Auteur Topic: De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)  (gelezen 27381 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #210 Gepost op: maart 29, 2005, 12:22:35 pm »

quote:

karlos schreef op 29 maart 2005 om 11:38:
ach, het is iig een persoonlijk mailtje :P
Dat doet hij met iedereen die aan hem een bericht verstuurd.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: maart 29, 2005, 08:25:08 pm »
Verkouden

Vandaag stond mijn dag in het teken van een opkomende verkoudheid. Vermoedelijk ben ik de afgelopen dagen iets te enthousiast geweest door met korte mouwen te gaan lopen. Erg irritant om te voelen dat je hoofd zich sluipenderwijs vult met smurrie. Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris... Momenteel voel ik me niet bijster jofel, maar ik wil morgen per se gaan werken.

De korte mouwen, gecombineerd met een bezoekje aan het strand gisteravond, hebben me dus waarschijnlijk de das omgedaan. En ik maar denken dat ik onkwetsbaar was. Bij Hoek van Holland was het trouwens wel oke. M'n zusje belde of ik zin had om met haar en m'n nichtje ergens wat te eten. 'Mij best' zei ik, ik weet nog wel een leuk restaurantje in Hoek van Holland. Het is gelegen aan de Nieuwe Waterweg, drie maanden geleden was ik er nog met een jongedame geweest. En dat was goed bevallen. Na de maaltijd gingen we nog een wandeling maken op de pikdonkere pier. Het is dat de lichtjes van de ertsoverslag op de Maasvlakte voor enige sfeer zorgen, anders heb je echt het gevoel dat je naar het einde van de wereld wandelt. Ultima Thule.

Vandaag was het redelijk druk, waarbij de mensen pas vanaf 10.00 uur echt begonnen te bellen. U raadt het al... de zomertijd moet tot veel mensen nog doordringen. Vanmiddag had ik spreekuur, waarin ik weer een 'geinig zakie' voor m'n kiezen kreeg. Van een Turkse meneer, met zijn tolk. De meneer had een klacht gediend tegen een vrouwelijke UWV-arts, die hem onheus zou hebben bejegend. Op de eerste afspraak had de arts haar hand toegestoken, maar vanwege medische redenen (volgens de man deed het pijn) had hij haar hand geweigerd te schudden. Hierop was de arts (een type minister Verdonk) volledig uit haar naad gegaan en ze weigerde de meneer verder te helpen, ze gooide hem er zelfs uit. Dat de meneer daarop ook boos werd en de arts de onflatteuze naam 'Hitler' toevoegde, valt een klein beetje te begrijpen. Hij had hiervoor wel z'n excuses aangeboden.

Met de afhandeling van de klacht door het UWV waren beide heren niet tevreden, waar ik me iets bij kon voorstellen toen ik de brief las. Nu hoorde ik natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, de indruk die ik van de UWV-arts kreeg was niet bepaald positief te noemen. De meneer wilde nu een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman, waarmee ik 'm een beetje op weg hielp.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: maart 29, 2005, 09:34:18 pm »

quote:

Pleun schreef op 29 maart 2005 om 20:25:
Verkouden

Vandaag stond mijn dag in het teken van een opkomende verkoudheid. Vermoedelijk ben ik de afgelopen dagen iets te enthousiast geweest door met korte mouwen te gaan lopen. Erg irritant om te voelen dat je hoofd zich sluipenderwijs vult met smurrie. Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris... Momenteel voel ik me niet bijster jofel, maar ik wil morgen per se gaan werken.

beterschap

quote:

M'n zusje belde of ik zin had om met haar en m'n nichtje ergens wat te eten. 'Mij best' zei ik, ik weet nog wel een leuk restaurantje in Hoek van Holland. Het is gelegen aan de Nieuwe Waterweg, drie maanden geleden was ik er nog met een jongedame geweest. En dat was goed bevallen.

:)
het begint met de E en eindigt op XPO...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: maart 30, 2005, 09:28:48 am »

quote:

Thanx, maar het is alleen maar erger geworden. Pleuntje heeft zich derhalve ziekgemeld.  ;(

Aan de andere kant kon ik nu eens meedoen met de ochtendgymnastiek op televisie.  :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: maart 30, 2005, 02:17:10 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 09:28:
Aan de andere kant kon ik nu eens meedoen met de ochtendgymnastiek op televisie.  :)

_/-\o_
m'n moeder heeft er een collega bij :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

schaapje

• schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: maart 30, 2005, 03:20:24 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 09:28:
[...]

