Auteur Topic: De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)  (gelezen 27544 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #240 Gepost op: april 06, 2005, 07:38:42 pm »
Gefeli Pleun!  d:)b  _/-\o_

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: april 06, 2005, 08:18:40 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 06 april 2005 om 16:59:
[...]

Dat krijg je ervan... als je op je luie reet blijft zitten. Foei!

Eej, er is een verzachtende omstandigheid. Als ik een hele dag heb gewerkt, heb ik het gehad en kan ik me er onmogelijk toe zetten om ook nog eens te gaan schoonmaken thuis. Daar komt nog bij dat vrouwen, zeker een wereldvrouw als m'n moeder, veel beter kunnen schoonmaken dan mannen. Op m'n werk had ik het erover met de vrouwelijke collega's en stuk voor stuk vinden ze het nooit goed als hun mannen hebben schoongemaakt. In dat geval kan je een vrouw maar beter haar gang laten gaan, lijkt me. Om m'n dankbaarheid te tonen (en m'n schuldgevoel kwijt te raken) heb ik trouwens vanavond een bosje rozen voor m'n moeder gekocht. Lief he? :)

Maar ik heb gisteren wel IETS gedaan hoor. Ik heb de wc schoongemaakt, inclusief pot. Met m'n blote handen.  8)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 08:20:36 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: april 06, 2005, 08:29:16 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 20:18:
Maar ik heb gisteren wel IETS gedaan hoor. Ik heb de wc schoongemaakt, inclusief pot. Met m'n blote handen.  8)

grote jongen
geldt ook voor de rozen...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: april 06, 2005, 08:57:34 pm »
Gezeten achter de pc van mijn trouwe vriend Santaarnpaal, kan ik eindelijk weer een fatsoenlijke update schrijven. Heb nog steeds geen internet thuis, ik hoop dat m'n kameraadjes op msn me nog even kunnen missen. Don't worry, I'll be back.  8)

Zojuist kom ik bij m'n ouders vandaan, waar een vermoeid Pleuntje pannenkoeken heeft verorberd en kennis heeft gemaakt met C., de vriendin van m'n broer. Heeeel aardig meisje. Het zal voor haar wel een hele overgang zijn, van het tropische en chaotische Kuala Lumpur naar het koude en kneuterige Holland.

Zowel vandaag als gisteren was het best druk op m'n werk. Als je dan ook nog eens niet goed uitgerust bent, en de hele dag koffie drinkt, word je een beetje hyper op den duur. Ik in ieder geval wel. Van gisteren kan ik me alleen een moslimmeisje herinneren dat ik aan de balie heb geholpen. Ze kwam o.a. voor een Dexia-probleem (aandelenlease). Advocaten in Dordrecht doen geen van allen Dexia-zaken, maar toen ik op het punt stond om het meisje, dat geen cent te makken had, teleur te stellen, kwam ik op het lumineuze idee om het Loket in Rotterdam te bellen. Ik herinnerde me van vorig jaar dat daar wel advocaten zijn die Dexia-zaken in behandeling nemen tegen een lager tarief. Uiteindelijk lukte het om een afspraak voor het meisje te maken bij een advocaat in Rotterdam. Meisje blij en opgelucht, Pleuntje zeer tevreden. Perfectionering van de dienstverlening is mijn streven, ik ben erg klantgericht.

Vandaag heb ik een paar lastige klanten gehad. Dat geeft niet, ik beschouw het als een uitdaging. Om 9.00 begon het al, toen er een warrige vrouw aan de balie kwam waar ik helemaal kriegel van werd. En dat gebeurt niet vaak. Haar vader was vorig jaar overleden en ze werd door een deurwaarder gesommeerd om de begrafeniskosten te betalen. Dat wilde ze ook wel, maar ze kon het niet. En dat bleef ze maar herhalen. Het schoot me te binnen dat, wanneer je geen geld hebt, je voor zaken als begrafeniskosten bijzondere bijstand aan kunt vragen. Ik belde voor de vrouw met de sociale dienst om een afspraak te maken. Dat lukte, maar ze luisterde nauwelijks naar me en bleef maar zeggen dat ze wel wilde betalen maar het niet kon. Mevrouw, zei ik, u moet eerst bijzondere bijstand aanvragen, de kans is groot dat u helemaal niks hoeft te betalen. Ach, ze zoekt het maar uit bij de sociale dienst.

