Auteur Topic: wederkomst  (gelezen 4562 keer)

cheese

  • Berichten: 2217
  • de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #50 Gepost op: februari 06, 2004, 10:39:27 am »

quote:

op 06 Feb 2004 01:26:12 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

Dit keer Aquila:

Zoals de vetdrukte teksten benadrukken sluit ik me niet aan bij je vraag. Bovendien weet ik niet waar je naar toe wil?


laat ik de vraag dan heel duidelijk stellen,
er zijn talloze mensen, die al getuigen dat ze Christus in zijn nieuwe wederkomst ervaren hebben,
vergissen nu al deze mensen zich of is het zo dat de andere mensen die nog steeds wachten allemaal slapen?
de getuigenissen van de mensen die ik ken, klinken als het verhaal van de dief bij nacht, maw zoals Paulus Damascus beleefde, hij zag het, maar zijn buren/metgezellen zagen niets terwijl ze op dezelfde plek aanwezig waren
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Els

  • Berichten: 885
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #51 Gepost op: februari 06, 2004, 12:56:00 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 10:10:23 schreef Eduard:
Hoe kan dat waarover zoveel strijd en onenigheid bestaat zo 'heel duidelijk' zijn? Jij weet wat wel en geen gelijkenissen zijn?
De Here Jezus zei tegen de discipelen dat Hij met hen open over Gods Koninkrijk zou praten en dat Hij hen de gelijkenissen ook zou uitleggen en dat heeft Hij gedaan. (Matt. 13)

quote:

Dat wat "de Christus" wordt genoemjd heeft de aarde nooit verlaten, het is er vanf den beginne geweest en zal er ook zijn tot het einde.
Wat versta jij dan onder 'de Christus'?

quote:

Heb ik beweerd dat Jezus zich "de Christus" zomaar heeft eigen gemaakt? Laat me dan maar zien waar.
Niet zomaar inderdaad. Je beweerde dat Hij Zich de Christusgeest heeft eigengemaakt. Hoe heeft Hij dat volgens jou dan gedaan? En je beweerde ook dat wij dat ook kunnen. Wederom de vraag: hoe dan?

quote:

Maar ook ik spreek in gelijkenissen opdat gij niet begrijpt. Maak je liever zorgen over je eigen ogen, onze "Vader" is mij zeer welgevallig.
Wie is onze "Vader"?

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #52 Gepost op: februari 06, 2004, 01:28:29 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 12:56:00 schreef els:

De Here Jezus zei tegen de discipelen dat Hij met hen open over Gods Koninkrijk zou praten en dat Hij hen de gelijkenissen ook zou uitleggen en dat heeft Hij gedaan. (Matt. 13)


En dus?

quote:

Wat versta jij dan onder 'de Christus'


Het beeld voor iemand leeft in de geest van God.

quote:

Niet zomaar inderdaad. Je beweerde dat Hij Zich de Christusgeest heeft eigengemaakt. Hoe heeft Hij dat volgens jou dan gedaan? En je beweerde ook dat wij dat ook kunnen. Wederom de vraag: hoe dan?


Door de juiste studie en toewijding.

quote:

Wie is onze "Vader"?
De bron van alles.

Els

  • Berichten: 885
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #53 Gepost op: februari 06, 2004, 01:39:02 pm »
Eduard,
Johannes schrijft op Patmos over Jezus:
"Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen." Hoe zie jij dat?

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #54 Gepost op: februari 06, 2004, 03:44:38 pm »
Els,
vraag je dit omdat je mijn uitleg van de Bijbel waardeert of om me op de proef te stellen?

Els

  • Berichten: 885
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #55 Gepost op: februari 06, 2004, 05:32:57 pm »
Wie ben ik om een ander op de proef te stellen? Ik vraag dit omdat ik zelf een heel ander beeld heb van Jezus Christus dan jij. En ik vind mijn beeld van Hem heel goed passen in deze passage. Jezus is voor de mens doorstoken. Hij is nu in de hemel. En Hij komt eens terug op de wolken, niet stiekem maar "elk oog zal Hem zien".
En omdat jij zo heel anders schrijft over de Christus (en over onszelf), ben ik gewoon benieuwd hoe jij deze passage uit Openbaring ziet.

lonneke

  • Berichten: 2566
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #56 Gepost op: februari 06, 2004, 06:01:57 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 17:32:57 schreef els:
Wie ben ik om een ander op de proef te stellen? Ik vraag dit omdat ik zelf een heel ander beeld heb van Jezus Christus dan jij. En ik vind mijn beeld van Hem heel goed passen in deze passage. Jezus is voor de mens doorstoken. Hij is nu in de hemel. En Hij komt eens terug op de wolken, niet stiekem maar "elk oog zal Hem zien".
En omdat jij zo heel anders schrijft over de Christus (en over onszelf), ben ik gewoon benieuwd hoe jij deze passage uit Openbaring ziet.


Christus zegt in Mattheus zelf tegen zijn discipelen:"Én zie, Ik ben met U tot de voleinding der wereld" (Matt 28:20)

In de bijbel staat ook niet dat Christus op een wolk is weggegaan maar een wolk ontrok ontrok Hem aan de ogen van de discipelen.
Dus op een wolk komt Hij niet terug.
Wij kunnen Christus weer "zien" wanneer de wolk weer verdwijnt aan ons zicht.

