Auteur Topic: Nederig en vol zelfverloochening  (gelezen 3084 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Nederig en vol zelfverloochening
« Reactie #45 Gepost op: december 16, 2003, 04:13:12 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 12:49:59 schreef Bumblebee:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij hier nog blijft posten/topics starten terwijl allerlei stijfkoppige dogmatische zwart-wit denkers jou maar blijven tegenspreken. Wil je de boodschap van Gods genade door Jezus niet aannemen, doe het dan niet. De gevolgen zijn voor jezelf. Geloof me, ik zou 100.000 keer liever zien dat je het wél deed maar jij bent de enige die dat kan.
In elk geval roept het bij mij alleen maar irritatie op, maar dat is mijn fout en het spijt me als het al te duidelijk in onze "gesprekken" naar voren komt.
(Jij zult het wel zien als een gebrek aan "Liefde" van mijn kant)
Ik zal dus mijn best doen om gewoon niet meer te reageren.

Bovenstaande post was bedoeld voor Carl maar kan net zo hard aan jou (NewMillennium) gericht zijn. Nogmaals, het spijt me als ik oude wonden openrijt door mijn kijk op de wereld. Dat is niet de bedoeling maar onze meningen liggen ZO ver uit elkaar dat alleen ze uiten de ander blijkbaar al kan kwetsen.

:|
Bombus terrestris Reginae

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: december 16, 2003, 04:57:16 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 14:50:18 schreef NewMillennium:
[...]

Face it Bumblebee, jouw gedachten gaan volgens het geëikte patroon dat ons eeuwenlang is aangepraat en door jou wordt nagepraat, maar dat niet bestand is tegen gezond denken. Heb je er echt zelf lang over nagedacht?

Heb je wel eens over de volgende dingen nagedacht?

........
.

Wat is gezond denken? Is het gezond alles wat in de bijbel staat af te kraken?
Iedereen denkt over diverse zaken na. Het is echt niet zo dat als je gelooft in wat in de bijbel staat, dat je dan zelf niet meer denkt.
Maar is ons denken zuiver? Ook ons denken moet hervormd en vernieuwd worden.
Vergeet niet dat we echt te maken hebben met een ontzagwekkend en heilig God.
Hij laat niet met Zich spotten. Gelukkig voor ons heeft Hij besloten niet in zichzelf  heilig te zijn, maar Hij heeft Zijn Zoon gezonden en Hij heeft Zijn Geest gezonden, opdat er mensen zouden zijn die bij Hem horen. Want zonde maakt scheiding, maar Hij heeft Zelf de scheiding weggedaan. En dat niet op een goedkope manier.

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: december 16, 2003, 08:00:13 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 12:49:59 schreef Bumblebee:
[...]

Dat is helemaal niet knap van jou, dat is genade van God. Het heet "keuze". Als ik een dochtertje van twee heb, dan heb ik over haar een bepaalde vorm van macht, bijvoorbeeld door te beslissen wat zij moet eten. Als ik haar laat kiezen tussen boontjes en erwtjes sta ik een deel van die macht af aan haar.

Op de kern van de zaak, nl. het afstaan van almacht, en het daardoor er gedeeltelijk niet meer over beschikken, ga je jammer genoeg niet in. Waar het hier om gaat, is of God van wat Hij heeft, iets aan een ander (ons) afstond.

Laten we het eens doortrekken naar de boontjes en de erwtjes. En de sla, en de bloemkool en de rode-kool-met-appeltjes
Je zegt tegen je dochtertje, je mag van alles kiezen, behalve de erwtjes, en je dochter besluit de erwtjes te kiezen, hoe eerlijk is het dan om haar daarvoor te straffen?

quote:

[...]

Hier ga ik helemaal niet op in. als jij niet op een normale manier kunt praten, zeg er dan niets over.

Ik weet dat het absurd lijkt, zols ik de zaken stel. maar toch is dit precies wat jij gelooft.
Ik stel het expres zoals ik het stelde om jou te laten zien hoe onhoudbaar deze theologie is. Ik kan het ook niet helpen..... ik hebbum niet bedacht!

quote:

[...]

......(CUT).......
Ik zal dus mijn best doen om gewoon niet meer te reageren.

Gewoon blijven reageren, Bumblebee.
We zijn er toch voor elkaar om van elkaar te kunenn leren?

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: december 16, 2003, 08:04:37 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 20:00:13 schreef Carl:
Gewoon blijven reageren, Bumblebee.
We zijn er toch voor elkaar om van elkaar te kunenn leren?
Ik ben benieuwd wat jij van Bumblebee hebt geleerd...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: december 16, 2003, 09:04:26 pm »
Om even op het begin terug te komen.... Jezus is ontzettend groot... en toch was hij nedering. Jezus was volmaakt, en toch.... leed Hij een zwaar leven.

Jezus leerde ons om groot te zijn door klein te worden. Of beter gezegd, groot te worden door eerst klein te zijn.

Ik zal een gelijkenis uit de bijbel voor je neerzetten:

De discipelen hadden onenigheid over wie van hen de grootste zou zijn Gods koninkrijk. En Jezus hoorde het en riep een kind. Hij plaatste het kind in het midden en zei: Om het hoogste te bereiken moet je worden als dit kind, wie zo is zal de grootste in Gods koninkrijk zijn.

Jezus, de Zoon van God... wastte de voeten van zijn discipelen. Jezus, de grootste en machtigste die ooit op aarde had rondgelopen. Offerde zich voor anderen op door aan een vervloekt stuk te sterven.

Jesus.
King of Kings
What made you so noble, so mighty, so great?
Was it the look in your eyes?
The power in your voice?
Your strength?
Was it your skill of healing,
and your caring for the poor?

When I see you
hanging on a cross
Suffering
Godforsaken
Your dying eyes
The nails in your hands
The blood you spent
I realize how mighty you are, Your love
reaching the heaven.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: december 16, 2003, 11:39:49 pm »

quote:

op 16 Dec 2003 20:04:37 schreef Zwever:
[...]

Ik ben benieuwd wat jij van Bumblebee hebt geleerd...

Tja..... wat je werkelijk van een ander leert, blijkt altijd pas later....

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.