Auteur Topic: Gaat bij het laatste Oordeel het Sola Fide nog wel op?  (gelezen 3358 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Gaat bij het laatste Oordeel het Sola Fide nog wel op?
« Reactie #45 Gepost op: februari 09, 2004, 06:07:24 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:03:32 schreef els:
[...]

In Jezus aan het kruis zie ik Oneindige Liefde. Want niet Hij, maar ik moest daar hangen. Ik zie het zo dat Jezus aan het kruis mij verzoende met de Vader. Niet Jezus, maar wij hebben Gods toorn opgewekt. Jij misschien niet,

Ch; ?, denk jij dat 1 mens buiten Jezus uitgezonderd is dan?
of wil je niet oordelen over andere mensen(;-)

maar ik zeer zeker wel. En ook nu, nu ik verzoend ben, leef en denk ik niet altijd zoals zou moeten.
maar dan hangt Jezus daar niet vanwege Gods toorn, maar vanwege de toorn der mensen toch?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: februari 09, 2004, 06:09:55 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:07:24 schreef cheese:
maar dan hangt Jezus daar niet vanwege Gods toorn, maar vanwege de toorn der mensen toch?
Het is toch Gods toorn over de mensen? Er staat ook ergens: Jezus Die ons verlost van de komende toorn. Dat is Gods toorn.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: februari 09, 2004, 06:12:04 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:09:55 schreef els:
[...]

Het is toch Gods toorn over de mensen? Er staat ook ergens: Jezus Die ons verlost van de komende toorn. Dat is Gods toorn.
kan zijn (maar leidt af van de vraagstelling) , maar wie en wat was er de oorzaak van dat Jezus aan het kruis hing?

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: februari 09, 2004, 06:16:49 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:12:04 schreef cheese:
kan zijn (maar leidt af van de vraagstelling) , maar wie en wat was er de oorzaak van dat Jezus aan het kruis hing?
De scheiding die er gekomen is door de zonde, heeft Hij teniet gedaan.  Daarom scheurde ook het voorhangsel in de Tempel, toen Hij de geest gaf. Van toen af was de weg tot God open. En volgens mij ook de weg naar de mens voor God. Hij is een heilig God, moet je rekenen.

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: februari 09, 2004, 07:10:00 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 18:12:04 schreef cheese:
Sorry, Cheese. Ik snap nu je vraag! Mijn zoon kwam thuis en vroeg: waarom hing Jezus aan het kruis? Ik antwoordde hem hetzelfde als hierboven, maar hij zei: de mensen hebben Hem toch veroordeeld? Toen ging bij mij een licht(je) op. Dat bedoel jij ook. Ik weet het eigenlijk niet. Wat als ze Hem niet hadden ter dood veroordeeld?

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: februari 09, 2004, 08:41:45 pm »
Oh maar ze veroordelen hem nog steeds. Stel ik zeg ik ben Hem. En ik nodig je uit om aan mijn kruis te komen hangen. Wat zou je doen?

DetectedDestiny

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: februari 09, 2004, 10:22:26 pm »

quote:

Wat als ze Hem niet hadden ter dood veroordeeld?
Dan had Paulus zijn doctrine van het plaatsvervangend lijden niet kunnen formuleren.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: februari 09, 2004, 11:54:35 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 19:10:00 schreef els:
[...]

Sorry, Cheese. Ik snap nu je vraag! Mijn zoon kwam thuis en vroeg: waarom hing Jezus aan het kruis? Ik antwoordde hem hetzelfde als hierboven, maar hij zei: de mensen hebben Hem toch veroordeeld? Toen ging bij mij een licht(je) op. Dat bedoel jij ook. Ik weet het eigenlijk niet. Wat als ze Hem niet hadden ter dood veroordeeld?

ik weet het niet, je krijgt de indruk, dat er vanwege de profeten die het vooraf al voorspellen niet zo veel menselijke keuzevrijheid meer is, er wordt ook beschreven dat Satan in Judas de aanzet ertoe geeft waardoor het misschien meer een zaak is tussen Christus en de gevallen engelen (die elkaar al kennen van voor de schepping van de mens), dan tussen Christus en de mensen,
maar de volgende link geeft wel een optie van wat dan later alsnog mogelijk was geworden:

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1670

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: februari 10, 2004, 01:10:33 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 20:41:45 schreef Eduard:
Oh maar ze veroordelen hem nog steeds. Stel ik zeg ik ben Hem. En ik nodig je uit om aan mijn kruis te komen hangen. Wat zou je doen?

Aan je voorhoofd voelen...
Wat bedoel je met deze vraag eigenlijk?

