernieuwen, tot eer en glorie van Zijn Naam. Alle geluk wat de wereld heeft te bieden staat ver in de schaduw bij Zijn vrede die je hart zal vervullen.
Heb je pijn, voel je je verslagen, zelfs misschien door je eigen hart, Hij zal er zijn.
Hij was er voor mij, en is er voor jou, Zijn armen Zijn sterk genoeg

En mocht ik je ergens mee kunnen helpen, of wil je iets persoonlijks hierover delen, of kan ik voor je bidden, stuur dan gerust een p.b.
www.inchristus.nl , omdat er buiten Hem niets is

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #157 Gepost op: oktober 09, 2012, 08:28:24 pm »
Yvon, een mooi getuigenis van wat Christus in een leven kan doen!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #158 Gepost op: oktober 09, 2012, 08:36:06 pm »

quote:

dingo schreef op 09 oktober 2012 om 19:39:
[...]

Ik had het hier over:


[...]

Een bewering die je op geen enkele manier kunt onderbouwen maar gewoon even uit de losse pols geschud wordt. Dat is een vals getuigenis geven.


Verdiep je dan maar eens wat beter in de homo scène, dan zul je zien dat SM een veel voorkomend fenomeen is, zelfs in "reguliere" uitgaansgelegenheden binnen de homo wereld.

Buiten dat, hang je één bepaalde bijbeluitleg aan die lang niet alle christenen aanhangen.  Om vervolgens te claimen dat God jou uitleg volgt/bedoeld.[/quote]

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #159 Gepost op: oktober 09, 2012, 08:46:22 pm »

quote:

yvon777 schreef op 09 oktober 2012 om 20:17:
Om heel kort even te delen in dit topic:

Wij zijn naar onze aard zondig en geen mens is beter dan de ander. Dat is de reden dat Jezus is gekomen, we met Hem mogen sterven, onze ik aan het kruis slaan en Hem volgen.


Klopt, als mens zijn we zondaars en daarom zondigen we.
We zijn geen zondaars omdat we zondigen.

Maar de zonde bestaat evengoed en die dienen te te voorkomen en op zijn minst erkennen. Dus als iemand homoseksueel is als christen, geef dan toe dat het een zonde is en ranzig waarvan G'd gruwelt.

Ga als christen dan de worsteling aan en bidt de Heer om hulp om van zo'n nare voorkeur af te mogen komen, omdat je als Zijn volgeling Hem en de Vader er geen verdriet mee wilt doen. Dat geldt denk ik voor alle zonden trouwens.....

Face de zonde en praat het dus niet goed.
Want, als een christen zou melden dat hij een moordenaar is of een inbreker,  omdat het hem nu eenmaal een kick geeft, dan begrijpen we ineens wel dat er iets niet klopt.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #160 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:32:16 pm »

quote:

learsi schreef op 09 oktober 2012 om 20:36:
[...]


Verdiep je dan maar eens wat beter in de homo scène, dan zul je zien dat SM een veel voorkomend fenomeen is, zelfs in "reguliere" uitgaansgelegenheden binnen de homo wereld.
Dwaas, SM is een veel voorkomend fenomeen in alle uitgaansgelegenheden waarbij sexueel getinte zaken "in" zijn. Afgezien daarvan heb ik een redelijk zicht op de homoscène en vraag me dan af of je zo'n parkeerplaats homo met een autostoeltje achterin de auto bent als jij "dat" allemaal zo goed weet.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #161 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:32:57 pm »

quote:

learsi schreef op 09 oktober 2012 om 20:36:
[...]


Verdiep je dan maar eens wat beter in de homo scène, dan zul je zien dat SM een veel voorkomend fenomeen is, zelfs in "reguliere" uitgaansgelegenheden binnen de homo wereld.
En weeral beweer je dat weer, zonder het te beleggen.

Heb je daar een statistiek van?


Voor het hier in de vergetenheid geraakt.
Kan mij dat hier iemand beantwoorden?

quote:

vrolijke schreef op 08 oktober 2012 om 20:59:
Heeft Jesus dann ooit iets over homoseksualiteit gezegd?

Ik meen; in de bijbel staat veel, als je het weet uit te leggen.
Als je die onvooringenomen leest, krijg je wel eens huiveringen.

Als ik daar uitleg over vraag, heet het dan: "ja, dat is al lang terrug genomen."
Ik noem nu geen voorbeelden, die kennen julie beter.

Wat Jesus gezegd heeft, heeft toch meer gezag, denk ik.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #162 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:45:35 pm »

quote:

vrolijke schreef op 09 oktober 2012 om 21:32:
[...]
En weeral beweer je dat weer, zonder het te beleggen.

Heb je daar een statistiek van?


Voor het hier in de vergetenheid geraakt.
Kan mij dat hier iemand beantwoorden?
[...]


Niet alles is in statistieken te vangen Vrolijke, zeker niet de zaken die veelal in het geniep plaatsvinden. Velen van deze mannen zijn in het geheim zo geaard en zelfs soms gehuwd met een vrouw.

Maar je bent toch zo vreselijk bekend in de sex-wereld zei je? Zoek dus even rond op internet, van soort gratis bordelen waar mannen elkaar seksueel bevredigen voor de lol tot openbare ruimten waar men elkaar ontmoet met hetzelfde doel.

Maar ik zal je het plezier niet gunnen om dit forum te besmetten met te linken naar dergelijke satanische taferelen.

yvon777

  • Berichten: 171
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #163 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:49:14 pm »

quote:

learsi schreef op 09 oktober 2012 om 20:46
Maar de zonde bestaat evengoed en die dienen te te voorkomen en op zijn minst erkennen. Dus als iemand homoseksueel is als christen, geef dan toe dat het een zonde is en ranzig waarvan G'd gruwelt.

Ga als christen dan de worsteling aan en bidt de Heer om hulp om van zo'n nare voorkeur af te mogen komen, omdat je als Zijn volgeling Hem en de Vader er geen verdriet mee wilt doen. Dat geldt denk ik voor alle zonden trouwens.....

