Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant...  (gelezen 21339 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant...
« Reactie #240 Gepost op: april 06, 2005, 12:25:34 pm »
23 nog maar...  O-)

* Roodkapje denkt met weemoed terug aan de tijd toen zij 23 was... :o
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 12:25:49 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: april 06, 2005, 01:36:54 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 06 april 2005 om 12:24Uiteraard was ook Karlos van de partij en hij probeerde tot vele malen toe te achterhalen wie nou toch die Wonderschone Studiegenote is, maar volgens mij is'ie niet veel wijzer geworden.

ken ik haar dan?

*volgens mij snapte ik er iig meer van dan de anderen...*
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 01:37:19 pm door karlos »
Nein!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: april 07, 2005, 12:04:51 pm »
Nijbroek
Na gisterochtend brak wakker te zijn geworden en mijn huis had opgeruimd, ben ik vertrokken naar Nijbroek. Dat is een gehucht tussen Apeldoorn en Deventer en dan noordelijk van de spoorlijn. Daar woont een vriend van me met wie ik komende zomer een week lang het recrawerk op e&r verzorg.
De reden voor mijn bezoek aan hem was enerzijds natuurlijk even bijpraten en de gezelligheid en anderzijds zouden wij nadenken over recra-activiteiten voor wanneer het regent. Daar we slechts beschikken over weinig ruimte, de tent, en een overdekt zwembad, vonden we het lastig om veel mogelijke activiteiten te verzinnen. Buiten is zat te doen, maar binnen kwamen we toch niet heel veel verder dan tafelvoetbal, darten, watervolleybal, waterpolo en watertrefbal. In principe gaan ik en een aantal recrawerkers gewoon door met het buitenprogramma als het regent of we laten een keer een activiteit niet doorgaan, maar ja, als je een week lang regen hebt, heb je toch alternatieven nodig. Dus als jullie nog goede ideeën hebben voor binnenactiviteiten..., zeer welkom!
Het recrawerk in mijn week doen we met z'n drieën. Ook nog een meisje die we allebei niet kennen. Sociaal als we waren, hadden we haar uitgenodigd om ook langs te komen, zodat we elkaar beter zouden leren kennen. Dat zou heel goed zijn, want wij kennen elkaar al goed en we zouden het heel vervelend vinden als zij zich daardoor buitengesloten zou voelen. Dit is al eerder voorgekomen bij recrawerkers (ik deed toen een andere werkgroep) en dat willen we graag voorkomen. Maar ze kon niet... van Leiden naar Deventer reizen was te ver...
Gisteren ook de film xXx gezien. Die had ik nog nooit eerder gezien en om eerlijk te zijn, ik vond hem best leuk. Van mij mag de film in imdb toch wel ergens in de zes komma nogwat belanden. Het commentaar klopt aardig, de film is ook 'very stupid', maar wel zo 'entertaining' dat dat ruimschoots wordt gecompenseerd. Leuke stunts, vette auto's, een stoere man, een mooie vrouw, wat wil je nog meer???
Toen ik weer terug was in Amsterdam eerst even voetbal gekeken. Temmink floot een prima wedstrijd, al sloeg die laatste penalty natuurlijk nergens op. Daarna naar de soos, alwaar ik nog door velen gefeliciteerd werd, altijd leuk, wanneer mensen daar zelf aan denken. Dat vind ik echt tof. Ook nog twee boompjes geklaverjast, de eerste verloren (maat verzaakte), de tweede gewonnen (maat verzaakte niet). Een sooskaart later genoot ik nog van de mooie avond, op weg naar huis. Mijn bed was een welkome afsluiting van de drukke dag.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

schaapje

• schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: april 07, 2005, 04:13:02 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 07 april 2005 om 12:04:
Nijbroek
De reden voor mijn bezoek aan hem was enerzijds natuurlijk even bijpraten en de gezelligheid en anderzijds zouden wij nadenken over recra-activiteiten voor wanneer het regent. Daar we slechts beschikken over weinig ruimte, de tent, en een overdekt zwembad, vonden we het lastig om veel mogelijke activiteiten te verzinnen. Buiten is zat te doen, maar binnen kwamen we toch niet heel veel verder dan tafelvoetbal, darten, watervolleybal, waterpolo en watertrefbal. In principe gaan ik en een aantal recrawerkers gewoon door met het buitenprogramma als het regent of we laten een keer een activiteit niet doorgaan, maar ja, als je een week lang regen hebt, heb je toch alternatieven nodig. Dus als jullie nog goede ideeën hebben voor binnenactiviteiten..., zeer welkom!
.

lekker pessimistisch....je gaat er toch niet van uit dat het gaat regenen!!!!!!

