Voordat ik een nieuwe stukje ga beginnen, eerste even een korte inleiding over mijzelf.
Ik ben een 18-jarige student, die op dit moment een MBO-opleinding doet. Daarna wil ik graag verder studeren op HBO-niveau, en als ik de kans krijg op Universitair nieveau. Ik woon in Ede op de Veluwe, en mij hobby's / interresse's zijn in mijn profieltje te lezen. Ik heb nog nooit columns geschreven, maar er gebeuren zoveel dingen, dat ik het gewoon eens wil proberen.
Computer
In vroegere tijden, toen ik zo'n 4 jaar jonger was, bestond er het fenomeen computer. Reeds toen al was dit voor mij al een wonder, en met een zeker ontzag probeerde ik mij wijs te maken dat ik met dit ding overweg kon. Toen in dat tijdperk de computer nog als redelijk onschuldig bekend stond, heb ik er veel tijd aan besteed en ook verknoeid.
Nu, 4 jaar later, is het fenomeen 'computer' uit. Het is geen fenomeen meer, het hoort bijna al bij de levenstijl van de moderne mens. "Ik heb een nieuwe PC, een 3,2 Gieghertz, met 80 Gieg schijf, en een Ultra XPMS Geforce videokaart." Allemaal mooi natuurlijk, maar de vraag is waar een computer nu voor bedoeld is.
Dat brengt mij op het onderwerp waar ik graag eens een balletje over op wil gooien, en dat mij ook zorgen/vragen geeft.
Bedoeling
Vroeger in de gouden tijden, was een computer bedoeld voor het sneller verwerken van tekstbestanden, het uitvoeren van berekeningen, en als leuke extra, het doen van spelletjes.
Tegenwoordig heeft de computer meerdere bedoelingen.
Het hoofddoel is vaak nog steeds berekeningen, tekstverwerken, maar nu ook Spelletjes, en zelfs het onderhouden van sociale contacten.
Bij de laatste twee categorieen zet ik toch wel wat kanttekeningen.
Computergames