Face de zonde en praat het dus niet goed.
Want, als een christen zou melden dat hij een moordenaar is of een inbreker,  omdat het hem nu eenmaal een kick geeft, dan begrijpen we ineens wel dat er iets niet klopt.

Ik ben het met je eens dat je je zondige natuur, en alles wat daaruit voortvloeit in Zijn licht moet zetten en zonden niet goed moet praten (welke zonde dan inderdaad ook)
Alleen begrijp ik je felle toon (zoals het op mij overkomt, misschien merk ik dat verkeerd, zo ja dan sorry daarvoor) niet zo goed.

Mensen die in een dergelijke situatie zitten weten drommels goed dat ze fout zitten, ik wist ook dat mn hart fout was, en ik niet voor Hem kon bestaan met de dingen waar ik mee bezig was. Ik ben opgevoed in het geloof. Wanneer ik deze reactie van jou zou gelezen hebben toen ik er midden in zat (de strijd) dan zou ik hard weg gelopen zijn.
Het is goed om zonde niet toe te laten, maar dan als eerste beginnende in ons eigen leven. En vandaaruit Zijn liefde leren kennen en zo anderen Zijn genezende liefde te tonen.

Woorden als 'ranzig'  en ' nare voorkeur' wat voor mij mijn enige vorm van liefde was in mn leven, komen op mij zeker niet bemoedigend over, laat staan op mensen die momenteel in de strijd zitten en voor God willen leven, maar door hun hart verscheurt worden.
(Ik heb het dus niet over mensen die van God nog gebod willen weten en zich verliezen in welke lust dan ook)

quote:

Face de zonde en praat het dus niet goed.

Ik zeg: Face Jezus!
Hij wijst je niet af als je smerig bij Hem aan komt, al ben je nog zo vuil Hij neemt je in je armen, Zijn liefde werkt genezend. Dat Licht zou wat meer in de wereld moeten schijnen door ons heen
www.inchristus.nl , omdat er buiten Hem niets is

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #164 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:54:13 pm »

quote:

vrolijke schreef op 08 oktober 2012 om 20:59:
Heeft Jesus dann ooit iets over homoseksualiteit gezegd?

Ik meen; in de bijbel staat veel, als je het weet uit te leggen.
Als je die onvooringenomen leest, krijg je wel eens huiveringen.

Als ik daar uitleg over vraag, heet het dan: "ja, dat is al lang terrug genomen."
Ik noem nu geen voorbeelden, die kennen julie beter.

Wat Jesus gezegd heeft, heeft toch meer gezag, denk ik.

Jezus heeft niets gezegd over homosexualiteit.
Hij heeft zowiezo vrij weinig over sexualiteit gezegd.
Alleen heeft hij het gehad over overspel en scheiden (Matt. 5:27 -32).
En er is de scene met de overspelige vrouw, waarbij Jezus zegt "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".
Wat is jouw vraag/punt?
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #165 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:56:31 pm »

quote:

learsi schreef op 09 oktober 2012 om 21:45:
[...]


Niet alles is in statistieken te vangen Vrolijke, zeker niet de zaken die veelal in het geniep plaatsvinden. Velen van deze mannen zijn in het geheim zo geaard en zelfs soms gehuwd met een vrouw.

Maar je bent toch zo vreselijk bekend in de sex-wereld zei je? Zoek dus even rond op internet, van soort gratis bordelen waar mannen elkaar seksueel bevredigen voor de lol tot openbare ruimten waar men elkaar ontmoet met hetzelfde doel.

Maar ik zal je het plezier niet gunnen om dit forum te besmetten met te linken naar dergelijke satanische taferelen.


Sorry, maar zo werkt dat niet.
Jij beweerd iets, en ik zou het moeten opzoeken, dat jij gelijk zou hebben.

Ik verlang van niemand, hier zulke links te plaatsen.

Er bestaat van alles statistieken. Toon ze mij gewoon.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2012, 09:56:45 pm door vrolijke »

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #166 Gepost op: oktober 09, 2012, 10:00:55 pm »

quote:

HarryK schreef op 09 oktober 2012 om 21:54:
[...]

Jezus heeft niets gezegd over homosexualiteit.
Hij heeft zowiezo vrij weinig over sexualiteit gezegd.
Alleen heeft hij het gehad over overspel en scheiden (Matt. 5:27 -32).
En er is de scene met de overspelige vrouw, waarbij Jezus zegt "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".
Wat is jouw vraag/punt?


Lees mijn vragen nog eens. Misschien kom je er nog op.

Of moet ik zelf zoeken wat er in het oude testament staat over hoofddoeken. Vrouwen, die je niet mag "benaderen", als ze hun regels hebben, de regels over het eten van allerlei dingen en zulke zaken?

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #167 Gepost op: oktober 09, 2012, 10:21:40 pm »

quote:

vrolijke schreef op 09 oktober 2012 om 22:00:
Lees mijn vragen nog eens. Misschien kom je er nog op.

Of moet ik zelf zoeken wat er in het oude testament staat over hoofddoeken. Vrouwen, die je niet mag "benaderen", als ze hun regels hebben, de regels over het eten van allerlei dingen en zulke zaken?

Sorry, maar ik houd niet van gokken naar bedoelingen.
Ik snap je vragen wel, maar ik snap je probleem nog steeds niet.
Wil je nu weten of homosexualiteit nu opeens wel mag omdat Jezus er niks over heeft gezegd?
Wil je weten of God homoseks sinds het Nieuwe Testament 'goed' vindt, terwijl het Hem in het Oude Testament 'een gruwel' is, de doodstraf waard?
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #168 Gepost op: oktober 09, 2012, 11:13:49 pm »

quote:

yvon777 schreef op 09 oktober 2012 om 21:49:

(Ik heb het dus niet over mensen die van God nog gebod willen weten en zich verliezen in welke lust dan ook)

Inderdaad! Daarover komt Gods oordeel.

De schepping is aangetast door de zonde. Daarom komen er lichamelijke, geestelijke en emotionele afwijkingen/misvormingen voor. Ook onder christenen. Zulke mensen hebben onze liefde en hulp nodig.

