Auteur Topic: Wie heeft er ooit nagedacht?  (gelezen 2869 keer)

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
Wie heeft er ooit nagedacht?
« Gepost op: februari 01, 2004, 10:27:30 pm »
Wie is er op gegroeid in zijn geloof en is nu zeg maar christen, omdat ja uh, ik zo geboren ben enne ja toennuh goten ze water over mijn hoofd en ben ik nu christen ofzo...

Dan gaat het een beetje zo: wat geloof je dan? ja uhhh ik geloof in god en jezus...
Bla bla bla

Weet je wat pas verloedering is van de maatschappij? Dat niemand er meer echt over nadenkt wat hij of zij geloofd... Dat ze niet voelen/beseffen dat er een God is, die ons op deze aarde heeft gezet en logischerwijs verlangt dat wij een beetje aan zijn regels houden, wat overigens helemaal geen zware lasten zijn..
Volgens mij is AIDS zwaarder dan even proberen te wachten met spuiten...

Nee even serieus: ik ben zelf ook niet zo'n heilig boontje geweest, maar ik wil wel zoveel mogelijk over mijn schepper weten, weten wat hij wilt, wat hij wilt gaan doen met ons en hoe ik in ruil voor eeuwig leven mijn leven zo goed en betekenisvol vorm geven....

Waarom ik geloof? Niet meer omdat mijn ouders geloven. Ik zou het liefst willen dat ik gebruik mag maken van het loskoopoffer van Zijn Zoon, God als een lieve vader tegen mij zegt: je fouten zijn je vergeven, fijn dat je zo je best doet...
Dat mijn schepper naar beneden kan kijken en als een Vader zegt: kijk op hem, op die mensen kan ik nou trots zijn....

Hoe denken jullie over geloven? Toeval of je een religie aanhangt, of kies je ervoor...
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

moontje

• Met heel mijn hart
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2004, 10:52:48 pm »
tot mijn 15 verjaardag ben ik opgegroeid in de baptistengemeente, dat wil zeggen mijn ouders kerkten zo af en toe en ik bezocht met vriendinnen de meisjesclub,de tussenjeugd en met hen ging ik op zondag naar de kerk,althans als ik er op zondag uit kon komen en me niet versliep (mijn ouders gingen tenslotte ook niet en op die manier kon ik rustig uitslapen)
wel liet ik me op 14 jarige leeftijd volwassen dopen naar aanleiding van een bijbelstudie,ik werd geroepen zoals ik het voelde en nog steeds voel.
op mijn 15e verjaardag leerde ik mijn vriend (nu mijn man) kennen en hij is opgegroeid binnen de cgk,met dit verschil dat zijn ouders wel consequent naar de kerk gingen en wel 2x op een zondag.
in onze verkeringstijd kerkten we in beide kerken,totdat we 5jaar later graag wilden trouwen, we beseften dat we een keuze moesten maken en zijn daarom met god gaan praten , hebben samen veel gepraat en uiteindelijk met beide predikanten.
Eind van het verhaal is dat we uiteindelijk in de cgk trouwden, ook in verband met onze wens later kinderen te willen als dat ons gegeven zou zijn.
De baptisten mis ik nu bijna 13 jaar later nog misschien uit idealisatie maar toch.
Toch denk ik zeker voor mij dat God ons op een juiste manier de weg gewezen heeft.
Ik heb geleerd om dat wanneer je God lief hebt je er niet bent met gaan wanneer je zin hebt, maar dat je kerkt omdat hij je roept 0om gemeenschap met Hem te hebben en met medechristenen .
En natuurlijk nog veel meer .
Maar ik denk dat God mij zelf op de weg van mijn man gezet heeft ook om mij bij Hem te houden en niet te verslappen in geloof.
En met wie kan dat nu het best ?
Juist met een partner die net als ik Hem op de eerste plek in ons leven zet.
Dus ja ik denk dat wij wel heel bewust christen zijn.
Geroepen door Hem zelf.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2004, 11:33:09 pm »

quote:

op 01 Feb 2004 22:27:30 schreef reindertje:

Hoe denken jullie over geloven? Toeval of je een religie aanhangt, of kies je ervoor...
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1198&pageID=5
blad 5 31 jan 14:44
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2004, 09:47:35 pm »

quote:

op 01 Feb 2004 22:27:30 schreef reindertje:

<knip>

Waarom ik geloof?

<knip>

Nou vertel dat eens!

reindertje

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2004, 09:50:56 pm »
wat is er nou mis met jou hey?

Ga s ff een ander pispaaltje zoeken ofzo...
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2004, 10:34:26 pm »
Reindertje,
Je getuigenis komt echt gemeend over, je hebt nagedacht over je beslissing, maar niet alle andere gelovigen hebben dat niet gedaan hoor.

En toch hebben wij geleerd meer in de vrijheid te leven, we hoeven onze zaligheid niet te verdienen, want uit je werken wordt je niet zalig.
God zit niet konstant in de hemel op te letten of je wel goed je best doet en hoeveel uren je aan hem besteed en deuren aangebeld.

Hij wil alleen maar zijn liefde aan je kwijt, en dan mag je een Maria zijn die aan z.n voeten gaat zitten om tijd met Hem door te brengen
Hij wil alleen je aandacht, een relatie met je, en z.n liefde beantwoord hebben.

