Auteur Topic: Kijk uit!! hoe om te gaan met new-ager's!!??  (gelezen 3068 keer)

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Kijk uit!! hoe om te gaan met new-ager's!!??
« Gepost op: december 07, 2003, 05:32:56 pm »
na aanleiding van al wat anders over new-age wil ik jullie deze link aanrijken waar vanuit Christelijk oogpunt de gevaren van new-age worden belicht!!

http://www.prof-nws.dds.nl/antinewageweb/index1.htm

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2003, 05:40:04 pm »
Ik moet zeggen, dat sommige new-age denkbeelden mij meer aanspreken,
dan het keurslijf van de orthodoxie, die slechts onmacht en slechtigheid in Gods Schepsels ziet.

Maar leuk....laten we strijden in Waarheid, Liefde, en Vreugde!

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2003, 11:14:48 pm »
Ik vraag me, na het lezen van de website, nog maar één ding af en dat is hoe je je vijanden lief moet hebben. Want óók dat heeft Jezus gezegd.
Maar misschien klinkt dat te new-age achtig ;)

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2003, 11:22:23 pm »

quote:

op 07 Dec 2003 23:14:48 schreef lonneke:
Ik vraag me, na het lezen van de website, nog maar één ding af en dat is hoe je je vijanden lief moet hebben. Want óók dat heeft Jezus gezegd.
Maar misschien klinkt dat te new-age achtig ;)
Nee klopt, ik zet ook nog weleens vraagtekens maar ja Jezus was soms ook best rechtstreeks en dat kan je van Paulus etc ook zeggen soms denk ik dat we te mak zijn en nooit iets er van zeggen als iemand iets fout doet, alleen als het echt mis gaat maar dan is het meestal al te laat. Of ligt het er aan dat iedereen nog een balk in zijn oog heeft en niet in de vrijheid die Jezus ons geeft durft te staan ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2003, 01:03:54 am »
als deze eeuw Christus zou wederkomen, zou new age oftewel nieuwe eeuw dan een erg gekke benaming zijn :?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

NewMillennium

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 13, 2003, 08:15:53 pm »
Interessant. Eerst lees ik een hoop van mijn eigen ideeën, en dan wordt mij verteld dat ik onderdeel ben van een complot.  Bovendien word ik voor vijand uitgemaakt (en vriend van de Satan).

Doet me erg denken aan de reaktie van Farizeeërs toen ze met Jezus in aanraking kwamen. Ook Jezus bracht een New Age.

Complot-theoriën klinkt trouwens wel erg amerikaans-fundamentalistisch.

Ik heb het altijd grappig gevonden hoe mensen het 'New Age' etiket op zich geplakt krijgen. Op het internet kun je veel lezen over componisten die gewoon mooie muziek maken, en door anderen in de New Age bak worden gegooid.

Wat ik wel vervelend vind van die New Agers is dat ze in het geheim in de kerk bijeenkomen en dan de gemeente zitten te vervloeken. Vervloeken is iets waar het bijbelse geloof toch patent op heeft.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2003, 08:27:01 pm door NewMillennium »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 13, 2003, 08:22:18 pm »

quote:

op 13 Dec 2003 20:15:53 schreef NewMillennium:

Complot-theoriën klinkt trouwens wel erg amerikaans-fundamentalistisch.
Dat had ik ook allemaal toen ik dit las. Ik vind het niet echt een leuke site. Ik moet niet zoveel hebben van New-Age maar ook weinig van die theorieën op die aangehaalde site. Het deed mij allemaal denken aan die lappen tekst van Baldur in die Vaticaantopic.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

NewMillennium

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 13, 2003, 08:31:57 pm »
Ik begrijp niet waarom christenen zo moeten leven alsof de duivel op iedere hoek van de straat zit. Veel waardevoller en mooier is zo te leven dat je erop vertrouwt dat God de wereld bestuurt en je niet bang hoeft te zijn voor 'duistere machten'.