En laten de "normale" mensen niet denken dat ze beter zijn. Ook zij gaan hun 'sexuele" boekje dikwijls te buiten. We zijn allemaal afhankelijk van het volbrachte werk aan het kruis.

quote:


Ik zeg: Face Jezus!
Hij wijst je niet af als je smerig bij Hem aan komt, al ben je nog zo vuil Hij neemt je in je armen, Zijn liefde werkt genezend. Dat Licht zou wat meer in de wereld moeten schijnen door ons heen
Amen! Dat is het evangelie voor jou en voor mij.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #169 Gepost op: oktober 10, 2012, 10:49:10 am »

quote:

HarryK schreef op 09 oktober 2012 om 22:21:
[...]

Sorry, maar ik houd niet van gokken naar bedoelingen.
Ik snap je vragen wel, maar ik snap je probleem nog steeds niet.
Wil je nu weten of homosexualiteit nu opeens wel mag omdat Jezus er niks over heeft gezegd?
Wil je weten of God homoseks sinds het Nieuwe Testament 'goed' vindt, terwijl het Hem in het Oude Testament 'een gruwel' is, de doodstraf waard?


Volgens de bijbel mag je ook geen bloedig vlees eten.

http://biblija.net/biblij...A11-14&id18=1&l=nl&set=10

Je mag nog meer niet, volgens de bijbel.

En denk je niet, dat Jesus iets tegen homoseksualiteit zou gezegd hebben, als hij het belangrijk zou hebben gevonden?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #170 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:22:52 am »

quote:

vrolijke schreef op 09 oktober 2012 om 21:56:
[...]
Er bestaat van alles statistieken. Toon ze mij gewoon.


Maar natuurlijk kan men overal statistieken van maken, maar aan onbetrouwbare statistieken heeft niemand iets, toch?

Zaken die diep in de schemerwereld zijn verborgen zijn moeilijk in statistieken te vatten. Waneer je wilt en dieper graaft in de materie zul je vanzelf zien dat SM binnen de homo-wereld iets is dat zelfs in openbare ruimten (buiten) wordt toegepast. Speciale ontmoetingsplaatsen waar deze mensen elkaar ontmoeten en elkaar "helpen" hun lusten ter plekke bot te vieren.

Uiteraard is SM ook iets dat binnen de hetero wereld bekend is (niet echt christelijk denk ik). Dan veelal toegepast in de betaalde seks-industrie.

Daar wil ik het toch mar bij laten.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #171 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:32:12 am »

quote:



Maar dit is duidelijk door Jezus overruled:
Handelingen 10
10 en hij kreeg honger en wilde iets nuttigen. En terwijl zij het eten bereidden, raakte hij in geestvervoering.
11 En hij zag de hemel geopend en een voorwerp naar zich toe komen, dat leek op een groot linnen laken, dat aan de vier hoeken vastgebonden was en neergelaten werd op de aarde,
12 waarin zich al de viervoetige dieren van de aarde bevonden, de wilde en de kruipende dieren en de vogels in de lucht.
13 En er kwam een stem tot hem: Sta op, Petrus, slacht en eet!
14 Maar Petrus zei: Beslist niet, Heere, want  ik heb nooit iets gegeten wat onheilig of onrein is.
15 En er kwam opnieuw, voor de tweede keer, een stem tot hem:  Wat God gereinigd heeft, mag u niet voor onheilig houden!
16 En dit gebeurde tot driemaal toe; en het voorwerp werd weer opgenomen in de hemel.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2012, 11:35:17 am door learsi »

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #172 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:35:46 am »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 10:49:
Volgens de bijbel mag je ook geen bloedig vlees eten.

http://biblija.net/biblij...A11-14&id18=1&l=nl&set=10

Je mag nog meer niet, volgens de bijbel.

En denk je niet, dat Jesus iets tegen homoseksualiteit zou gezegd hebben, als hij het belangrijk zou hebben gevonden?


Jezus heeft ook niks gezegd over het door rood rijden in je auto.
Daarmee is het nog niet toegestaan.

Jezus preekte in de traditie van Lucas 16 : 16-17:
"De Wet en de Profeten gaan tot aan Johannes: sindsdien wordt het koninkrijk van God verkondigd, en iedereen wordt met klem genodigd binnen te komen.  Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt."
Daar waar het duidelijk is wat de wet aangeeft, hoeft Jezus het niet te herhalen.
Daar waar 'men' een loopje nam met de wet (bijv. over scheiden en overspel en sabbatsrust en liefde voor de naaste in het algemeen), heeft Jezus het één en ander gezegd.
Maar de kern van Zijn prediking was de komst van het Koninkrijk der hemelen (Matt. 4 : 17).

En ik begrijp dat de 'moeilijkheid' zit in teksten als Handelingen 15 : 28-29:
"In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed."
Lijkt me overigens duidelijk op het gebied van sexualiteit en bloed.
Merk overigens op dat dit hier genoemd wordt als "strikt noodzakelijk", wat ik maar even vertaal als "minimaal".

En ik begrijp dat moeiten zitten in teksten dat Jezus de wet heeft 'vervuld', waardoor bijvoorbeeld de Joods offerdienst voor ons niet meer (letterlijk) van toepassing is.
En er wordt in het Nieuwe Testament natuurlijk veel meer geschreven door de apostelen over levenstijl en houding die 'als vanzelfsprekend' horen bij een christen.
Daar kun je op zich nog heel leuke discussies over houden.

Maar als ik bijv. ook lees in Matt. 19 vanaf vers 4 dat Hij automatisch teruggrijpt op het "een man zal zijn ouders verlaten en zich hechten aan zijn vrouw" uit Genesis 2:24, heb ik geen enkele twijfel over hoe Jezus dacht over huwelijk en sexualiteit.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #173 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:39:22 am »

quote:

learsi schreef op 10 oktober 2012 om 11:32:
Maar dit is duidelijk door Jezus overruled:
Handelingen 10
[...]

