Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant...  (gelezen 21336 keer)

LaNaussee

• Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant...
« Reactie #195 Gepost op: maart 11, 2005, 12:22:24 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 11 maart 2005 om 11:46:
Hmmz... is er ergens soos, bellen ze mij niet. En ik ben nog wel zo'n soostijger... ;(
Bij deze uitgenodigd voor dankdag ;)
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: maart 11, 2005, 12:31:59 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 11 maart 2005 om 12:21:
De afgelopen jaren zijn er steeds minder gemeenteleden gekomen en nu loopt ook het aantal studenten dat er op tijd is terug. Een causaal verbandje zou mij niets verbazen.

"Correlation doesn't imply causation" O-) B)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2005, 12:32:16 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: maart 11, 2005, 03:36:42 pm »

quote:

de postitieve uitzonderingen nagelaten

mag ik me aangesproken voelen O-)

Maar over het soosbezoek van de gemiddelde student: je kunt er een heel mooi -sinus-grafiekje van maken, met een herhaling van 1 jaar, waarbij vlak na het novitiaat de top zit en het na de dies heel hard afneemt... bereid je dus maar voor op nog legere soosen, LN...

quote:

Correlation doesn't imply causation
Toch zit er in dit geval wel iets in, al heeft dat niks met een causaal verband te maken. De redenen dat gemeenteleden minder vaak komen, is dat ze het druk hebben (die 24-uurseconomie is ook nergens goed voor..) en dat beginnen studenten nu ook allemaal te denken, in plaats van dat ze gewoon genieten van het studentenleven B)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2005, 03:37:22 pm door karlos »
Nein!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: maart 11, 2005, 06:32:05 pm »
Ik zie wel een verband: ten tijde dat er veel gemeenteleden kwamen (in die goeie ouwe tijd dat ik er ook nog rond liep) waren er ook meer plancianen. Het mengde echter helemaal niet (ik dus ook niet, behalve met de Vries sr (de echte sr)).
Maar het is ongeveer altijd zo geweest dat de soos niet direct na het aflopen van de dienst open was. Vaak zat er tussen het einde van de dienst en het opengaan van de soos een half uur. En dan duurt het nog een kwartier voor het fust aangesloten is en er een biertje getapt kan worden (zoals woensdag).
Het nodigt gewoon dusdanig weinig uit dat het geen wonder is dat de opkomst terug loopt.

Trouwens: toen ik weg ging, vertrokken er ook een stel plancianen. Dus of dat onhandige dag- en nachtritme alleen door buma's als ik gehanteerd wordt, weet ik niet :).
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2005, 06:32:59 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: maart 11, 2005, 11:44:52 pm »
dus als je om 11 uur komt zijn er heel andere mensen dan als je pas na 12 uur komt :o

