Auteur Topic: vergeving  (gelezen 636 keer)

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
vergeving
« Gepost op: januari 11, 2004, 03:00:47 pm »
Vergeving is het aardse equivalent van het hemelse woord voor rechtvaardigheid

(Uit: A Course In Miracles)

jullie
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Zijnkind

• Bekijk profiel
vergeving
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2004, 04:23:27 pm »
Er zijn al 2 topics over vergeving in het subforum Gereformeerd leven. De meest recente is: http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=902
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Marnix

• Bekijk profiel
vergeving
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2004, 10:13:09 pm »
Rechtvaardigheid is geen synoniem voor vergeving, het is het gevolg van vergeving.

Ik zou je stelling wel eens onderbouwd willen zien.... ach laat trouwens ook maar zitten, ik heb wel zo'n vermoeden welke kan het op zal gaan.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
vergeving
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2004, 10:23:27 pm »
Beste Marnix,

ergens las ik:
"Mijn grootste vreugde is dicht bij U te zijn. Uw liefde is er tot in eeuwigheid." En elders las ik weer: "want ik ben verzekerd dat....niets ons kan scheiden van (Gods) Liefde."

Wel, als het Gods wil is, dat wij en Hij voor eeuwig verenigd zijn, dan kan het niet anders of Gods rechtvaardigheid moet wel vergeving zijn.

Toch?
je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.