Learsi,
Volgens mij gaat het hier over rein en onrein, en niet zozeer over 'bloed'.
In Handelingen 15 : 28-29 staat o.a.: "In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed."
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #174 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:41:57 am »

quote:

learsi schreef op 10 oktober 2012 om 11:22:
[...]


Maar natuurlijk kan men overal statistieken van maken, maar aan onbetrouwbare statistieken heeft niemand iets, toch?

Zaken die diep in de schemerwereld zijn verborgen zijn moeilijk in statistieken te vatten. Waneer je wilt en dieper graaft in de materie zul je vanzelf zien dat SM binnen de homo-wereld iets is dat zelfs in openbare ruimten (buiten) wordt toegepast. Speciale ontmoetingsplaatsen waar deze mensen elkaar ontmoeten en elkaar "helpen" hun lusten ter plekke bot te vieren.

Uiteraard is SM ook iets dat binnen de hetero wereld bekend is (niet echt christelijk denk ik). Dan veelal toegepast in de betaalde seks-industrie.

Daar wil ik het toch mar bij laten.


Hoe kom je erbij, dat wat jij denkt en beweerdt, de werkelijkheid is?

Er zijn getallen, om erachter te komen, hoe sommige zaken werken.

Bijvoorbeeld aan de omzetcijfers van de seks-Industrie.
En hoeveel van die cijfers terruggaan op "SM" is ook te achterhalen. Zelfs hoeveel daarvan van "homo-SM" komt.
Daarvoor moet ik niet stiekum s´nachts door de bordellen lopen.

Ik laat gewoon niet toe, dat jij hier dingen beweerd, die niet met de werkelijkheid stroken.

Hoe zit dat nou. Eet jij bloedig vlees?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #175 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:57:43 am »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 11:41:

Hoe kom je erbij, dat wat jij denkt en beweerdt, de werkelijkheid is?

Niet alleen wat ik denk Vrolijke, een gemeente-lid met een onchristelijk verleden heeft daar ooit zijn brood mee verdiend namelijk. We hebben er in het begin van zijn bekering veel over gesproken. Vandaar, zelf wist ik het bestaan er niet vanaf, hoe extreem het daar aan toegaat.

quote:

Bijvoorbeeld aan de omzetcijfers van de seks-Industrie.

Het kan jou belangstelling hebben vrolijke, maar de mijne heeft het niet.
Het is des satans en daar dienen we weg te blijven.
Je gelooft toch werkelijk niet dat een klant na zijn bordeel bezoek wordt gevraagd om een enquête in te vullen welke handelingen hij heeft gedaan tijdens het bezoek? Of aan het hoertje welke "diensten" ze heeft verleend? Kom op !

quote:

En hoeveel van die cijfers terruggaan op "SM" is ook te achterhalen. Zelfs hoeveel daarvan van "homo-SM" komt.

Alsof de homo heren na elk avontuur in een bos of parkeerplaats wordt gevraagd om de enquête in te vullen welke seksuele handelingen men heeft uitgeleefd? Er zijn zelf veel getrouwde personen bij, naar het schijnt, met de kinderzitjes nog in de auto.

quote:

Daarvoor moet ik niet stiekum s´nachts door de bordellen lopen.

Laten we je inderdaad niet vragen de kat op het spek te binden.

quote:

Ik laat gewoon niet toe, dat jij hier dingen beweerd, die niet met de werkelijkheid stroken.
Misschien niet met jou beenvorming en dat kan, maar het is afkomstig van iemand die er tot zijn nek in heeft gezeten. Die zover ging om dergelijke parkeerplaatsen te laten sluiten opdat de heren in zijn bedrijf zouden komen om hun geliefde handelingen onder elkaar te doen.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #176 Gepost op: oktober 10, 2012, 12:12:38 pm »

quote:

learsi schreef op 10 oktober 2012 om 11:57:
[...]

Niet alleen wat ik denk Vrolijke, een gemeente-lid met een onchristelijk verleden heeft daar ooit zijn brood mee verdiend namelijk. We hebben er in het begin van zijn bekering veel over gesproken. Vandaar, zelf wist ik het bestaan er niet vanaf, hoe extreem het daar aan toegaat.


Je hebt er dus een, waarvan je weet, hoe "het daar aan toe gaat".
Ik ken er ook een hetero, die kan jou vertellen hoe het "daar aan toe gaat".

Met beide milieus heb ik niets te krijgen.
Ik ken homostellen, die leven behoorlijk burgerlijk met elkaar.

Ken jij toevallig iemand van het Leger des Heils? Daar kan je iemand vragen, hoe "vunzig" het in hetero-milieus kan toegaan.

Jij wil het gewoon in "de viese hoek" trekken.

Feit is; Jesus heeft er niets over gezegd.

Nee, hij heeft ook niet gezegd, dat je niet bij rood mag rijden, maar wel, dat je je naar de wetten te richten hebt.
Hij heeft zelfs gezegd, dat je belastingen moet betalen. "Geef de keizer, wat de keizer toekomt".

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #177 Gepost op: oktober 10, 2012, 05:04:20 pm »
@HarryK :: Je leest de dingen verkeerd.

Ik zet de bijbel niet neer als achterhaalde kwaaddoenerij. Ik zet alleen de mensen als kwaaddoeners neer, die de bijbel lezen en dan denken allerlei regels te lezen die er helemaal niet staan. Uit die zelfbedachte regels - die door de bijbel niet worden bedoeld - komen menselijke waanideeen voort die vervolgens leiden tot o.a het brandmerken en buitensluiten van mensen.

Dat doet de bijbel niet, dan doen mensen die de bijbel onjuist begrijpen.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #178 Gepost op: oktober 10, 2012, 07:23:30 pm »

quote:

Ozombi schreef op 10 oktober 2012 om 17:04:
Ik zet alleen de mensen als kwaaddoeners neer, die de bijbel lezen en dan denken allerlei regels te lezen die er helemaal niet staan. Uit die zelfbedachte regels - die door de bijbel niet worden bedoeld - komen menselijke waanideeen voort die vervolgens leiden tot o.a het brandmerken en buitensluiten van mensen.

