StadshartkerkAl weer een tijdje weinig van me laten horen. Ik was op het
PaCo. Verslag hiervan volgt nog, daar het inhoudelijk bijzonder was en ik ook enorm veel lol gehad heb. Maar zoals gezegd, meer daarover als ik weer wat meer tijd heb. Eerst de dag van gisteren en vandaag.
Voor de verandering mocht ik weer eens spelen in mijn eigen kerk. Brak als ik was na het PaCo was ik uiteraard te laat in de kerk, gelukkig wel voor aanvang van de dienst. Het spelen ging dramatisch. Mijn spel viel nog wel mee, maar de techniek liet het afweten (eerst geen geluid en toen opeens met een enorme knal tijdens het zingen heel veel geluid) en een deel van de liederen stonden niet op de beamer. Daar de organist zoals gewoonlijk ook zijn dag niet had en de preek mij te lang duurde was ik niet echt gecharmeerd van de ochtenddienst.
Na de ochtenddienst uitgebreid koffiegedronken met een verenigingsgenote die ook op het PaCo geweest was en bij een ander e&r-project meedraait. Genoeg stof om over te praten dus. Daarna doorgegaan naar twee andere plancianen en daar geklaverjast en gegeten om vervolgens naar de
stadshartkerk te Amstelveen. Daar werd namelijk de paasdienst voor
zendtijd voor kerken opgenomen. Komende zondag, paaszondag, wordt deze dienst uitgezonden om 10.00 op Nederland 1. Een week later is er op zaterdag om 12.00 nog een uitzending over de stadshartkerk, met meer achtergrondinfo en muziek van de afgelopen dienst. Kijken is absoluut een aanrader!!!
Ik heb echt enorm genoten van de dienst. Tim had echt hele goede punten in zijn preek en de muziek was geweldig. En wanneer ze bij zvk zo stom zijn om mij niet weg te knippen, ben ik ook nog in beeld. Althans, de camera stond dermate vaak recht in mijn gezicht, dat het bijna niet missen kan dat ik erop sta. Overigens is het wel enorm warm als al die lichten zo op je staan. Al met al was het een superdienst, die de ochtend meer dan ruimschoots goedmaakte.
Vandaag ben ik naar het laatste college over 'het zelf' geweest. Volgende week tentamen. Het was weer een interessant college, waarin onder andere BIRGing besproken werd. BIRGing wil zeggen: Basking In Reflected Glory, waarmee bedoeld wordt dat je mee wil liften op het succes van anderen. Voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld 'ik zat in de bios en Ali B. was er ook', of 'Nederlanders zijn de leukste mensen'. Daar jezelf dan ook een Nederlander bent, straalt dat leuk zijn ook op jou af. Maar het meest bekende voorbeeld is wel dat van bijv. voetbalsupporters. Vooral luisteraars van Mart Smeets zullen dit herkennen: Als bijv. oranje wint, dan zeggen we: '
Wij hebben gewonnen' en als oranje verliest, zeggen we: '
Zij hebben verloren'. Hierin zie je duidelijk het idee dat je deel uit wil maken van succes.
Zonet is nog een Bijzonder Muzikale Vriend langsgeweest. Het was enorm goed om weer bij te praten met een witbiertje op het balkon. Ook had hij zijn gitaar meegenomen en hebben we nog even lekker samen wat gespeeld. Echt leuk. En nu ga ik zo weer weg om te volleyballen. Een proefles op het Universitair SportCentrum (USC). Ik ben benieuwd.