Auteur Topic: Voorwerpen occult belast?  (gelezen 6559 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Voorwerpen occult belast?
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2004, 12:39:45 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 05 mei 2004 om 12:23:
[...]
 In principe van alles dus. Als het zijn doel dient. Maar om bang te zijn dat een demon alleen via een voorwerp naar je komt lijkt me onzin.

*Neehee...*, het gaat om de vraag of de demon ook zijn demonische werk kan doen als hij in/op iets anders zit dan iets levends. Niet hóe hij naar iets levends toegaat.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2004, 12:53:12 pm door Mezzamorpheus »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 05, 2004, 12:52:40 pm »
Je leest niet echt he?! Ja dus. Bijvoorbeeld influisteringen van buitenaf. Met of zonder voorwerp. Als je hart er open voor staat en God het toelaat dan ben je vatbaar. Maar ook alleen dan.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2004, 12:53:35 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2004, 12:56:14 pm »
Misschien is het handig als Bumblebee puntje 4 uit haar opsomming even komt toelichten, want we komen er geloof ik niet helemaal uit... Bumblebee? :)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 05, 2004, 01:47:38 pm »
Volgens mij worden voorwerpen als talismannen, dromenvangers, javaanse beeldjes etc bedoeld. Kunnen die occult belast zijn? Kan zo'n beeldje als dat voor bijv afgodendienst gebruikt is nu besmet zijn en een vloek leggen op je huis, of occulte belasting veroorzaken?
[Prediker 7:29]

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 05, 2004, 02:54:35 pm »
misschien heeft het effect als je relatie met God er niet is of niet correct op dat moment.

Er zijn ook voorbeelden van niet-christenen die iets occults in huis hebben en er opeens van alles in hun huis gebeurd.

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2004, 03:02:42 pm »
Ik weet uit ervaring met mijn moedel dat voorwerpen wel degelijk belast kunnen zijn...

Ik weet alleen niet watvoor effecten dat standaard heeft, ik weet alleen dat mijn moeder er helemaal raar van werd in haar hoofd, wanneer ze het boek opsloeg..

Daarbij ken ik andere voorbeelden dat een jongen helemaal waanbeelden kreeg...

Ik denk dat wanneer je God aanbid, je vanzelf een soort bescherming hebt tegen invloeden van demonen. Alleen , je band met God is wel iets waar je aan moet blijven werken.

Ik vraag me af of er zoiets bestaat als vloeken over huizen. Zou best kunnen, maar het heeft voornamelijk invloed op de gemoedstoestand van mensen volgens mij...

Net zoals de door demonen bezeten mensen in de Bijbel: deze werden ook afgeschaduwd als wilde, doorgedraaide mensen, die rustig werden, zodra jezus de demonen uit dreef. Het effect van die demonen (zie het voorval waar de demonen dan bezit nemen van een kudde varkens nadat jezus ze uitdreef) kan wel zijn dat iemand hele rare dingen gaat doen, zoals bijvoorbeeld zelfmoord plegen, van een cliff af springen...
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2004, 03:32:57 pm »

quote:

Marloes schreef op 05 mei 2004 om 13:47:
Volgens mij worden voorwerpen als talismannen, dromenvangers, javaanse beeldjes etc bedoeld. Kunnen die occult belast zijn? Kan zo'n beeldje als dat voor bijv afgodendienst gebruikt is nu besmet zijn en een vloek leggen op je huis, of occulte belasting veroorzaken?
Wat ik me altijd afvraag bij zulke dingen waarom blijft zo'n "geest" altijd in zo'n voorwerp zitten. Als het stuk maakt verdwijnt de geest dan en als je het weggooit krijg is er dan kans van dat de vuilniswagen een ongeluk krijgt?. Waarom beperkt een geest alleen tot het huis waarin dat occult belaste voorwerp zich bevind? Een geest is toch iets niet wat uit een vaste "stof" bestaat en dus ook dwars door de betonnen muren kan gaan dus waarom wordt het huis van de buren dan ook niet occult beïnvloed? Zijn allemaal vragen die bij mij meteen opkomen.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 05, 2004, 03:39:12 pm »
Dan heb ik ook nog een vraag ;

Waar zijn al die demonen gebleven toen die varkens zich in zee stortten ?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 05, 2004, 09:01:01 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 04 mei 2004 om 14:02:
Gisteren hadden wij Bijbelstudie, en vanwege een GEBREK AAN EEN BIJBELSTUDIESUBFORUM  ( ;) ) stel ik mijn vraag hier.