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: februari 10, 2004, 01:34:15 pm »

quote:

op 09 Feb 2004 22:22:26 schreef DetectedDestiny:
Dan had Paulus zijn doctrine van het plaatsvervangend lijden niet kunnen formuleren.
Het is toch niet Paulus' doctrine? Ik geloof dat de kruisdood van de Here Jezus nodig was. Hij werd al door Johannes de Doper aangekondigd als het Lam Gods dat de zonde der wereld zal wegnemen. Het is geen verzinsel van Paulus. De hele bijbel (OT en NT) spreekt ervan.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: februari 10, 2004, 01:37:10 pm »

quote:

op 10 Feb 2004 13:10:33 schreef els:

:D

Serieus nu.
Ik heb wel eens gelezen dat de kruisdood van Christus onvermijdelijk was, datgene wat de verdorvenheid doet met dat wat volmaakt goed is.
Plato weer, geloof ik... maar ik zal het eens proberen terug te vinden.
Bombus terrestris Reginae

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: februari 10, 2004, 01:47:20 pm »

quote:

op 10 Feb 2004 13:37:10 schreef Bumblebee:
Ik heb wel eens gelezen dat de kruisdood van Christus onvermijdelijk was, datgene wat de verdorvenheid doet met dat wat volmaakt goed is.
Plato weer, geloof ik... maar ik zal het eens proberen terug te vinden.
Johannes schreef: "Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos."
De mensen kozen ervoor Barabbas te laten leven en Jezus te laten kruisigen.
Laatst hoorde ik iemand zeggen dat God Zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd opdat wij Hem konden kruisigen.
Het was in ieder geval Gods Wil. Jezus bad: laat deze beker, indien mogelijk, aan Mij voorbijgaan, maar niet Mijn wil maar de Uwe geschiede.

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: februari 10, 2004, 02:01:43 pm »

quote:

op 10 Feb 2004 13:10:33 schreef els:

:D Heel gevat. :z

quote:

Wat bedoel je met deze vraag eigenlijk?

Dat er zo iets bestaat als de zogenaamde Heilige Geest. Dat is de zogenaamde Christus Geest. Deze geest bestaat al vanaf het begin der schepping en heeft door alle tijden heen in diverse mensen geleefd. Hij leeft nog steeds in mensen. Als je deze geest in jezelf tot leven laat komen betekent het niet meer of minder dan dat je de belemmering voor deze geest om zich te uiten wegneemt. Die belemmering is je eigen persoonlijkheid, je ego. Het overwinnen van het ego betekent ondergaan wat het ego brengt en het afwijzen. Hierdoor kom je middels de Christus geest in contact met God en kan je ook zijn woord spreken en leven, dit is het levende woord. Maar deze mensen verhalen iets wat de mens (want ego = de zogenaamde satan) niet wil horen en daarom worden ze door degenen die niet in God willen leven (en daar zijn gelovigen en ongelovigen onder) verketterd en verguisd. Ze worden door hun medemens aan het kruis van hun eigen ego gehangen. Dit tot het ego "gestorven" is en dan is het volbracht. Jezus heeft nooit letterlijk aan een kruis gehangen, zoals bijna alles in het NT is dit beeldspraak.

In mij leeft de Christus geest en ik sta in contact met de Vader (je ziet cheese ik houd er rekening mee ;)), doordat de Vader door mij leeft wordt ik door anderen aan mijn eigen kruis/ego gehangen, net zolang tot het sterft. OF dat lukt is een tweede, want dan zal het laatste oordeel van mij zijn geweest, zonder ego geen oordeel. En dan houd deze wereld op te bestaan. Dan heeft deze schepping zijn doel gediend. Ik nodig je uit om met mij deze weg te gaan en je eigen persoonlijkheid op te geven voor God. Wat is daarop je antwoord (wat ik al in je geest heb gelezen)?

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: februari 10, 2004, 02:31:36 pm »
Als je dit gelooft:

quote:

Jezus heeft nooit letterlijk aan een kruis gehangen, zoals bijna alles in het NT is dit beeldspraak.
is mijn antwoord: nee. Ik ga toch niet de Here Jezus verloochenen? Jij zegt:

quote:

Ik nodig je uit om met mij deze weg te gaan en je eigen persoonlijkheid op te geven voor God. Wat is daarop je antwoord (wat ik al in je geest heb gelezen)?
Inderdaad moeten we ons leven afleggen, verliezen. Maar dat lukt alleen via Jezus Christus. Dit antwoord had je denk ik wel verwacht.

Eduard

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: februari 10, 2004, 02:34:02 pm »

quote:

op 10 Feb 2004 14:31:36 schreef els:

Inderdaad moeten we ons leven afleggen, verliezen. Maar dat lukt alleen via Jezus Christus.
En ik bied je dan ook die mogelijkheid. :)