Auteur Topic: Mededelingen uit de vergadering van 21 november 2003  (gelezen 762 keer)

Jan W

  • Moderator Muziek
  • Berichten: 1390
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Mededelingen uit de vergadering van 21 november 2003
« Gepost op: december 15, 2003, 08:47:51 am »
Beste mensen,

Het heeft even geduurd, mede door interne omstandigheden bij een (deel van de crew) maar hier de belangrijkste antwoorden uit de vergadering van 21 november 2003 van de crew.

1. Uitleg over (werking van) de crew geven
Het antwoord op deze vraag is sinds enige tijd terug te vinden in de FAQ: Taken van administrators, moderators en adviseurs.

2. Bekendmaken van beleid voor het forum algemeen en elk forumonderdeel apart
Op dit moment is dit beleid nog niet op papier gezet, maar als de nieuwe forumstructuur online gaat, dan zal dit punt ook toegelicht gaan worden. Zie hierover ook vraag 5.

3. Bekendmaken van policy voor mods
In de FAQ staat al sinds jaar en dag een stukje over welk gedrag wij graag zien op het forum. Wanneer in een post op het forum één van die regels overtreden wordt, dan kan een moderator of administrator ingrijpen. Dit zal niet in alle gevallen gebeuren, omdat het soms helemaal niet nodig is dat het gebeurt omdat het bijvoorbeeld in de discussie zelf al is opgelost. Verder staat er in het crewforum een discussie met daarin een uitleg over alle knopjes die een moderator tot zijn beschikking heeft. Wanneer hij deze mag gebruiken is voor een belangrijk gedeelte eigen inzicht, maar altijd wordt in het achterhoofd gehouden dat het er om gaat dat het forum leefbaar moet zijn voor zoveel mogelijk gebruikers. Soms vereist dat ingrijpen en soms ook niet.

4. Bekendmaken structuur 'leiding' forum (mods, admins etc)
Hierover is een stuk in de FAQ geschreven wat vooral ingaat op de interne structuur van het forum. De externe stuctuur is alsvolgt. Namens de Deputaten Generaal-Synodale Publicaties is dsWim gevraagd. Eén van de doelstellingen die hij meekreeg van de deputaten was om communicatie mogelijk te maken tussen de deputaten en de kerkleden en de kerkleden onderling. Om dit te bereiken is door hem een forum opgezet en alle verantwoordelijkheden die te maken hebben met de leiding van dat forum liggen sindsdien bij Jan W. In overleg met dsWim, Jan W en de crew is toen besloten om het forum open te stellen voor iedereen en dus twee doelen na te gaan streven: (1) communicatie van kerkleden onderling mogelijk maken en (2) communicatie van kerkleden met niet-kerkleden mogelijk maken.

Kortom, dsWim is eindverantwoordelijke voor het werk dat wordt afgeleverd aan de Deputaten. Jan W is verantwoordelijk voor alle zaken met betrekking tot het forum en is dus verantwoording 'schuldig' aan dsWim. Op het forum zelf is dan weer de crew verantwoordelijk, en Jan W is dus weer het hoofd van de crew.

5. Verbeteren structuur forum zodat profilering duidelijker wordt
Hier is over nagedacht tijdens de crewmeeting en dit zal in een aparte mededeling toegelicht gaan worden. Wanneer dit gaat plaatsvinden is nog niet bekend, aangezien de discussie over een andere forumindeling nog loopt.

6. Namen zoveel mogelijk nederlandstalig houden
In de FAQ is een stukje opgenomen waarin een aantal afkortingen toegelicht worden. Als er nog afkortingen aan toegevoegd moeten worden, dan is het voldoende om die te melden in een relevant topic.

7. Wanneer komt de nieuwe forumstructuur
Als hij af is . Wanneer dat is, is nog niet bekend aangezien dat afhangt van minimaal twee zaken: (1) het moment waarop Marloes weer internet heeft, aangezien haar aandeel in de discussie hierover zeker gehoord moet worden en (2) het moment dat de discussie over de precieze indeling is afgerond. Tijdens de crewmeeting is hier een begin meegemaakt, maar daar zijn weer een aantal opmerkingen over gekomen die nog verwerkt en overdacht moeten worden. Het uiteindelijke resultaat zullen jullie wel zien () en zal ook toegelicht worden.

8. Wat is er besloten op de vergadering en hoe wordt dat uitgevoerd
Deze vraag is nogal breed om te beantwoorden, maar zo'n beetje alles is al wel langsgekomen in de voorgaande vragen. Het enige punt dat nog niet is behandeld is de forumsoftware. Daarover zijn Harm en dsWim nog in overleg met Netivity en er is dus niets concreets over te zeggen.


Tot slot:
Voordat je weer met 'scherp' op diverse crewleden of whatever gaat schieten. Bedenk dat dit forum gedraaid wordt door vrijwilligers die bereid zijn om een deel van hun vrije tijd hier aan te besteden. En er is een nederlands spreekwoord. "De beste stuurlui staan aan ... " juist.  
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle