Auteur Topic: Stelling over evangelisatie  (gelezen 4902 keer)

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Stelling over evangelisatie
« Reactie #75 Gepost op: februari 10, 2004, 12:48:01 am »

quote:

op 09 Feb 2004 17:36:19 schreef Carl:
Dat  noemen ze een cirkelredenering. "Iets is zo omdat het afgesproken is dat het zo is en niets anders." Logisch dat we in onze maatschappij dit soort redeneringen niet waardevol achten.
Nee Carl, dat is geen cirkelredenering. Dat de Bijbel Gods Woord is, en van kaft tot kaft de Waarheid, kan en mag geen punt van discussie zijn! Lees dit maar eens: Bijbel

quote:

Wat jij schrijft is net zo goed door God geïnspireerd, en dat wat ik schrijf ook.

O ja?

quote:

Niet omdat het nu onfeilbaar is, maar omdat God in ons allen woning maakt en ons op een innerlijke manier attent maakt op wat liefde, wijs, en waar is.

Is dat zo? In ons allen? Ik denk dat Hij alleen woont in de mensen Jezus als hun Verlosser belijden!

quote:

Geinspireerd schrijven begint met innerlijk luisteren en proberen je eigen psychologische filters zoveel mogelijk uitschakelen.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat wij de Bijbel kunnen uitbreiden als we maar "geïnspireerd" schrijven? :'(  :'(

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: februari 10, 2004, 12:59:10 am »

quote:

op 10 Feb 2004 00:38:54 schreef Heidi:

Natuurlijk heeft God ervoor gezorgd dat alleen Zijn Woord in de Bijbel kwam! Hij geeft ons echt geen dwaalleer hoor.

Hoe komen andersdenkenden dan aan hun leer? |:( Oja, van de "satan" zeker. :r

Volgens mij kun je wel uit de Bijbel halen dat velen zullen dwalen en weinigen recht van leer zullen zijn. In het geloof dan hè. Nou wie zijn er in de meerderheid? Kijk bv. als kleine afspiegeling hier op het forum...

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: februari 10, 2004, 12:59:49 am »

quote:

op 10 Feb 2004 00:48:01 schreef Heidi:

(CUT)

[...]

O ja?
ja

quote:

[...]

Is dat zo? In ons allen? Ik denk dat Hij alleen woont in de mensen Jezus als hun Verlosser belijden!

Blij dat ik jou eens heb kunnen verrassen!.:)

[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat wij de Bijbel kunnen uitbreiden als we maar "geïnspireerd" schrijven? :'(  :'(

Nee, dat wil ik er niet mee zeggen. Het uitbreiden van bijbels is nl. doorgaans niet overgelaten aan de schrijvers zelf, maar de laatste keer, in Nicea werd daarover beslist door een aantal bisschoppen, onder auspiciën van de Byzantijnse keizer.
Toch is de tijd op komst waarin gelovigen niet meer door anderen uit zullen laten maken wat geloofd mag worden en wat niet. De tijd komt, dat gelovigen zelf bepalen wat wijs, waar, en voldoende liefdevol is om innerlijk ruimte te kunnen maken voor de leiding van de heilige Geest.

je broeder
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: februari 10, 2004, 01:04:23 am »

quote:

op 10 Feb 2004 00:48:01 schreef Heidi:

Nee Carl, dat is geen cirkelredenering. Dat de Bijbel Gods Woord is, en van kaft tot kaft de Waarheid, kan en mag geen punt van discussie zijn! Lees dit maar eens: Bijbel

Oh maar dat is het ook hoor, alleen zijn er nogal wat mensen die niet goed kunnen lezen. :>

quote:

Waarom? Zeker vanwege jouw interpretatie van de Bijbelteksten.

quote:

Dat het woord van God een levend woord is, geen boek nodig heeft om te bestaan, veel groter is dan meestal wordt aangenomen, dat God in de geest zetelt en dat als je daar contact mee zoekt ook krijgt (hoe vaak hoor ik christenen niet zeggen dat ze zo fijne gesprekken met God hebben) en dan kan je daar ook kond van doen.

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: februari 10, 2004, 09:33:17 am »
Voor de goede orde:

Willen jullie wat minder gaan bekvechten en wat meer gaan discussiëren?

Zie ook: discussietips

Alvast bedankt!
HarmW

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: februari 10, 2004, 10:14:32 am »
Ik denk dat zo'n losse opmerking niet veel zoden aan de dijk zet. Misschien handiger om voorbeelden en argumenten aan te dragen, of in geprek gaan met mensen waarover jij de mening hebt dat het anders zou moeten gaan.