Bumblebee schreef op 04 mei 2004 om 14:02:1. Occulte belasting van onbezielde voorwerpen
(dus bv. een Afrikaanse dromenvanger die je op en rommelmarkt koopt kan pech veroorzaken in je huis omdat het occult belast is). Kan een demon in een voorwerp gaan zitten?1. God kan in een mens zitten (Jezus / inwoning door de Heilige Geest)
2. God kan "in een voorwerp zitten" (jaja! denk aan het Heilige der Heilige van de tempel, en de ark)
3. Demonen kunnen in een mens/dier zitten (bezetenheid)
4. Demonen kunnen voorwerpen veranderen (stokken die slangen worden, Mozes bij Farao)
5. Demonen kunnen zelfs christenen beschadigen (2 cor. 12:7)
De Bijbel spreekt volgens mij niet letterlijk over demonen die in dingen kunnen zitten, maar ik ken zelf daar ook genoeg voorbeelden van.
De Bijbel spreekt het dus
niet tegen en alle pijlen wijzen naar een "ja", demonen kunnen in voorwerpen zitten.
2. Vrij bidden van huizen en gebouwen waar occulte dingen hebben plaatsgevonden, omdat demonen anders kunnen overspringen op nieuwe aanwezigen, zelfs wanneer dit bijvoorbeeld een kerk is.Ja, logische gevolgtrekking van 1, en ook in de praktijk meegemaakt. Je had "Omega" van de EO eens moeten zien een paar jaar geleden (vast niet 100% betrouwbaar, maar toch).
3. Overspringen en besmetten van aanwezigen, familieleden en huwelijkspartners van bezetenheid, demonen en vloeken.Vloeken kunnen wel degelijk overgebracht worden, denk maar aan de véle voorbeelden van zegen en vloek in het OT. Gezien 1 en 2 kan het dus ook wel via familieleden ja.
4. Het geloof dat een demon of boze geest altijd een lichaam nodig heeft om te functioneren, mens, dier, plant of voorwerp.Lijkt me niet bijbels, waarmee komt Satan dan bij God in de hemel, in het boek Job? Of hoe praat satan tegen Jezus, in de woestijn?
Wie heeft hier Bijbelteksten bij?Blij?