quote:
P&A schreven:
Dat is het duizendjarig rijk, waar je het nu over hebt. De satan is gebonden.....
Vind je dat we nu al in het duizendjarig vrede] rijk leven... Je kunt het natuurlijk geestelijk opvatten, dat zal je ongetwijfeld doen , maar ik zie nog niet dat de zwaarden tot ploegmessen zijn omgesmeed, en dat de oorlog niet meer geleerd wordt. Het lam en de wolf spelen samen....etc. De vloek wordt opgeheven....
------------------------
cyber antwoordt:
Nee hoor ik heb het niet over het 1000 jarig rijk, er bestaat geen 1000 jarig rijk,
en er komt geen 1000 jarig rijk. Zelfs de bijbel heeft het niet over een rijk
maar over 1000 jaren.
Jawel boven dit hoofdstuk staat 1000 jarig rijk, maar de teksten zelf vermelden het niet.
-------------------------
P A schreven
De bijbel vermeld ook niet het woord drie-eenheid; toch vind je wel dat er een eenheid is tussen de Vader, Zoon, en H. Geest.
De bijbel vermeldt op deze plaats niet het woord rijk . Toch is het duidelijk dat de bijbel het WEL heeft over een rijk wat in de toekomst opgericht zal worden.
Ja vanuit OT gedacht moet dat rijk nog komen, er zijn genoeg profetieen over.
Alleen wij leven nu, 2004, vele jaren na de profetieen van het OT,
en we weten/lezen in het NT over de vervulling ervan.
Maar een profetie is toch geen toekomst voorspelling.
Een profetie is het woord van God, een verkondiging die zowel
vermanend als vertroostend is.
Johannes de Doper zegt nu: "Bekeert u, wat het Koninkrijk van God is NABIJ gekomen Matheus 3:2.
Matheus 4:17
Jezus zegt; Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.
Matheus 4:23
"En Jezus trok rond in geheel Galilea en leerde in hun synagogen en verkondigde het Evangelie van het Koninkrijk, en Hij genas alle ziekte en alle kwaad onder het volk".
Matheus 12:28
Indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen".
Matheus 21
"Voorwaar, Ik zeg u (Schriftgeleerden en Farizeeën): de tollenaars en de hoeren gaan u voor in het Koninkrijk Gods. Want Johannes heeft u de weg der gerechtigheid gewezen en gij hebt hem niet geloofd" .
Lukas 17
"Het Koninkrijk Gods komt niet zo dat het te berekenen is. Ook zal men niet zeggen: het is hier, of het is daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u".
In het Koninkrijk van God is alles anders dan wij om ons heen zien.
De eersten zullen de laatsten zijn, en de laatsten de eersten Matheus 19:30
Burgers van het Koninkrijk zoeken niet hun eigen eer,
of de eer van mensen, maar de eer van God Johannes 7:18.
Als Het Woord van God geen behoud bewerkt, bewerkt het oordeel.
Zij die wijs en verstandig zijn in eigen ogen kunnen de Heer niet verstaan,
maar wie is als een kind heeft daar geen moeite mee.
Paulus: "Als ik zwak ben (afhankelijk van God), ben ik machtig (in Christus) 2 Korinte 12, 10
Vriendschap met de wereld is vijandschap tegen God Jacobus 4:4
Want ik weet niet wat ik met een 1000jarig rijk aan moet
als ik burger ben van het koninkrijk van God.
Een 1000jarig rijk waar aan het einde van de 1000jaar
de duivel nog een keer de mensheid gaat verleiden,
waarin je dus alsnog de kans hebt verloren te gaan,
nee dit wil er bij mij niet in, een 1000jaar leven
waar de dood niet heerst enz, en dan tsjakka komt de duivel
er weer aan, nee echt zo'n God ken ik niet, dit is wreed,
dit is niet Gods handelswijze.
Dan is ook het kruis, het offer daar gebracht,
niet voldoende geweest
Filipenzen 2 vers 20
Want wij zijn burgers van een rijk in de hemelen
quote:
Voorbeelden uit het Oude testament
-van een koninkrijk van recht en gerchtigheid, de troon van David die voor EEUWIG vast zal staan; die wordt ook de troon van het koninschap des Heeren genoemd, het rijk van vrede waar de vloek op de natuur bijvoorbeeld ook opgeheven zal zijn.....:
1 Kron 28,5
Uit al mijn zonen – want de HERE heeft mij vele zonen gegeven – verkoos Hij mijn zoon Salomo om te zitten op de troon van het koningschap des HEREN over Israël
Hier spreekt David over het koningschap tot zijn zoon Salomo
en geeft er vermaningen bij, om alle geboden Gods te onderhouden.
