Auteur Topic: Eeuwig Leven  (gelezen 2385 keer)

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Gepost op: februari 08, 2004, 03:26:06 pm »
Psalm 37:10,11: En nog een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtaardigen daarentegen zullen de aarde gezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede

Psalm 37: 29: De rechtvaardigen, DIE zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Jesaja 11 bijvoorbeeld spreekt over een tijd waarin de wolf werkelijk een poosje bij het mannetjeslam zal verblijven... etc

Dit zijn een paar teksten die spreken over eeuwig leven op aarde...

Hoe denken jullie over eeuwig leven op een herstelde aarde, waarbij God zijn voornemen (net als met adam en eva), volmaakte mensen voor eeuwig te laten leven op een paradijselijke aarde, weer tot uitvoer zal brengen....?
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2004, 04:27:27 pm »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2004, 06:17:49 pm »

quote:

op 08 Feb 2004 15:26:06 schreef reindertje:

<knip knap>

Hoe denken jullie over eeuwig leven op een herstelde aarde, waarbij God zijn voornemen (net als met adam en eva), volmaakte mensen voor eeuwig te laten leven op een paradijselijke aarde, weer tot uitvoer zal brengen....?

Hoe denk JIJ daarover?

reindertje

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2004, 10:05:42 pm »
Hoe jij?

Ik geloof dat God dus de aarde weer zal herstellen en dat de rechtvaardigen er eeuwig op zullen verblijven... FF simpel, want daar gaat nog een hoop aan vooraf..
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Eduard

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2004, 10:11:07 pm »
En wie zijn dan die rechtvaardigen?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2004, 12:33:44 am »
En komen er ook nog mensen te wonen in de hemel of het nieuwe jeruzalem?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2004, 02:49:36 am »
Dag Reindertje,

Omdat wij geschapen zijn door God de Vader, de Bron van het Leven, is al het leven eeuwig.
Iedereen bezit eeuwig leven.

Het sterven wat we allemaal moeten ondergaan is het wegvallen van het lichaam. Niets meer, niets minder. Jesus opstanding heeft ons getoond dat onze geest volledig intact blijft tijdens het stervensproces.

Tijdens de 'nieuwe hemel en de nieuwe aarde' zullen we dit volledig beseffen. Er zal geen dood meer zijn, omdat er geen spanning meer zal zijn tussen goed en kwaad.
Er zal een perfect evenwicht zijn: God zal tussen de mensen wonen: dat zal je kunnen ervaren omdat we elkaar intenser zullen liefhebben dan ooit.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

reindertje

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2004, 08:52:27 am »
De hemel, het nieuwe jeruzalem wordt op gericht ja, met de 144.000 gekocht van de aarde. Deze zullen samen met Jezus regeren over de mensheid, aldus openbaring.

Eduard

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2004, 09:56:54 am »

quote:

op 09 Feb 2004 02:49:36 schreef Carl:
Dag Reindertje,

Omdat wij geschapen zijn door God de Vader, de Bron van het Leven, is al het leven eeuwig.

Het sterven wat we allemaal moeten ondergaan is het wegvallen van het lichaam. Niets meer, niets minder. Jesus opstanding heeft ons getoond dat onze geest volledig intact blijft tijdens het stervensproces.

Tijdens de 'nieuwe hemel en de nieuwe aarde' zullen we dit volledig beseffen. Er zal geen dood meer zijn, omdat er geen spanning meer zal zijn tussen goed en kwaad.
Er zal een perfect evenwicht zijn: God zal tussen de mensen wonen: dat zal je kunnen ervaren omdat we elkaar intenser zullen liefhebben dan ooit.

je
Carl
Halleluja Carl! Mooi gezegd. Kijk hier kan ik als klein zondig mensje me wel weer een dag (week, maand, jaar, ...) groot en sterk van voelen.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2004, 10:11:23 am »

quote:

op 09 Feb 2004 08:52:27 schreef reindertje:
De hemel, het nieuwe jeruzalem wordt op gericht ja, met de 144.000 gekocht van de aarde. Deze zullen samen met Jezus regeren over de mensheid, aldus openbaring.

er zijn al zoveel mensen op aarde geweest, dat de 144.000 plaatsen allemaal al bezet moeten zijn, lang voordat wij geboren zijn,
wat gebeurd er met degenen die buiten de 144.000 vallen en toch godsdienstig zijn?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2004, 12:12:24 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 02:49:36 schreef Carl:
Zeker, daarom is het van oneindig belang om erover na te denken HOE we de eeuwigheid door zullen brengen.

quote:

Jezus' opstanding heeft vooral ook aangetoond dat we nog wél een lichaam zullen hebben op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Hij, het "prototype nieuwe mens" had er immers ook één. Sterker nog: Hij at zelfs gebakken vis.

quote:

Dat zal fantastisch zijn... nu nog zorgen dat we daar terechtkomen: alleen maar even onze naaste liefhebben als onszelf en God boven alles met ons hele hart, onze hele ziel, en geheel ons verstand.
Verdraaid, dat lukt niet... zou Jezus toch gelijk hebben? Laten we het eens met Hem proberen. Een relatie met God door Christus loopt nooit op een teleurstelling uit!!  :)
Bombus terrestris Reginae

Eduard

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2004, 12:26:13 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:12:24 schreef Bumblebee:

Jezus' opstanding heeft vooral ook aangetoond dat we nog wél een lichaam zullen hebben op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Hij, het "prototype nieuwe mens" had er immers ook één. Sterker nog: Hij at zelfs gebakken vis.