Dat doet de bijbel niet, dan doen mensen die de bijbel onjuist begrijpen.
Kun jij jezelf misschien eens gaan confronteren met wat er werkelijk staat? Als wat er werkelijk staat wat er staat; dan is dat een uitgangspunt voor wat er werkelijk staat.

Menselijke waanideeën mag je verwachten, daar waar wordt verworpen wat er daadwerkelijk staat. Een kwaaddoener is iemand die onwaarheid spreekt en verloochent wat wordt bewezen. "Zelfbedachte zaken", zijn zaken die er niet staan. "Brandmerken en buitensluiten'', dat doen booswichten, en dat doen zij voor zichzelf. Maar het staat daarbij zeker ook ergens te lezen.

Zijn er regels van integriteit en communicatie waar je aanspreekbaar op bent?
Zou jijzelf niet voldoen aan het type dat jij graag als kwaaddoener wilt neerzetten? Namelijk de bijbel lezen en dan denken allerlei regels te lezen die er helemaal niet staan..?

Het "staat geschreven", is een bron van veroordeling voor wie niet horen wil. Ik vind het fijn dat je hier erkende dat je aanspreekbaar bent op wat er werkelijk staat. Dan kunnen je eigen fantasieën in mogelijk onbegrip even blijven rusten.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2012, 07:24:31 pm door small brother »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #179 Gepost op: oktober 10, 2012, 08:45:26 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 12:12:

Jij wil het gewoon in "de viese hoek" trekken.

Dat is niet nodig Vrolijke, want het is gewoon goor en tegennatuurlijk wat deze heren doen en de bijbel is er duidelijk over.

De betrokken man die ik ken, heeft me zelfs eerlijk opgebiecht dat hij na de daad altijd een gevoel kreeg van enorme walging van zichzelf, een smerig gevoel. En volgens hem komt dat heel veel voor. Alsof men diep in zichzelf weet dat het niet deugt en vies is.

Maar ik oordeel zelf niet dat doet de bijbel al namelijk.
En ja ik heb deze mensen gewoon als naaste lief, maar uit naastenliefde wijs ik ze erop dat het zondig is in de ogen van G'd.
Want wat is naastenliefde?
Een blind persoon loopt richting een diepe kuil:
- Ik zeg niets want dan kwets ik misschien zijn ego?
- Ik waarschuw de persoon opdat deze niet in de diepe kuil valt?

[

quote:

Feit is; Jesus heeft er niets over gezegd.
Dus dan is gewoon het oude testament geldig, Jezus heeft immers gezegd dat Hij is gekomen om de Wet te vervullen en niet om op te heffen. Alleen zijn Zijn ware volgelingen ontslagen van de Wet, ze zullen er niet op veroordeeld worden, dankzij Christus !

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #180 Gepost op: oktober 10, 2012, 08:54:37 pm »

quote:

learsi schreef op 10 oktober 2012 om 20:45:
[...]
De betrokken man die ik ken, heeft me zelfs eerlijk opgebiecht dat hij na de daad altijd een gevoel kreeg van enorme walging van zichzelf, een smerig gevoel. En volgens hem komt dat heel veel voor. Alsof men diep in zichzelf weet dat het niet deugt en vies is.


Ja, dat ken ik.
Mijn kindheid hebben ze zo ook naar de knoppen geholpen.
Ik heb jaren nodig gehad, om zonder slecht geweten te leven.

Dat komt niet uit jezelf. Dat trachten (bijna) alle religieuzen je in te trechteren.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #181 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:07:51 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 20:54:
[...]


Ja, dat ken ik.
Mijn kindheid hebben ze zo ook naar de knoppen geholpen.
Ik heb jaren nodig gehad, om zonder slecht geweten te leven.

Dat komt niet uit jezelf. Dat trachten (bijna) alle religieuzen je in te trechteren.
Ik weet niet wat je hebt uitgevreten, maar deze van homoseksualiteit genezen man had dat gevoel van walging dus al voordat hij maar wist wie Jezus was of iets met het geloof deed. Iets dreef hem voort deze smerige handelingen te verrichten om erna in een diep gat te vallen vol van walging van zichzelf.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #182 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:11:44 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 20:54:
Ik heb jaren nodig gehad, om zonder slecht geweten te leven.
Dat komt niet uit jezelf. Dat trachten (bijna) alle religieuzen je in te trechteren.

Dat is klare taal Vrolijke !

1. Je geweten heeft heeft je jaren aangeklaagd;
2. (bijna) alle religieuzen ondersteunen deze klacht.

Wat komt dan, denk jij, wél uit jezelf ?
Een vrij geweten om liefde los te koppelen van gemeenschap ?
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2012, 09:12:12 pm door small brother »

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #183 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:12:30 pm »

quote:

Ozombi schreef op 10 oktober 2012 om 17:04:
Ik zet alleen de mensen als kwaaddoeners neer, die de bijbel lezen en dan denken allerlei regels te lezen die er helemaal niet staan. Uit die zelfbedachte regels - die door de bijbel niet worden bedoeld - komen menselijke waanideeen voort die vervolgens leiden tot o.a het brandmerken en buitensluiten van mensen.

Dat doet de bijbel niet, dan doen mensen die de bijbel onjuist begrijpen.

Hierover waren wij het al eens. En zijn we het ook nu nog steeds eens.
Maar:

quote:

En de bijbel als het woord van God.....ach ik stel voor dat niet al te letterlijk te nemen want daardoor ontstaan de meest waardeloze denkbeelden in het verstand der mensheid.

Als ik deze zin van jou lees, dan zeg jij in mijn ogen toch echt dat we de bijbel niet al te letterlijk als het woord van God moeten nemen, want als we de bijbel wel letterlijk als woord van God nemen, dat daardoor de meest waardeloze denkbeelden ontstaan. Daarin leg jij toch echt 'de oorzaak' bij de bijbel.
Ik begrijp uit jouw rectie dat jij dat niet bedoelt, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik op dat punt nog wel enige twijfel heb.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #184 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:29:06 pm »

quote:

small brother schreef op 10 oktober 2012 om 21:11:
[...]

Dat is klare taal Vrolijke !

1. Je geweten heeft heeft je jaren aangeklaagd;
2. (bijna) alle religieuzen ondersteunen deze klacht.

Wat komt dan, denk jij, wél uit jezelf ?
Een vrij geweten om liefde los te koppelen van gemeenschap ?


Nee nee,
Als je pubertair wordt, gebeuren er rare dingen met je lichaam.
Daar moet een pubertair eerst maar mee klaar komen.
Ieder pubertair denkt, dat hij alleen staat, met zijn probleem.

Dat wordt uitgenut, om hem te vertellen, "dat is jou geweten. Want je doet kwade dingen".

Dat kind doet helemaal geen "kwade dingen".
Dat kind kan alleen niet zo goed omgaan met zijn (nu raar geworden) lichaam.

Wat kan er kwaad zijn aan dingen waar je niemand mee kwetst?

yvon777

  • Berichten: 171
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #185 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:48:41 pm »

quote:

Adinomis schreef op 09 oktober 2012 om 23:13:
[...]

Inderdaad! Daarover komt Gods oordeel.

De schepping is aangetast door de zonde. Daarom komen er lichamelijke, geestelijke en emotionele afwijkingen/misvormingen voor. Ook onder christenen. Zulke mensen hebben onze liefde en hulp nodig.

En laten de "normale" mensen niet denken dat ze beter zijn. Ook zij gaan hun 'sexuele" boekje dikwijls te buiten. We zijn allemaal afhankelijk van het volbrachte werk aan het kruis.

Zeker weten, geen mens uitgezonderd!
Al denken sommigen dat ze beter zijn, God ziet de oprechten van hart.
Door mensen verachtelijk een plaats onzegt,
werd tot verbazing der beschouwers
ten hoeksteen door God zelf gelegd.


Ik denk dat we goed moeten weten hoe we naar dezen - in onze menselijke ogen: "verachtelijken" - kijken, want met diezelfde ogen kijken we naar Jezus, soms lijkt het alsof dat wordt vergeten  :X
Want deze verachtelijken (zoals ik) tilt Hij op en draagt hen op de weg naar huis, omdat ze zelf niet kunnen lopen.
Zelf zeggen te kunnen wandelen maar struikelen, of toegeven dat het je niet lukt en gedragen worden..
Ik weet wel waar ik het liefste zou zijn ;)

quote:

Amen! Dat is het evangelie voor jou en voor mij.
Dat is altijd fijn om te horen! :)
www.inchristus.nl , omdat er buiten Hem niets is

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #186 Gepost op: oktober 10, 2012, 10:50:32 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 21:29:
[...]


Nee nee,
Als je pubertair wordt, gebeuren er rare dingen met je lichaam.
Daar moet een pubertair eerst maar mee klaar komen.
Ieder pubertair denkt, dat hij alleen staat, met zijn probleem.

Dat wordt uitgenut, om hem te vertellen, "dat is jou geweten. Want je doet kwade dingen".

Dat kind doet helemaal geen "kwade dingen".
Dat kind kan alleen niet zo goed omgaan met zijn (nu raar geworden) lichaam.

Wat kan er kwaad zijn aan dingen waar je niemand mee kwetst?


Dat is het hem nu net Vrolijke, ze kwetsen vader G'd en Jezus ermee.
Niet voor niets verbiedt G'd het zo nadrukkelijk in Zijn Woord.
Het is een zonde en een heel zware ook !

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #187 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:07:04 pm »

quote:

learsi schreef op 10 oktober 2012 om 22:50:
[...]


Dat is het hem nu net Vrolijke, ze kwetsen vader G'd en Jezus ermee.
Niet voor niets verbiedt G'd het zo nadrukkelijk in Zijn Woord.
Het is een zonde en een heel zware ook !



En net daarom verliest Jesus er geen woord over.  :+

God kun je niet "kwetsen". Die is volmaakt. (Dacht ik altijd).

"Kwetsen" kan je heel goed je medemensen.
(Dat doe jij dus de hele tijd. Door de mensen "zonde" in te praten).

Alles wat je aan de minste van mij aandoet, doe je mij aan.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #188 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:19:06 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 oktober 2012 om 23:07:
[...]


En net daarom verliest Jesus er geen woord over.  :+

God kun je niet "kwetsen". Die is volmaakt. (Dacht ik altijd).

"Kwetsen" kan je heel goed je medemensen.
(Dat doe jij dus de hele tijd. Door de mensen "zonde" in te praten).

Alles wat je aan de minste van mij aandoet, doe je mij aan.


Ik wil niemand de zonde in praten, ook jou niet.
Maar wat we wel moeten blijven doen is elkaar wijzen op zonden en op de bijbel.
Er kan pas voor zonde gebeden worden als de ander ook erkent dat hetgeen gedaan wordt een zonde is. Aan zaken goedpraten heeft niemand iets dus.

Alsof je tegen een blind iemand die zelf de drie-baans snelweg wil oversteken niet zegt dat het gevaarlijk is en nagenoeg onmogelijk om deze niet te kwetsen. Of nog erger wanneer je zo een blind iemand zegt dat je ook denkt dat het moet kunnen om hem een goed gevoel te geven. Mijns inziens ben je dan verantwoordelijk als zo iemand dan toch de oversteek maakt en omkomt.

Er is een verschil tussen iemand wijzen op zonden in relatie met hoe G'd het ons heeft nagelaten, om samen te bidden voor genezing van deze seksuele afwijking OF iemand verwerpen omdat hij zondigt. Dat laatste is uiteraard de bedoeling en niet aan ons. Kortom, het erop wijzen is juist een daad van naastenliefde.

