Auteur Topic: De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)  (gelezen 27350 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #225 Gepost op: maart 30, 2005, 08:03:03 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 30 maart 2005 om 19:10:
Ik dacht dat jij zo'n boekenlezer was? :?

Daar heb ik de laatste tijd de rust en de inspiratie niet voor... Maar eergisteren heb ik weer een stukje gelezen in het feuilleton 'De kop in de wind' van Chr. Meijer. Dit is een jeugdverhaal uit de jaren '60 en het taalgebruik is zeer creatief en humoristisch (gezien door een bril anno 2005).

quote:

Macguinness schreef op 30 maart 2005 om 19:22:
[...]

Hopelijk duurde dat telefoongesprek niet al te lang... :r

Tsja, wat is lang... m'n overhemd was doorweekt.  :+

quote:

Slim blondje schreef op 30 maart 2005 om 19:55:
[...]

hahaha, Assepoester, joepiejee! :P
Het is Bambi geworden... Het Turkse meisje achter de kassa lachte zo lief naar me dat ik er bijna verlegen van werd. Ik weet niet wat 't is... in het begin keek ze alleen maar chagrijnig uit 'r ogen en was het enige dat ze zei 'voor acht uur terug', de laatste tijd wordt ze steeds aardiger. Misschien moet ik vaker slimme blondjes meenemen als ik een film ga huren, dat breekt het ijs.  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: maart 31, 2005, 11:30:40 am »
Kleine correctie: Bambi heb ik al eens gezien dus ik huurde gisteren een andere film: The Village. Soms heb ik de neiging om de lezertjes een kleeeeein beetje te foppen, waarvoor mijn welgemeende excuses. Om van mijn pathologische gefop af te komen heb ik een psychiater in de arm genomen.

The Village dus, een film van dezelfde regisseur (met een onmogelijke achternaam, Shalyman of zoiets) als The Sixth Sense en Signs. Het verhaal gaat over een 19e eeuws dorpje dat in de greep is van een vreselijk kwaad in de bossen: Zij Over Wie We Nooit Spreken. De angstige dorpelingen moeten op drie dingen letten: 1) pas op voor de 'bad color' (rood), het trekt hen aan, 2) ga nooit de bossen in, want daar wachten ze, 3) verstop je als de alarmbel gaat, want dan komen ze eraan...

The Village is geen bijzonder enge film, maar wel zeer sfeervol (met dank aan de muziek) en origineel. En intelligent, vind ik, hoewel je na het zien van de film wel e.e.a. kan bekritiseren. Meer kan ik er niet over zeggen, dat zou zonde zijn voor wie hem nog niet heeft gezien.

http://www.moviemarket.co.uk/archive/The_Village_502895.jpg

De avond bracht ik gisteren weer eens door met mijn trouwe metgezellen. Soms zie ik hen vaker dan mijn eigen moeder. Geeft dit te denken? Over de wedstrijd Nederland - Armenie heb ik niet veel te melden. De Armenen zijn een tragisch volk. In het begin van de vorige eeuw hebben de Turken vreselijk huisgehouden en honderdduizenden Armenen om zeep geholpen. In 1988 kwam daar nog eens een zware aarbeving overheen, met zo'n 500.000 slachtoffers. Dat er momenteel nog maar 3,3 miljoen Armenen over zijn is dus niet zo vreemd. Van die 3,3 miljoen zijn er zo'n 2000 geregistreerd als voetballer. In dit licht bezien is de 2-0 overwinning van Nederland natuurlijk bijzonder knap. Maar ach, Oranje werkt hard en de sfeer is goed. De spelers doen zelfs Kolonisten van Catan met elkaar. Naar verluidt kijken ze de laatste tijd ook regelmatig gezamenlijk naar de EO...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2005, 11:36:11 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: maart 31, 2005, 11:37:05 am »

quote:

Pleun schreef op 31 maart 2005 om 11:30:

[...]

De spelers doen zelfs Kolonisten van Catan met elkaar.
Ja, nee, dat maakt een wereld van verschil! :+
computerfout: een vreemde een in de byte

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: april 01, 2005, 11:35:02 pm »
Zozo, ben je een dagje niet online, blijkt je weblog te zijn afgezakt naar een bedenkelijke achtste plaats. Dat kan natuurlijk niet. Daarom maar snel een update van mijn spannend bestaan. Dit is geen grap, vanmorgen had ik namelijk het tweede gesprek in Rotterdam. Dat ging een stuk beter dan het eerste gesprek, de regiomanager vond ook dat ik ontspannen overkwam, maarrr... ik werd toch weer geconfronteerd met iets onverwachts. Afgelopen dinsdag was de regiomanager in Dordrecht, toen hij bij toeval post van een client op mijn bureau zag liggen. En het is bij het Loket nu juist niet de bedoeling om met clienten te corresponderen. Dat doe ik ook niet, maar sommige clienten sturen me ongevraagd dingen toe, waar ik helemaal niet op zit te wachten. De regiomanager kreeg hierdoor echter de indruk dat ik eigengereid ben en m'n eigen toko aan het runnen ben binnen het Loket. Kon ik weer alles uit de kast halen om dat te ontkrachten... zucht.