Mijn oudste dochter van zeven heeft al lang door dat Sinterklaas "niet bestaat", tóch "gelooft" ze nog in Sinterklaas. Snappie?

quote:

Dat zal fantastisch zijn... nu nog zorgen dat we daar terechtkomen: alleen maar even onze naaste liefhebben als onszelf en God boven alles met ons hele hart, onze hele ziel, en geheel ons verstand.
Verdraaid, dat lukt niet

Dat jou het niet lukt wil niet zeggen dat de wet volgen zoals Jezus dat bedoelde niet mogelijk is. Het is mogelijk, dat weet ik.

quote:

... zou Jezus toch gelijk hebben? Laten we het eens met Hem proberen. Een relatie met God door Christus loopt nooit op een teleurstelling uit!!  :)
Wat jij bedoelt heeft Jezus nooit bedoelt. Hij sprak niet over zichzelf maar over zijn Zelf.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2004, 01:44:19 pm door Eduard »

reindertje

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2004, 12:50:54 pm »
Ik geloof dat de overige "grote schare, die niemand tellen kon" de aarde zal bezitten....

Jesaja en Psalm spreken over een opstanding van de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen, maar de rechtvaardigen, die zullen de aarde bezitten en zullen er eeuwig op verblijven...

Ik geloof dus in een hemels koninkijk met gezalfden die zullen regeren over een aards paradijs. Zo je vraag beantwoord?

Maar belangrijker nog: ik geloof dat God de nieuw hemel en aarde zal herschapen en dat er rechtvaardigheid zal wonen. Hoe hij dat precies zal invullen weet ik niet, alleen dat hij wel weet hoe wij werkelijk gelukkig zullen zijn..

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2004, 01:50:54 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:26:13 schreef Eduard:
1. Mijn oudste dochter van zeven heeft al lang door dat Sinterklaas "niet bestaat", tóch "gelooft" ze nog in Sinterklaas. Snappie?

2. Dat jou het niet lukt wil niet zeggen dat de wet volgen zoals Jezus dat bedoelde niet mogelijk is. Het is mogelijk, dat weet ik.

3. Wat jij bedoelt heeft Jezus nooit bedoelt. Hij sprak niet over zichzelf maar over zijn Zelf.

@1. Nee.

@2. Ken jij iemand die de hele wet houdt of verschillen wij van mening over hoe Jezus de wet bedoelde? Hoe bedoelde Jezus de wet volgens jou?

@3. Deze zin vind ik erg moeilijk.
Wat bedoel je met "niet over zichzelf, maar over Zijn Zelf"?
Wat bedoelde Jezus volgens jou dan wél als Hij niet bedoelde wat Hij zei, namelijk: niemand komt tot de Vader dan door Mij?
Waar baseer je jouw opvattingen op?
Bombus terrestris Reginae

Eduard

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2004, 02:25:54 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 13:50:54 schreef Bumblebee:

@1. Nee.

Omdat haar dat beter uitkomt.

quote:

@2. Ken jij iemand die de hele wet houdt of verschillen wij van mening over hoe Jezus de wet bedoelde? Hoe bedoelde Jezus de wet volgens jou?

Ik blijf mezelf herhalen: 'U zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod.  Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.'

Ik ken meerdere mensen die zich aan die wet houden.

quote:

@3. Deze zin vind ik erg moeilijk.
Wat bedoel je met "niet over zichzelf, maar over Zijn Zelf"?
Wat bedoelde Jezus volgens jou dan wél als Hij niet bedoelde wat Hij zei, namelijk: niemand komt tot de Vader dan door Mij?
Waar baseer je jouw opvattingen op?
Ik baseer mijn opvatting op Weten. Jij denkt Bumblebee te zijn, en dat is precies waar, namelijk door jouw denken en voelen ben jij Bumblebee, het ego genaamd Bumblebee. Maar door wat is het mogelijk dat jij je denken en voelen waarneemt? Dat nu is je Zelf, het "licht" (want ergens je licht over laten schijnen) van God wat in je zit. En Jezus leefde direct in dat "licht", hij leefde in aangezicht met "dat wat God genoemd wordt". En wat hij ons leerde over zijn Vader was dan ook zijn Vaders stem. Dat was wat hij bedoelde en wat voor zoveel misverstand heeft gezorgd. Probeer de Bijbel maar eens in dat licht te lezen...