Wie heeft onderbouwing met Bijbelteksten van de volgende uitgangspunten en praktijken die aangehangen worden in de gemeente waar wij deze kring volgen:

1. Occulte belasting van onbezielde voorwerpen
(dus bv. een Afrikaanse dromenvanger die je op en rommelmarkt koopt kan pech veroorzaken in je huis omdat het occult belast is). Kan een demon in een voorwerp gaan zitten?

2. Vrij bidden van huizen en gebouwen waar occulte dingen hebben plaatsgevonden, omdat demonen anders kunnen overspringen op nieuwe aanwezigen, zelfs wanneer dit bijvoorbeeld een kerk is.

3. Overspringen en besmetten van aanwezigen, familieleden en huwelijkspartners van bezetenheid, demonen en vloeken.

4. Het geloof dat een demon of boze geest altijd een lichaam nodig heeft om te functioneren, mens, dier, plant of voorwerp.

Wie heeft hier Bijbelteksten bij?

Kom op zeg. Geloven jullie in demonen en in vloeken. ?Ik vind het de reinste onzin.
Sprookjes dat zijn het.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 05, 2004, 10:28:16 pm »

quote:

bart1984 schreef op 05 mei 2004 om 21:01: Kom op zeg. Geloven jullie in demonen en in vloeken. ?Ik vind het de reinste onzin.
Sprookjes dat zijn het.
Er zijn 2 gevaren aan demonen. De eerste is hun bestaan ontkennen of negeren. De 2e is datzelfde overwaarderen. In beide gevallen heeft de demon jou precies waar hij je hebben wil. Alleen met de Geest van de waarheid (zo noemt Jezus de Heilige Geest) kun je onderscheid maken.

Bart, ik weet dat je niet gelovig bent. Toch kun jij er ook niet onderuit dat er kwaad in de wereld is. Dat zit in de mensen. Maar er zijn ook andere machten. Ook goed en kwaad. Het heeft geen zin om mensen te kleineren die rekening houden met die machten. En hoe zeker ben jij dat ze er niet zijn?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 05, 2004, 10:36:19 pm »

quote:

Mientje schreef op 05 mei 2004 om 15:39: Waar zijn al die demonen gebleven toen die varkens zich in zee stortten ?
Dat weten we niet precies. Ze zijn uiteraard onsterfelijk dus het hield niet op voor hen. Maar de bijbel vermeld verder niet waar ze hun missie tegen God vervolgden. Ik heb ooit eens gelezen dat een deel van de demonen al in de hel/afgrond opgesloten zit. Moet weer opzoeken hoe dat onderbouwd was. Maar verder blijven ze bezig op alle mogelijke manieren. De praktische taak van een demon is om mensen bij God weg te houden. Dat kan op diverse manieren. Als jij waarde hecht aan een voorwerp zoals een talisman, dan is de demon niet te beroerd om te zorgen dat je ook eens geluk krijgt (lijkt te krijgen) door dat ding. En dan zal een tarotkaart het ook wel eens (bijna) goed hebben met de toekomst voorspellen. Als je maar niet je vertrouwen op God stelt.
Je relatie met God is bepalend of het demonen lukt je te beinvloeden. Dat is wat ik al eerder probeerde aan te geven. Het succes van bezeten voorwerpen (en ja..het kan) hangt daar dus ook vanaf.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 05, 2004, 10:43:40 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 05 mei 2004 om 22:36:
[...]
 Dat weten we niet precies. Ze zijn uiteraard onsterfelijk dus het hield niet op voor hen. Maar de bijbel vermeld verder niet waar ze hun missie tegen God vervolgden. Ik heb ooit eens gelezen dat een deel van de demonen al in de hel/afgrond opgesloten zit. Moet weer opzoeken hoe dat onderbouwd was. Maar verder blijven ze bezig op alle mogelijke manieren. De praktische taak van een demon is om mensen bij God weg te houden. Dat kan op diverse manieren. Als jij waarde hecht aan een voorwerp zoals een talisman, dan is de demon niet te beroerd om te zorgen dat je ook eens geluk krijgt (lijkt te krijgen) door dat ding. En dan zal een tarotkaart het ook wel eens (bijna) goed hebben met de toekomst voorspellen. Als je maar niet je vertrouwen op God stelt.
Je relatie met God is bepalend of het demonen lukt je te beinvloeden. Dat is wat ik al eerder probeerde aan te geven. Het succes van bezeten voorwerpen (en ja..het kan) hangt daar dus ook vanaf.
Daar ben ik het mee eens, maar ik zou nooit tarotkaarten in huis halen, of occulte boeken lezen, omdat ik toch beschermd ben.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 05, 2004, 11:28:36 pm »
Ik vond nog een stukje wat je hier ook bij kan betrekken in Het domein van de slang.

