Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant...  (gelezen 20680 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant...
« Reactie #255 Gepost op: april 13, 2005, 01:38:51 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 11 april 2005 om 23:53:
Nu dan, ik reageer de laatste dagen slechts kort en laat langere posts schieten of stel ze keer op keer uit. Ik heb steeds na vijf minuten geen zin meer om verder te posten. Hierdoor blijven reacties van mij uit op seriueze posts of vragen van anderen en doe ik er ook drie dagen over om mijn weblog bij te werken. Van mijn kant wil ik dan ook mijn excuses aanbieden aan een paar forumdeelnemers: Priscilla & Aquila (openbaring), Paul Kuiper (waarom geloven in de bijbel) en Roodkapje (groupthink). Ik hoop binnenkort de lust weer te vinden om te reageren, maar ik besef dat ik jullie lang laat wachten en ben bang voor het bekende gezegde 'van uitstel komt...'. Ik hoop dat het gezegde niet bewaarheid wordt en wil in ieder geval nu vast jullie hartelijk danken voor de serieuze vragen en antwoorden. Ik van mijn kant heb in ieder geval veel aan jullie op- en aanmerkingen gehad en dank jullie voor de tijd die jullie er gestoken hebben.

Haast je langzaam hoor! :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #256 Gepost op: april 13, 2005, 05:23:25 pm »
Leiden en debatteren
Zoals sommigen waarschijnlijk al uit verscheidene berichten hebben op gemaakt, is Karlos gisteren naar een amicaal feestje in Leiden geweest. Hij niet alleen overigens, ik en nog acht anderen uit Amsterdam gingen ook.
De avond begon met een bestuursdebat op onze eigen club. De verschillende kandidaatsbesturen gingen met elkaar in debat. Aangezien er geen serieus tegenkandidatuur is, was de avond eigenlijk niet zo heel interessant. Alleen de brieven van de verschillende potentiële ab-acti waren erg amusant.
Aan de veel te late kant vertrokken ik en twee amici met mij naar het station om de trein naar Leiden nog te halen. We moesten om 1.00 binnen zijn en een trein later was niet mogelijk. Nu voltrok zich de wet van Murphy. Waar op elke rit slechts één keer mijn ketting van mijn fiets liep, gebeurde dat nu om de haverklap. Het was voortdurend heel hard fietsen en vervolgens als een gek weer remmen. Aangezien ik alleen achteruittrapremmen heb, had ik de hulp van beide amici nodig om steeds snel weer tot stilstand te komen. Dit leverde soms enkele hachelijke situaties op, waarbij wij ternauwernood op de been bleven. Ook de woede van de taxichauffeur toen één der beide amici hem vol door rood afsneed, is de moeite van het vermelden waard. Toen de tijd begon te dringen en mijn ketting voor de twintigste keer van mijn fiets liep, heb ik beide amici naar voren gestuurd om de trein tegen te houden en ervoor te zorgen dat zij in ieder geval wel de trein haalden. Uiteraard had ik daarna weinig last meer van mijn ketting (slechts één keer) en haalde ik ook nog net de trein. Achteraf hadden we rustiger aan kunnen doen, want de trein vertrok vijf minuten te laat, maar dat konden wij ook niet weten. Dank aan beide amici voor de vele remacties en hun eindeloze geduld met mijn ketting.
In de trein bevonden zich nog zeven andere amici adque amicae. Met hen togen wij naar Leiden. En werkelijk waar, klokslag 1.00 stonden wij voor de deur. Het feestje zelf was bagger. De muziek was slecht, de DJ draaide slechte nummertjes en ook allemaal te lang. Ook de installatie was beroerd. De boxen konden de hoge noten absoluut niet aan en zo af en toe deed dat echt gewoon pijn aan je oren. Ik kende slechts één iemand van buiten onze club op het feestje, namelijk de dame van het presenteerblaadje op het PaCo. Maar dat ik niemand kende, was helemaal niet erg. Integreren is een woord wat in het Planciaanse woordenboek niet voorkomt en met elkaar als Plancianen hebben we veel lol gehad. Bij het vertrek wilde het geval dat Karlos, ik en twee amici als laatste vertrokken richting de trein. De rest was al vertrokken omdat ze bang waren de trein te missen. Op weg naar het station zijn wij nog een shoarmatent binnengelopen voor een broodje shoarma en we waren nog ruim op tijd voor de trein. Sommige mensen kunnen echt geen tijd inschatten...
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #257 Gepost op: april 15, 2005, 12:47:04 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 13 april 2005 om 17:23:
 Sommige mensen kunnen echt geen tijd inschatten...
Volgens mij had dat meer te maken met de kwaliteit van het feestje... we kwamen op het hoogtepunt binnen en hebben alleen maar mensen weg zien gaan... dat brengt eerdere feestjes in Leiden in herinnering ;)
Nein!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #258 Gepost op: april 18, 2005, 02:54:25 pm »
Stof
Vele dagen zijn verlopen, weinig geschreven. Vele dingen geschieden, slechts weinig wordt verhaald. Valt er dan niets te vertellen? Des te meer valt er te vertellen, doch tijdens het verhalen gebeurt er niets wat het vermelden waard is. Niet verhalen, maar bezig zijn, levert stof op. Doch zonder te verhalen zal het ook tot stof wederkeren. Stof verwordt tot iets stoffelijks en men kan het vergaren tot het eindigt zoals het begonnen is.
Gisterenavond ben ik bij een Niet Nader Bij Name Te Noemen Persoon geweest. Naast gezellig gegeten te hebben begon mijn hart sneller te kloppen. Het was alsof ik op reis ging en verzon hoe het leven van velen op de rails had kunnen komen als slechts de helft van mijn gedachtespinsels tot werkelijkheid zou verworden.
Wat verder te vertellen over wat er reeds eerder geschied is, stof tot nadenken, stof ter vermaak of slechts afstoffen van wat door de tanden des tijds reeds aangetast wordt? Afgelopen zondag weer bas gespeeld in mijn eigen kerk. Het ging niet fout, maar om over naar huis te schrijven..., vrijdagavond een kleinkunstavond van Plancius. Vele mensen die slechts een deel van hun kunnen ten toon spreiden, leuk of serieus, klassiek of modern, maar ja, ik keek alleen toe, dus wat valt er over te zeggen? Of Psalmen voor Nu? Tsja daar had ik heen kunnen gaan, maar ik moest naar de kleinkunstavond om gereedschap op te halen voor een fietsreparatie. Ik hoop dat je je toch nog vermaakt hebt, JsSmt!
Of het klaverjassen. Maar ja, elke keer een overwinning verhalen wordt ook zo eentonig. De Amstel Gold Race dan? Ja, nu ik het zo schrijf, daar valt wel wat over te melden. Ik heb mij erover verbaasd en me erover verheugd dat we nu anno 2005 technisch de meest wonderbaarlijke dingen kunnen doen en laten zien. Beelden van heinde en ver, tot de uithoeken van de wereld worden dagelijks de kamer ingezonden. Doch wanneer Moedertje Natuur er even geen zin in heeft, dan loopt alles in het honderd. Eén laaghangend wolkje en geen beeld kan gemaakt worden. Lucht, water en een grootse tv-uitzending loopt spaak.
Sinds ik consumentenpsychologie volg, kijk ik wat meer en nauwkeuriger naar reclames. En werkelijk waar: 'Mensen, we worden opgelicht'. Met de meest louzy-praatjes en grootst mogelijke onzin worden we overgehaald om producten aan te schaffen en een wereldbeeld te omarmen wat moreel verwerpelijk is. Hoedt u!!!
« Laatst bewerkt op: april 18, 2005, 02:54:50 pm door LaNaussee »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #259 Gepost op: april 18, 2005, 03:34:31 pm »
Consumentenpsychologie is wel lollig ja, reclame zal nooit meer hetzelfde zijn.

