Auteur Topic: wederkomst  (gelezen 3763 keer)

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #30 Gepost op: februari 05, 2004, 07:07:35 pm »
Jezus is al terug als koning in de hemel
EN wel vanaf 1914, dat kan je volgens de bijbel letterlijk narekenen.

Dat was het moment waarop Jezus koning in de hemel werd en het eerste wat hij gedaan heeft is satan en zijn demonen verwijderd uit de hemel en naar de aarde geslingerd (openb, wee de aarde want de duivel is tot u neergedaald)

En 1914, wat voor belangrijks was daar ook weer gaande, oh ja WOI! Goh da's toevallig....
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #31 Gepost op: februari 05, 2004, 07:09:58 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 19:07:35 schreef reindertje:
Jezus is al terug als koning in de hemel
EN wel vanaf 1914, dat kan je volgens de bijbel letterlijk narekenen.

Dat was het moment waarop Jezus koning in de hemel werd en het eerste wat hij gedaan heeft is satan en zijn demonen verwijderd uit de hemel en naar de aarde geslingerd (openb, wee de aarde want de duivel is tot u neergedaald)

En 1914, wat voor belangrijks was daar ook weer gaande, oh ja WOI! Goh da's toevallig....
Aha, Jehova's getuige ?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #32 Gepost op: februari 05, 2004, 07:15:27 pm »
Jep. hoezo?
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #33 Gepost op: februari 05, 2004, 09:27:37 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 16:53:14 schreef Eduard:
[...]
En dus is dit:
Hij is nooit weggeweest. Alles wat nodig is "de Christus" in jezelf te realiseren/verwerkelijken/activeren. Die wolken zijn de mist die de hemel aan het oog ontrekt, in concreto het is de illusie dien ons zintuigelijke waarnemen en denken aan ons laat denken iets anders te zijn dan een deel van het ENE (dat wat god genoemd wordt), die wolken zijn dat wat in de indische wijsheid (de wijzen uit het oosten...) zo mooi wordt verbeeld met maya. Achter die illusie schuilt "de Christus" die in eenieder van ons aanwezig is.
Wel waar.
Of toch niet.
Vgl. 1 Joh 3,2:

quote:

Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.

Zolang Jezus nog niet teruggekomen is, zijn wij nog niet aan hem gelijk - mensen met een verheerlijkt lichaam. Als hij echter geopenbaard zal zijn, als hij terugkomt en we hem zullen zien zoals hij is, dan zullen we aan hem gelijk zijn zoals Mozes Gods heerlijkheid ging weerkaatsen (Ex. 34,33-35).

Of kijk in Rom 8:

quote:

19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. 20 Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, 21 in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods. 22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is. 23 En niet alleen zij, maar ook wij zelf, wij, die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap: de verlossing van ons lichaam.
 24 Want in die hoop zijn wij behouden. Maar hoop, die gezien wordt, is geen hoop, want hoe zal men hopen op hetgeen men ziet?

Oftewel: ons lichaam moet nog verlost worden en de heerlijkheid krijgen van een zoon (dochter) van God. Dat gebeurt bij de wederkomst en de opstanding uit de dood. Tot nu toe hebben we alleen nog maar en voorschot gekregen, de Heiilge Geest.  

Pas als Jezus terugkomt staan de doden op uit de dood en krijgen alle gelovigen een nieuw, verheerlijkt lichaam. Tot die tijd zijn we alleen nog maar in Christus verlost en wachten we nog op de volledige verlossing.
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #34 Gepost op: februari 05, 2004, 09:38:48 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 17:13:31 schreef els:
[...]

De Here Jezus is 40 dagen na de opstanding opgenomen in de hemel. Toen was Hij dus niet meer hier. Na Zijn verheerlijking heeft Hij de Heilige Geest uitgestort op zijn volgelingen. Dat gebeurt nu nog. Als je gaat geloven in wat Jezus voor je heeft gedaan, ontvang je Zijn Geest. Dan word je wedergeboren, uit de Geest geboren. De Here Jezus heeft eens gezegd: als je niet geboren wordt uit water en Geest, kun je het Koninkrijk van God niet binnengaan.
Aha, ok, ik begrijp. Jij leest de Bijbel letterlijk. Daar waar nog wel zo ontzettend duidelijk ook staat geschreven: Hierom spreek Ik tot hen in gelijkenissen, omdat ze kijken en niet zien, luisteren en niet horen en begrijpen. Ik geloof niet wat Jezus heeft gedaan, ik weet wat Jezus heeft gedaan en ik leef in het zogenaamde Koninkrijk Gods ook al verblijf ik nu ook nog (en weer!) op de mensenwereld uit mede lijden om tot troost te dienen en als baken voor zij die het rijk van mijn Vader nog niet gevonden hebben.

