Auteur Topic: vergeving ontvangen  (gelezen 1449 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
vergeving ontvangen
« Reactie #30 Gepost op: januari 25, 2004, 07:57:07 pm »

quote:

op 25 Jan 2004 19:32:36 schreef Carl:
Dus de gelovigen die gestorven zijn, blijven ook dood.
Niks eeuwig leven? Hooguit eeuwig leven met enkele millennia tussenpauze?
Dat in tegenstelling tot hen die niet geloven?

je
Carl

Nou en of, eeuwig leven. Ik krijg niet ooit eens een keer eeuwig leven, maar heb het nu reeds ontvangen.
Mijn geest heeft eeuwig leven, en mijn lichaam zal opgewekt worden.

Galaten 6:8  Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de akker van de Geest zaait, zal uit de Geest  eeuwig leven oogsten.

Johannes 3:36  Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
vergeving ontvangen
« Reactie #31 Gepost op: januari 25, 2004, 08:42:42 pm »
Als ik eenmaal gestorven ben, Wilhelmina, dan heb ik geen behoefte meer aan mijn oude lichaam dat wordt opgewekt.
geef mij maar een verheerlijkt lichaam zoals Jesus dat na zijn opstanding had. Een kwalitatief veel beter lichaam dan het oude.

Je lijkt wel iemand die maar geen afstand kan doen van zijn zwartwitje, als 'tie een kleuren-tv cadeau krijgt!
:)

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
vergeving ontvangen
« Reactie #32 Gepost op: januari 25, 2004, 10:26:23 pm »

quote:

op 25 Jan 2004 20:42:42 schreef Carl:
Als ik eenmaal gestorven ben, Wilhelmina, dan heb ik geen behoefte meer aan mijn oude lichaam dat wordt opgewekt.
geef mij maar een verheerlijkt lichaam zoals Jesus dat na zijn opstanding had. Een kwalitatief veel beter lichaam dan het oude.

Je lijkt wel iemand die maar geen afstand kan doen van zijn zwartwitje, als 'tie een kleuren-tv cadeau krijgt!
:)

je
Carl

Jezus had na zijn opstanding ook een verheerlijkt lichaam, maar zag er hetzelfde uit.
En natuurlijk is dat kwalitatief veel beter. Het zal nooit meer ziek zijn, en geen verdriet kennen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
vergeving ontvangen
« Reactie #33 Gepost op: januari 26, 2004, 08:56:48 am »

quote:

op 25 Jan 2004 22:26:23 schreef Wilhelmina:
Jezus had na zijn opstanding ook een verheerlijkt lichaam, maar zag er hetzelfde uit. En natuurlijk is dat kwalitatief veel beter. Het zal nooit meer ziek zijn, en geen verdriet kennen.
Nou, zag er hetzelfde uit - Hij was herkenbaar (voor de meesten tenminste: Thomas moest wel eerst even de littekens zien) maar ook heel anders: stralend enzo.

Misschien moeten we "verheerlijkt" wel zien als iets heel anders dan alleen de afwezigheid van pijn en ziekte, want waarom zou Jezus dan nog littekens hebben?
Bombus terrestris Reginae

Marnix

• Bekijk profiel
vergeving ontvangen
« Reactie #34 Gepost op: januari 26, 2004, 11:32:48 pm »

quote:

Ik begrijp de strekking van het zeggen van ach wat zonde wel, maar in dit gedicht wordt het heel serieus genomen. Bijvoorbeeld de voetballer die in eigen goal schiet.
Ik vind dat niet echt zonde. Ik kan me voorstellen dat als je fan bent, je het gewoon jammer vindt. Maar er zijn ergere dingen.
Met name door het woord zonde daarbij kreeg ik de indruk dat de schrijver van dat verhaal het echt meent en daardoor is het voor mij sterk overtrokken.

Dan heb je de verkeerde indruk. De schrijver meent echt niet dat het in eigen goal schieten zonde is... Maar veel mensen menen dat wel om om hen aan te spreken schrijft hij dit.

quote:

Nou, zag er hetzelfde uit - Hij was herkenbaar (voor de meesten tenminste: Thomas moest wel eerst even de littekens zien) maar ook heel anders: stralend enzo.

Toen Thomas Jezus voor het eerst zag herkende hij Hem wel hoor. Hij had alleen gezegd dat hij de littekens wilde zien omdat hij er bij de 1e verschijning aan de discipelen niet bij was.

Maria herkende hem niet, zag hem aan voor een tuinman, maar misschien was dat omdat het nog vroeg was en ze huilde? Jezus was in ieder geval wel herkenbaar, maar toch anders, hij had niet meer de menselijke gebreken, pijn, vermoeidheid etc.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien