Auteur Topic: Fantasyboeken  (gelezen 13745 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Fantasyboeken
« Reactie #60 Gepost op: november 12, 2004, 10:53:06 am »
10x10 is dus 100 RJ boeken gelezen!!!!
Ik gaf het na deel 5 op toen vond ik het ZO langdradig worden.... (wheel of time serie)

Die David Eddings hoor je veel positiefs over, ga ik maar es proberen.
Welke serie is leuk, waar gaat het ongeveer over en komen er wel ridders, magiers, elfen, dwergen en andere fantasy creatures in voor? Dat vind ik leuk  :)
Bombus terrestris Reginae

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Fantasyboeken
« Reactie #61 Gepost op: januari 05, 2005, 10:31:18 am »
In het ziekenhuis had ik tijd om veel te lezen, en toen heb ik eindelijk maar eens "assassin's apprentice" gelezen van Robin Hobb die al tijden in de kast stond.

Ik vond 'm geweldig! Gisteravond direct de andere twee delen van de Farseer Trilogy aangeschaft (royal assassin en assassin's quest) ben zeer benieuwd.

@Douglas Adams: ik heb zo'n bundel van 5 romans waarvan ik er 4 achter elkaar heb gelezen, toen had ik het eventjes gehad met zijn humor en de laatste (ik geloof "so long and thanks for all the fish") moet nog altijd. Maar leuk is-ie, en ik ga die film zeker bezoeken!!
Bombus terrestris Reginae

Rettof

• Bekijk profiel
Fantasyboeken
« Reactie #62 Gepost op: december 06, 2010, 03:29:14 pm »
Gezocht op een paar woorden en zo hier terecht gekomen. Ik ben geen groot lezer, maar lees en probeer alles van Terry Pratchett. Inmiddels heb ik het laatst vertaalde boek aangeschaft: Academische Boys.  Ik vind dit 'e'en van de mindere boeken. De minste boeken vind ik de 1ste twee delen, die nu verfilmd zijn.
De manier waarop Terry omgaat met "zijn" wereld is geweldig. "Hoge Omens" heb ik onlangs kunnen aanschaffen en is een aards boek over de apocalyps. Het staat los van de schijfwereldserie, net als de boeken over Johnny. Ik zit nu rond de 40 boeken van hem.
Rettof

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Fantasyboeken
« Reactie #63 Gepost op: december 06, 2010, 03:48:43 pm »
LOL... Wat een kick. En dan kom ik tot de ontdekking dat ik dit hele topic over het hoofd heb gezien. :+

Ik ben momenteel boeken van Erikson (Malazan book of the fallen) aan het lezen: da's pas zware kost. Bovendien is die vent geschifter dan Tolkien, Jordan en Pratchett bij elkaar. Ontzettend ingewikkelde wereld, waar hij bovendien weinig bij uitlegt. Als je alle aes sedai van Jordan al lastig vindt om te onthouden, dan moet je hier niet aan beginnen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]