Auteur Topic: Genesis 9 vers 3  (gelezen 2571 keer)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Genesis 9 vers 3
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2004, 09:39:50 pm »
quote:
Pugna schreef op 11 mei 2004 om 21:37:
[...]

Dacht dat je een grapje maakte.

OK...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Genesis 9 vers 3
« Reactie #16 Gepost op: mei 11, 2004, 09:40:09 pm »
quote:
Gen 4:1-4 DSV (1)  En Adam bekende Heva, zijn huisvrouw, en zij werd zwanger, en baarde Kain, en zeide: Ik heb een man van den HEERE verkregen!  (2)  En zij voer voort te baren zijn broeder Habel; en Habel werd een schaapherder, en Kain werd een landbouwer.  (3)  En het geschiedde ten einde van enige dagen, dat Kain van de vrucht des lands den HEERE offer bracht.  (4)  En Habel bracht ook van de eerstgeborenen zijner schapen, en van hun vet. En de HEERE zag Habel en zijn offer aan;

Helemaal niet vergezocht, het staat er gewoon...
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pugna

• Bekijk profiel
Genesis 9 vers 3
« Reactie #17 Gepost op: mei 11, 2004, 09:46:13 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 11 mei 2004 om 21:40:
[...]

Helemaal niet vergezocht, het staat er gewoon...

Dus Abel hoede overdag zijn schapen. Hij at ze niet.
Abel moet toch eten, dus eet hij van wat Kaïn (of zijn ouders) verbouwden.

Het kan, maar het wil er bij mij niet in dat Abel als het ware is vrijgesteld van werken om op de offerdieren te passen.

En dat hij zijn eerstgeboren schapen offerde sluit niet uit dat hij die beesten ook opat.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Genesis 9 vers 3
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2004, 09:50:18 pm »
quote:
Pugna schreef op 11 mei 2004 om 21:46:
[...]

Het kan, maar het wil er bij mij niet in dat Abel als het ware is vrijgesteld van werken om op de offerdieren te passen.

Het is maar wat je vrijgesteld van werken noemt... Ik neem aan dat Abel niet de beschiking had over schrikdraad en net zo veel last van roofdieren had als David.Maar nogmaals, Misschien hielden ze die schaapjes wel voor de wol.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Genesis 9 vers 3
« Reactie #19 Gepost op: mei 22, 2004, 07:36:44 pm »
quote:
Doarsie schreef op 11 mei 2004 om 21:50:
[...]
Het is maar wat je vrijgesteld van werken noemt... Ik neem aan dat Abel niet de beschiking had over schrikdraad en net zo veel last van roofdieren had als David.Maar nogmaals, Misschien hielden ze die schaapjes wel voor de wol.

Je kunt ook nog schapenmelk drinken......of niet?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan