Auteur Topic: medescheppers  (gelezen 9070 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #45 Gepost op: februari 20, 2003, 12:42:29 am »
een materialistisch gedachte-experiment:
    de mens is niet geschapen, maar door toeval, big-bang, strijd der sterkste etc. (Darwin) ontstaan,
    dus vanaf energiepartikel, een miniscuul eencellig wezentje tot het komplexe wezen wat we nu zijn en dat in de loop van vele miljoenen, zo niet miljarden jaren,

nu even doordenken, als de mens zo een enorme evolutie kan doormaken van uiterst eenvoudig organisme tot het komplexe wezen nu, kan de mens ook (stel na nog enkele miljoenen jaren) uitgroeien tot een wezen, wat wij vanuit onze huidige optiek "goddelijk" zouden noemen, dat wezen zou in staat zijn om andere wezens te scheppen.
    dus van dode materie, naar eenvoudig diertje naar mens, naar scheppende goddelijkheid,

nu de paradox van het darwinisme,
    als de mens dat in de toekomst worden kan, dan kan het ook zo in het verleden zo geweest zijn, dwz andere wezens hebben deze goddelijke status bereikt en zijn tot scheppers van de mens geworden, want immers wat in de toekomst voor ons een mogelijkheid is, kan reeds in het verleden door andere wezens gerealiseerd zijn, waarmee de uitgangshypothese van ontstaan door toeval eigenlijk weer onderuit gehaald wordt(;-)
    de paradox van de darwinistische evolutieidee
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Johan V.

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #46 Gepost op: februari 20, 2003, 01:06:01 am »
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet zoveel met deze discussie kan, sorry, een mens kan ook niet overal verstand van hebben. Maar ik zit wel met een probleempje, misschien kunnen jullie me hier bij helpen.

Het gaat over het huwelijk der zonen Gods (Gen 6:1-4);

1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Nu wil het geval dat een aantal mensen in mijn omgeving er volledig van overtuigd zijn dat wij afstammen van buitenaardse wezens; de Nefilim

Deze theorie is in eerste instantie opgezet door Erich von Daniken, en vervolgens "wetenschappelijk aannemelijk"gemaakt door Zacharia Sitchin. Dit geloof komt ondermeer ook naar voren in de film / serie Stargate.
Het vervelende is dat je in hun redenering moeilijk fouten kunt ontdekken.

Hoe kunnen we hier op in gaan, en hoe kun je ze Christus laten zien?
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

cheese

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #47 Gepost op: februari 20, 2003, 11:01:42 am »

quote:

op 20 Feb 2003 01:06:01 schreef Johan V.:
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet zoveel met deze discussie kan, sorry, een mens kan ook niet overal verstand van hebben. Maar ik zit wel met een probleempje, misschien kunnen jullie me hier bij helpen.

Het gaat over het huwelijk der zonen Gods (Gen 6:1-4);

1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Nu wil het geval dat een aantal mensen in mijn omgeving er volledig van overtuigd zijn dat wij afstammen van buitenaardse wezens; de Nefilim

Deze theorie is in eerste instantie opgezet door Erich von Daniken, en vervolgens "wetenschappelijk aannemelijk"gemaakt door Zacharia Sitchin. Dit geloof komt ondermeer ook naar voren in de film / serie Stargate.
Het vervelende is dat je in hun redenering moeilijk fouten kunt ontdekken.

Hoe kunnen we hier op in gaan, en hoe kun je ze Christus laten zien?

Heel veel hierover is al gezegd in een andere topic "medescheppers".
En om andere mensen Christus te laten zien, zul je eerst zelf Christus
ook moeten kunnen zien. En wie heeft dat?
Er zijn getuigenissen van mensen met bijna dood ervaringen, dat ze een gestalte
van liefde en licht waargenomen hebben, die hun bijvoorbeeld een vraag stelt:
"heb je de liefde geleefd?" en "wat is er in je leven dat je Mij wilt laten zien?"
Deze gestalte laat je helemaal vrij, veroordeelt je niet en laat je in een groot
perspektief je afgelopen leven zien, waarna je zelf tot de konklusie kan komen,
dat het voor verbetering vatbaar is. De mensen die dan weer "wakker" worden
uit hun bijna doodervaring, dat noem ik nu hedendaagse getuigen.
Je kunt andere mensen Christus laten zien, door zelf de liefde te leven, vrijlatend, niet veroordelend.

cheese

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #48 Gepost op: juni 10, 2003, 11:55:18 pm »
http://www.geocities.com/lutine_engelen/engelenkoren.htm

nog een gevonden link naar Dionysios de Areopagyt, die in handelingen 17:34
beschreven wordt, maar waarvan de engelen-leer pas veel later opgeschreven werd
door een naamgenoot uit dezelfde school

http://users.pandora.be/k...oren%20der%20engelen.html

+ katholieke link naar de engelhierarchien
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2003, 03:27:32 pm door cheese »