s' Middags had ik spreekuur. De eerste spreekuurklant was wederom een hele vervelende. Een warrige, boze zestiger die een vonnis bij zich had van de kantonrechter van bijna een jaar geleden. De man was veroordeeld om een vordering van Eneco te betalen en daar was hij het totaal niet mee eens. Jammer voor hem, maar er viel niks meer aan te doen. Jammer voor mij, maar de man luisterde niet naar me, of hij wilde niet luisteren. Hij werd steeds bozer en ging steeds harder praten. Ik besloot een advocaat te bellen, in de hoop dat zijn mening de man wat meer kon overtuigen. Dat lukte aardig, ook de advocaat zag er geen brood in. Toen ik de man eindelijk de deur uit had gewerkt (dat ging me overigens goed af, ik blijf altijd rustig) ging ik ff een kopje koffie tappen. Dat had ik wel verdiend.

Santaarnpaal wil naar bed, dus ik hou het verder kort. Het ging in ieder geval lekker vandaag, goed gesprek gehad ook met de leidinggevende. Ze is heel positief over me. Ik herinner me verder nog een telefoongesprek met een vrouw die was ontslagen. "Ik ben zo labiel als wat", zei ze. "Dat geeft niks", zei ik, "door dit werk besef ik pas goed wat een normale gozer ik eigenlijk ben." Nee hoor, dat zei ik niet, ik dacht het alleen maar. Tegen vijven redde ik twee vrouwelijke collega's nog even van de laatste knettergekke klant: een Marokkaanse vijftiger die ik ook al eens aan de balie had gehad. Toen hij me in het ootje kreeg, wilde hij het verhaal dat hij bij de dames had afgestoken nog eens dunnetjes overdoen. Daar had ik natuurlijk geen trek in. Hij zei wat lelijke dingen tegen een van de collega's, die op het punt stond om te ontploffen. Maar ik wist haar te kalmeren en snel de man de deur uit te krijgen. Hoe het ook zij, saai kan je dit werk niet noemen...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: april 06, 2005, 09:53:47 pm »
He Pleun,

te gek dat je een jaarcontract krijgt!  d:)b  gefeliciteerd!!!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: april 06, 2005, 11:09:45 pm »
Citaat
Pleun schreef op 06 april 2005 om 20:57:

...ik ben erg klantgericht.

...Ach, ze zoekt het maar uit bij de sociale dienst.

quote]

:?
Je spreekt jezelf tegen, lambo!
blaatblaat dom schaapie
Nee hoor, dat meen ik niet zo erg.

:O  :Z  tis al laat ik ga maffen
ajuus

schaapje

• schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
« Reactie #246 Gepost op: april 07, 2005, 04:14:30 pm »

quote:

flemel schreef op 06 april 2005 om 23:09:
[

:?
Je spreekt jezelf tegen, lambo!
blaatblaat dom schaapie
Nee hoor, dat meen ik niet zo erg.

:O  :Z  tis al laat ik ga maffen
ajuus

Mag ik fff weten wat lambo betekent?
een ander woord voor stombo ofzo???

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #247 Gepost op: april 07, 2005, 06:20:15 pm »

quote:

schaapje schreef op 07 april 2005 om 16:14:
[...]
Mag ik fff weten wat lambo betekent?
een ander woord voor stombo ofzo???

ik denk dat de betekenis aardig overeenkomt met "flemel".
Jaja, flemel houdt er een eigen woordenboek op na, geheel bedacht door haar zwager in spe, toegepast door haarzelf. Hij is een nette jongen, en scheldwoorden worden ter plekke verzonnen. Zowel lambo als flemel betekent dus zoiets als idioot (op een nette manier bedoeld hor). Dus als de zwager in spe van onze flemel weer eens een tosti de grond laat bereiken door middel van de zwaartekracht komen de verrassendste woorden ter wereld. Waaronder dus flemel en lambo. Maar druif lijkt ook aardig hoog in de top 10 te staan.... ;)  :P
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #248 Gepost op: april 07, 2005, 09:15:01 pm »
Leuk is dat, ouwehoeren over taal. Deze lambo heeft een treurige mededeling voor zijn msn-fans: zojuist heb ik gebeld met een vriendelijke meneer van Chello en die vertelde mij dat mijn internet is afgesloten. Een paar maanden geleden had ik Chello opgezegd omdat ik het te duur vond. Ik had me echter bedacht en daarom het modem niet teruggestuurd. Mijn geniale struisvogelfilosofie van 'als ik niks doe gebeurt er ook niks' is helaas niet bewaarheid, de stekker is er toch uitgetrokken. Morgen maar even met de klantenservice bellen, ik kan niet zonder internet en mijn dierbare digitale contacten.  ;(

Vandaag zat ik in...*tromgeroffel*... Amersfoort. Normaal gesproken werkt m'n broer daar, maar die vermaakt nu zijn teerbeminde. In april werk ik maar 3 dagen per week in Dordrecht en dus was ik voor een keertje ingeroosterd in Amersfoort. Ik heb nu alle Loketten in Nederland die open zijn gehad, het wordt zachtjesaan tijd om het Guinness Book of Records in te seinen.