* karlos gaat ook eens een keer weer wat eerder naar de soos toe B)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2005, 11:45:06 pm door karlos »
Nein!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #200 Gepost op: maart 13, 2005, 10:46:27 pm »
E&R voorbereidingsweekend
De afwezigheid van post mijner zijde de afgelopen twee dagen was gelegen in de afwezigheid van computers in mijn directe omgeving. Vrijdagmiddag vertrokken naar Clownesk Teamlid, ik was daar uitgenodigd om een hapje te eten en vervolgens samen door te reizen naar de plaats van bestemming. Een camping gelegen aan een meer ergens in Friesland vallend onder de gemeente van Drachten-Nijega.
Op weg naar deze Clowneske Teamgenoot gebeurde er weer van alles wat niet voorzien was. Allereerst moest ik het boek 'de donkere kamer van Damocles' hebben, daar we Hermans met een groepje plancianen bespreken en we besloten bovenstaand boek te lezen. Nu was dat boek natuurlijk niet fatsoenlijk in een antiquariaatje te vinden en kreeg ik de ingeving om een bibliotheek in te lopen. Daar vond ik het boek uiteraard meteen. Mijn abonnement was echter al drie jaar afgelopen en in een vlaag van te-dikke-portemonnees-opruimen had ik het bibliotheekpasje eruit gehaald worden. Nu kon het niet verlengd worden. Ik dus maar weer terug naar huis om dat pasje op te zoeken. Terug in de bibliotheek bleek ik nog maar voor heel kort te kunnen verlengen daar ik bij mijn komende verjaardag in een nieuwe categorie val. Aardig als de bibliothecaresse-of-hoe-je-dat-dan-ook-mag-schrijven was, mocht ik het boek gratis meenemen. Fijn, gezien ik eigenlijk geen geld had voor uberhaupt verlengen, maar het akkefietje kostte me wel weer een reisvertraging van driekwartier.
In Amersfoort aangekomen begroette tijdens het overstappen een alleraardigst gezichtje mij. Blij verrast als ik was door de vrolijke begroeting, groette ik terug. Ik had alleen geen idee wie het eigenlijk was. Bleek het een kaderlid (bestuurslid) van mijn e&r-project te zijn 8)7. Dat had ik toch wel moeten weten...
De aanloop naar het voorbereidingsweekend verliep erg goed. Na getrakteerd te zijn op een heerlijke thais visgerecht togen ik en het Clowneske Teamlid naar de camping. Altijd leuk, zo'n voorbereidingsweekend op locatie. Daar wij toch wel erg aan de vroege kant waren, besloten we spontaan even langs te gaan bij werkelijk waar ontzettend leuke mensen uit de gemeente die ons ondersteund. Vorig jaar waren we daar na afloop van onze week ook nog geweest en nu begonnen we het jaar weer bij hen. We werden zeer warm onthaald en vijf minuten na onze binnenkomst zat de keuken gezellig vol met de vrouw des huizes, zoon lief en drie dochters en genoten we van een heerlijk kopje thee. Manlief en de oudste dochter kwamen wat later. Zij waren op moment van arriveren net bezig het eerste lammetje te halen. Tsja, als je dan toch naar de provincie gaat moet je het wel goed doen... ;)
Gezelligheid troef. Het werd dan ook wat later dat we daar vertrokken dan gepland. Toen we er bijna waren werden we opgebeld. Een kaderlid. Waar ik bleef? Als gitarist van het project zou ik namelijk het weekend openen met zingen en ik was nu wat aan de late kant. Gastvrij onthaald worden kent ook haar nadelen.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: maart 13, 2005, 11:39:34 pm »
E&R voorbereidingsweekend (deel 2)
Het voorbereidingsweekend zelf dan. Het begon rommelig. Ondergetekende zelf was dus wat aan de late kant en ook het kader had een slechte start waardoor alles wat traag op gang kwam. Of beter gezegd niet in goede en logische volgordes. Maar goed. We waren bezig en het was erg leuk om iedereen weer te zien. De toerusting was ook wel erg leuk. We gingen nadenken over verhalen over Jezus in groepjes. Elke groep een ander verhaal. Daarna speelden we een talkshow na, waarin uit elke groep twee gasten waren die ooggetuige waren geweest van het verhaal. Dus stel je maar voor dat jij zelf op de bruiloft te Kana was en wat jij ervan zou hebben meegekregen of hoe je er zelf tegenaan zou kijken. De talkshow-host en het publiek stelden uiteraard kritische en vaak ook humoristische vragen, 'goede wijn moet toch minstens zes jaar liggen?'
De zaterdag bestond uit nadenken over hoe je zelf getuigt van je geloof, weekoverleg, werkgroepoverleg en een uitgebreide afsluiting. In mijn geval gold dat ik dus een overleg had met alle leden van de week die ik draai en een overleg had met alle recrawerkers van het project. Mijn week lijkt wel weer interessant te zijn. Een afwisselende groep mensen met de nodige potentie. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. Ikzelf ga dus recrawerk doen. Ervaringen van afgelopen jaren leerden mij dat ik erg goed om kan gaan met tieners, jongeren en volwassen, maar dat de programma's van e&r mij niet echt lagen. Zodoende ben ik maar weer teruggekeerd naar waar het mee begon, het recrawerk. Ik had slechts van één week aangegeven dat ik wilde draaien. De teamleidster van mijn week was al van te voren toegewezen. Toeval of leiding, maar het was in elk geval bijzonder tof om te horen van haar dat zij aangegeven had bij het kader (moeten alle teamleiders) dat van alle projectleden, ze het wel heel fijn zou vinden als ik in haar week zou zitten. Iets wat ik maar nauwelijks kan geloven, maar wat me wel wat doet. Dat was echt heel erg tof om te horen.
De afsluiting van het officiële gedeelte was ook supermooi. Aan het eind van de zaterdagmiddag was het officiële gedeelte geweest en de zondag zou de startzondag met de gemeente zijn (deeltje drie). De afsluiting was zoals gezegd super. Het was een uur waarin iedereen echt heel gericht was op God en waarin we in kleine groepjes voor elkaar en het project, de campinggasten en de gemeente baden. Echt super. God was echt weer groot!

