Auteur Topic: Stelling over evangelisatie  (gelezen 4952 keer)

Els

• Bekijk profiel
Stelling over evangelisatie
« Reactie #60 Gepost op: februari 09, 2004, 05:26:21 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 16:13:09 schreef Eduard:
Laten we het zo stellen, ze begrijpen me nog steeds niet. ;)
Hoezo: nog steeds niet?

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: februari 09, 2004, 05:26:55 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:22:34 schreef Mientje:

En dat moet ik maar aannemen zeker? Net zoals het Thomas of Maria Magdalena evangelie er niet in staan. Heeft God voor gezorgt natuurlijk. De mens heeft geen vrijheid van keuze gekregen van God, we zijn enkel maar marionetten. Nou dat haal ik niet uit de Bijbel.
=====================================

Als God gewild had dat deze "evangeliën in de bijbel hadden gekomen", zou Hij ze niet eerst 2000 jaar verborgen hebben gehouden, en in 1948 ontdekt.

Trouwens, Thomas heeft het niet eens zelf geschreven, maar zijn broer.

als God niet gewild had dat het kwaad en de zonde in de wereld kwam, zou Hij het vast niet toegelaten hebben.

is dit niet hetzelfde argument als tav de bijbelboeken?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: februari 09, 2004, 05:33:03 pm »
Nee, want de zondeval was het gevolg van onze vrijheid om te kiezen. Die keuze hebben we nog steeds, voor of tegen God kiezen. Dat is echter wat anders dan een extra bijbelboek, we mogen niet zelf een lijstje gaan maken van boeken de we aan de bijbel kunnen toevoegen.

Begeef je niet op glad ijs, zie in Openbaringen 22 welke straf er staat op toevoegen of verwijderen van dingen aan de bijbel.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: februari 09, 2004, 05:36:19 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 16:10:31 schreef Heidi:

Natuurlijk was Paulus gewoon een mens. Maar hetgeen hij schreef was door God geïnspireerd! Je kunt nooit van een Bijbelschrijver zeggen dat datgene wat hij schreef "de plank misslaan" was!!! Alles wat in de Bijbel staat is het Woord van God!

Dat  noemen ze een cirkelredenering. "Iets is zo omdat het afgesproken is dat het zo is en niets anders." Logisch dat we in onze maatschappij dit soort redeneringen niet waardevol achten.

Wat jij schrijft is net zo goed door God geïnspireerd, en dat wat ik schrijf ook.
Niet omdat het nu onfeilbaar is, maar omdat God in ons allen woning maakt en ons op een innerlijke manier attent maakt op wat liefde, wijs, en waar is.

Geinspireerd schrijven begint met innerlijk luisteren en proberen je eigen psychologische filters zoveel mogelijk uitschakelen.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: februari 09, 2004, 05:37:08 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:33:03 schreef Marnix:
Nee, want de zondeval was het gevolg van onze vrijheid om te kiezen. Die keuze hebben we nog steeds, voor of tegen God kiezen. Dat is echter wat anders dan een extra bijbelboek, we mogen niet zelf een lijstje gaan maken van boeken de we aan de bijbel kunnen toevoegen.

Begeef je niet op glad ijs, zie in Openbaringen 22 welke straf er staat op toevoegen of verwijderen van dingen aan de bijbel.
maar zondige mensen kunnen toch ook sjoemelen met de bijbelboeken?
als de mens de vrije keus heeft om tegen God te kiezen, heeft hij toch ook de keus om middels manipulatie met bijbelboeken tegen Gods woord te ageren?
en dat zou toch ook gebeurd kunnen zijn, want zondige mensen zijn van alle tijden..
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: februari 09, 2004, 05:39:54 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:33:03 schreef Marnix:
Waarom mocht een synode, die onder auspicien stond van een seculiere, Byzantijnse keizer, dat wel, en wij, onafhankelijke gelovigen dat niet?