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #49 Gepost op: februari 13, 2013, 01:13:22 pm »
Wat een juweel van een topic...... zulke juwelen vind je niet zo gemakkelijk elders.... Er wordt met liefde gediscussieerd en elkaar aangevuld.  

zou toch echt zonde zijn als dit forum verdween. ;(
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 01:14:12 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #50 Gepost op: februari 14, 2013, 01:51:31 pm »
Overigens, een naar mijn mening eenvoudig maar verhelderend boekje over engelen, is "Engelen, Gods elitetroepen" van Bert de Haan.

http://www.healingrain.nl...id=2841&pc_id=70,72&cat=2

beschrijving van het boekje:

"In “Engelen, Gods elitetroepen” neemt de schrijver u op boeiende wijze mee in de bovennatuurlijke engelenwereld. In de turbulente tijd waarin wij leven – en er zich wereldwijd allerlei spectaculaire incidenten voordoen – is dit boek een echte aanrader!

Rondom de geboorte van de Here Jezus was er een enorme activiteit van hemelse legermachten zowel in manifestatie als interventie. Het ligt dan ook in de verwachting dat er voor de wederkomst van Jezus weer sprake zal zijn van toenemende engelenactiviteit, in en rondom de gemeente. Het eerste deel van dit boek gaat over de engelenwereld van God en wordt er antwoord gegeven op vragen als: Wie is de Engel des Heren, wat doen engelen, waar verblijven zij en wat zijn serafs en aartsengelen?

In het tweede deel komen de gevallen engelen onder de heerschappij van satan aan bod. Hier wordt het verschil uitgelegd tussen engelen – die hun oorsprong ontrouw zijn geweest – en demonen. Op realistische wijze wordt de link gelegd tussen reuzen waar de bijbel over spreekt en de geestelijke betekenis hiervan. Voor degene die zich in dit onderwerp wil verdiepen, is dit boek een bron van informatie en helpt het in een juiste onderscheiding van de bovennatuurlijke wereld. "
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #51 Gepost op: februari 14, 2013, 02:08:34 pm »
Wat ik altijd merk en zie is dat de tijdstip zo rond de middag tegen ene uur of 3 de hemel ineens donker wordt op de dag dat Jezus is gestorven.

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #52 Gepost op: februari 14, 2013, 03:27:25 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 14:08:
Wat ik altijd merk en zie is dat de tijdstip zo rond de middag tegen ene uur of 3 de hemel ineens donker wordt op de dag dat Jezus is gestorven.
Daar zou ik toch eens mee naar de dokter gaan.

mandarijn

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #53 Gepost op: februari 14, 2013, 03:35:33 pm »

quote:

vrolijke schreef op 14 februari 2013 om 15:27:
[...]

Daar zou ik toch eens mee naar de dokter gaan.

Welke dokter?

Ik snap het echt niet hoor.

mandarijn

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #54 Gepost op: februari 15, 2013, 06:00:33 pm »
@Vrolijke,Ik zou het erg op prijs stellen als je mij een natwoord kon geven op mijn vraag.

Welke dokter?

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #55 Gepost op: februari 15, 2013, 06:35:50 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 14:08:

iedere vrijdag? wordt het iedere vrijdag om een uur 0f 15.00 donker, of is dat alleen op goede vrijdag?
Als zo iets een willekeurige vrijdag gebeurt of op Goede Vrijdag lijkt mij dat eerder toeval., en heeft het niets te maken met de kruisiging. En ja het is ook de tijd van het jaar, alle kans dat het rondpasen maart-april regenachtig en bewolkt is.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

mandarijn

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #56 Gepost op: februari 15, 2013, 06:37:10 pm »
Aleen op goede vrijdag natuurlijk.

Ik meen het echt he.

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #57 Gepost op: februari 15, 2013, 09:20:12 pm »

quote:

mandarijn schreef op 15 februari 2013 om 18:37:
Aleen op goede vrijdag natuurlijk.

Ik meen het echt he.

Sorry, dat ik nogal flapsig was. Maar ik houd het voor zeer onwaarscheinlijk, dat jou waarneming iets te doen heeft met de kruisiging.
Misschien wil je oprecht uit je binnenste iets waargenomen hebben, maar daar is wel eerder de wens de bron van jou gevoelens.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #58 Gepost op: februari 16, 2013, 12:09:05 am »
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2013, 12:14:16 am door Droppy »
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
medescheppers
« Reactie #59 Gepost op: februari 16, 2013, 06:46:44 am »
Mogge iedereen, en in het speciaal me kleine Droppy :) :+
Hoe vind je toch iedere keer weer die interesante  filmpjes?