Als je dat leert ontdekken en bovenal, dat er nog andere geloven zijn dan de jouwe, die het bij het rechte eind hebben, dan zit het wel goed met jou.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

reindertje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2004, 09:14:28 am »
Ja mientje ik vind dat je ook helemaal gelijk hebt...

God is liefde en liefde is ook het belangrijkste...
Ik merk soms alleen dat ik nogal opga in de rationelere kant van het geloven en soms voorbij ga aan het belangrijke...

Maar dat is wat ik in een ander topic ook uit probeerde te leggen, waarom ik geloof... Dat ik mij ook geborgen, warm en veilig voel bij God...

reindertje

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2004, 09:18:29 am »
Nee en God is een barmhartige God die niet je zonden herdenkt, maar je goede daden...

Zoals er in 2 kor 8:12 staat: Want indien de bereidheid er eerst is, dan is ze vooral aanvaardbaar naar hetgeen met HEEFT, niet naar het geen men niet heeft...

Ik vind het zo fijn dat God zo'n vergevingsgezinde God is, dat hij ons niet veroordeelt, maar voornamelijk het goede ziet van iemand.. Dat geeft mij dus ook een veilig gevoel, dat God mij niet zo beziet als ik bijvoorbeeld mijzelf... ;)

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2004, 09:33:30 am »

quote:

op 09 Feb 2004 09:14:28 schreef reindertje:

Ja mientje ik vind dat je ook helemaal gelijk hebt...
Is dat werkelijk zo? Geloof jij dat een Boeddhist, Moslim of Hindoeïst net zo goed in de hemel kunnen komen als jij?

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2004, 12:11:02 pm »
Misschien bedoelt ze met "andere geloven" de verschillende stromingen binnen de christelijke religie?

Ik geloof dat er 1 weg is tot God en dat is Jezus, en dat ieder die dat gelooft gered zal worden.

Waarom kies ik voor God? Omdat bij Hem echt geluk, liefde en vrijheid is, en dat is is nergens anders te krijgen.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2004, 12:15:54 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:11:02 schreef Marnix:
Misschien bedoelt ze met "andere geloven" de verschillende stromingen binnen de christelijke religie?

Misschien wel ja, dat kan ze alleen zelf beantwoorden. En als dat het antwoord is, is het een onwaarheid.

quote:

Ik geloof dat er 1 weg is tot God en dat is Jezus, en dat ieder die dat gelooft gered zal worden.
Jezus was het voertuig, maar de Motor was de Christus geest. En de Christus geest kan elk geschikt voertuig besturen, ras of religie doen daar niet toe, alleen maar dit: is het voertuig op de ENE gericht.

reindertje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2004, 12:47:18 pm »
Ik geloof inderdaad dat het niet aan ons is om aan te wijzen wie nu wel of niet rechtvaardig is en dat alleen God dat kan beslissen...

DE bijbel spreekt bijvoorbeeld over mensen die nooit met de christelijke weg in aanraking zijn gekomen, dus mensen die bijvoorbeeld niet beter weten of nooit door omstandigheden ertoe zijn gekomen hun leven te wijzigen, maar een voorbeeld.

Ik geloof ook dat tot God komen d.m.v. Jezus ook de enige ware weg is, maar ik zeg niet dat iedereen die zo tot God nadert ook rechtvaardig is en andersom..

Zei Jezus zelf niet: Niet een ieder die tot mij zegt, Heer Heer, zal het koninkijk beerven. Velen zullen zeggen: heer hebben wij niet in uw naam demonen uitgeworpen en in uw naam goede daden verricht. Toch zal ik (jezus dan heh) zeggen: gaat weg, ik heb u nooit gekend...

Ik wil mijzelf niet groter maken dan God door andere mensen al af te schrijven, terwijl ik dat niet kan. Ik kan wel uitkomen voor wat ik denk dat de juiste manier is en dat uitdragen en prediken, meer niet... Maar God liefhebben, boven alles, en daarnaast mijn naaste (zelfs mijn vijanden) dat zijn de wezenlijke dingen..

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2004, 12:50:28 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:47:18 schreef reindertje:

Ik geloof ook dat tot God komen d.m.v. Jezus ook de enige ware weg is, <knip>
Waarom is dit zo belangrijk? En hoe weet je zo zeker hoe dit geïnterpreteerd moet worden?

reindertje

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2004, 12:58:32 pm »
Ik kan alleen maar zeggen waarom het voor mij belangrijk is...

Omdat ik voor mijn gevoel God wil dienen op de juiste manier. En ik maak het zo op uit de bijbel dat tot God naderen via Jezus, zijn eniggeboren Zoon, de enige juiste manier is.

Daarom is het voor mij belangrijk. Voor anderen weet ik niet.

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2004, 01:41:49 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:58:32 schreef reindertje:
Ik kan alleen maar zeggen waarom het voor mij belangrijk is...
Ik bedoel waarom is het zo belangrijk dat Jezus de enige ware weg is? Wat maakt dat uit? Als je vindt dat het voor jou de gepaste weg is, zeg het dan zo. Door te zeggen dat Jezus de enige ware weg is oordeel je impliciet dat Krishna of Boeddha voor anderen niet een weg kunnen zijn tot God.

Zie je waarom ik dat zo belangrijk vind?