Auteur Topic: Eeuwig Leven  (gelezen 2447 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #30 Gepost op: februari 09, 2004, 05:12:29 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:08:53 schreef els:
[...]

De Tempel van God: dat zijn wij, in wie de Geest van God woont. Zowel ieder persoonlijk als wij gezamenlijk als de bruid, het lichaam van Christus.
en wat denk je, degene die die tempel kan opbouwen als hij vernietigd is , binnen 3 dagen, is dat symbolisch bedoeld of een werkelijkheid?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Els

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #31 Gepost op: februari 09, 2004, 05:22:10 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:12:29 schreef cheese:
en wat denk je, degene die die tempel kan opbouwen als hij vernietigd is , binnen 3 dagen, is dat symbolisch bedoeld of een werkelijkheid?
Jezus had het over zijn lichaam. Hij was in eerste instantie de tempel van God. En het is uitgekomen: Na drie dagen stond Hij lichamelijk op.

cheese

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #32 Gepost op: februari 09, 2004, 05:34:07 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:22:10 schreef els:
[...]

Jezus had het over zijn lichaam. Hij was in eerste instantie de tempel van God. En het is uitgekomen: Na drie dagen stond Hij lichamelijk op.
zou je het nieuwe Jeruzalem in die zin ook een tempel van God kunnen noemen, een nieuw lichaam?

Els

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #33 Gepost op: februari 09, 2004, 05:40:06 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:34:07 schreef cheese:
zou je het nieuwe Jeruzalem in die zin ook een tempel van God kunnen noemen, een nieuw lichaam?
In zekere zin wel, he? Maar er staat in Openb. 21 dat de tent van God dan bij de mensen is. Even verder staat er over het Nieuw Jeruzalem: een tempel zag ik in haar niet, want God Zelf is haar tempel, en het Lam.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #34 Gepost op: februari 09, 2004, 05:40:52 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 12:50:54 schreef reindertje:
Ik geloof dat de overige "grote schare, die niemand tellen kon" de aarde zal bezitten....

Jesaja en Psalm spreken over een opstanding van de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen, maar de rechtvaardigen, die zullen de aarde bezitten en zullen er eeuwig op verblijven...

Ik geloof dus in een hemels koninkijk met gezalfden die zullen regeren over een aards paradijs. Zo je vraag beantwoord?

Maar belangrijker nog: ik geloof dat God de nieuw hemel en aarde zal herschapen en dat er rechtvaardigheid zal wonen. Hoe hij dat precies zal invullen weet ik niet, alleen dat hij wel weet hoe wij werkelijk gelukkig zullen zijn..

Maar die 144.000 zijn uit de stammen van Israel en komen uit de 7 jaren van de Openbaringen. Ook de schare komt uit de grote verdrukking, de laatste 3,5 jaar. In Openb. 2 en 3 wordt gesproken over de gelovigen uit deze tijd, die van de Gemeente. Zij zullen zitten op tronen 3:21 Wie overwint, hem zal Ik geven met Mij te zitten op mijn troon, gelijk ook Ik heb overwonnen en gezeten ben met mijn Vader op zijn troon.

Deze hebben deel aan de eerste opstanding.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #35 Gepost op: februari 09, 2004, 05:45:04 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:40:06 schreef els:
[...]

In zekere zin wel, he? Maar er staat in Openb. 21 dat de tent van God dan bij de mensen is. Even verder staat er over het Nieuw Jeruzalem: een tempel zag ik in haar niet, want God Zelf is haar tempel, en het Lam.

En ook:En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden.

Zo is het ook begonnen: Licht zonder fysieke lichtdrager in de zin van een zon, maan of ster. Dan is het Heer de oorsprong van het Licht
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

cheese

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #36 Gepost op: februari 09, 2004, 05:53:15 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 17:45:04 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

En ook:En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden.

Zo is het ook begonnen: Licht zonder fysieke lichtdrager in de zin van een zon, maan of ster. Dan is het Heer de oorsprong van het Licht
zou je dan kunnen zeggen wel een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, maar dan deze 2 samen in een? dus niet meer apart?

Els

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #37 Gepost op: februari 09, 2004, 06:07:52 pm »
Eens zal het zijn: God alles in allen. nl. als alle vijanden overwonnen zijn.

cheese

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #38 Gepost op: februari 09, 2004, 06:10:42 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:07:52 schreef els:
Eens zal het zijn: God alles in allen. nl. als alle vijanden overwonnen zijn.

is God dan nu buiten? of is Hij wel aanwezig, maar dan ons nog onbewust?
oftewel zijn er plekken in het heelal waar God NIET is? :?

Els

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #39 Gepost op: februari 09, 2004, 06:12:55 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:10:42 schreef cheese:
is God dan nu buiten? of is Hij wel aanwezig, maar dan ons nog onbewust?
oftewel zijn er plekken in het heelal waar God NIET is? :?
Hij is wel aanwezig op alle plekken, maar er wordt niet overal Zijn Wil gedaan. Zou het dat zijn?

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #40 Gepost op: februari 09, 2004, 07:14:36 pm »
GOd is een kracht, in wat voor vorm, daar kunnen wij met ons hoofd niet bij..

Maar God is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Hij is overal dat is waar en heeft alles in de gaten...

Maar wat je zei, niet overal wordt zijn Wil gedaan.

Moet je nagaan hoeveel pijn hem dat zal doen...
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #41 Gepost op: februari 09, 2004, 07:22:37 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 19:14:36 schreef reindertje:
GOd is een kracht, in wat voor vorm, daar kunnen wij met ons hoofd niet bij..

Maar God is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Hij is overal dat is waar en heeft alles in de gaten...

Maar wat je zei, niet overal wordt zijn Wil gedaan.

Moet je nagaan hoeveel pijn hem dat zal doen...

Weet je waar je God ook pijn mee doet ?

Als je zegt dat Jezus niet altijd bij de Vader geweest is, maar door God is geschapen als hoogste engel.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

reindertje

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #42 Gepost op: februari 09, 2004, 07:35:44 pm »
Nou ik lees toch zeker dat daar staat Jezus in den beginne bij God was...

Ik weet niet wanneer hij er was en ontstaan is. in ieder geval voor dat hij op aarde kwam, nog voordat de aarde geschapen was, was Jezus al bij God in hemel.. Dat weet ik wel...
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #43 Gepost op: februari 09, 2004, 07:40:47 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 19:35:44 schreef reindertje:
Nou ik lees toch zeker dat daar staat Jezus in den beginne bij God was...

Ik weet niet wanneer hij er was en ontstaan is. in ieder geval voor dat hij op aarde kwam, nog voordat de aarde geschapen was, was Jezus al bij God in hemel.. Dat weet ik wel...

Blijf dit vasthouden !

( Reindertje, mag ik weten hoe oud jij bent ? Dat praat voor mij wat makkelijker )
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

reindertje

• Bekijk profiel
Eeuwig Leven
« Reactie #44 Gepost op: februari 09, 2004, 07:41:38 pm »
Kol 1:15-17 zegt over Jezus:

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping; want door bemiddeling van hem werden alla [andere] dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen of heerschappijen of regeringen of autoriteiten zijn. Alle [andere] dingen zijn door tussenkomst van hem en voor hem geschapen.