Maar goed. Ik zal nu echt ter zake komen en mijn weblognaam eer aan doen. Zo'n weekend is natuurlijk leuk, maar de grote vraag is natuurlijk of er ook een meer dan leuk meisje rond zou lopen. En daarvoor zijn de momenten naast de programma-onderdelen het meest geschikt.
Met frisse overmoed pakte ik dan ook vrijdagavond snel mijn eerste biertje. Er waren veel opties. Vrouwen genoeg. En eigen kwaliteiten genoeg. Een leuke glimlach, een vlotte babbel, lieve en mooie, gevoelige liedjes op mijn gitaar, een strand cq. avondwandeling, op een bankje aan het meer zitten en samen de geweldige sterrenluchten aanschouwen, een goed gesprek en de verschillende combinaties uiteraard.
En serieus waar. Ik heb over het strand gelopen, ik heb op een bankje aan het meer gezeten om sterren te kijken. Ik heb mooie, gevoelige liedjes gespeeld. Om van de gesprekken, de grappen en de glimlachen nog maar te zwijgen. En al deze dingen met een vrouw aan mijn zijde. Ja, LaNaussee et l'amour naissant... Liefde gaat daar waar ze niet gaan kan en ontluikt daar waar je haar niet verwacht.

Niet dus. Het mooie aan zo'n weekend is dat je wat van God ziet in mensen en dat maakt mensen mooi. Veel mensen mooi. Het was dan ook elke keer een andere vrouw... en polygamie mag nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2005, 11:58:05 pm door LaNaussee »

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: maart 13, 2005, 11:55:42 pm »
E&R voorbereidingsweekend (deel 3)
Nadat ik de eerste nacht met mijn ogen dicht deed alsof ik sliep en de nacht daarop de avondwandeling wat uitliep was om zeven uur 's ochtends om opstaan om naar de kerk te gaan wel erg vroeg en mijn maag was echt zo erg dat ik niet kon eten en me echt slecht voelde. Maar gezien bepaalde omstandigheden moest ik gaan. En daar heb ik ook geen spijt van. Om half negen begon de dienst in Drachten-Nijega en het was geweldig om samen met hen het avondmaal te vieren. De organist was vreselijk, evenals het formulier, maar toch heb ik genoten van dit moment om met de gemeente die middels gebed en allerhande praktische dingen ons steunt samen de maaltijd van God te vieren.
Daarna kwamen een heel aantal gemeenteleden naar de camping om koffie met ons te drinken en een deel van hen bleef zelfs ook voor het eten. Uiteraard waren ook gastvrije en onwijs mooie mensen van vrijdagavond er. De sfeer was erg goed en iedereen was heel positief hierover. Het was echt goed om te zien en te horen dat het e&r-werk en het appèl wat dat doet op de gemeente voor steun en hun eigen houding steeds meer gaat leven. Duidelijk meer dan vorig jaar en dat ervoer ik echt als een enorme zegen.
De middagdienst was ook een enorme zegen. Er was echt een onwijs mooie preek en er werden hele mooie dingen gezegd. Na afloop zongen wij als project ook een lied en dat vond de gemeente ook echt geweldig. Zowel de e&r-leden als de gemeenteleden waren erg blij met deze zondag, die afgesloten werd met koffiedrinken na de dienst.
Het thema dit jaar bij ons, en waar ook de preek over ging, is 'meer gaan lijken op Jezus'. En dit zag ik gewoon gebeuren. Nu al, tijdens het eerste voorbereidingsweekend. Mensen waarin iets van God en van zijn heerlijkheid te zien is. Dit, gelijk geschreven staat:

En wij allen weerspiegelen de heerlijkheid van de Heer omdat ons gezicht ongesluierd is; we worden omgevormd naar datzelfde beeld en komen tot steeds grotere heerlijkheid, tot een heerlijkheid zoals die afstraalt van de Heer die de Geest is.
(2 Kor. 3:18, GNB)
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2005, 11:56:11 pm door LaNaussee »

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: maart 14, 2005, 12:43:24 am »
Ik krijg weer heimwee naar die tijd :'(

Maar in de loop van mijn jaren in retranchement begon juist die hele riedel voorbereidingen me op en duur wel tegen te staan.
Een week E&R zou ik zo weer doen, maar dan niet meer in een kader of als teamleider of zo.

Ik ben dit najaar wel eens gevraagd of ik over halfweg na wilde denken, ik zal binnenkort eens bellen hoe het daarmee staat.