Mensen die je een encylopedie proberen te verkopen aan de deur zijn de wetenschap op zo'n moment ook niet erg dankbaar ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #260 Gepost op: april 18, 2005, 03:38:09 pm »
Hey, scarlet one is wel voordelig voor mij ja...  B)
Pinkeltjefan

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #261 Gepost op: april 18, 2005, 03:40:22 pm »

quote:

Alfredt schreef op 18 april 2005 om 15:38:
_/-\o_
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #262 Gepost op: april 18, 2005, 03:53:03 pm »

quote:

Alfredt schreef op 18 april 2005 om 15:38:

quote:

Dat jullie onder 'oplichten' en 'uitkleden' hetzelfde verstaan...

Overigens dank ik jullie voor jullie overweldigende bekrachtinging van de invloed van reclame, dit voorbeeldje levert me vast wel een bonuspuntje op bij het tentamen :)

het is natuurlijk ook interessant om na te gaan waar dit effect van die reclame door komt. Is het echt Beau? In ieder geval zal Scarlet blij zijn dat hij zo gemakkelijk herkend wordt

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #263 Gepost op: april 18, 2005, 03:56:57 pm »
nee, het was in mijn geval de prijs :)

ik heb zitten kijken naar hoe ik het goedkoopst telefoon, internet en mobiel kon doen... en dan kwam ik bij scarlet uit. (wel naar aanleiding van de reclame, maar zonder die reclame wist ik niet dat ik wat anders kon doen dan kpn voor telefoon (of kabel telefoon of voip dan))

Ik ga via scarlet one ongeveer 20 euro in de maand goedkoper uitzijn en heb dan nog meer 'vrije' belminuten dan nu ook :)
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #264 Gepost op: april 18, 2005, 04:00:37 pm »
Na de volgende reactie van LaNaussee gaat dit topic trouwens dicht en mag LaNaussee aan zijn tweede topic beginnen :)
Pinkeltjefan

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #265 Gepost op: april 18, 2005, 05:14:22 pm »
dan kan ik beter maar lang wachten met reageren ;)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #266 Gepost op: april 18, 2005, 06:30:24 pm »
haha :P

ik wilde iig voorkomen dat je al aan het posten was op het moment dat ik hem zou sluiten :)

/closed
Pinkeltjefan