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #57 Gepost op: februari 06, 2004, 06:33:43 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 10:39:27 schreef cheese:
[...]


laat ik de vraag dan heel duidelijk stellen,
er zijn talloze mensen, die al getuigen dat ze Christus in zijn nieuwe wederkomst ervaren hebben,
vergissen nu al deze mensen zich of is het zo dat de andere mensen die nog steeds wachten allemaal slapen?
de getuigenissen van de mensen die ik ken, klinken als het verhaal van de dief bij nacht, maw zoals Paulus Damascus beleefde, hij zag het, maar zijn buren/metgezellen zagen niets terwijl ze op dezelfde plek aanwezig waren


Dit is duidelijk, dank je. Volgens mij vergissen die mensen zich, de wederkomst is nog niet geweest. Als ze zoiets als Paulus hebben meegemaakt dan hoeft dit nog geen wederkomst te heten.
Ik moest hierbij toch sterk denken aan 2 Thess 2:  1 Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, 2 dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak. 3 Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5 Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6 En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7 Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is. 8 Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt. 9 Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10 en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. 11 En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, 12 opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #58 Gepost op: februari 06, 2004, 10:49:18 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 17:32:57 schreef els:
Wie ben ik om een ander op de proef te stellen? Ik vraag dit omdat ik zelf een heel ander beeld heb van Jezus Christus dan jij. En ik vind mijn beeld van Hem heel goed passen in deze passage. Jezus is voor de mens doorstoken. Hij is nu in de hemel. En Hij komt eens terug op de wolken, niet stiekem maar "elk oog zal Hem zien".
En omdat jij zo heel anders schrijft over de Christus (en over onszelf), ben ik gewoon benieuwd hoe jij deze passage uit Openbaring ziet.


Gewoon benieuwd? Niemand is gewoon benieuwd. Daar is altijd een reden voor...

Hoe bedoel je hij komt terug op de wolken. Hoe moet ik dat zien?

Waarom is stiekem (hoewel ik als een dief in de nacht persoonlijk meer zou omschrijven als onverwacht, zowel qua tijd als plaats, i.p.v. stiekem) in tegenspraak met dat eenieder dit zal overkomen (ooit)?

Hoe ik het zie zal ik later in dit topic zeker beschrijven.

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #59 Gepost op: februari 06, 2004, 10:53:42 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 18:33:43 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

Dit is duidelijk, dank je. Volgens mij vergissen die mensen zich, ...<knip>... doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.
Dit alles is een symbolische beschrijving hoe in elk mens afzonderlijk God zijn werk zal doen.

cheese

  • Berichten: 2217
  • de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #60 Gepost op: februari 06, 2004, 11:02:31 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 18:33:43 schreef Priscilla en Aquila:
[...]


Dit is duidelijk, dank je. Volgens mij vergissen die mensen zich, de wederkomst is nog niet geweest. .


dit is dus ook heel duidelijk, bedankt!

ik denk dat hier een scheidingsweg aanvangt, die nog grote konsekwenties zal hebben....
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #61 Gepost op: februari 06, 2004, 11:06:31 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 23:02:31 schreef cheese:
[...]

dit is dus ook heel duidelijk, bedankt!

ik denk dat hier een scheidingsweg aanvangt, die nog grote konsekwenties zal hebben....
Ben je gek. :) Dat klinkt hetzelfde als mensen die zeggen dat als je in dit leven Jezus niet aanneemt je eeuwig verdoemd zal zijn. Brrrrrr... ;(

cheese

  • Berichten: 2217
  • de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #62 Gepost op: februari 06, 2004, 11:08:50 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 23:06:31 schreef Eduard:
[...]


Ben je gek. :) Dat klinkt hetzelfde als mensen die zeggen dat als je in dit leven Jezus niet aanneemt je eeuwig verdoemd zal zijn. Brrrrrr... ;(
was maar symbolisch bedoeld hoor O-)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #63 Gepost op: februari 06, 2004, 11:14:17 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 23:08:50 schreef cheese:
[...]

was maar symbolisch bedoeld hoor O-)


:? Owww, dan is het goed.  8)7

:D

Els

  • Berichten: 885
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #64 Gepost op: februari 07, 2004, 10:47:14 am »

quote:

op 06 Feb 2004 22:49:18 schreef Eduard:

Gewoon benieuwd? Niemand is gewoon benieuwd. Daar is altijd een reden voor...

Is dat zo?

quote:

Hoe bedoel je hij komt terug op de wolken. Hoe moet ik dat zien?

Waarom is stiekem (hoewel ik als een dief in de nacht persoonlijk meer zou omschrijven als onverwacht, zowel qua tijd als plaats, i.p.v. stiekem) in tegenspraak met dat eenieder dit zal overkomen (ooit)?

Hoe ik het zie zal ik later in dit topic zeker beschrijven.
De Here Jezus Zelf zegt: Matt. 24:25 Zie, Ik heb het u voorzegd. 26 Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. 27 Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #65 Gepost op: februari 07, 2004, 05:11:17 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 10:47:14 schreef els:
[...]


Is dat zo?


Ja, zo werkt de menselijke geest.

quote:

De Here Jezus Zelf zegt: Matt. 24:25 Zie, Ik heb het u voorzegd. 26 Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. 27 Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.
Bijbel citaten kennen zeker hun nut, maar ik wil eerst graag van jou zelf horen hoe je erover denkt en hoe je het in je eigen woorden omschrijft. ;)

vaneccles

  • Berichten: 574
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #66 Gepost op: februari 07, 2004, 08:45:29 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 17:11:17 schreef Eduard:
Bijbel citaten kennen zeker hun nut, maar ik wil eerst graag van jou zelf horen hoe je erover denkt en hoe je het in je eigen woorden omschrijft. ;)
Wel,hopelijk net zoo als in de bijbel staat..

Eduard

  • Berichten: 352
  • MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
wederkomst
« Reactie #67 Gepost op: februari 08, 2004, 12:02:12 am »

quote:

op 07 Feb 2004 20:45:29 schreef vaneccles:

Wel,hopelijk net zoo als in de bijbel staat..


 :? 8)7 |:( :X :z

 ;(