Auteur Topic: onsterfelijkheid  (gelezen 1208 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Gepost op: februari 11, 2004, 10:20:33 pm »
de wetenschap is hard bezig om iets te vinden waardoor celveroudering stopt en het is nog niet zo'n vreemde gedachte om te denken dat een bepaalde mate van lichamelijke onsterfelijkheid (tegengaan van het lichamelijk verouderen) eens bereikt zal kunnen worden,

we leven in een wereld, waar in China al geboortebeperking opgelegd wordt om zo de overbevolking in te dammen

wat zouden de gevolgen zijn op de samenleving, indien men werkelijk iets zou uitvinden, waardoor men vele malen ouder zou kunnen worden (terwijl men lichamelijk jong zou blijven),
gevolgen op het fysieke vlak?
of het vlak van het sociale?
op het geestelijke gebied?

stel dat er ooit een tijd komt dat je er bewust voor moet kiezen om te willen sterven (door deze levensverlengende middelen niet te gebruiken, dus geen zelfmoord of euthanasie) omdat het anders steeds maar doorgaat?

argumenten dat men zoiets toch niet zal kunnen (deze uitgestelde veroudering), zijn voor de vraagstelling even niet relevant
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

lonneke

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2004, 10:47:48 pm »
Citaat
op 11 Feb 2004 22:20:33 schreef cheese:

Werden de mensen in het OT ook geen 900 jaar? Volgens mij is dat precies hetzelfde behalve dan dat er nu meer "indrukken" te verwerken zijn.

Pulpeet

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2004, 10:59:14 pm »
Het is wel een aardig gedachtenexperiment.

Ik moet er alleen niet aan denken om zo ontzettend oud te worden. Eén leven is meer dan genoeg. Zo leuk is het nou ook weer niet hier beneden.

Maar als....
Dan zouden mensen die nu op hun oude dag verbitterd zijn, nog verbitterder worden. En de wijzen zouden nog wijzer worden??? Zij die vijanden gemaakt hebben, zullen nog meer vijanden maken, want het wordt natuurlijk steeds onmogelijker om nog op je weg terug te keren.
Nee. Het is maar goed dat het niet te lang duurt.

cheese

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2004, 11:00:24 pm »
Citaat
op 11 Feb 2004 22:47:48 schreef lonneke:

quote:

op 11 Feb 2004 22:20:33 schreef cheese:

Werden de mensen in het OT ook geen 900 jaar? Volgens mij is dat precies hetzelfde behalve dan dat er nu meer "indrukken" te verwerken zijn.

toen telden ze maanden ipv jaren volgens mij
900/12=75

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2004, 11:11:01 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 23:00:24 schreef cheese:
[...]

900/12=75
leuke theorie, alleen kom je dan wel een beetje in de problemen met de leeftijd dat ze voor het eerst kinderen krijgen  en het aantal kinderen geloof ik (verder niet meer naar gekeken dus even op de gok)
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2004, 11:14:24 pm »
Klopt, hebben cheese en ik het lang geleden ook al over gehad :)

En ja, onsterfelijkheid lijkt me in principe niet erg, maar wel op deze aarde :)

/ edit

quote:

door Marloes (administrator) op 29 May 2003 17:24       
op 28 May 2003 21:14:48 schreef cheese:
vroeger rekenden de mensen niet in jaren, maar in manen, dus als je de leeftijd van Methusalem door 12 deelt, waar kom je dan op uit?

Jij leest Genesis 5 dus als volgt:
6 Toen Set acht jaar en negen maanden jaar geleefd had, verwekte hij Enos.
9 Toen Enos zeven jaar en zes maanden geleefd had, verwekte hij Kenan.
12 Toen Kenan vijf jaar en tien maanden geleefd had, verwekte hij Mahalalel.
15 Toen Mahalalel vijf jaar en vijf maanden geleefd had, verwekte hij Jered.
En hoe lees je Genesis 6:3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.?
In: Christendom en reincarnatie.

/ edit 2
Lijkt me niet dat je dan bewust zult moeten kiezen om te sterven. De overbevolking en daarmee misdaad en ongelukken zullen alleen maar toenemen naarmate je dezelfde ruimte met meer mensen moet delen.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2004, 11:19:09 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

cheese

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2004, 11:37:26 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 23:14:24 schreef Marloes:

/ edit 2
Lijkt me niet dat je dan bewust zult moeten kiezen om te sterven. De overbevolking en daarmee misdaad en ongelukken zullen alleen maar toenemen naarmate je dezelfde ruimte met meer mensen moet delen.

ja, ik voorzie dan een soort elite van oude rijke heren, die gaan uitmaken wie er blijft leven en wie niet om geen overbevolking te krijgen en ook een grote innerlijke verstarring, want het lichaam zal dan wel langer mee kunnen, maar de geest zal steeds aardser worden en dientengevolge zal godsdienst beoefenen ook steeds moeilijker worden omdat die zijn kracht ook ontleend aan een andere wereld na deze wereld,
dus als zoiets er komt als aardse onsterfelijklheid is het in mijn ogen een ontwikkeling die de antichrist dienlijk is,
er zullen dan ook maar beperkt kleine kinderen geboren mogen worden (vol is tenslotte vol, zie China) en een mensheid waar de jeugd uitsterft wordt een verschrikkelijk oord om te wonen..

