Ik lees hier veel opmerkingen als:
- Geloven is heus niet alleen maar leuk
- We hebben niet alleen maar een "lieve God"
- waarom zouden wij ons aan moeten passen aan de grillen van de jeugd
- Opwekkingsliederen werken alleen maar op je emotie
- Wat is er mis met een kerkorgel
- Jongeren moeten maar eens leren rekening houden met de ouderen
- Je moet wél uitverkoren zijn
- Je hebt niets te kiezen, wacht maar af of God je kiest.
- Jongerenkerken halen onze jeugd uit de kerk
- Echt geloven kun je eigenlijk alleen maar zoals wij in de Vrijgemaakte kerk.
Ach zal ik nog doorgaan? Ik zet het wat zwart wit, misschien ben ik de luis in de pels. Maar ik hoop alleen maar dat ik jullie wat aan het denken kan zetten.
Jezus kwam om het verlorenen te zoeken.
Ieder die de Naam van de Heer aanroept zal behouden worden.
De vreugde van de Here, die zal uw kracht zijn.
De Here is nabij de gebrokenen van harten Hij verlost de verslagenen van geest.
Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen,
Hem zij de heerlijkheid in de gemeente en in Christus Jezus tot in alle geslachten, van eeuwigheid tot eeuwigheid! Amen.
Psalmen 105:43 Hij voerde zijn volk uit met blijdschap, zijn uitverkorenen met gejubel.
Handelingen 13:52 en de discipelen werden vervuld met blijdschap en met de Heilige Geest
Romeinen 14:17 Want het Koninkrijk Gods bestaat niet in eten en drinken, maar in rechtvaardigheid, vrede en blijdschap, door de Heilige Geest.
Filippensen 2:2 maakt dan mijn blijdschap volkomen door eensgezind te zijn, een in liefdebetoon, een van ziel, een in streven,
Al deze onderwerpen komen telkens op hetzelfde neer. Wij zijn perfect, en de anderen doen het eigenlijk niet zo best. Ondertussen zijn de velden wit om te oogsten, maar geen arbeiders. Wat denk je dat God later vraagt? Hebben jullie de vrijgemaakte kerk zuiver gehouden, of denk je dat Hij vraagt: Wat heb je met al die zielen gedaan die ten dode opgeschreven waren. Hoe open staan jullie deuren op zondagmorgen? Hoeveel stappen doen de ouderen terug( die toch al geestelijk volmaakt zijn) om de jongeren of ongelovigen tegemoet te komen? Hoeveel van je eigengemaakte wetten en regeltjes wil je opgeven om de grote oogst binnen te halen? De duivel zit ook niet stil en doet ongelofelijk zijn best om zielen binnen te halen, en laten we eerlijk zijn hij is behoorlijk succesvol. En ondertussen maken jullie je druk of we nu wél of niet een opwekkingslied zullen zingen. En de duivel lacht zich een deuk. Kom op mensen, ook de Farizeers waren apetrots op het feit wat zij allemaal zo goed deden, en dat ze niet zo al die anderen waren. De tollenaar deed wat hij het beste kon doen, hij riep: Om God wees mij zondaar genadig.
Wie heb je deze week van het verlossende werk van Christus verteld, wie heb je van de hoop op het eeuwige leven verteld, voor wie was je van de week als Christus, en voor wie uit jouw straat bid je je knieen stuk?
Stop alsjeblieft met mierenn.....n, er gaat een wereld verloren. Laten we de handen ineen slaan. Er zullen altijd verschillende geloofsbelevingen blijven. De één houdt namelijk van dansen van blijdschap, en de ander wil graag ingetogen eerbiedig doen. Dan zoeken we toch voor de nieuwbekeerden een kerk die bij hem/haar past? Ik heb er geen moeite mee als er hier in de straat iemand zijn hart openstelt voor Jezus en hij voelt zich beter thuis in een reformatorische kerk, waarom hebben jullie er zoveel moeite mee, om iemand anders dan vervolgens bij een evangelische kerk af te leveren? We moeten oogsten mensen. We staan in dienst van de Grote Koning , niet van de GKV. Dat is een denkfout.
Want allen wie Hem aangenomen hebben, heeft Hij macht gegeven kinderen Gods genoemd te worden.