Tja, op verzoek dan maar

:
hartige taart met meervalNodig:
Voor de bodem:- 175 g bloem
- 100 g koude roomboter
- flinke snuf zout
- 3 eetlepels koud water
Voor de vulling:- ruim een pond gerookte Afrikaanse meervalfilet (ik had die bij een viskweker gekocht:
http://www.landvanoirschot.nl/?page=detail&s=32)
- kappertjes naar smaak
- 1 lenteui
- mierikswortel naar smaak
- 3 eieren
- flinke scheut melk (half kopje?)
- peper naar smaak (de vis was al zout, vandaar dat ik die niet nog apart erbij doe)
Bodem klaarmaken:Ingrediënten voor de bodem snel kneden tot het een glad deeg is. Een uur afgedekt in de koelkast zetten.
Uitrollen op een aanrechtblad (met bloem, of tussen plasticfolie).
Ingevette taartvorm (26 cm) ermee bekleden. Prik op een paar plekken gaatjes in de bodem.
(En voor een knapperige bodem: strooi paneermeel op de bodem voordat je de vulling erin doet.)
Vulling klaarmaken:Vis in stukjes snijden (let op dat je geen graatjes hebt).
Lente-ui fijn snijden.
Pan verhitten, scheutje olijfolie (andere kan waarschijnlijk ook wel) erin.
Lente-ui kort fruiten, vis erbij opwarmen (kort). Schepjes mierikswortel erdoor roeren. Over de taartbodem verdelen. Kappertjes erover verdelen.
Eieren, melk en peper in een kom met een garde mixen. Over de vulling gieten.
Bakken:Zet de taart in de (op 200 graden voorverwarmde) oven. Na een half uur uit de oven halen (tenzij de bovenkant nog niet begint te verkleuren).
hartige taart met brie, walnoten en honingHetzelfde als hiervoor, maar dan als vulling:
- een stukje brie
- een flinke hand walnoten
- 3-5 eetlepels honing (naar smaak)
- 3 eieren
- flinke scheut melk (half kopje?)
- evt. zout
Vulling klaarmaken:Brie in niet te dikke plakken (max 1 cm hoog) snijden en over de taartbodem verdelen (ik heb ze als spaken van een wiel verdeeld, maar anders kan natuurlijk ook).
Honing erover verdelen.
Walnoten fijnhakken (in keukenmachine, blender oid) en erover verdelen.
Eieren, melk en zout in een kom mixen met de garde, over de vulling gieten (als het niet helemaal de brie bedekt, duw dan de brie even onder met een vork).
Verder zie boven.