Het is denk ik wel gelukt om hem te overtuigen, want toen ik uit het werk weer even in Rotterdam bij het Loket aanwipte, zei de meewerkend voorman (die vanmorgen ook bij het gesprek zat) dat hij de regiomanager een positief advies over me heeft gegeven. Het gesprek was niet gepland maar kwam bijzonder goed uit moet ik zeggen, omdat ik anders het hele weekend met een onbehaaglijk gevoel had rondgelopen. Het is nu alleen wachten op het definitieve verlossende woord... Ben ik eindelijk verlost van die gluiperige spanning waarin ik al zolang verkeer. Na het gesprek van vanmorgen was ik ook weer behoorlijk moe, met dank ook aan de verkoudheid van de afgelopen dagen.

Terug in Dordrecht. Ter afleiding en tot mijn grote vreugde stapte op deze zonnige dag rond de klok van 15.00 uur een zonnestraaltje het Loket binnen: de dier'bre jongedame van het overjordaanse. Ze vermaakt zich momenteel op een E&R-weekend en had afgesproken met een taxichauffeur in Dordrecht. Maar eerst kwam ze Pleuntje nog ff begroeten. De 1 april-grap is overigens faliekant mislukt musketiertjes, ik had m'n mail nog niet gelezen  ;) Ik bood de jongedame wederom een heerlijk glaasje water aan en gezellig keuvelden we buiten even op een muurtje. Zo had ik de rest van de middag wel willen doorbrengen, maar de plicht riep. Nadat de jongedame een kaassouffle had gekocht waarin ze zich bijna verslikte, zwaaide ik haar uit. Dat ze maar een fijn weekend mag beleven.  :w

Nu is m'n pijpje leeg. Ik heb het helemaal gehad.  :O

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: april 03, 2005, 08:25:50 pm »
M'n pijpje is nog steeds leeg. Dit weekend was iedere gedachte aan ook maar de lichtste activiteit me al te veel. Zo voelt het dus om een burn out te hebben. Zaterdagavond zat ik bij Santaarnpaal te suffen op de bank, de dappere pogingen van Pulpeet om een gesprek op gang te brengen ("ik heb een leuk boekje ontdekt") waren volstrekt zinloos. Ik kon alleen maar aan m'n bed denken.

Vandaag was het al niet veel beter, ik ging verder met suffen en dagdromen op het balkon. Lezen lukte niet vanwege de burn out. Toch besloot ik aan het einde van de middag, gestimuleerd door de fraaie 4-2 overwinning van Feyenoord op de kaasboeren, om een paar rondjes te gaan hardlopen. Misschien was dat wel goed voor me, misschien ook niet. Hoe het ook zij, toen ik met in het zweet had gehold hing m'n tong op m'n schoenen, ik was kapot. Zo voelt het dus om een klap met de hamer te krijgen. Ach ja, na zo'n week ben je natuurlijk niet meteen in topconditie.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: april 04, 2005, 04:29:38 pm »

quote:

Pleun schreef op 03 april 2005 om 20:25:
waren volstrekt zinloos. Ik kon alleen maar aan m'n bed denken.
nee he, ik net zo'n beetje hersteld, begin jij... |:(
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: april 04, 2005, 08:28:04 pm »
Tsja, waar je mee omgaat raak je mee besmet.  ;)

Van mij even geen verhaaltje. Internet ligt eruit thuis, misschien heeft dat te maken met het feit dat ik het enkele maanden geleden heb opgezegd. Ik had me bedacht en het modem niet teruggestuurd, maar kennelijk hebben ze me nu toch afgesloten. Morgen maar ff bellen. Momenteel zit ik bij de gastvrije Santaarnpaal.  _/-\o_

Niet dat er veel te melden valt over vandaag, ik was vrij. Desondanks rinkelde om 7.15 de telefoon. "Aaaaarch", dacht ik, maar strompelde toch uit bed om op te nemen. Misschien was het wel een noodgeval, je weet maar nooit. Het was m'n broer. "Ik bel ff om te zeggen dat er geen treinen naar Dordrecht rijden, er is een brandmelding in de tunnel bij Barendrecht." Tof dat hij dit even meldde natuurlijk, maar uitgerekend vandaag hoefde ik dus niet te werken. Met een driedubbele salto achterwaarts (de jury was eensgezind: een 10!) dook ik dus weer m'n bedje in.  

Overdag heb ik lekker zitten luilakken op het balkon met een krantje, een mok koffie etc., de bekende genotmiddelen zeg maar. Altijd lekker om de sportkrant door te nemen als Feyenoord heeft gewonnen (en Ajax verloren). Ik moest mij in de arm knijpen bij het lezen van al die lovende woorden, het gebeurt niet vaak dat goed voetbal en Feyenoord met elkaar geassocieerd worden. Maar gisteren is AZ dus heerlijk van de mat geveegd.

