De bijbel zegt ons om de authoriteiten te respecten omdat ze door God in haar respectievelijke posities zijn geplaats (denk aan God die de koningen heeft geintroduceerd omdat mensen een menselijk leider nodig hadden)
Jezus geeft aan Cesar van Cesar te betalen wat van Cesar is, maar God wat van God is...
De bijbel geeft daarentegen ook aan, dan Jezus volgelingen wel in de wereld leven maar er geen deel van uitmaken en dat als authoriteiten iets van je vragen wat tegen God indruist, je God boven mensen moet dienen...
Daarom kun je toch eigenlijk ook geen politieke partijen aanhangen?
Jezus zei ons geen anderen te veroordelen, maar het hele politieke stelsel met haar partijen is erop gericht om de ander zwart te maken! Politiek lijkt er juist te zijn om verdeeldheid te veroorzaken.
CDA bijvoorbeeld is ook niet echt christelijk te noemen... Druist flink in tegen wat een christen juist na dient te streven, vrede en liefde...
De ene groepering die zegt dat de ander verkeerd is en andersom. En allemaal gaan ze zo de oorlog in, in naam van God....
Wij moeten juist goddelijke, gemeentelijke eenheid opzoeken, volgens de bijbel, dus ik stem niet op menselijke partijen, ik stem op de Goddelijke regering waar Jezus Koning van is, want ik geloof dat alleen God vrede kan brengen, geen menselijke organisatie..
Ondertussen probeer ik juist een modelburger te zijn, zoals Jezus ons ook aanspoorde: betaal Cesar wat van Cesar is...
Maar God wat van God is: en dat is loyaliteit en toewijding...