En dat door de verkiezende liefde van de Here het koningschap op zijn
zoon Salomo overgaat.
Waarom dit nu weer een toekomst profetie is ontgaat mij.
quote:
2 Kron 13,8
Welnu, gij denkt het koningschap des HEREN, dat in de hand van de zonen Davids is , te kunnen trotseren,
Wat jij hier aanhaalt gaat over Abia die oorlog gaat voeren tegen zijn broeders
van het 10 stammenrijk, waarbij Abia voorbijgaat aan het woord van God, gesproken
door de profeet Semaja en de profeet Ahia, dat de Here zelf het koningschap aan
Jerobeam over de 10 stammen heeft gegeven.
quote:
[Het komende vrederijk]
Jesaja 2
1 Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over Juda en Jeruzalem.
2 En het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des HEREN vaststaan als de hoogste der bergen…… Want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem . 4 En Hij zal richten tussen volk en volk en rechtspreken over machtige natiën .Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren . 5 Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des HEREN.
Uit deze profetie blijkt duidelijk, dat Jeruzalem hier gezien word naar de eeuwige betekenis
en naar de volheid waartoe Gods rijk zal komen.
Letterlijk nemen kan niet want de berg Sion is kleiner als andere bergen.
En als alle volken toestromen past de meerderheid van de mensen er niet eens op.
Bovendien vermeld de tekst dat de volken kennis en de wegen des Here zoeken,
dus onderricht willen.
En dat is vervuld in Handelingen, waar het woord en de wet en kennis, vanuit Sion
en Jeruzalem de wereld is overgegaan, want Gods woord werd in geloof aanvaard.
vers 4] En de Here Jezus richt de volkeren al, en de speren en de zwaarden zijn niet nodig
als broeders en zusters in de Here, maar geploegd moet erwel worden en gesnoeid ook,
want het Woord moet zuiver blijven.
Als je dit toepast op het rijk van Openb 20 dan is daar nog steeds geen volmaaktheid
want dan is de volle vrede nog niet gekomen, die hier getekend word.
quote:
[De Messias en het vrederijk]
Jesaja 11
1 En er zal een rijsje voortkomen uit de tronk van Isaï en een scheut uit zijn wortelen zal vrucht dragen………6 Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen tezamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden; 7 de koe en de berin zullen samen weiden, haar jongen zullen zich tezamen nederleggen, en de leeuw zal stro eten als het rund; 8 dan zal een zuigeling bij het hol van een adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitstrekken. 9 Men zal geen kwaad doen noch verderf stichten op gans mijn heilige berg, want de aarde zal vol zijn van kennis des HEREN, zoals de wateren de bodem der zee bedekken. 10 En het zal te dien dage geschieden, dat de volken de wortel van Isaï zullen zoeken, die zal staan als een banier der natiën, en zijn rustplaats zal heerlijk zijn.
Mooi hé in vers 1, het rijsje, de Messias, een prachtig vers, en dan vers 2
Op hem zal de Geest des Heren rusten, Geest van wijsheid en verstand,
de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des Heren;
Deze zoon van David is de Messias, vervult met de Geest des Heren, zodat Hij
alle werk kan doen waartoe Hij geroepen is.
vers 6] Ja dan is het kwade, het boze, het wilde, het gemene, het valse de wereld uit,
want dat verdwijnt direct met satan.
vers 10] Dit vers grijpt terug op vers 1, het rijsje uit Isai, en het koninkrijk word
door de Messias gesticht, de zoon van Isai en de zoon van David.
Hij kwam in nederigheid ter wereld, maar Hij is verhoogd, zodat Hij alles tot
heerlijkheid brengt allen, die uit Hem leven en in Hem geloven.
En de rustplaats is te vinden in de Messias die vrede brengt die
alle verstand te boven gaat, de volmaakte vrede en rust.
quote:
[Het Messiaanse rijk]
Jesaja 32 1 Zie, een koning zal regeren in gerechtigheid en vorsten zullen heersen naar het recht; 2 en ieder van hen zal zijn als een beschutting tegen de wind en als een toevlucht tegen de stortbui, als waterstromen in een dorre streek, als de schaduw van een machtige rots in een dorstig land
Er zijn zelfs mensen die denken dat dit op koning Hizkia slaat.
Maar ik zie er geen Messiaans rijk in, Wel de stromen van Levend Water
en de Here Jezus is de rots enz.
quote:
[Sions heerlijkheid]
Jesaja 60
1 Sta op,
<<<respectvolle knip>>>
, tot mijn verheerlijking
Boven het hoofdstuk staat "Sions heerlijkheid" maar het werd mij niet helemaal
duidelijk wat je ermee bedoelt
word vervolgd