Ook nog even gebeld met m'n leidinggevende in Dordrecht, maar helaas... ze had nog niks gehoord van de regiomanager. Zou die iets tegen me hebben? Je zou het bijna denken...

Ik besef opeens dat ik nog niks heb geschreven over het heengaan van Popie Jopie. Wel, het doet me niets. De man is uit zijn lijden verlost en van al die weeige figuren in de RK word ik toch alleen maar misselijk. Ik hoop niet dat ik nu ruzie krijg met Pulpeet...
« Laatst bewerkt op: april 04, 2005, 08:30:21 pm door Pleun »

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: april 05, 2005, 11:12:24 am »

quote:

Pleun schreef op 04 april 2005 om 20:28:
 Met een driedubbele salto achterwaarts (de jury was eensgezind: een 10!) dook ik dus weer m'n bedje in.  
_/-\o_  ik zeg altijd maar: breek je nek voorzichtig!!
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: april 05, 2005, 07:57:50 pm »
Misschien is het wel hetzelfde probleem met de chello modem wat ik toen had. Misschien moet je dat ding gewoon even "resetten". Even de stekker uit en een tijdje wachten en de stekker erop in. Heb je trouwens die nieuwe modem al geïnstalleerd? Zo niet misschien is dat het wel.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: april 06, 2005, 12:59:26 pm »
Da's een goede tip van je Santaarnpaal  :)

Heb trouwens goed nieuws: gistermiddag belde de regiomanager dat het Loket me een jaarcontract wil aanbieden dat ingaat op 1 mei. Hij zei dat hij (vrij vertaald) nog even had getwijfeld omdat hij het idee had dat ik binnen het Loket m'n eigen toko wilde beginnen, maar ik heb hem verzekerd dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn.  8)

Gisteren was het ietwat hectisch in huize Pleun. Onder de deskundige leiding van de moeder van Pleun vond een grote schoonmaak plaats. Vandaag komt namelijk de vriendin van m'n broer over uit Maleisie en ik ben zo aardig om hen 3 weken in m'n huisje te laten logeren. Joepiejee. M'n moeder ging als een wervelwind tekeer, als zij heeft schoongemaakt ziet het er toch heel anders uit dan als ik het zelf doe... Terwijl ze bezig was strekte ik m'n pootjes en volgde de wedstrijd Lyon - PSV. Saaie partij maar de stiekeme 1-1 is mooi meegenomen.

schaapje

• schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: april 06, 2005, 03:01:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 12:59:
Gisteren was het ietwat hectisch in huize Pleun. Onder de deskundige leiding van de moeder van Pleun vond een grote schoonmaak plaats. Vandaag komt namelijk de vriendin van m'n broer over uit Maleisie en ik ben zo aardig om hen 3 weken in m'n huisje te laten logeren. Joepiejee. M'n moeder ging als een wervelwind tekeer, als zij heeft schoongemaakt ziet het er toch heel anders uit dan als ik het zelf doe... Terwijl ze bezig was strekte ik m'n pootjes en volgde de wedstrijd Lyon - PSV. Saaie partij maar de stiekeme 1-1 is mooi meegenomen.

soooooo.....luilak. Je moeder is echt gek. Zij gaat schoonmaken en jij lekker lui achter de t.v. Dat zou  ik dus echt nooit doen. Ik bedoel.......van mannen kan je toch  verwachten dat ze tenminste de stofzuiger ofzo kunnen bedienen!!!!!!!!!!!!
als ik jouw moeder was geweest dan had ik de stekker uit het stopcontact getrokken.  :9

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: april 06, 2005, 03:13:26 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 12:59:
Heb trouwens goed nieuws: gistermiddag belde de regiomanager dat het Loket me een jaarcontract wil aanbieden dat ingaat op 1 mei. Hij zei dat hij (vrij vertaald) nog even had getwijfeld omdat hij het idee had dat ik binnen het Loket m'n eigen toko wilde beginnen, maar ik heb hem verzekerd dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn.  8)

van harte
begrijp ik hieruit dat er binnenkort een terrasje gepakt dient te gaan worden?
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 03:16:27 pm door Slim blondje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: april 06, 2005, 03:49:51 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 06 april 2005 om 15:13:
[...]

van harte
begrijp ik hieruit dat er binnenkort een terrasje gepakt dient te gaan worden?

Zeker.  8)

Wil ik vanmorgen een overhemd strijken, kan ik het strijkijzer nergens vinden... Dat krijg je ervan, van opruimen.  ;(
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 03:50:35 pm door Pleun »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: april 06, 2005, 04:59:16 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 15:49:
[...]

Zeker.  8)

Wil ik vanmorgen een overhemd strijken, kan ik het strijkijzer nergens vinden... Dat krijg je ervan, van opruimen.  ;(

Dat krijg je ervan... als je op je luie reet blijft zitten. Foei!

Maar wel gefeliciteerd met je aanstelling!!  d:)b

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: april 06, 2005, 06:12:29 pm »
Ook namens mij gefeliciteerd  8)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.