quote:

Hij is niet in een ieder van ons aanwezig. Er staat geschreven dat een ieder die Jezus heeft aangenomen de macht heeft gekregen een kind van God te worden. Dus eerst Jezus aannemen. Dan kan je een kind van God worden.
Jammer dat je niet ziet dat "de Christus" geest die Jezus zich eigen had gemaakt iedereen kan eigen maken. Ik gun het je van harte te ervaren wat ik (en anderen) ervaar (ervaren). Ik heb namelijk Jezus aangenomen, ik vrees alleen dat jij dat anders begrijpt dan dat ik het weet (zie de opmerking aangaande gelijkenissen).

Eduard

• Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #35 Gepost op: februari 05, 2004, 09:46:24 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 21:27:37 schreef Hans B:

Zolang Jezus nog niet teruggekomen is, zijn wij nog niet aan hem gelijk - mensen met een verheerlijkt lichaam. Als hij echter geopenbaard zal zijn, als hij terugkomt en we hem zullen zien zoals hij is, dan zullen we aan hem gelijk zijn zoals Mozes Gods heerlijkheid ging weerkaatsen (Ex. 34,33-35).

Hoe zal je hem herkennen? :)

quote:

Oftewel: ons lichaam moet nog verlost worden en de heerlijkheid krijgen van een zoon (dochter) van God. Dat gebeurt bij de wederkomst en de opstanding uit de dood. Tot nu toe hebben we alleen nog maar en voorschot gekregen, de Heiilge Geest.

Maar wat betekent dat alemaal? En wat nu als die wederkomst en opstanding uit de dood al (lang) feit zijn? Wat als er al (lang) mensen zijn (en zijn geweest) die (om het zo maar te zeggen) de jackpot hebben gewonnen?  

quote:

Pas als Jezus terugkomt staan de doden op uit de dood en krijgen alle gelovigen een nieuw, verheerlijkt lichaam. Tot die tijd zijn we alleen nog maar in Christus verlost en wachten we nog op de volledige verlossing.
En als Jezus nu eens voor een aantal mensen al (lang) "teruggekomen" is? En dat jij (en vele anderen) nog steeds aan het wachten zijn "alleen maar" omdat ze hem nog niet volledig aanvaart hebben (of nog dat nog!!! niet hebben KUNNEN doen omdat ze nog moeten groeien in het geloof).

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #36 Gepost op: februari 05, 2004, 09:51:09 pm »

quote:

[...]

Wat betekent die uitdrukking? Hoe luidt die precies?  1 Kor 15:12b ....dat Hij uit de doden is opgewekt,...

Er staat niet uit de dood, maar uit de doden.
De dood is de toestand van 'slaap'. De doden zijn de mensen die 'slapen'. Als je opstaat uit de dood betekent dat dat je weer gaat leven. Als je opstaat uit de doden, dan betekent dat dat er van de vele doden er enkelen daarvan levend worden. In 1 Kor 15:20-23 blijkt dat dit in fasen gaat. Eerst Christus, dan zijn volgelingen bij zijn komst en dan het einde.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Eduard

• Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #37 Gepost op: februari 05, 2004, 09:53:28 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 21:51:09 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

<knip> Eerst Christus, dan zijn volgelingen bij zijn komst en dan het einde.
Als dit letterlijk waar is dan zou ik me maar opmaken voor het einde.  :X

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #38 Gepost op: februari 05, 2004, 10:02:08 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 21:53:28 schreef Eduard:
[...]