citaat pagina 238
Een andere vorm van schadelijk bijgeloof (en soms direct verbonden met occulte krachten) is gelegen in het aanbrengen van hoefijzers boven dorpels of het dragen van amuletten om zichzelf tegen ongeluk te beschremen. Hiertoe behoren ook de autopoppetjes, de beschermbrieven vvan soldaten in de oorlog, en verder voorwerpen als klaveretje  -vier, geluksmintjes, mascottes, enz.
In contrast daarmee zijn er allerlei zaken die als ongelukbrengend worden beschouwd, zoals uilen, raven, spinnen, zwarte katten, oude vrouwen, het stilstaan van de klok, ongeluksgetallen en -dagen, het lopen onder een ladder enz.
Hoewel het hier om bijgeloof gaat, kan toch het suggestieve, zelfvervullende effect van bijgeloof in in ongelukbrengende voorwerpen of voorvallen, grote schade berokkenen.
Bovendien gaan achter bepaalde amuletten en mascottes wel degelijk occulte krachten schuil, namelijk wanneer zij letterlijk "betoverd" zijn, bijvoorbeeld doordat ze met demonische spreuken zijn beschreven.
Onlangs had ik na een lezing in Berlijn een gesprek met een jonge arts die op Bali een dergelijk magisch voorwerp had gekocht en gedragen en die in grote nood was gekomen.
einde citaat
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2004, 11:29:26 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 05, 2004, 11:44:59 pm »
Citaat pagina 240
Het '6e en 7e Boek van Mozes" (dat met de bijbelse Mozes uiteraard niets van doen heeft) is wel het meest verbreide toverboek in Europa. Het stamt minstens van rond het jaar 1500 en er zijn vele verschillende versies in omloop, waarvan sommige beweren door monniken te zijn samengesteld; andere beweren gebaseerd te zijn op een origineel dat in het Vaticaan zou liggen.
Het komt in verschillende vertalingen in vele verschillende titels voor; soms wordt het werk gewoon als "Duivelsbijbel" verkocht.
Het '6e boek' beschrijft hoe de mens een verbond kan aangaan met de satan. Het '7e boek' onderwijst degenen die zo'n verbond inderdaad hebben aangegaan, (dit is dus essentieel!)
met welke toverspreuken en -middelen men macht kan uitoefenen over dingen en mensen. De kracht van deze middeln zijn al vele malen overtuigend bewezen - met veschrikkelijke gevolgen zowel voor hen die ze toepasten als voor de slachtoffers van deze magie.
Het loutere bezit van dit werk is soms al genoeg gebleken om ellende, ziekte, spookverschijselen, e.d. in huis te weeg te brengen. Wie dan ook met dit werk in aanraking komt, wende zich er in de Naam van de Here Jezus radikaal van af en (als dat mogelijk is) verbrande het onmiddelijk. (vgl. Hand. 19:19)

Er zijn maar al te veel gevallen bekend van evangelisten, predikanten, of godsdienstleraren die juist om het occultisme te bestrijden, het "6e en 7e boek van Mozes" ijverig bestudeeerd hebben en prompt met ziekte, ongeluk, twist, lasterlijke gedachten en storingen in het gebedsleven en Bijbelstudie te kampen kregen.
Einde citaat.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: mei 06, 2004, 09:28:21 am »
bijbelteksten geef ik niet, maar ik weet uit ervaring dat het waar is. daar had ik het met jou d8 ik al over gehad.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2004, 09:28:27 am door Joeri »
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.