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #189 Gepost op: oktober 11, 2012, 06:05:36 pm »
@small brother::: de letters die er staan, staan er , dat kan iedereen zien

de betekenis van die woorden in letterlijke zin zijn heel anders dan
de betekenis van die woorden in geestelijke zin , dwz de boodschap
die overgebracht wordt en die iets van algemeen inzicht
aan de lezer over wil brengen

het gaat niet enkel om de wijsheid en inzicht van de letterlijke betekenis van woorden , maar om de grotere reikwijdte van de boodschap

Alles is erop gericht de mens bewust te laten worden, dat wij in christus
het goddelijke dienen. Wij zijn als onbewuste volmaakte wezens door het goddelijke op aarde gezet , de bedoeling is dat we als bewuste volmaakte wezens weer naar dat goddelijke terugkeren. In Christus zijn we dat (6e beginsel) en dienen we het goddelijke (7e beginsel). Wat ons er vanaf houdt is het lichaam (1t/m3) , onze begeerten en hartstochten (4e) en ons verstand (5)

1 t/m 4 is de lagere mens, 6 en 7 de hogere mens. 5 is in twee, enerzijds neigt 5 naar de lagere behoeften , anderszijds hebben we verheven doeleinden door de impulsen uit 6 en 7. Daarom is het van belang 5 aan het werk te zetten en zodoende de bijbelverzen te begrijpen , want de bijbel bevat wijsheid en inzicht zodat 6 en 7 van hun ketenen kunnen worden bevrijdt.

De woorden van de bijbel doen een beroep op 5 (ons verstand) en 5 kan daar twee dingen mee doen. Ofwel 5 luistert er naar zoals 1 t/m 4 deze woorden begrijpt , ofwel 5 luister er naar zodat 6 en 7 deze woorden begrijpen.

Als u er iets tegen hebt dat ik u daar op wijs dan is dat uw goed recht.
Men ziet het of men ziet het niet.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #190 Gepost op: november 03, 2012, 12:00:17 am »

quote:

learsi schreef op 08 oktober 2012 om 13:56:
[...]

Homoseksualiteit IS al een seksuele ontsporing volgens G'd !


Een openhartig schrijfsel van een 'seksueel ontspoorde':

http://boinnk.nl/blog/457...oon-eerlijk-zijn-tegen-u/

"En dat Hij mij, en laat ik duidelijk zijn; een homo,  ja U lees het goed,

een homo, mij die VOLHEID VAN HEM GEEFT OM NIETS.

En dat God in mij het willen en werken uitwerkt.

En dat God mij het geloof geeft OM NIETS.

Ja ik wil eerlijk zijn naar U toe, maar vooral naar God."
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #191 Gepost op: november 03, 2012, 04:45:57 pm »
@ penguin1978,

Mooie tekst en op deze manier, wanneer ronduit wordt toegegeven dat homoseksualiteit een zware zonde is, is het ook geen probleem meer. Christus vergeeft ons uiteindelijk als we hem werklijk volgen al onze zonden. Dus daar hoort zeker ook seksualiteit bij.

Het gaat verkeerd wanneer men homoseksueel wil goedpraten, alsof het niet iets verkeerds zou zijn en niet zondig. Deze schrijver legt zijn juk dat hijzelf niet dragen kan aan de voeten van onze Heiland Jezus Christus. Respect !

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #192 Gepost op: november 03, 2012, 05:07:01 pm »
is stelen als zondedaad erger als homoseksuele zondedaad? Neen. Het volharden van elke zonde, zonder ter strijden, is een daad, maar na elke daad mogen we rechtstreeks vergeving vragen. Niet vooraf met het doel dit vast te houden, maar vooraf net de intentie dit niet meer te willen doen. Doen we het toch nog en belijden, het is vergeven.
Tegelijk is de seksuele voorkeur ook onderdeel van het zuchten van de schepping.
Veroordeel dus niet een bepaald deel van de broeders.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #193 Gepost op: november 03, 2012, 05:18:46 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2012 om 17:07:
is stelen als zondedaad erger als homoseksuele zondedaad? Neen. Het volharden van elke zonde, zonder ter strijden, is een daad, maar na elke daad mogen we rechtstreeks vergeving vragen. Niet vooraf met het doel dit vast te houden, maar vooraf net de intentie dit niet meer te willen doen. Doen we het toch nog en belijden, het is vergeven.
Tegelijk is de seksuele voorkeur ook onderdeel van het zuchten van de schepping.
Veroordeel dus niet een bepaald deel van de broeders.


G'd noemt toch maar een paar zaken een gruwel, afgoderij en homoseksualiteit worden daar toch genoemd, Grondig Christelijk. Ik oordeel dus niet, maar wijs op de Schrift die daarover keihard oordeelt...... Het is een van de zonden waar Vader G'd in de bijbel al uitgebreid stil stond. Dat is niet voor niets geweest.

Daarom schrijf ik ook dat wanneer de homoseksueel zijn lusten niet goed praat maar toegeeft als zonde en ze nederig aan Zijn voeten legt als een last die hij/zelf niet dragen kan, dan zal het Fundament Christus krachtiger zijn dan de vloek die rust op homoseksualiteit. Immers onze Heiland heeft iets Machtigs gedaan aan het kruis op Golgotha.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #194 Gepost op: november 03, 2012, 10:35:12 pm »

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 17:18:
[...]


G'd noemt toch maar een paar zaken een gruwel, afgoderij en homoseksualiteit worden daar toch genoemd, Grondig Christelijk. Ik oordeel dus niet, maar wijs op de Schrift die daarover keihard oordeelt...... Het is een van de zonden waar Vader G'd in de bijbel al uitgebreid stil stond. Dat is niet voor niets geweest.

Daarom schrijf ik ook dat wanneer de homoseksueel zijn lusten niet goed praat maar toegeeft als zonde en ze nederig aan Zijn voeten legt als een last die hij/zelf niet dragen kan, dan zal het Fundament Christus krachtiger zijn dan de vloek die rust op homoseksualiteit. Immers onze Heiland heeft iets Machtigs gedaan aan het kruis op Golgotha.
Het eten van onreine dieren wordt ook een gruwel genoemd toch wordt Petrus aangemoedigd daar van te eten.