Ik zal is fff nadenken voor spelletjes.
misschien een oud hollandse spelletjes dag. Met spijkerpoepen, ezeltje prikje, met een aardappel op een lepel naar de overkant.
Doe je trouwens dat e&r gebeuren met slim blondje????

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: april 07, 2005, 06:15:03 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 07 april 2005 om 12:04:
Daar we slechts beschikken over weinig ruimte, de tent, en een overdekt zwembad, vonden we het lastig om veel mogelijke activiteiten te verzinnen.

Zwembad met lekkend dak toch??? ;)

Is Hints misschien een idee? Kan je erg veel lol mee hebben.
Verder is een film misschien leuk...?
Wil je activiteiten voor jongeren, kinderen of volwassenen??

Zit je trouwens bij W. (vriendin van broer D.) in het team?
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: april 08, 2005, 12:31:16 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 07 april 2005 om 18:15:
Zit je trouwens bij W. (vriendin van broer D.) in het team?

d:)b , net als vorig jaar trouwens. Dat wordt weer leuk!

Wat de spelletjes betreft, het gaat vooral om spelletjes voor jongeren. Hints is een hele goede, die stond ook al op ons lijstje. Volwassenen hoeven wij niet voor te zorgen en met kinderen is het heel makkelijk spelletjes doen: zakdoekje leggen, sombrerootje leggen, knuffeltje leggen, boekje leggen en ga zo maar door...

@schaapje: Nee, ik doe het e&r gebeuren met broer D. van Slim Blondje. En wij zijn echt niet pessimistisch hoor. Ik ga ervanuit dat ik lekker kan bruinen tijdens e&r, maar we hebben al wel eens meegemaakt dat het wel bijna de hele week regende en dat kun je dan beter voor zijn. Ik hoop dat mijn werk van nu nooit gebruikt zal worden.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #246 Gepost op: april 08, 2005, 02:59:00 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 08 april 2005 om 12:31:
Wat de spelletjes betreft, het gaat vooral om spelletjes voor jongeren. Hints is een hele goede, die stond ook al op ons lijstje.

opzich...het kan ook leuk zijn om gewoon regenactiviteiten te doen. Ik kan zogauw geen concreet voorbeeld verzinnen, maar ik weet wel dat je erg kan lachen met modderglijden, watergevechten in de regen, dat soort onzin.
Vorig jaar plensde het toen er bij ons sterkste man gedaan werd. Toen moesten we het binnen doen, en dat blijkt op een heel klein oppervlak te kunnen. En het vrachtwagentrekken, dat was alleen maar leuker met gladheid als hindernis.
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #247 Gepost op: april 09, 2005, 01:57:02 pm »
boekenkasten en meer
De donderdag is de komende twee maanden een dag van weinig thuis zijn. Als ik wakker word na soos, is het tijd om naar college te gaan. Dan volg ik het vak Non-Verbale Communicatie. Op zich een heel interessant vak, maar weer met een docente waar ik vooralsnog niet enorm over te spreken ben. Ik heb een half uur naar plaatjes van apen moeten kijken, omdat daar ook allerlei non-verbale dingen op te merken zijn, die mensen ook doen. Kunnen ze dan geen practicum in Artis geven ofzo :?, ik volg toch geen vakje apenkunde :? Bovendien geloof ik niet zoveel van dat de mens en de aap hetzelfde gedrag vertonen, maar goed...
Daarna was er gezellig een borrel van Sociale Psychologie. Gratis bier en bitterballen uit college, helemaal goed. Zo heb ik weer wat studiegenoten leren kennen. Eén daarvan was een niet-gelovig meisje dat allerlei vakken bij religiewetenschappen had gevolgd, daar zij vond dat daar binnen de psychologie-opleiding te weinig aandacht voor was en dat terwijl dat juist heel essentiëel was voor allen die religieus zijn. Nou dat kon ik wel beamen en het was zeer interessant om zo van ideeën te kunnen wisselen.
Vervolgens weer eens volleybaltraining. Maandag was ik vanwege de regen niet geweest, dus ik had er wel weer zin in. Bovendien dacht ik dat mijn lichte ontbijt van een schaaltje yoghurt met cruesli en vervolgens alleen bier en bitterballen wel een goede basis zou zijn voor een training. Uiteraard had de coach weer veel op mij aan te merken om er vervolgens aan toe te voegen 'de rest doet het overigens ook niet goed, hoor'. En daar kon ik het dan weer mee doen. Overigens wel weer het nodige geleerd, dus dat gaat lekker. Aansluitend gekeken hoe AZ geweldig speelde tegen Villareal.