Jij..... meedoen aan ochtendgymnastiek?????????????
Dat vind ik nou echt het toppunt van onzin bezig zijn. Ik bedoel als je beweging nodig hebt dan kan je dat toch ook op een andere manier doen. Bijvoorbeeld de trap op en neer rennen.......das leuker dan op een bejaarde tempo allerlei oefeningen doen.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2005, 04:31:21 pm door schaapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: maart 30, 2005, 05:05:59 pm »

quote:

schaapje schreef op 30 maart 2005 om 15:20:
[...]

Jij..... meedoen aan ochtendgymnastiek?????????????
Zeker, ik step wat af.  :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: maart 30, 2005, 05:31:00 pm »
Ziek zijn doet rare dingen met mensen. Ik zit nu met een kop thee voor m'n neus. Ik drink nooit thee. Maar m'n werkgeefster belde vanmorgen en zei dat het goed voor me is, dus ja...

Nadat ik vanmorgen had gebeld dat ik niet zou komen, besloot ik dat ik mijn dag niet ledig wilde doorbrengen. Na een broodnodige bak koffie kocht ik daarom een Voetbal International bij de Bruna 'om de hoek.' Onlangs heb ik mijn abonnement op dit blad opgezegd, maar nu koop ik 'm regelmatig los. Hoe logisch is dit, vraagt een weldenkend mens zich af.

Op het balkon hield ik het niet lang uit, het was nog steeds wat aan de frisse kant. Toen ik de krant en de VI had uitgeplozen, stond ik voor de keus: wat nu? Japan - Bahrein kijken op Eurosport? Een Sauna Belt bestellen via Tell Sell? Een televisie biedt de moderne mens teveel keuzemogelijkheden, meer dan hij aankan. Daarom knipte ik het ding uit en dook onder de wol. Een ziek mens heeft z'n slaap hard nodig...

Zojuist sprak ik op msn een jongedame. Ik had haar pas een stapeltje Borgertangers meegegeven, het blaadje van de jeugdvereniging waar Pulpeet, Santaarnpaal en Pleun enige tijd deel van uitmaakten. 'Ik lag de hele tijd dubbel' zei de jongedame over de Borgertanger. Het blaadje is inmiddels al enige jaren ter ziele, maar het doet me goed dat het postuum nog een dankbare lezeres erbij heeft gekregen. 'Ik had niet achter je gezocht dat je op fietsvakantie bent geweest naar Frankrijk' zei de jongedame over een van de verhaaltjes van Pleun. Dat kan kloppen, want het was uit Pleuntjes duim gezogen...  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 05:32:31 pm door Pleun »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: maart 30, 2005, 05:37:01 pm »
Wees 'blij' dat je nu ziek bent: nu is tenminste iets fatsoenlijks op EuroSport. Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

Maar beterschap iig
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: maart 30, 2005, 05:41:24 pm »

quote:

HaJee schreef op 30 maart 2005 om 17:37:
Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

Maar beterschap iig

Dat kan best boeiend zijn  :+

maar ook beterschap namens mij, Pleun.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 05:41:44 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: maart 30, 2005, 06:02:28 pm »
Thanx. Zojuist belde m'n werkgeefster weer. Ze vindt dat ik morgen maar thuis moet blijven om uit te zieken. 'Hoe voel je je? Nog niet zo goed, ik hoor het.' Pleun: 'Ehh, ik heb vanmiddag geslapen, maar eigenlijk wil ik morgen wel proberen te gaan werken.' Werkgeefster: 'Ik heb een vervanger geregeld, je collega's hebben liever niet dat je ze aansteekt, maar ik hou je niet tegen.' Pleun denkt: uh, een werkgever die liever heeft dat je thuisblijft?  :?

Maar goed, mij best hoor... al verveel ik me wel op zo'n dag, ik ben het werklozenbestaan ontwend. Nou ja, dan maar weer een leuk Disney-filmpje halen.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 06:04:52 pm door Pleun »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: maart 30, 2005, 07:10:26 pm »
Ik dacht dat jij zo'n boekenlezer was? :?
Anyway, beterschap!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: maart 30, 2005, 07:20:11 pm »

quote:

HaJee schreef op 30 maart 2005 om 17:37:
Wees 'blij' dat je nu ziek bent: nu is tenminste iets fatsoenlijks op EuroSport. Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

nah dat was best leuk... er zat een leuke Noorse bij O-)

/edit: beterschap natuurlijk ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 07:20:39 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: maart 30, 2005, 07:22:24 pm »

quote:

Pleun schreef op 29 maart 2005 om 20:25:
 Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris...
Hopelijk duurde dat telefoongesprek niet al te lang... :r

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: maart 30, 2005, 07:55:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 18:02:Nou ja, dan maar weer een leuk Disney-filmpje halen.
hahaha, Assepoester, joepiejee! :P