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #195 Gepost op: november 04, 2012, 03:19:51 am »
Afgoderij wordt ook een gruwel genoemd en toch hangt er bij velen een kruisje met Jezus aan de muur. Overigens wordt dát nergens aangemoedigd. Al met al is het niet God die bepaald wat de gruwelen dezer wereld zijn, maar is het de mens zelf die dat gaat bepalen. Zodoende, als homoseksualiteit de menselijke norm was en niet heteroseksualiteit dan zou de bijbel er iets anders over melden. God heeft alleen bepaald dat volmaaktheid zijn norm is ( " wees volmaakt zoals de Vader volmaakt is " ) en het is aan de mens zich daar naar te richten.....of niet. Met name is dat van toepassing op het geestelijke gebied ( " God is Geest " ) en de aangeboren seksuele geaardheid van een mens heeft daar net zo min iets mee van doen als dat de aangeboren huidskleur van een mens daar iets mee van doen heeft.
« Laatst bewerkt op: november 04, 2012, 03:22:51 am door Ozombi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #196 Gepost op: november 04, 2012, 12:16:55 pm »

quote:

dingo schreef op 03 november 2012 om 22:35:
[...]

Het eten van onreine dieren wordt ook een gruwel genoemd toch wordt Petrus aangemoedigd daar van te eten.
Laten we het stuk waar je op doelt eens erbij nemen, Lucas 18.
8 en toen hij hun alles verteld had, stuurde hij hen naar Joppe.
9 En de volgende dag, terwijl zij op reis waren en de stad naderden,  klom Petrus op het dak om te bidden, ongeveer op het zesde uur,
10 en hij kreeg honger en wilde iets nuttigen. En terwijl zij het eten bereidden, raakte hij in geestvervoering.
11 En hij zag de hemel geopend en een voorwerp naar zich toe komen, dat leek op een groot linnen laken, dat aan de vier hoeken vastgebonden was en neergelaten werd op de aarde,
12 waarin zich al de viervoetige dieren van de aarde bevonden, de wilde en de kruipende dieren en de vogels in de lucht.
13 En er kwam een stem tot hem: Sta op, Petrus, slacht en eet!
14 Maar Petrus zei: Beslist niet, Heere, want  ik heb nooit iets gegeten wat onheilig of onrein is.
15 En er kwam opnieuw, voor de tweede keer, een stem tot hem:  Wat God gereinigd heeft, mag u niet voor onheilig houden!
16 En dit gebeurde tot driemaal toe; en het voorwerp werd weer opgenomen in de hemel.


De gebeurtenis waar je op doelt is van toepassing vanwege het antwoord dat de Here Jezus geeft in vers 15.
Wat God gereinigd heeft, mag u niet voor onheilig houden

Dit kan dus niet worden toegepast bij homoseksualiteit.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #197 Gepost op: november 04, 2012, 12:19:07 pm »

quote:

Ozombi schreef op 04 november 2012 om 03:19:
Afgoderij wordt ook een gruwel genoemd en toch hangt er bij velen een kruisje met Jezus aan de muur.
Een crucifix is inderdaad niet gebaseerd op bijbelse normen en druist er eigenlijk wel wat tegenin. Maar de discussie gaat dan ontstaan of het gaat om beeltenissen of beeltenissen aanbidden.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #198 Gepost op: november 04, 2012, 12:46:08 pm »

quote:

learsi schreef op 04 november 2012 om 12:16:
[...]

Laten we het stuk waar je op doelt eens erbij nemen, Lucas 18.
8 en toen hij hun alles verteld had, stuurde hij hen naar Joppe.
9 En de volgende dag, terwijl zij op reis waren en de stad naderden,  klom Petrus op het dak om te bidden, ongeveer op het zesde uur,
10 en hij kreeg honger en wilde iets nuttigen. En terwijl zij het eten bereidden, raakte hij in geestvervoering.
11 En hij zag de hemel geopend en een voorwerp naar zich toe komen, dat leek op een groot linnen laken, dat aan de vier hoeken vastgebonden was en neergelaten werd op de aarde,
12 waarin zich al de viervoetige dieren van de aarde bevonden, de wilde en de kruipende dieren en de vogels in de lucht.
13 En er kwam een stem tot hem: Sta op, Petrus, slacht en eet!
14 Maar Petrus zei: Beslist niet, Heere, want  ik heb nooit iets gegeten wat onheilig of onrein is.
15 En er kwam opnieuw, voor de tweede keer, een stem tot hem:  Wat God gereinigd heeft, mag u niet voor onheilig houden!
16 En dit gebeurde tot driemaal toe; en het voorwerp werd weer opgenomen in de hemel.


De gebeurtenis waar je op doelt is van toepassing vanwege het antwoord dat de Here Jezus geeft in vers 15.
Wat God gereinigd heeft, mag u niet voor onheilig houden

Dit kan dus niet worden toegepast bij homoseksualiteit.
Het is kennelijk geen gruwel meer ook als je kijkt dat de apostelen de gelovigen uit de heidenen die bepalingen niet meer opleggen: Ze moeten zich onthouden van het verstikte en het eten van bloed maar de rest van de Joodse wetten en rituelen hoeven ze zich niet aan te houden.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Homofilie
« Reactie #199 Gepost op: november 04, 2012, 01:04:11 pm »

quote:

dingo schreef op 04 november 2012 om 12:46:
[...]

Het is kennelijk geen gruwel meer ook als je kijkt dat de apostelen de gelovigen uit de heidenen die bepalingen niet meer opleggen: Ze moeten zich onthouden van het verstikte en het eten van bloed maar de rest van de Joodse wetten en rituelen hoeven ze zich niet aan te houden.


Homoseksualiteit geen gruwel meer bedoel je?
Waar staat dat dan in de bijbel?
Ik ken geen vers waarin gezegd wordt dat G'd de homoseksualiteit geheiligd heeft, zoals dat wel het geval is mbt onreine dieren. Het is niet aan de mens om dan andere gruwelen eveneens daarin te plaatsen, lijkt mij.