En nu stop ik, want als ik 1x begonnen ben over E&R dan.... ;)
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: maart 14, 2005, 12:59:56 am »
Nog een kleine aanvulling, bovenstaand verhaal had ik er al eens op gezet kwam ik net achter 8)7

Tijd om naar bed te gaan :+
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: maart 14, 2005, 12:26:39 pm »
Dat geeft niet. Ik heb dit weekend wel vernomen dat in halfweg nog heel hard mensen nodig zijn. Een aanmelding van jou zou dus zeer welkom zijn daar.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: maart 15, 2005, 04:16:26 pm »
Lang leve onderzoekjes op de Universiteit
Gisteren en vandaag maar weer eens naar college geweest. Gisteren was uiteraard weer leuk. College over het zelf. Hoe reageer je als je feedback krijgt. Erg interessant. Tot mijn grote verbazing bleek de docente van het vak dat ik vandaag had ook in de collegezaal te zitten.
Nu wordt er op dit moment een onderzoekje gedaan waarbij de docenten beoordeeld worden door de leerlingen over een bepaalde les. En blijkbaar had die docente net de afgelopen week haar feedback van het onderzoek gehad. Ik heb al wel eerder gemeld dat de docente van maandag echt heel erg goed is en die van dinsdag heel erg slecht. En blijkbaar vinden meer studenten dat. En het leek er echt op dat de docente van dinsdag, gisteren even kwam kijken bij die van maandag hoe het moest. En wonder boven wonder, vandaag was het college echt stukken beter en werden een aantal dingen die de docente van maandag doet ook toegepast. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het lijkt er wel verdacht veel op.