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #7 Gepost op: februari 11, 2004, 11:46:47 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 23:00:24 schreef cheese:
[...]

900/12=75

Waar haalt hij deze wijsheid vandaan?  ;)

Omdat het wel zo moet zijn, want anders snapt hij het niet. Een jaar is een maand dat is makkelijker te snappen.

Je weet niet eens precies wat veroudering inhoudt, misschien alleen het feit dat bij kopieren van DNA de eindstukjes verloren gaan. Behalve dan weer bij kankercellen.
Waarom denken wij te weten hoe het precies bij hen voor de zondvloed is gegaan.
Dit vind ik nu wetenschappelijke arrogantie.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

cheese

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #8 Gepost op: februari 11, 2004, 11:51:26 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 23:46:47 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

Waar haalt hij deze wijsheid vandaan?  ;)

Omdat het wel zo moet zijn, want anders snapt hij het niet. Een jaar is een maand dat is makkelijker te snappen.

Je weet niet eens precies wat veroudering inhoudt, misschien alleen het feit dat bij kopieren van DNA de eindstukjes verloren gaan. Behalve dan weer bij kankercellen.
Waarom denken wij te weten hoe het precies bij hen voor de zondvloed is gegaan.
Dit vind ik nu wetenschappelijke arrogantie.

was dit nu P of A of samen in innige overeenstemming?  :)
als ik zeg volgens mij dacht ik al dat ik niet arrogant was, anders had ik gewoon gezegd het is zo snappie :? :z

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2004, 09:09:50 am »
Lees: Alle mensen zijn sterfelijk van Simone de Beauvoir.

Een man die het "levenselixer" dronk en onsterfelijk is. Hij blijft ook jong.
Wat duidelijk naar voren komt is de immense verveling waar hij al eeuwen lang mee kampt. Hij vertelt, ongeveer net als Prediker, dat er echt niets nieuws onder de zon is. Op een gegeven moment heeft de man een nachtmerrie: Een volkomen witte, dode, vlakke aarde met een sterrenloze hemel erboven waar nog twee wezens op rondkruipen: hijzelf en het muisje dat hij bij wijze van proef eerst van het elixer heeft laten drinken.

Echt deprimerend, als je dit hebt gelezen wil je echt niet meer onsterfelijk zijn.
Bombus terrestris Reginae

Giordano

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2004, 10:07:42 am »
Onsterfelijkheid "in the flesh" is hetzelfde als een perpetuum mobilé, een inherente onmogelijkheid. Materie is niet meer dan een vorm, m,anifestatie, van energie. Maar deze vorm is niet stabiel en altijd aan verval onderhevig, kijkt u maar naar wat de natuurwetten daarover zeggen. Alleen de energie zelf is eeuwig. Dit is de ware aard dan ook van dat wat God genoemd wordt.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2004, 10:34:40 am »

quote:

op 11 Feb 2004 23:51:26 schreef cheese:
[...]

was dit nu P of A of samen in innige overeenstemming?  :)
als ik zeg volgens mij dacht ik al dat ik niet arrogant was, anders had ik gewoon gezegd het is zo snappie :? :z
sorry, ik had idd niet goed gelezen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Giordano

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2004, 10:39:43 am »
Kan überhaupt iemand zeggen dan het is zo. En betekent eigenlijk niet altijd gewoon dit is mijn wereldbeeld. Ja hè.

cheese

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2004, 10:43:45 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:39:43 schreef Giordano:
Kan überhaupt iemand zeggen dan het is zo. En betekent eigenlijk niet altijd gewoon dit is mijn wereldbeeld. Ja hè.
ja, maar het klinkt wat eigenwijs, er was hier vroeger eene Eduard en die zei dan, ik geloof niet, ik weet en al zou dat ook zo kunnen zijn, naar de ander toe klinkt dat toch een beetje.... :)
maar ja hij schijnt geband te zijn en zal deze wijze raad nu nooit meer kunnen lezen :) O-)

Giordano

• Bekijk profiel
onsterfelijkheid
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2004, 10:45:33 am »
Nee dat is heel jammer.  O-)

Waar zouden die lange tenen toch vandaan komen? Van God of van Satan (ego)?