Als dit letterlijk waar is dan zou ik me maar opmaken voor het einde.  :X

Ik ga liever voor het tussenbedrijf.
Als de Bijbel letterlijk waar is dan dat het einde.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #39 Gepost op: februari 05, 2004, 10:10:13 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 21:46:24 schreef Eduard:
Maar wat betekent dat alemaal? En wat nu als die wederkomst en opstanding uit de dood al (lang) feit zijn? Wat als er al (lang) mensen zijn (en zijn geweest) die (om het zo maar te zeggen) de jackpot hebben gewonnen? En als Jezus nu eens voor een aantal mensen al (lang) "teruggekomen" is? En dat jij (en vele anderen) nog steeds aan het wachten zijn "alleen maar" omdat ze hem nog niet volledig aanvaart hebben (of nog dat nog!!! niet hebben KUNNEN doen omdat ze nog moeten groeien in het geloof).
Is de schepping dan al verlost van de vergankelijkheid? Ligt de wolf al bij het lam? Wil jij een verlossing die alleen maar spiritueel is? De bijbel belooft verlossing voor de hele schepping - voor het lichaam maar ook voor dieren, planten etc. Waarom krijgen mensen nu dan nog kanker, waarom gaan er nog mensen dood? Christus is hoofd van de hele kosmos (Kol 1) en de hele schepping, die nu nog zucht en in barensnood is (of wou je dat ontkennen) ziet rijkhalzend uit naar verlossing.
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17

Eduard

• Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #40 Gepost op: februari 05, 2004, 10:35:58 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 22:02:08 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

Ik ga liever voor het tussenbedrijf.

Daar zit je nu, dus je ambitie heb je bereikt. (is hetgeen wat zich aan me opdringt als beeld)

quote:

Als de Bijbel letterlijk waar is dan dat het einde.
:?

Eduard

• Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #41 Gepost op: februari 05, 2004, 10:37:04 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 22:10:13 schreef Hans B:
[...]

Is de schepping dan al verlost van de vergankelijkheid? Ligt de wolf al bij het lam? Wil jij een verlossing die alleen maar spiritueel is? De bijbel belooft verlossing voor de hele schepping - voor het lichaam maar ook voor dieren, planten etc. Waarom krijgen mensen nu dan nog kanker, waarom gaan er nog mensen dood? Christus is hoofd van de hele kosmos (Kol 1) en de hele schepping, die nu nog zucht en in barensnood is (of wou je dat ontkennen) ziet rijkhalzend uit naar verlossing.
Omdat wij nog wachten op jou en vele anderen...

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #42 Gepost op: februari 05, 2004, 10:38:21 pm »
door Eduard op 05 Feb 2004 21:46   quote  
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Edu: Hoe zal je hem herkennen?  

Ch; ja, deze vraag zou ik aan jou willen stellen? gezien het feit dat er ook andere wezens, lichtende gestalten zich voor zullen doen als Christus, maar Hem niet zijn, maar wel heel veel op Hem zullen lijken, wat heb je dan nodig om dat te kunnen onderscheiden?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Eduard

• Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #43 Gepost op: februari 05, 2004, 10:41:38 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 22:38:21 schreef cheese:
door Eduard op 05 Feb 2004 21:46   quote  
quote:

Edu: Hoe zal je hem herkennen?  

Ch; ja, deze vraag zou ik aan jou willen stellen? gezien het feit dat er ook andere wezens, lichtende gestalten zich voor zullen doen als Christus, maar Hem niet zijn, maar wel heel veel op Hem zullen lijken, wat heb je dan nodig om dat te kunnen onderscheiden?
Die vraag kan iedereen alleen zelf beantwoorden. Als je "hem" herkent, ben je dicht bij de verlossing nu en in dit leven.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #44 Gepost op: februari 05, 2004, 11:01:18 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 22:35:58 schreef Eduard:
[...]

Daar zit je nu, dus je ambitie heb je bereikt. (is hetgeen wat zich aan me opdringt als beeld)

[...]

:?

Dan heb je in je beeld geconcludeerd dat de tussenfase al heeft plaatsgevonden. Maar nee dat denk ik niet.
1 Kor 15:23 Maar ieder in zijn eigen rangorde: Christus als eersteling, vervolgens die van Christus zijn bij zijn komst; 24 daarna het einde

Zijn komst zal de opname blijken te zijn uit 1 Thess 4:13-18. En dit heeft nog niet plaatsgevonden, dacht ik, of heb ik wat gemist.

Als dit zal plaatsvinden dan vind ik dat 'het einde'. Maar dat is niet het einde