Verder weinig gedaan. De eerste twee afleveringen van 'lost' gekeken en veel gelezen uit 'de donkere kamer van damocles'. Vanavond ga ik naar het vernieuwde theater Carré. Ik ben benieuwd.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: maart 16, 2005, 12:58:29 pm »
Crazy for you
Gisteravond was het dan zover. Eindelijk ben ik in theater Carré geweest. Ik had twee kaartjes gekregen voor de musical crazy for you. Samen met een zeer goede vriend ben ik erheen geweest. Eerst uiteraard gezellig en lekker eten bij die zeer goede vriend en toen op naar Carré. En Carré is echt geweldig mooi. Het is een ontzettend mooie zaal met veel rood en bijpassende tinten. De zaal is ook vrij groot en ik vond het niet verwonderlijk dat mensen als Youp van 't Hek, André van Duin en Herman van Veen graag in Carré staan. Het enige wat van mij nog wel beter had gemogen was de beenruimte, maar dat is iets waar ik wel vaker last van heb.
Dan de musical. Die was ook echt geweldig. Ik ging erheen om vermaakt te worden en ik wist niet precies wat me te wachten stond. Vermaakt ben ik en ik heb ervan genoten. Het verhaal gaat over een bankierszoon, Bobby Child, die naar één of ander dorpje in de desert moest om een theater dat failliet gegaan is in beslag te nemen. In dat dorpje aangekomen valt hij voor de dochter van de theatereigenaar en hij besluit uit liefde voor haar dat theater nieuw leven in te blazen, door zichzelf te vermommen als de grote theaterproducent Bela Zangler. Uiteraard wordt het meisje verliefd op de vermomming, heeft Bobby een verloofde en komt ook de echt Bela Zangler nog ten tonele in dat kleine dorpje.
Dit verhaal is echt heel leuk uitgewerkt. Met aardige zang en danskwaliteiten van de deelnemers, de nodige acrobatiek en veel show. Het leek werkelijk waar wel wat op broadway en zeker de slotscène was net alsof naar een affiche van zo'n show op broadway keek. Zang, muziek en verhaal werden ook afgewisseld met enkele zeer goede grappen en briljante speelscènes. Zo speelde de vermomde en de echte Bela Zangler een spiegelscène. Echt geweldig!!! Ook de sterrencast met o.a. Joke de Kruijf, Anouk van Nes en Chantal Janzen hielp zeker bij het avondje genieten.
Kortom, het was een absolute topavond en ik ben absoluut van plan meer van dergelijk hoog culturele dingen te gaan doen, want het is echt geweldig!!!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: maart 21, 2005, 06:17:02 pm »
Stadshartkerk
Al weer een tijdje weinig van me laten horen. Ik was op het PaCo. Verslag hiervan volgt nog, daar het inhoudelijk bijzonder was en ik ook enorm veel lol gehad heb. Maar zoals gezegd, meer daarover als ik weer wat meer tijd heb. Eerst de dag van gisteren en vandaag.
Voor de verandering mocht ik weer eens spelen in mijn eigen kerk. Brak als ik was na het PaCo was ik uiteraard te laat in de kerk, gelukkig wel voor aanvang van de dienst. Het spelen ging dramatisch. Mijn spel viel nog wel mee, maar de techniek liet het afweten (eerst geen geluid en toen opeens met een enorme knal tijdens het zingen heel veel geluid) en een deel van de liederen stonden niet op de beamer. Daar de organist zoals gewoonlijk ook zijn dag niet had en de preek mij te lang duurde was ik niet echt gecharmeerd van de ochtenddienst.
Na de ochtenddienst uitgebreid koffiegedronken met een verenigingsgenote die ook op het PaCo geweest was en bij een ander e&r-project meedraait. Genoeg stof om over te praten dus. Daarna doorgegaan naar twee andere plancianen en daar geklaverjast en gegeten om vervolgens naar de stadshartkerk te Amstelveen. Daar werd namelijk de paasdienst voor zendtijd voor kerken opgenomen. Komende zondag, paaszondag, wordt deze dienst uitgezonden om 10.00 op Nederland 1. Een week later is er op zaterdag om 12.00 nog een uitzending over de stadshartkerk, met meer achtergrondinfo en muziek van de afgelopen dienst. Kijken is absoluut een aanrader!!!
Ik heb echt enorm genoten van de dienst. Tim had echt hele goede punten in zijn preek en de muziek was geweldig. En wanneer ze bij zvk zo stom zijn om mij niet weg te knippen, ben ik ook nog in beeld. Althans, de camera stond dermate vaak recht in mijn gezicht, dat het bijna niet missen kan dat ik erop sta. Overigens is het wel enorm warm als al die lichten zo op je staan. Al met al was het een superdienst, die de ochtend meer dan ruimschoots goedmaakte.
Vandaag ben ik naar het laatste college over 'het zelf' geweest. Volgende week tentamen. Het was weer een interessant college, waarin onder andere BIRGing besproken werd. BIRGing wil zeggen: Basking In Reflected Glory, waarmee bedoeld wordt dat je mee wil liften op het succes van anderen. Voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld 'ik zat in de bios en Ali B. was er ook', of 'Nederlanders zijn de leukste mensen'. Daar jezelf dan ook een Nederlander bent, straalt dat leuk zijn ook op jou af. Maar het meest bekende voorbeeld is wel dat van bijv. voetbalsupporters. Vooral luisteraars van Mart Smeets zullen dit herkennen: Als bijv. oranje wint, dan zeggen we: 'Wij hebben gewonnen' en als oranje verliest, zeggen we: 'Zij hebben verloren'. Hierin zie je duidelijk het idee dat je deel uit wil maken van succes.
Zonet is nog een Bijzonder Muzikale Vriend langsgeweest. Het was enorm goed om weer bij te praten met een witbiertje op het balkon. Ook had hij zijn gitaar meegenomen en hebben we nog even lekker samen wat gespeeld. Echt leuk. En nu ga ik zo weer weg om te volleyballen. Een proefles op het Universitair SportCentrum (USC). Ik ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2005, 06:18:01 pm door LaNaussee »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: maart 21, 2005, 06:44:18 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 21 maart 2005 om 18:17:
Vandaag ben ik naar het laatste college over 'het zelf' geweest. Volgende week tentamen. Het was weer een interessant college, waarin onder andere BIRGing besproken werd. BIRGing wil zeggen: Basking In Reflected Glory, waarmee bedoeld wordt dat je mee wil liften op het succes van anderen. Voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld 'ik zat in de bios en Ali B. was er ook', of 'Nederlanders zijn de leukste mensen'. Daar jezelf dan ook een Nederlander bent, straalt dat leuk zijn ook op jou af. Maar het meest bekende voorbeeld is wel dat van bijv. voetbalsupporters. Vooral luisteraars van Mart Smeets zullen dit herkennen: Als bijv. oranje wint, dan zeggen we: 'Wij hebben gewonnen' en als oranje verliest, zeggen we: 'Zij hebben verloren'. Hierin zie je duidelijk het idee dat je deel uit wil maken van succes.

Is dat niet gewoon het HALO-effect? En zo niet, wat is dan het verschil? :?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)