Gisteren een vergadering gehad over de muziek bij ons in de kerk. We waren weer heerlijk eensgezind. En Karlos, we hebben het ook nog over jou gehad. Je zal wel wat van Ton horen... Ook gisteren twee boekenkasten gekocht, daar de mijne veel te klein was. Maar met twee van die kasten op je fiets te lopen, was best een opgave... Thuis uiteraard de kasten in elkaar gezet en ingericht. Het maakt mijn kamer meteen voller en sfeervoller, dus ik ben daar wel blij mee! Hoewel één boekenkast groter is dan mijn oude boekenkasten, zijn beide nu al gevuld. Al blijft er nog wel wat ruimte over.
Daarna nog even Shakespeare in Love gekeken. Laatst was die op tv, maar toen kon ik hem niet zien. Doch mijn ouders hebben een DVD-recorder met harddisk, en zo krijg ik soms enkele filmpjes op DVD. Zo ook deze. Lang geleden had ik hem al eens gezien en ik vind het een leuke en goede film. En dat is na gisteren zo gebleven.
Het schijnt dat enkele van mijn verenigingsgenoten gisteren de lange reis naar Groningen gemaakt hebben voor een amicaal weekend met de GSVG, de FQI en de VGSD. Ik vond het te ver weg, het kwam niet uit (moet morgen in de kerk spelen) en alleen de FQI vind ik leuk..., veel te zoeken heb ik er dan niet volgens mij. Al is het wel het eerste amicale weekend waarbij ik niet aanwezig ben... en dat in vijf jaar.

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #248 Gepost op: april 09, 2005, 02:13:42 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 09 april 2005 om 13:57:
Het schijnt dat enkele van mijn verenigingsgenoten gisteren de lange reis naar Groningen gemaakt hebben voor een amicaal weekend met de GSVG, de FQI en de VGSD. Ik vond het te ver weg, het kwam niet uit (moet morgen in de kerk spelen) en alleen de FQI vind ik leuk..., veel te zoeken heb ik er dan niet volgens mij. Al is het wel het eerste amicale weekend waarbij ik niet aanwezig ben... en dat in vijf jaar.
Ik meen mij uit mijn Kamper tijd te herinneren dat het niet de FQI is, maar 'FQI'. Je zegt toch ook niet de L.A.N.X.? In het Nederlands is het niet gebruikelijk om voor een zin (bijv. fides quadrat intellectum = het geloof geeft aan het verstand de juiste proporties) een lidwoord te plaatsen.
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #249 Gepost op: april 11, 2005, 11:53:06 pm »
Tsja, weinig lust om te schrijven, wat dan? Ik weet het niet. Even updaten, of toch niet? Bon, ik zal even kort wat schetsen van de afgelopen dagen. Dan zijn jullie weer bij, ben ik weer bij. Vandaag gevolleybald. Leuke training. Mijn smashen en serveren ging vreemd genoeg helemaal niet (zijn doorgaans mijn sterke punten), een offdaytje wat dat betreft dus. De rest van het spel, verdedigen en pass-en ging echter beter dan afgelopen keren. De wedstrijdjes waren dit keer ook wel leuk, want iedereen deed zijn best. Dan nog is het niveau niet heel hoog, maar krijg je wel ballen en wordt er wat geralleyd.
Ook college gehad vandaag, over oordelen en keuzes. Weet nu al niet meer wat er interessant aan was om te vertellen. Verder een tentamen ingekeken, waar ik een vier voor had, terwijl ik dacht dat ik alles wel aardig wist. Nu, dat klopte ook, maar ze had streng nagekeken en de twee vragen die ik fout had, nekten me, maar goed, ik weet dat wat ik schrij goed is en dat ik de stof aardig beheers, dus als ik nu ipv één keer, twee keer de collegesheets doorlees, dan moet het vast wel goed gaan.
Verder vandaag in de zon gezeten om verder te lezen in LoTR en me erover verbaasd dat ik af kan knappen op iemand vanwege de schoenen die zij draagt :? Life is strange...
Valt er nog wat te zeggen over het weekend? Weinig dat ik zo nog weet. O ja, ik heb voor het eerst gitaar gespeelt in de Tituskapel. Normaal bas ik daar altijd, maar er was geen gitarist en toen heb ik maar gitaar gespeeld. En het ging boven verwachting goed. Dwz, ik verwachtte veel zenuwen en grote missers, maar die bleven uit. Het ging gewoon goed. Een zegen van boven, een beantwoording van een gebed!