quote:

in de tijd van Johannes op Patmos bestond het NT nog niet als canon. De opmerking uit Openbaringen heeft dan ook uitsluitend betrekking op Openbaringen zelf.
Volstrekt logisch overigens, gezien het wel erg verschillende karakter van Openbaringen van de andere bijbelboeken.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: februari 09, 2004, 06:35:08 pm »
Wie heeft vandaag dat stuk in het ND er over gelezen van Peter Schele, hij heeft wel gelijk je moet het evangelie/woord niet verkondigen maar er over praten met andere en dan ook luisteren!! Je kan dus het beste vanuit een relatie vertellen over God en je kan die ander er steeds meer kennis mee laten maken, maar laat m ook zoeken ;).
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: februari 09, 2004, 06:44:16 pm »
Dag Farao,

hoe kun je nu luisteren als je wat aan het vertellen bent?
Is je aandacht dan op jouw verhaal of op de a(A)nder geconcentreerd?

je
Carl

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: februari 09, 2004, 07:20:57 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:44:16 schreef Carl:
Dag Farao,

hoe kun je nu luisteren als je wat aan het vertellen bent?
Is je aandacht dan op jouw verhaal of op de a(A)nder geconcentreerd?

je
Carl
:? begrijp je me nou niet of probeer je me voor gek te zetten? tjonge  :(
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: februari 09, 2004, 07:46:52 pm »
Ik dacht toch dat mijn opmerking wel duidelijk was.

Wat ik bedoel, is dat de meeste evangelisten vol aandacht zijn voor hun eigen boodschap, ongeacht of degenen die be-evangeliseerd moeten worden nu een probleem hebben wat daarmee wordt opgelost of niet.

En dat terwijl Jesus in Math. 25:17vv duidelijk maakt dat je hem nu juist kunt herkennen in de allerminsten.

je
Carl

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: februari 09, 2004, 08:09:38 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 19:46:52 schreef Carl:
Ik dacht toch dat mijn opmerking wel duidelijk was.

Wat ik bedoel, is dat de meeste evangelisten vol aandacht zijn voor hun eigen boodschap, ongeacht of degenen die be-evangeliseerd moeten worden nu een probleem hebben wat daarmee wordt opgelost of niet.

En dat terwijl Jesus in Math. 25:17vv duidelijk maakt dat je hem nu juist kunt herkennen in de allerminsten.

je
Carl
Ja daarom moet je ook luisteren wat die andere te melden heeft, maar wel met de bedoeling hem dichterbij God te brengen niet ervan af.

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: februari 09, 2004, 08:16:59 pm »
En als iemand nu geen "trek" heeft in de manier waarop jij God over het voetlicht brengt?

je
Carl
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2004, 08:35:29 pm door Carl »

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: februari 09, 2004, 08:18:32 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:15:01 schreef cheese:

maar kennelijk meerdere oogsters?

Één ander heeft zich in ieder geval aan mij kenbaar gemaakt. En ik vermoed dat er nog velen meer zijn, misschien wel 144.000. ;)

Geen idee trouwens hoor behalve die ene andere die het me gezegd heeft. En als ik de uitingen van sommige mensen zie (ook hier op dit forum) kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er meerdere zijn of zich duchtig aan het voorbereiden om te worden.

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: februari 09, 2004, 08:22:06 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:22:34 schreef Mientje:

Als God gewild had dat deze "evangeliën in de bijbel hadden gekomen", zou Hij ze niet eerst 2000 jaar verborgen hebben gehouden, en in 1948 ontdekt.

Als God niet gewild had dat we ze zouden leren kennen had hij ze altijd wel verborgen gehouden. |:(

quote:

Trouwens, Thomas heeft het niet eens zelf geschreven, maar zijn broer.
Voor mij alleen maar bewijs dat Thomas de boodschap van Jezus echt begrepen had. :)

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: februari 10, 2004, 12:38:54 am »

quote:

op 09 Feb 2004 16:15:23 schreef Eduard:
En dat moet ik maar aannemen zeker? Net zoals het Thomas of Maria Magdalena evangelie er niet in staan. Heeft God voor gezorgt natuurlijk. De mens heeft geen vrijheid van keuze gekregen van God, we zijn enkel maar marionetten. Nou dat haal ik niet uit de Bijbel.
Natuurlijk heeft God ervoor gezorgd dat alleen Zijn Woord in de Bijbel kwam! Hij geeft ons echt geen dwaalleer hoor.