Vervelend was wel dat ik een uur eerder m'n bedje moest verlaten. Het zou echter nog vervelender worden. In de trein naar Rotterdam las ik dat er woensdagavond een computerstoring is geweest, waardoor het treinverkeer van en naar Utrecht lam werd gelegd. Pffiew, gelukkig was dat gisteravond en niet nu, dacht ik. Kwam ik ff van een koude kermis thuis. Toen ik vrolijk fluitend naar het perron slenterde voor de trein naar Amersfoort, bleek er weer een computerstoring te zijn. Maar de ellende viel mee, ik kon via Schiphol reizen en arriveerde slechts een half uurtje later dan de bedoeling was.

In Amersfoort bleken de collega's aldaar een stel aardige dames. Ze vonden dat mijn stem hetzelfde klinkt als van mijn broer. Denk je een unieke stem als van Pavarotti te hebben... Het werk ging wel soepel, dat is overal hetzelfde. Het pand vond ik niet zo geweldig, de ruimte is te groot. Je zou er een zaalvoetbaltoernooi kunnen houden. In de pauze wandelde ik de binnenstad in. In het centrum staat een joekel van een kerktoren zonder kerk. Best een fraai geval.

Zo, nu ga ik AZ kijken. Penalty tegen, hoor ik van Santaarnpaal...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #249 Gepost op: april 07, 2005, 09:29:57 pm »
Je kunt ook een goedkoper alternatief overwegen... Chello IS ook redelijk duur.

* Roodkapje is ook op een goedkoper pakket overgestapt van 15 euro per maand B)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #250 Gepost op: april 07, 2005, 09:49:05 pm »

quote:

En dan bel je niet eventjes dat je 'in town' bent?! :o
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #251 Gepost op: april 07, 2005, 09:58:19 pm »
Helemaal niet aan gedacht.  :/ Maar misschien moet ik er volgende week weer naartoe.  :)

Nog een leuke mededeling. Santaarnpaal had enige tijd geleden over media-aandacht niet te klagen. Zo verscheen hij met zijn kop ehh hoofd op TV Rijnmond en werd hij geinterviewd door het Rotterdams Dagblad. Vandaag heeft hij met zijn hobby zelfs een landelijk dagblad weten te halen: de Volkskrant. In de kunstbijlage staat een artikel over zijn liefde voor lantarenpalen. De auteur is op de website van Santaarnpaal beland en heeft zich daardoor laten inspireren. Het artikel was voor het radioprogramma Spijkers met Koppen aanleiding hem uit te nodigen voor een interview met, naar verluidt, Felix Meurders.

Leuk, zo'n beroemde vriend.  :) Ik mag nog niet in zijn schaduw staan...
« Laatst bewerkt op: april 07, 2005, 09:58:56 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #252 Gepost op: april 07, 2005, 10:12:30 pm »
Het rare is dat ik helemaal niets wist van dat stukje in de Volkskrant. Het is dat die man van dat Vara-programma het vertelde. Is trouwens nog niet zeker of het doorgaat hoor a.s. zaterdag, dat hoor ik morgen.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2005, 10:12:57 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #253 Gepost op: april 08, 2005, 10:30:28 am »

quote:

Pleun schreef op 07 april 2005 om 21:15:
Morgen maar even met de klantenservice bellen, ik kan niet zonder internet en mijn dierbare digitale contacten.  ;(

maar weer terug naar het telefoontijdperk dan maar??
Zo leer je trouwens wel je ware vrienden kennen...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #254 Gepost op: april 08, 2005, 10:58:48 am »

quote:

Slim blondje schreef op 08 april 2005 om 10:30:
[...]
maar weer terug naar het telefoontijdperk dan maar??  

Goed idee.  d:)b Als ik je inspirerende lach te lang niet hoor, kwijn ik helemaal weg.  ;)

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A