Nu dan, ik reageer de laatste dagen slechts kort en laat langere posts schieten of stel ze keer op keer uit. Ik heb steeds na vijf minuten geen zin meer om verder te posten. Hierdoor blijven reacties van mij uit op seriueze posts of vragen van anderen en doe ik er ook drie dagen over om mijn weblog bij te werken. Van mijn kant wil ik dan ook mijn excuses aanbieden aan een paar forumdeelnemers: Priscilla & Aquila (openbaring), Paul Kuiper (waarom geloven in de bijbel) en Roodkapje (groupthink). Ik hoop binnenkort de lust weer te vinden om te reageren, maar ik besef dat ik jullie lang laat wachten en ben bang voor het bekende gezegde 'van uitstel komt...'. Ik hoop dat het gezegde niet bewaarheid wordt en wil in ieder geval nu vast jullie hartelijk danken voor de serieuze vragen en antwoorden. Ik van mijn kant heb in ieder geval veel aan jullie op- en aanmerkingen gehad en dank jullie voor de tijd die jullie er gestoken hebben.

Nu niet te dramatisch gaan denken ofzo, maar ik zit gewoon ff in een vage bui, waarvan ik geen idee heb hoe lang die nog duurt. Mogelijk verdwijnt die pas weer wanneer jullie al vergeten zijn dat jullie uberhaupt in die topics gepost hebben, maar voor hetzelfde geld heb ik morgen ineens de helft van alle achterstand al weer weggewerkt ;). This was just in case...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
« Laatst bewerkt op: april 15, 2005, 03:14:14 pm door LaNaussee »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #250 Gepost op: april 12, 2005, 09:11:58 am »
Ik dacht al, je wacht nog steeds op een openbaring om een antwoord te kunnen geven. (Melig he)
Maar als je nog op die bijbelstudie zit waar ze het behandelen, zal je het toch elke keer wel te binnen schieten (of hebben jullie al 'ruzie' zoals er werd gesuggereerd, dat dat snel met dit bijbelboek het geval is als je erover praat samen? - en ben je op een ander onderwerp over gegaan. Tongentaal is ook wel interessant. :P )
Maar als je niet in de stemming bent dan kan ik me voorstellen dat een reactie geven op een onderwerp waar je toch niet zo 1 2 3 wat uit je mouw schudt, er even bij inschiet.
No problem. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

JsSmt

• Bekijk profiel
« Reactie #251 Gepost op: april 12, 2005, 07:03:18 pm »
Werk morgen maar gewoon de helft van alle achterstand weg.  :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #252 Gepost op: april 12, 2005, 10:01:19 pm »
Hij was zelfs al begonnen... ;)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Paul Kuiper

• rede is vrede
    • Bekijk profiel
« Reactie #253 Gepost op: april 13, 2005, 12:45:10 am »

quote:

LaNaussee schreef op 11 april 2005 om 23:53:
Van mijn kant wil ik dan ook mijn excuses aanbieden aan een paar forumdeelnemers: Priscilla & Aquila (openbaring), Paul Kuiper (waarom geloven in de bijbel) en Roodkapje (groupthink). Ik hoop binnenkort de lust weer te vinden om te reageren, maar ik besef dat ik jullie lang laat wachten en ben bang voor het bekende gezegde 'van uitstel komt...'.
Wat ben je toch keurig, LaNaussee! Bedankt voor je excuus, maar voel je wat mij betreft niet schuldig: zoals je gezien hebt, duurt het bij mij vaak nog heel wat langer voor ik aan uitgebreid antwoorden toekom. Eerlijk gezegd, als ik jou weblog bekeek heb ik me wel eens verbaasd dat iemand in zó weinig tijd zóveel kan schrijven. Maar zelfs jij hebt dus je inzinkingen. Sterkte ermee, maar neem net als ik de tijd ervoor, en ik ga ervan uit dat we in een rustig tempo de gedachtewisseling voortzetten.
Paul K.

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #254 Gepost op: april 13, 2005, 01:04:59 pm »

quote:

JsSmt schreef op 12 april 2005 om 19:03:
Werk morgen maar gewoon de helft van alle achterstand weg.  :)
Ik gok dat daar weinig van komt... dat krijg je er van als je naar amicale feestjes gaat...

Overigens was het best gezellig in Leiden en zit er een prima nachtelijke shoarma-bakker :9
Nein!