Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant...  (gelezen 21212 keer)

LaNaussee

• Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant...
« Reactie #225 Gepost op: maart 30, 2005, 04:50:05 pm »

quote:

En met welk bestand moet ik dit afspelen? Het werkt iig niet op mijn mediaplayer.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: maart 30, 2005, 05:19:23 pm »
Een leven in het teken van tentamens
Tentamens. Tsja. Veel geleerd had ik niet. De dinsdag en woensdag zouden daarom ook volledig in het teken staan van studeren. En het begin was veelbelovend. 's Ochtends meteen de collegesheets opgezocht op internet en jawel, voor het eerste tentamen lukte het me precies om de sheets van de eerste drie (van de zeven) colleges door te lezen. Mijn voorbereiding op dit tentamen was dusdanig goed, dat ik zelfs vergeten was om een pen mee te nemen naar mijn tentamen. Gelukkig had de docente zelf een paar extra pennen meegenomen.
Ik kwam ook tien minuten te laat op tentamen. Geheel buiten mijn schuld om overigens. Ik had tentamen in werkelijk waar een uithoek van Amsterdam (op het terrein van het AMC) en het openbaar vervoer was zo traag dat ik er bijna twee keer zo lang over deed dan nodig. Maar een goed iets dus dat ik op tijd van huis vertrokken was.
Het tentamen zelf ging boven verwachting goed. Ondanks de baggercolleges van de docente wist ik toch nog wel wat van de stof. Okee, het was dan ook al de derde keer dat ik dat tentamen maakte..., en nog steeds staat mijn boek ongelezen op de kast. Het tentamen bestond uit tien open vragen. Voor mij geldt hetzelfde als voor een mede-blogger, open (essay)vragen gaan me veel beter af dan gesloten (meerkeuze)vragen. Ik weet namelijk nooit precies waar de vragen over gaan, maar door er veel over te kunnen schrijven, weet ik altijd wel wat puntjes bij elkaar te sprokkelen. Zo ook nu. Alle tien de vragen heb ik beantwoord. Geen enkele vraag volledig. Geen idee wat ze allemaal wilde weten. Hopen maar dat ik genoeg punten bij elkaar gesprokkeld heb. Na anderhalf uur hield ik het voor gezien.
Daarna naar de VU gegaan om nog even wat te studeren voor het tentamen van de volgende dag. De rest van de dag, de avond, bestond uit studeren, tv-kijken, studeren en daarna nog even in 'The Lord of the Rings' lezen. Het studeren ging goed. Alle samenvattingen in het boek gelezen en alle collegesheets doorgenomen. Het lezen van LotR ging echter ook te goed en ik stapte dan ook te laat mijn bed in, met als gevolg dat ik er de vanmorgen niet uit kon komen. Van de voorgenomen herhaling van de collegesheets kwam dan ook niets terecht.
Dus maar meteen naar tentamen. Het was in hartje centrum in een gebouw waar mijn Ex-Huisgenoot studeert en waar ik eenmaal eerder geweest was om een college van Frits Bolkestein bij te wonen. Het tentamen ging erg goed. Ik had waarlijk het idee dat ik wist waar het over ging en de (wederom) tien open vragen heb ik alle tien beantwoord, waarbij ik er van slechts één aan twijfel of ik er uberhaupt punten voor krijg. De rest van de vragen heb ik wel goed gedaan. En..., na afloop bleek mijn Ex-Huisgenoot ook aanwezig te zijn en konden we nog even lekker samen koffiedrinken.
Maandag begint het volgende blok. Alleen colleges op maandag (consumentenpsychologie) en donderdag (non-verbale communicatie). Tentamens pas over twee maanden. Oftewel lekker veel vrij de komende anderhalve maand. Nu ja, tenzij ik de net gemaakte tentamens moet herkansen.

JsSmt

• Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: maart 30, 2005, 10:14:32 pm »
consumentenpsychologie? is dat alle snoepgoed bij de kassa leggen?

overigens speel ik de uitzending gewoon in winamp af. realplayer lukt ook.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: april 01, 2005, 12:42:29 pm »
sport en bier, een ideale combinatie?
Zo dat was de samenvatting van de afgelopen anderhalve dag... Woensdagavond hadden we bijbelkring met Plancius. Het voorstudiemateriaal en het onderwerp en de zin van mijn bijbelkring waren niet zo goed en zodoende waren we nog zo vroeg klaar dat we nog een stukje Nederland-Armenië konden kijken, maar of dat nu zo'n verbetering was...
Wat wel leuk was, was dat ik bijbelkring had in de pastorie van de kerk. Daar wij vacant zijn als gemeente wonen nu tijdelijk studenten in dat huis en dit keer was het dus in de pastorie. Leuk om te zien waar de toekomstige predikant komt te wonen. De reis erheen was ook een bijzondere ervaring. Vooral het laatste stukje. We moesten uitstappen op station Duivendrecht. Daar loop je een stuk een perron op en opeens is daar een trapje naar beneden. Geen kaartautomaat of wat dan ook te bekennen, oftewel echt een onbewaakte achteringang van het station. Vervolgens loop je dan echt een enorm dorps stukje Amsterdam in. Enorm rustig, echt van die huisjes die in een dorpscentrum horen en even verderop in de woonwijk met nieuwere, grotere huizen echt op elke hoek van de straat kinderspeelplaatsjes. Het is dat de ArenA zichtbaar was, anders had je echt het idee op het platteland verzeilt te zijn geraakt. Daarna nog soosen en naar bed.
Gisteren overdag weinig gedaan. Lekker in het zonnetje mijn boekje zitten lezen. Heerlijk! Daarna volleybaltraining. Ik weet nog niet goed wat ik er eigenlijk van vind. Tijdens het eerste deel van de training leer ik echt heel veel bij. Voor het eerst in mijn leven wordt mij verteld hoe ik de verschillende dingen technisch moet leerzaam en ik merk nu al dat ik het beter ga doen. Eén oefening was echt bijzonder leuk. De training gooide de ballen op en wij moesten smashen. Heerlijk, die ballen vol het veld in slaan! Het tweede deel van de training is echter wat minder. Dan gaan we wedstrijdjes spelen. Meestal is dat natuurlijk leuk, maar het niveau is bijzonder laag. Niet dat ik zo goed ben, maar ik doe zeker niet onder en om beter te worden, moet ik eigenlijk met mensen spelen die het wat beter doen, dan kan ik me daaraan optrekken. Maar goed, eerst maar zorgen dat ik de basis onder de knie heb.
Gisteravond dan nog een borreltje van een jarige. Was weer heel gezellig en onverstandig als ik ben, dronk ik weer iets teveel. Gisteravond had ik daar niet zo'n last van, maar vanochtend toen ik ging tennissen..., ach dat ging beroerd, maar wel genoten van het geweldige weer!!!
http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
« Laatst bewerkt op: april 01, 2005, 03:09:56 pm door LaNaussee »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: april 01, 2005, 12:46:51 pm »
Grapjas, je moet je teller wel op de LAATSTE pagina zetten en 'm steeds meenemen ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: april 01, 2005, 03:02:19 pm »
tsja, ik snap geen hout van dat soort dingen..., ik deed gewoon het sprookjesbos na, maar zelfs dat gaat me blijkbaar verkeerd af . :|

Roodkapje wijzigt haar blog om 15.06, opeens staat de teller erin...
« Laatst bewerkt op: april 01, 2005, 03:10:42 pm door LaNaussee »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: april 01, 2005, 03:16:34 pm »
Bij de meeste users staan er 25 berichten op één pagina. En bij mij is dat iets meer, dus dan moet je even bijhouden dat er om de 25 berichten een teller moet, en ik had iets te laat door dat ik het vergeten was, dus toen moest ik even copy-pasten van een eerdere pagina. ;)

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: april 03, 2005, 05:00:05 pm »
De zon, de zon en familie
De vrijdag werd beschenen door golven van goud licht. Een witte vlinder deed de stralen glanzen op kleine gele en blauwe bloemen. Twee eksters zagen het schijnsel als spot voor het balstoneel. En ik, ik had de bank voor het open raam gestationeerd en genoot van het weer, terwijl ik een flink stuk uit LotR las. Hoe meer ik uit het boek herlees, hoe meer me opvalt dat de film de verhaallijn niet helemaal recht doet. Hoe meer ik echter lees, hoe meer ik ook waardering krijg voor de manier waarop Peter Jackson en consorten gespeeld hebben met het verhaal om meer in het korte tijdsbestek van 11 uur film te verwerken, zonder het verhaal onrecht aan te doen.
Zaterdagochtend was het weer tijd om te tennissen. Dit keer ging het van een lijen dakje en had rustig de tijd om te werken aan techniek en voetenwerk. Dit uiteraard onder het genot van het geweldige weer. Aan het begin van de middag kwam mijn zusje naar Amsterdam. Met haar gezellig de stad doorgesjouwt. Zaterdagmiddag in de zon is overigens geen tijd om lekker te winkelen. Het is dan ongelovelijk druk in de stad en van lekker rustig lopen is geen sprake. Het is eerder uiterst vermoeiend voortschuifelen.
Tegen het avondeten arriveerden ook mijn ouders en mijn broer met zijn vrouw. Dit ter ere van mijn verjaardag aanstaande dinsdag. De avond bestond verder uit lekker eten en een beetje babbelen. Ook heb ik mooie ovenschalen gekregen, dus eindelijk kan ik weer genieten van heerlijke lasagna's en overschotels. De kokosplaatkoek die ik had gebakken was trouwens ook een groot succes. Aan het eind van de avond vertrokken ouders en zusje terug naar huis. Mijn broer en eega bleven slapen en zouden de dag erop na de lunch vertrekken.
Vanochtend vriendendienst in de kerk. Ik zou het geluid doen, daar alle geluidsmensen er niet waren. Niet dat ik er veel van weet, maar ja, ik weet wel ongeveer welke knopjes ik moest gebruiken, dus offerde ik mezelf maar op. En ik versliep me... Veel later dan gepland, maar veel eerder dan de aanvang van de dienst was ik aanwezig. Na afloop van de dienst heb ik complimenten gehad dat het geluid zo goed was, maar om eerlijk te zijn, was ik niet zo tevreden en had ik vaak het gevoel dat ik niet precies wist wat ik moest doen. Blijkbaar is het niveau normaal zo beroerd dat ik met mijn geklooi er niet zo slecht van af kom.
Wat nog verder te vertellen... Ik heb de ronde van vlaanderen gekeken. De uitslag was gunstig voor mijn poule. Ik heb van het mooie weer maar even gebruik gemaakt om mijn dekens uit te wassen en uit te hangen. Er staat voor zo nog een enorme afwas te wachten en ik heb zin om verder te lezen in mijn boek. O ja, en niet te vergeten natuurlijk..., nog even genieten van de zon. Komende week schijnt het weer wat minder te worden.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: april 05, 2005, 12:00:00 am »
Het afscheid van een 22-jarige
De uren verstrijken langzaam. Minuten tikken één voor één weg. De ronde van de secondewijzer staat gegrift in mijn geheugen. Om mij heen wordt het stiller en stiller. Lichten gaan uit en de klok gaat weer een cijfertje verder. Nog even, nog even...
Maar eerst vandaag. Vroeg opgestaan, nu ja, voor mijn doen. Om 11.00 had ik college. Consumentenpsychologie. We begonnen met vijf minuten reclame te kijken en aan het eind van het college moesten we opnoemen welke reclames we onthouden hadden. De praktijk van het eerste college. Hoe trek je de aandacht van de consument. In de cursus consumentenpsychologie zal ik weinig nieuws leren. Bekende dingen zullen toegepast worden op de consument. Eigenlijk is het een cursus 'hoe en waarom koopt de consument een produkt'. En de consument wil bedrogen worden. Een paar voorbeelden: de reclame schept het idee dat kopen van een produkt ervoor zorgt dat je bij de groep hoort; 'dit wasmiddel wast schoner', leuk, maar schoner dan wat?; 'tests bewijzen het', ja leuk, maar wat bewijzen ze?; 'omdat ik het waard ben, jij toch ook', leuk, maar ben je dan niets waard als je het niet gebruikt?'; 'alleen de prijs is anders', ook leuk, duurder? en zo zijn er nog vele voorbeelden  op te noemen. Nog iets anders wat langskwam waren manieren om lange getallen te onthouden. Bijvoorbeeld 1492911198422. Dit kunnen jullie hoogstwaarschijnlijk niet ineens onthouden. Probeer maar... Wanneer ik dan vervolgens het opsplits 1492, 911, 1984, 22, dan zal het al makkelijker zijn en wanneer ik vervolgens zeg dat 1492 het jaar was dat Columus Amerika ontdekte, 911 het alarmnummer in Amerika is, 1984 een beroemd boek van George Orwell is en ik 22 jaar oud ben, dan zal nagenoeg iedereen de cijferreeks 1492911198422 kunnen onthouden. Heel vervelend..., ik loop dus al de hele dag met een enorm lang zinloos getal in mijn hoofd...
Een heugelijk feit was dat dit vak ook gevolgd wordt door Die Wonderschone Dame waar ik reeds eerder over gesproken heb. Nu wil het geval dat zij mij uiteraard meteen herkende, ik haar nu overigens ook meteen, en wij meteen maar weer even gebabbeld hebben. Toch grappig, ik heb haar nu drie keer gezien en we hebben drie keer gesproken, al was vandaag slechts erg kort. Volgende week zie ik haar weer..., die mooie glimlach en die ogen om in te verdrinken...
O ja, ik zou het bijna vergeten, ze schijnt nog vrijgezel te zijn. Maar later (hopelijk) meer over haar. De minuten zijn verder weggetikt en over één minuut zal mijn 23ste levensjaar ten einde zijn. Gegroet levensjaar. Het was goed.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: april 05, 2005, 12:03:47 am »
http://www.bonnidee.com/products/stamps/francais/bonnide_X-117.gif

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: april 05, 2005, 08:49:02 am »
Ook gefeliciteerd LaNaussee!! d:)b
(We hebben nog wel wat gebak over - dat zullen we ter ere van jou dan maar nuttigen- het is een beetje te ver om te brengen denk ik ;) )
« Laatst bewerkt op: april 05, 2005, 11:37:50 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: april 05, 2005, 10:46:35 am »
@Roodkapje, dank!
@P&A, dank en geniet van het gebak ;)

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: april 05, 2005, 11:29:43 am »
Gefeliciteerd, en nog veel gezegende jaren. En dat je nog maar lang mag bloggen. :w
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: april 05, 2005, 12:29:17 pm »
nogmaals dan maar: gefeliciteerd :*)  :+  :D , en ik kom vanavond (zoals eerder gemeld) wel op tijd langs... als er toevallig ook nog voetbal op TV is...
« Laatst bewerkt op: april 05, 2005, 12:30:03 pm door karlos »
Nein!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: april 06, 2005, 12:24:00 pm »
En toen was ik 23...
Niet dat er dan verder veel veranderd is hoor. Alles lijkt precies hetzelfde. Ik ben een dag ouder geworden. Maar dat wordt ik morgen ook. Wat een ophef, zo'n verjaardag, wat stelt dat nou helemaal voor? Het enige is dat accuut weer moet gaan nadenken over hou oud je eigenlijk bent...
Maar goed, de dag was verder best leuk. Ik was lekker vrij en heb de dag dan ook voornamelijk besteed met relaxen, genieten van de zon (achter het raam, want buiten was het aardig frisjes) en het lezen van mijn boek.
In de middag kreeg ik bezoek van Een Bijzonder Muzikale Vriend, JsSmt voor ingewijden. Hij was verhindert om 's avonds langs te komen, dus besloot hij om mij in de middag maar met een bezoekje te vereren. Uiteraard was dat weer ouderwets gezellig, heb ik vernomen hoe zijn allereerste zangles was en hebben we weer lekker genoten van de muziek. Helaas moest hij na iets meer dan een uur al weer weg. Ik had helemaal niet door dat de tijd zo snel ging.
's Avonds hield ik nog een bescheiden borreltje. Bescheiden was het, want erg druk was het niet, maar de mensen met wie ik het meest omga kwamen vrijwel allemaal langs en het was dan ook best gezellig. Uiteraard was ook Karlos van de partij en hij probeerde tot vele malen toe te achterhalen wie nou toch die Wonderschone Studiegenote is, maar volgens mij is'ie niet veel wijzer geworden.