Wat is dat toch voor een vreemde tegenstrijdigheid in het christendom: God regeert, Jezus heeft de duivel overwonnen enz en tegelijkertijd te geloven dat de Satan overal maar loert en het altijd maar dreigt te winnen? Ik heb het nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen.

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2003, 08:32:14 pm »

quote:

op 13 Dec 2003 20:22:18 schreef Santaarnpaal:
[...]

Dat had ik ook allemaal toen ik dit las. Ik vind het niet echt een leuke site. Ik moet niet zoveel hebben van New-Age maar ook weinig van die theorieën op die aangehaalde site. Het deed mij allemaal denken aan die lappen tekst van Baldur in die Vaticaantopic.
Ja het is denk ook amerikaans ik kreeg soms ook de kriebels als ik iets las maar toch als je zo leest komt het wel voor en toch vondt ik het interessant genoeg om te vermelden.

NewMillennium

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 13, 2003, 08:39:55 pm »
Interessant is het wel. Ik heb vaak het gevoel dat het moderne christendom bijna uitsluitend door de Verenigde Staten gevoed wordt.  Dispensationalisten, Hal Linsey figuren, allerlei Pentacostals en christen guru's, Youth for Christ, Navigators, Billy Graham figuren, born-again christians, Jesus people, Theonomen. You name it en het komt uit amerika.

Zou het een amerikaans complot zijn om het oude christendom om zeep te brengen en het een doolhof van vreemde en extreme leringen te maken? Het lijkt soms wel of amerikanen een voorliefde hebben om het christendom in een verpakking op te dienen die het meest weerzinwekkend en afstotelijk is.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2003, 08:45:16 pm »
Citaat van desbetreffende pagina :
http://www.prof-nws.dds.nl/antinewageweb/newage1/e9.jpg  (2e helft, welvaartsevangelie )
dat weten we dan ook weer, en inderdaad het kon door Baldur geschreven zijn.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2003, 11:30:56 pm »

quote:

op 13 Dec 2003 20:39:55 schreef NewMillennium:
Interessant is het wel. Ik heb vaak het gevoel dat het moderne christendom bijna uitsluitend door de Verenigde Staten gevoed wordt.  Dispensationalisten, Hal Linsey figuren, allerlei Pentacostals en christen guru's, Youth for Christ, Navigators, Billy Graham figuren, born-again christians, Jesus people, Theonomen.
Je haalt hier wel heel wat verschillende soorten figuren aan die het niet allemaal leuk zouden vinden om met elkaar op een hoop gegooid te worden....  O-)

roesan

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 23, 2004, 04:27:37 pm »
Sorry hoor, maar een site als deze maakt weinig indruk... Dit is een site, gemaakt door christenen over New-Age?  Please...
Ik wil niet doen alsof in het New Age-gebeuren geen kwaad schuilt, maar kom dan tenminste met een site die gemaakt is door een New-Ager over christenen. En niet met een site die gemaakt is door een christenen en waarop staat vermeld hoe de New Age (misschien? waarschijnlijk?) over christenen denk. Ik zie niet één bronvermelding!
God is te wijs om zich te vergissen en te liefdevol om gemeen te zijn!

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 23, 2004, 05:25:17 pm »

quote:

op 13 Dec 2003 20:45:16 schreef Mientje:
Citaat van desbetreffende pagina :
http://www.prof-nws.dds.nl/antinewageweb/newage1/e9.jpg  (2e helft, welvaartsevangelie )
dat weten we dan ook weer, en inderdaad het kon door Baldur geschreven zijn.
DE website schijnt door dit genootschap gesteund cq. gefinancierd te worden. Misschien dat Baldur tot dezelfde club hoort?
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 24, 2004, 12:41:08 am »
Als je met een new-ager in gesprek komt.... Kraak dan niet gelijk hem/haar af. Toon juist begrip, stel vragen, probeer er achter te komen wat die persoon in de nwe age ziet... Ik denk dat als je met iemand met andere denkbeelden praat liefde de sleutel is, dat werkt veel beter dan wanneer je tegen alles wat hij/zij hard zegt gelijk keihard ingaat.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien